Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 4 (PCIB) 1

AZ vaksinen er ikke mRNA basert. Det er en virusvektorvaksine. Hvis jeg forstår det riktig så bruker ikke slike vaksiner LNP. De bruker virus som leveransemekanisme.

12 Likes

Ja

Du har rett
Blandet med Moderna

AZ:

The researchers added the gene for the coronavirus spike protein to another virus called an adenovirus. Adenoviruses are common viruses that typically cause colds or flu-like symptoms. The Oxford-AstraZeneca team used a modified version of a chimpanzee adenovirus, known as ChAdOx1. It can enter cells, but it can’t replicate inside them.

2 Likes

Ny presentasjon i april:

European Biotech Investor Day 2021, Solebury Trout, virtual US based event. Company presentation 8th April 15:00 CEST

PCI Biotech AS « European Biotech Investor Days 2021 « Solebury Trout Access

22 Likes

Jeg har også tenkt mye i det siste, ikke minst pga daglige påminnelser av @solo med spørsmålet «hvorfor vil ingen betale for PCI?»

Jeg tror svaret befinner seg i utsagnet til styreleder i PCIB (tror det var @Snoeffelen som refererte til det): «vi får bare ett straffespark»

Jeg tror styret og organisasjonen har jobbet etter dette mantraet. De siste par årene har organisasjonen jobbet med «å spisse» teknologien.
Hvilke indikasjoner, celler, synergier etc blir optimalisert av PCI-teknologien innenfor de ulike plattformene?
Kall det gjerne en kalkulert modningstid. De har ikke ønsket å selge teknologien for tidlig. Når man leter etter en god fiskeplass oppleves det første nappet som utrolig viktig.

Jeg tror 2021 blir gjennombruddet for alle tre plattformene. Modningstiden er over. Mai 2020 med ansettelsene til Robin/Sapir kan være tidspunktet for når PCIB virkelig bestemte seg for å trykke på gasspedalen. Det er vår ute, og det kan plutselig bli vår her inne også :muscle:

23 Likes

Ingen blodpropp meldt hos de som har tatt moderna vaksinen, Pfizer vaksninen derimot har flere tilfeller, også fler enn AZ. Så litt merkelig at AZ blir stoppet, dog er det satt flere Pfizer enn AZ svjv.

2 Likes

Jeg tror også svaret ligger i at mange BP ønsker å løse leveringsproblematikken selv. Hvis man klarer å lage en knallgod LNP så vil resten av markedet bruke det også. De øyner nok et kommende milliardmarked.
Så er det jo også flott å eie hele verdikjeden for mRNA. Det ville jeg også brukt masse penger på hvis jeg var sjef for et stort BP.
Bare håper de til slutt innser at vi allerede har den beste teknologien.

Hvis noen er smarte så lager de avtale med oss og vi kommer oss ut i markedet for nye bruksområder på mRNA feltet som first mover før LNP gjengen kommer

5 Likes

Ser ut som BP er et stykke unna å løse det, jfr AZ som nettopp selv i egen forskningsrapport betegner levering med LNP og tox som «mysterious».

De ble nok litt overrumplet på tid i fjor, da mRNA vaksinene ble godkjent, og kan ha akselerert utviklingen med et tiår og kanskje mer:

Har de «plutselig» fått dårligere tid i kappløpet med å skaffe seg eller utvikle de beste leveringsløsningene innen RNA medisiner?

4 Likes

Vi har jo fått fortalt at NAC ikke er universell, det er ikke beste løsning i alle tilfeller. Så hva er sansynligheten for at de finner en universell LNP ?

2 Likes

I forhold til mRNA-vaksinene som benyttes så settes de intramuskulært, det blir vel for dypt til å bruke lys.

3 Likes

• Here is some a final question from the web as well regarding second-generation COVID-19 vaccines. How is PCI or fimaVACC fit for that? -------------------------------------------------------------------------------- Per Walday, PCI Biotech Holding ASA - CEO [55] -------------------------------------------------------------------------------- So we have a very interesting technology in relation to that we can enhance the cellular immune responses that in several reports have shown to be important for the immune response against COVID-19.

5 Likes

Om du er i pluss eller minus i din investering i PCIB ser jeg det på som galskap å selge aksjer nå fremover. Her kan det komme en melding som Lyn fra klar himmel. Det er nå mitt synspunkt på egen investering.

21 Likes

Når jeg nå ser hvordan det går med AstraZeneca i disse dager så er det så jeg nesten begynner å tenke at “Guds veier er urasakelige”… Det er vel slett ikke sikkert at det dreier seg om bivirkninger av vaksinen. Og selvsagt ille for de det gjelder uanstt hva det måtte skyldes. Men kanskje det tross alt er noe positivt også ved at denne forbindelsen ble avsluttet for PCIB…

1 Like

Tror ikke det. Tror isteden at AZ sitt nei har foert til at fimaNac fikk seg ett solid skudd for baugen ovenfor andre BP selskaper, De ser at AZ har forsket i 5 aar, og sier nei. Det vil ikke tolkes positivt av noen andre BP selskaper.

Men vi faar se, for i foelge PCIB har de naa ett haandfast bevis for at at fimaNac virker bedre enn LNP, paa de omraadene fimaNac kan benyttes. Men det har de hatt for fimaVacc ogsaa (de siste 22 maanedene), uten at de har greid og selge det inn til noen som vil betale. Derfor sitter man desillusjonert tilbake. Allikevel, saa lenge resultatene er saa gode, kan man ikke slutte og haape.

1 Like

Selskaper får straffespark jevnt og trygt.

Hver gang man f.eks ikke kjører en 10% emisjon mens aksjen er het brenner man en straffe.

1 Like

8 Likes

Brainstorming …: hva om de kunne finne en partner som kan lage nano-roboter som kan lyse bare på det cellevevet som trenger det, inne i kroppen…?

1 Like

I siste podcast radforsk var PCIB teknologi nevnt som en mulighet ved f eks vaksiner (covid) satt i hud eller litt under hud. Det ble vel også nevnt i Q! :muscle::partying_face: PCIB har patentert lys»plaster» device

3 Likes

So in summary, when we tested this in tumors, this looks very good, but we’ve also looked at different other organs. We’ve looked at intramuscular, intradermal, and also not just MC38 tumors but also Tc1 tumors. And you can see that we are having a full increase in delivery compared to just giving modified mRNA directly and also, specifically, as measured with the MC38 tumors versus LNPs. So for intratumoral immunotherapy, what you can do when you deliver is locally, you can have a systemic therapeutic effect that also can be achieved through immunomodulation depending on what you are delivering, such as like antigens or immunostimulating factors.

(Fra sist Q)

18 Likes

Apropos dette med dypt: Fikk vi noen gang noe særlig svar på selskapets tanker rundt bruk av ultralyd istedet for lys, direkte fra selskapet? Eller er dette på et for tidlig stadium til å bry seg noe særlig om/kun et eksperimentelt sidespor? Husker folk ble gira på alle mulighetene dette kunne åpne for, men i disse dager nevnes det ikke lenger. Noen tanker? Og gjerne fra deg, @lenny, mtp din eminente graving den siste tiden. :blush: Eller andre som føler seg kallet?

3 Likes

Ultralyd hadde langt unna samme effekt som lys. Sagt i podcast. Virket å være langt unna å bli noe, om noen gang.

2 Likes