Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 4 (PCIB) 1

PCIB er antagelig uten konkurranse som det mest omtalte/haussede selskapet på forumet. Her på TI er det ikke uvanlig med økende optimisme på fallende kurser.

Det finnes sikkert et utall årsaker til at mange med meg ser av Jubels graf at vi gikk inn minst fire år for tidlig. Mange av oss har vel også med fordel solgt litt unna underveis.

Selv tror jeg ikke på noen varig oppgang før vi får en ekstern bekreftelse på teknologien og potensialet i markedet. Tilliten i markedet har fått seg en alvorlig knekk etter at AZ med flere, som hadde god kjennskap til selskapet og teknologien, har valgt å vandre ut døra.
PCIB trenger samarbeidspartner(e) som satser og legger penger på bordet. Det holder ikke med nye, vage kvartalspresentasjoner.

Om/når en slik ekstern bekreftelse kommer, vil det bli morsomt å være aksjonær.

Sitter fortsatt med en liten post som jeg egentlig burde solgt. Frykten for å miste oppgangen etter disse årene er vel ikke veldig rasjonell. For er det et sted det går drøssevis av tog, er det på OSE. Mister man et, kan man alltids stige om bord i et annet.

3 Likes

Spenstig å tallfeste noe under en pandemi.

Kanskje til og med spenstig av PCIB å si økt screening og enrolment i alle markeder :partying_face:

@even44 enig i det. Nu skal det understrekes at kursen i lang periode og rett før AZ nei lå i kun 42-43 kr leiet. Hvis det er haussing så gir jeg opp. :sweat_smile:

Høres ut som kursen lå i flere hundre kroner på AZ forventning. Flere gir det inntrykk. Men det stemmer absolutt ikke når fakta var litt over 40kr. Og igjen hvordan kan PCIB med PW og co ha oversolgt på denne kursnivå? Vitner om konservativ kommunikasjon spør du meg.

Jeg tror fortsatt på validering av teknologien og dersom en slik nyhet om ekstern samarbeid kommer en dag, ja da er kursen noe helt annet, enig!

@even44 under, exactly svært begrenset med forventning om noe som helst med AZ! Hvis noen trodde på en mRNA deal med BP som verdsettes til billions usd i dagens marked, ikke 1-2 norske milliarder (haussing???). Med andre ord svært konservativt åkke som mener jeg. Hvis noen synes dagens markedsverdi er fair med teknologi, patenter, pipeline og cash, forskningssamarbeid er det selvsagt helt fair. Jeg har ingen fasit, men synes jammer koret drar i overkant til når det gjelder PCIB.

Høres nu til og med at det er gæernt med økt screening og enrolment…slå den!!

3 Likes

Nå er dette snøen som falt i fjor. Men du ser av din egen graf hvordan foventningene eksploderte rundt nyttår da det ble kjent at AZ skulle ta en avgjørelse om samarbeidet innen 1, juli.
Ny topp når deadline nærmet seg.

Men da deadline ble forlenget med nok et halvår, kom tvilen og påfølgende kursfall. Halvveis fram til deadline kom AZs nei, og da lå kursen som du skriver på rundt 40-50, med lett desillusjonerte aksjonærer.

Nytt patent ?
https://patents.justia.com/patent/20210052628
Publication Date : Feb 25, 2021

27 Likes

FimaNAc patent, naked delivery?

The present invention concerns an in vivo method for introducing an mRNA molecule (which is not associated with a carrier) into the cytosol of a cell(s) in a subject, by the use of photochemical internalization, wherein the photosensitising agent is a sulphonated meso-tetraphenyl chlorin, sulfonated tetraphenylporphine or a di- or tetrasulfonated aluminium phthalocyanine used in an amount of 0.0001 to 1 μg. The method may be used to express a polypeptide in the subject. The invention is also directed to pharmaceutical compositions containing the photosensitising agents and the mRNA and uses of the molecules in therapy, e.g. to treat or prevent cancer or an infection.

13 Likes

Er dette typisk for biotek-aksjonærer?

Meldingen kommer og alle ser på hver andre …hva nå?

Synes dette lukter peng jeg :moneybag:

3 Likes

Jeg syns også det lukter mye penger etterhvert her. Men markedet må ha dette inn med teskje i form av børsmelding med penger :slight_smile:
De er heldige de som nå kan laste opp mer på disse nivåene. Men får blant annet et mRNA bet med superlav inngang, støttet av forsikringen av at FirmaChem går sin gang, og at FirmaVacc plutselig kan bli en bonus.

4 Likes

Utdrag Fra patentet, innbiller meg det er greit å gå i dialog nu med mulig avtaler/ partnere med etablert og god IPR og tilhørende verdier :muscle:. @polygon eller dere andre som kan biotek. Hva mener dere dette betyr for PCIB og mulig validering ved mulig avtale? Patent sikret ved publisering ?

mRNA er jo ikke noe særlig aktuelt :sweat_smile::joy:
Det alle prater om og forsøker å utvikle videre for fremtiden! Her hjemme tar vi det tydeligvis foreløpig med et stort gjesp :laughing:

Det er jo bare IPR innen mRNA…:bomb:

EXAMPLES Example 1: Intradermal mRNA Delivery In Vivo

Example 1A: PCI Enhances Delivery of mRNA

Example 1B: mRNA Delivery at Different Photosensitiser Doses

Example 1C: mRNA Delivery at Different Light Doses

Example 1D: Comparison of PCI with mRNA Delivery with Lipofectamine

Example 2: Intratumoural mRNA Delivery In Vivo with Red Light Illumination

Example 3: Intratumoural mRNA delivery in vivo with blue light illumination

Results

As can be seen from FIG. 7A the employment of the PCI technology substantially enhanced luciferase mRNA delivery in MC38 tumours, manifested by a strongly increased luciferase enzymatic activity in the tumour homogenates. FIG. 7B shows the mean values for the different experimental groups, indicating PCI-induced improvements in mRNA delivery from about 3 (0.003/6 min group) to about 10 times (0.01/6 min group), as compared to the delivery of mRNA without using PCI.

Patent History

Publication number : 20210052628
Type: Application
Filed : Jan 24, 2019
Publication Date : Feb 25, 2021
Applicant : PCI Biotech AS (Oslo)
Inventor : Anders HØGSET (Oslo)
Application Number : 16/963,583

https://patents.justia.com/patent/20210052628

2 Likes

Mener å huske at det er unntaksvis

Både og - enten eller. Mest eller :slight_smile:

2 Likes

Den er vel ikke godkjent enda, kun publisert en applikasjon. Vil stå granted når den er godkjent.

3 Likes

How long after publication is a patent issued?

about four weeks

Utility and reissue patents are issued within about four weeks after the issue fee and any required publication fee are received in the Office. A patent number and issue date will be assigned to an application and an Issue Notification will be mailed after the issue fee has been paid and processed by the USPTO

9 Likes

Har ALDRI i min tilstedeværelse på Oslo børs,(over 30år)
Vært vitne til et mere åpenbart Case…!!!
Alt som blir presentert,gravd frem av dyktige skribenter her …
Eller som en kan lese mellom linjene i presentasjoner,nå senest Q4…
At vi. Har flere produkter som hver for seg sannsynligvis bli verdt flere titalls milliarder.
Jeg er Helt Overbevist om at dette blir utrolig Bra💥
Og til de som er ferdig lasta i Pcib, jeg blir Aldrig ferdiglasta, problemet nå er midler🤘

20 Likes

Man trenger ikke en enorm aksjepost for å kunne bli økonomisk uavhengig i PCIB. PCIB burde vært en folkeaksje blant Ola og Kari. PCIB har nå i overkant av 6500 aksjonærer (ref e-post Skuggedal), der ikke alle en gang er fra Norge. Langt flere småsparere burde ta ett lodd. I tillegg er vell banebrytende medisinsk forskning felles interesse?

11 Likes

Det som det så dumt er at ut fra handelsmønsteret ser det ut som om det er flytting av aksjer for å holde kursen nede…
Og småaksjonærer som går lei og selger…
Selv har jeg bygget opp beholdningen over 10 år.
Og selvfølgelig er det kjedelig å se den lave kursen, men Herregud for en mulighet for å øke :+1:

7 Likes

BP er avhengige av biotek-selskaper for å overleve på sikt med å fornye sin pipline.

BP betaler for sikre og kraftfulle produkter.

BP største skrekk er saftey og påfølgende rettsaker.

BP investerer i fremtidens teknologi.

Høres jo ut som de tenker på , feks. PCIB?

5 Likes

Var en lengre harang av poster her etter det ble postet en rapport der pcib er nevnt.

Sånne rapporter er stort sett bare autogenerert og gir lite verdi, uten at jeg vet om det gjelder denne.

4 Likes

Sikkert autogenerert…

https://www.pcibiotech.no/news/clinical-project-director

Ny PhD student snart klar (EU-funded):

We will primarily work with chitosan-based NPs linked to a photosensitizer that upon light exposure has been shown to induce immune responses, but we will also use NPs produced by other members of the DIRNANO consortium. The PhotoChemical Internalization (PCI) technology is owned by the company PCI Biotech AS, and the PhD student will work closely together with the company.

Skal samarbeide med:

Budsjett 40 MNOK (Overall budget: € 4 027 501,44):

The EU-funded DIRNANO project will address this knowledge gap by investigating nanoparticle-immune interactions. The idea is to develop biocompatible nanopharmaceuticals with tuneable immune-specific behaviour for cancer immunotherapy and vaccination. To achieve this, scientists will employ novel surface engineering approaches and generate host or microbial-derived modulators of innate immunity. Project results will help overcome adverse reactions to nanopharmaceutical injections rendering them a safe choice for precision medicine.

32 Likes

Både USA og Europa hadde mye koronasmitte i Q4 2020. Jeg må derfor innrømme at jeg var bekymret på hva Pcib kom til å si om innrulleringen av pasienter i Release studiet på Q4 presentasjonen. Økt screening og økt innrullering i Asia og Europa samt økt screening i USA var derfor en hyggelig overraskelse som lover godt for fremtiden. Forhåpentligvis medfører dette at selskapet i løpet av kort tid melder om første innrullerte pasient i USA.

Tidspunktet for forventet ferdigstillelse av Release studiet er som kjent basert på behandling av kun en pasient per sykehus i året. Med de nye tiltakene som er gjort for å øke innrulleringen samt økt vaksinering av befolkningen i de landene som deltar i studiet, er det derfor god grunn til å tro at det er mulig å hente inn noe av det som er tapt tidligere på grunn av korona. Hvor mye vil selvsagt avhenge av hvordan utbredt smitten blir de neste månedene.

Ting sagt av Per tidligere og andre interessante ting som ble nevnt under Q4 presentasjonen.

fimaChem
I mai 2020 ble Ludovic Robin ansatt som CBO i Pcib for blant annet å jobbe med en mulig partneravtale i Asia. Fram til november 2020 svarte PW som «normalt» på spørsmål om mulig partneravtale for fimaChem i Asia. I november svarte han at han måtte være forsiktig med hva han sa. Nå i februar vil han ikke kommentere spørsmålet. Jeg tror at dette betyr at selskapet er nær ved å inngå en avtale for Release i Asia. Kommer tilbake til dette senere.

fimaVacc
Rundt 6:50 holdt han på å si følgende:

“The focus now is to use results in partnering efforts and also to plan for an internal clinical-proof-of concept study”, men han forandre dette til

“The focus now is to use results in partnering efforts and also to plan for a potential internal clinical-proof-of concept study”.

Kommer tilbake senere til hva dette kan bety.

Senere sier han at det kan bli både partneravtale og internal clinical-proof-of concept study. Dette har han aldri sagt før, meg bekjent. Tidligere har det vært enten det ene eller det andre. Hvorfor stikke hode ut på denne måten hvis han ikke føler seg sikker på at det vil bli to fimaVacc studier? Jeg tror derfor at sannsynligheten er meget stor for at det vil bli startet to studier innenfor fimaVacc i år.

fimaNac
På spørsmål om han ble overrasket at AZ ikke valgte å gå videre med samarbeidet, svarte Per ja. Altså ble Per i likhet med de fleste av oss andre overrasket av AZ avgjørelse. Kommer tilbake senere til hva jeg tror konsekvensene av dette ble.

Ellers var det tydelig at Per var veldig godt fornøyd med resultatene som de har fått basert på samarbeidet med AZ. De var også interessant å høre at de nå vil forandre strategien innenfor dette området fra en opportunistisk tilnærmelse til en mer aktiv rolle med fokus på de områdene hvor de har de beste resultater fra AZ samarbeidet.

På spørsmål svarte han at noen av samarbeidsprosjektene kunne gå over i en ny fase/bli modifisert i 2021

Ellers bekreftet Per også at presentasjonen til Anders Høgset for to uker siden hadde medført interesse fra andre selskaper samt at andre BP selskaper enn AZ også hadde vært/var interessert i fimaNAc teknologien.

Hva kan så dette bety?

Per Walday sa i 2020 (husker ikke tidspunktet) at det kunne bli en avklaring på fimaVacc strategien i løpet av høsten 2020. På Q3 presentasjonen i november skylte han på covid-19 pandemien for at det ikke var blitt noen avklaring enda. Fortsatt er det ingen avklaring på strategien. For meg fremstår dette som svært merkelig. Hvordan kan det ha seg at det fortsatt ikke er blitt en avklaring på strategien?

Akkurat som for gallegangsstudiet tror jeg at Pcib ønsker å ha full kontroll på neste fase for fimaVacc. Dette for å kunne teste fimaVacc på den mest optimale sykdommen samt for å maksimere verdien av produktet. Hvis dette er riktig, betyr det at Pcib trenger penger for å gjennomføre studiet selv. Disse pengene hadde trolig Pcib forventet at skulle komme fra en avtale med AZ (som kjent bekreftet Per på onsdag at han ble overrasket over at AZ ikke ønsket å fortsette samarbeidet). Hvis AZ hadde inngått en avtale med Pcib, ville Pcib fått penger som kunne medført oppstart av fase 2 av fimaVacc i løpet av høsten/vinteren 2020 som tidligere antydet av PW.

På DnBs helsekonferanse i november 2020 (etter avslaget fra AZ) svarte PW på spørsmål at neste fase av fimaVacc kunne bli ferdig i løpet av 2022. Han sa faktisk at resultatene kunne være ferdig i løpet av 2022. Hvordan kan Per si dette uten at de tilsynelatende har bestemt strategi for hvordan gjøre dette?

For meg er det bare et scenario som gjør dette mulig, nemlig at Pcib kjører en studie selv og at mye av forberedelse allerede er gjort, slik at de er klar til å starte studiet i løpet av svært kort tid når alle ting er på plass. Jeg tror ikke at det er mulig for Pcib å inngå en fimaVacc partneravtale i nærmeste fremtid, gjøre nødvendig planlegging, få nødvendige godkjennelser og fullføre dette innen 2022.

Hvordan vil i så tilfelle Pcib finansiere dette? Som nevnt av Per på Q4 presentasjonen er det flere muligheter til dette. En mulighet er selvsagt en emisjon. Selv tror jeg ikke ledelsen og styreformann ønsker dette på så lave kurser som vi har nå. De kjenner selvfølgelig godt til resultatet av den siste emisjonen i 2018. Dessuten, hvis de ikke så andre muligheter til å finansiere studiet enn ved en emisjon, hadde den allerede vært medelt markedet. Det hadde ikke vært noe grunn til å vente.

Det mest sannsynlige scenarioet er derfor at de vil inngå en partneravtale i nærmeste fremtid. Siden jeg tror at det vil bli to studier innenfor fimaVacc, kan det selvsagt bli en avtale innenfor dette området som kan brukes til å finansiere Pcibs egen studie. Men mest sannsynlig tror jeg at det vil komme en partneravtale innenfor fimaChem i Asia. Dette fordi at Pcib lenge har sagt at de ikke ønsker å kommersialisere produktet selv i Asia. For å få mest effekt av en slik partneravtale er det selvsagt ønskelig at denne kommer inn så tidlig som mulig. I tillegg synes jeg at Pers svar på spørsmålet om mulig partner i Asia (se begynnelsen av innlegget mitt) tyder på at noe er nært forestående.

Min spådom er derfor;

I løpet av mars (kanskje april) vil det komme en milliardavtale for Release i Asia

Kort tid etter vil Pcib annonsere at de går i gang med et fimaVacc studie (helt eller delvis finansiert av selskapet) som vil starte opp i løpet av kort tid

Senere i år vil selskapet annonsere en partneravtale innenfor fimaVacc og start av en ny studie.

Samarbeidet med eTheRNA vil gå over i en ny fase

Disclaimer:
Undertegnede har kommet med flere spådommer tidligere som ikke har slått til. Det innebærer derfor risiko å basere investeringer på mine innlegg.

115 Likes