Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 4 (PCIB) 1

Konklusjonen til kineserne er i så fall ok for vår del:

«Endo/lysosomal escape was realized as a result of PCI under short-time illumination, leading to a higher expression level of therapeutic genes. More importantly, the anti-tumor efficacy of light- enhanced gene therapy could be enhanced in cooperation with PDT under long-time irradiation by dual-modality light manipulation. Thus, such features make STNPs a proper nanoplatform for the combination of gene therapy and PDT in cancer treatments.»

10 Likes

Kineserne kan bli farlige konkurrenter etterhvert. Finner de en fotosensitiser som er like bra som Amphinex vel å merke.

Enda mer ferskt lys.

Available online 29 March 2021:

a

Institute of Biosciences, Life Sciences Center, Vilnius University, Sauletekio av. 7, LT-10257 Vilnius, Lithuania

b

Systems Biology Lab, Amsterdam Institute for Molecular and Life Sciences (AIMMS), Vrije Universiteit, Amsterdam, De Boelelaan 1085, 1081HZ Amsterdam, the Netherlands

c

Center for Quantitative Analysis of Cellular and Molecular Biosystems (BioQuant), Universität Heidelberg, Im Neuenheimer Feld 267, 69120 Heidelberg, Germany

d

Institute of Biotechnology, Life Sciences Center, Vilnius University, Sauletekio av. 7, LT-10257 Vilnius, Lithuania

e

National Cancer Institute, Santariskiu str. 1, LT-08660 Vilnius, Lithuania

6 Likes

En kan nok ikke regne med at PciB kan surre rundt i 10 år til uten konkurranse
Selv med diverse patenter er tiden viktig.Kanskje det kommer en metode der lys ikke er nødvendig for å frigjøre medisinen. Da er PciB fucked

1 Like

Du beskriver i realiteten biotek! Thats Biotech! TTT. Og forskning på novel teknologi. Ikke for alle :partying_face::muscle:. Oppsiden er enorm i biotek ved suksess. Dertil høy risiko!

1 Like

Man behøver vel ikke nødvendigvis amphinex og lys. Da tenkte jeg på fima Chem -metoden
Men nå snakker vi vel om vaksinering som er en litt anen skål

For å få medisinen gjennom celle-membranen (fimaChem)
Men dette ble noe Off-topic

Det er jo amphinex og lys på alle plattformer for PCIB.

7 Likes

Jada, men det var snakk om konkurrenter. Det er ikke sikker metoden PciB brker er den eneste for å løse problemet

2 Likes

Selvfølgelig vil det komme konkurrenter.
Men Herregud Pcib er jo milevis forran,med oppfinneren og patentene…
Denne smeller snart rett opp.er det noen her som blir forskrekket hvis det tikker inn en gullkantet avtale??
For nå tilsier kursen at ingen tror det…
Jeg putter stadig flere aksjer i skuffa, gjør DU?:norway:

7 Likes

Kjøper på 25,38.
Ikke mye å skryte av på en god OB dag.

1 Like

Hvorfor denne merkelige kursen på ett ører???

2 Likes

Elendig omsetning.

1 Like

Naar alle har blitt pessimister, gaar aksjen til himmels;-)) Troesten faar vaere at vi eier en aksje som kan gaa til himmels naar som helst.

Bare solo er solo…og elendig omsetning er bare flott. :slight_smile:

2 Likes

‘‘Our data demonstrate that PCI–based vaccination can stimulation strong and functional cytotoxic CD8+ T cells, making PCI a potential method for use in therapeutic vaccines against cancer and infectious diseases.’’
Tror basert på egen investering at det snart kommer en vacc melding som jeg ser på som den største triggeren kursmessig før GGK. Det er på høy tid at BP ser på en ny leveringsteknologi enn den de har nå. SOC! Vacc er som de fleste vet en ajuvans til vaksiner på nåværende stadie. Tenker da på sammenlignbare poly ICLC og elektroporasjon. Anyways. Få BP overbevist om systematisk effekt for flere medikamenter på samme studie…noe jeg håper å tror løsner nå snart. Tror vi drar nytte av Sjorg van den Burg meget snart. Blir spennende å følge med på hva PCIB kan forhandle seg frem til av engangsbetalinger å royalties. Benchmarking!!!

12 Likes

Nei, jeg har nok.

1 Like

Omsetning ( og/eller aksjekurs)betyr ikke alltid så mye for et selskap.
Mange løper etter istedet for å være foran. Folk er forskjellige.
Det vi vet er at nytten av Pcib-teknologien vil være stigende framover, spesielt i forhold til kreft og medisinlevering…
Og at kreft er en mye større utfordring i forhold syke /døde enn dagens viruspandemi.

7 Likes

Jeg spekulerer på om det kan være en mulighet for at Immunicum AB og DCprime kan ha interesse for fimaVacc som vaksineforsterker.
Det svenske selskapet har som sagt funnet synergier og kjøpt opp det nederlandske, og satser på kreftvaksiner

De behøver blant annet CD8 og T-celle respons i sin produktlinje Ilixadencel.

Her er også Merck og Pfizer samarbeidspartner. Merck leverer kombinasjonen med checkpoint inhibitors (CPI) Keytruda. Pfizer’s Sutent (sunitinib) klassifiseres som et antineoplastisk middel, og er en annen ingrediens. Sutent er en inhibitor av reseptor-tyrosinkinaser (RTK). Sutent hemmer flere RTK som er involvert i tumorvekst, neoangiogenese og metastatisk progresjon av kreft. Som man ser er kombinasjoner av en rekke virkestoffer og partnere allerede involvert i Ilixadencel,

Behandlinger viser seg generelt å være lite toksisk når de kombineres med checkpoint inhibitors, som «tar av bremsene» i immunsystemet. Men aller først må T-cellerespons aktiveres. Det gjør fimaVacc. Trenger de fimaVacc skal der ikke være mangel på kapital i deres samarbeid med 2 x BP.

Produktlinjen Ilixadencel har studier i to indikasjoner. Den ene er i fase 2, den andre i fase 1. Fase 1 studiet er i samarbeid med Merck/Pfizer.

Bildene er hentet fra:

41 Likes

Ja folk må alltid gjøre opp sine egne meninger/spekulasjoner. Jeg startet innlegget med at det er en spekulasjon. Men jeg, som alle andre, forventer snart at vi får fakta på bordet fra selskapet. Det kan ikke være lenge til vi får børsmelding(er) rundt noe konkret. Men at Sjoerd van der Burg holder på med ett eller annet rundt fimaVacc, er jeg temmelig sikker på :+1:

26 Likes