Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 4 (PCIB) 1

“THE PROCESS OF MAKING A NEW MEDICINE IS A MARATHON THAT REQUIRES ENDURANCE AND COMMITMENT. WE CANNOT REACH OUR GOALS WITHOUT THE HELP OF PARTNERS FROM INSIDE AND OUTSIDE THE COMPANY.”
– TADATAKA YAMADA, MD, CHIEF MEDICAL & SCIENTIFIC OFFICER, TAKEDA

http://phrma-docs.phrma.org/sites/default/files/pdf/rd_brochure_022307.pdf

9 Likes

Og så krysser vi fingrene for at vi er på god vei mot prikken i bildet, selv om mye annet positivt kan skje før det:

11 Likes

Imponerende å se trakten potential new medicines og vite det faktum at PCI Biotech ved RELEASE er kommet til den avsluttende fasen i clinical trials! Få forunt!

Finnes eksempler hvor biotek med slik asset prises til en milliard?

Fortsatt risiko, men veien mot et mulig mål er nå «kort» når en ser på prikken i bildet

6 Likes

Fin og oversiktlig figur, @lenny . Men dette er det vi kan kalle det klassiske løpet.

For legemidler som faller innenfor kategorien “orphan drug” og hvor det idag dessuten finnes dårlige behandlingsløsninger (high unmet medical need), ser vi stadig oftere at det kliniske utprøvingsløpet kortes betydelig ned, jf. PCIB’s pivotale fase 2 (RELEASE-studien).

Et slikt forsert utprøvingsløp betyr at kravet til antall pasienter i studien ofte reduserer betydelig. Til dette kommer også de relativt nye “instrumentene” som de regulatoriske myndighetene har tatt i bruk (CMA og AA).

Jónas Einarsson har for øvrig i flere Radium-podkaster kommet inn på moderniseringen av prosessen for godkjenning av nye “long sought-after drugs”.

32 Likes

Veldig liten omsetning men stabil kurs. De “troende” som er igjen dumper ikke. Blant det flotte vitenskapelige får vi se litt annet positivt i dag :slight_smile:

4 Likes

PW kan ikke uttale seg angående fimavacc og mulige resultater i 2022 om dette overhode ikke er reelt eller mulig, om dette blir fasiten tilslutt er det nok en større usikkerhet rundt. I mars 2020 når pandemien hadde brutt ut, så uttalte PW (mener det var i en podcast, kanskje etter Q4-19) at de hadde pågående ganske kompliserte samtaler for fimavacc som krevede 1:1 oppmøte og var derfor satt noe på pause (tatt fra hukommelsen), men poenget er at de var nok kommet et godt stykke allerede da, vil anta det er de samme aktørene PCIB jobber videre med nå.
Det har vært ganske stille fra selskapet en stund nå, antar det jobbes intenst på flere områder og det kan bli ganske brutalt når neste melding kommer om de har klart å lande noe innenfor et av områdene.

13 Likes

Dette kan gjentas. Sakset fra Scoopfinder paa HO.

De brukte mus med 2 svulster - PCI på den ene svulsten og lipider på den andre (i samme musa).

Resultatet ble 200X bedre i PCI svulsten.

Meg; Dette var slik jeg har forstaatt det oppnaadd sammen med AZ. Allikevel sa AZ nei???

Saa hva er dette for noe. Glimrende data som ikke er noe verdt??? Og, eller , hvorfor staar ikke partnerene i koe etter at de har blitt informert om dette resultatet???

Det maa vaere noe informasjon vi mangler./som skjules? Hvis ikke ville dette vaert en sensasjon som alle ville staatt i koe for og faatt en bit av.

1 Like

Solo disse resultatene med AZ var bare publisert nylig.

Er like overrasket som deg…og PW at AZ ikke bestemt seg for å inngå en avtale med PCIB etter at disse var oppnådd men er ikke overrasket over at andre har ikke hoppet på disse ennå.

At det kan komme noe senere er ikke usånnsynlig! Som vi har hørt flere tusen ganger…TTT i Biotek!

5 Likes

Helt enig @solo Det er selvfølgelig noe ikke allmenheten vet å jeg klør meg i hue. 200 x bedre. Hva vil du mere BP?? Jeg var like bombesikker på en form for avtale som de g å de fleste andre investerte i PCIB. Å når AZ rett etter nei går hen å kjøper Alexion for 350 milliarder så er det i alle fall ikke penga det skorter på. Men fuck AZ da. Nå ligger vi på kurs med ei påsa tomflasker å med det eminente gravearbeidet som er her på TI av et par tre stykker så synker i alle fall ikke min tro på de tre ben. Jeg tror av mitt eget investerte at det bare er snakk om kort tid før vi får en melding. Kan skje any day now å den oppturen vil jeg være med på med mine 50% av alt på børs enn å måtte gå inn på 70-90 å se på raketten ta fyr. Vi holder ut folkens. Fin dag videre.

9 Likes

Det som var sagt fra PW var at AZ ikke kom til å inngå avtale INNENFOR det fastsatte vinduet (ut 2020) og derfor ble dette avsluttet. Årsaken til at de ikke kom til enighet nå, var fordi leveringsteknologien til PCIB må KOMBINERES med noe, og AZ hadde ikke noe aktuelt produkt å kombinere med PCI pr.nå. Du vet selvsagt alt dette fra før.
Hva som skjer i år eller framover vet ingen, men neppe der første avtale kommer.

9 Likes

AZ og andre får vell lisensiere FimaNac når de ønsker, og når de har prosjekter hvor teknologien kan være fordelaktig? For perioden i fjor hadde ikke AZ det. Ut fra strategien er vell ikke FimaNac et «produkt» som skal selges, forklart sist podcast av både PW og JE. Da går vell heller ikke AZ glipp av noe, så lenge det baseres på lisenspartnere. I tillegg er FimaNac det yngste programmet, hvor også «spissingen» av bruksområdene fortsatt er i en prosess, og det klare bildet av effekt/optimalisering innen ulike indikasjoner/bruksområder neppe er fullført?

PW har flere enn en gang uttalt seg på en slik måte at fimaChem og fimaVacc ligger lengre fremme i kommersialiseringsløpet.

Asiapartner i fimaChem først, etterfulgt av studie( r ) i fimaVacc?

14 Likes

Grunnen til den ligger her
Takk for din interesse for PCI Biotech. Ingen selskaper med kommersielle ambisjoner kan drive prosjekter over lengre tid, uten at det er en plan for fremtidig kommersialisering. Etter en periode med 4 års preklinisk arbeid var samarbeidet kommet til et stadium, der begge parter var enige om at tiden var inne for en evaluering av neste steg. Basert på en strategisk vurdering fra AZ sin side, var det til slutt ingen av deres prosjekter der det var en naturlig plass for fima NAc teknologien. Dette betyr ikke at fima NAc teknologien ikke er kommersialiserbar, og PCI Biotech har som uttrykt stor tro på fremtiden for teknologien.

Mvh

Ronny Skuggedal

30 Likes

Den kommentaren er for så vidt ikke ny.
Synes forøvrig dette med hemmelighold relatert til i hvilken grad selskapet jobber mot andre i bransjen begynner å bli litt patetisk.

Så utrolig fint at du informerer oss om hva du synes :slight_smile:

1 Like

Vil du vite mer, så følg med på hvem som etter all sannsynlighet vil bli pengemaskinen av PHO (mor) og PCIB (datter).
Da får vi svaret ved årsslutt :wink::+1:

Ikke riktig å kalle PHO «mor» siden de ikke eier aksjer i PCIB lengre. Datterselskap brukes om selskap som eies og kontrolleres av et annet. PHO solgte de siste aksjene i PCIB for noen år siden.

1 Like

Det er korrekt men en skal absolutt ikke undervurdere teknologi overføringen! At «mor» har lykkes mener jeg øker sannsynligheten også for at «datter» lykkes :crossed_fingers::partying_face:

Forsker Kristian Berg har jobbet med fotodynamisk teknologi og fotokjemisk internalisering i 35 år, og forskningen hans har ført til både Photocure og PCI Biotech

Lytt til radforsk podcast :bomb:
Episode 104: Kristian Berg - forskeren bak PCI Biotech og Photocure

3 Likes

Jeg orker ikke å lese daglig på TI at “det snart løsner”/ “nå er det like før” i 1700 År til …

4 Likes

Denne sammenligningen mellom PCIB og PHO virker høyst besynderlig på meg. Det er jo knapt nok mulig å sette opp en fundamental analyse og finne likhetstrekk. Eller ?

2 Likes

PCIB’s jobb alle disse aarene har vaert og vise pharma/biotek verdenen at med vaar hjep kan de faa mRNA til og blomstre, Noe de har misslykkes totalt med. Det maatte en virus sykdom til for at det skulle skapes opptimisme rundt mRNA markedet.

Man sier ogsaa at AZ sa nei fordi de ikke hadde noe forskningsprogram paa gang hvor Nac passet inn. Mens sannheten er at hadde AZ sett store inntjeningsmuligheter med Nac, fordi resultatene var saa gode at de gikk langt utenpaa resultatene de oppnaar med LNP, hvor de kunne regne med og stjele markedsandeler fra konkurenter og tjene mye penger paa teknologien, ville de selvfoelgelig laget ett eget forskningsprogram for Nac.

PCIB blir hele tiden unnskyldt for sitt misslykkende i og skaffe samarbeidspartnere som vil legge penger paa bordet, noe de ikke lenger fortjener etter 13 aars drift.

Jeg tror det maa nye koster til for og loefte PCIB til ett nytt nivaa.

1 Like