Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 4 (PCIB) 1

Jeg sætter stor pris på dine indlæg herinde, @lenny - så bliv endelig ved. Jeg skal dog ikke have flere aktier, men har vist også en fin portion. Så nu venter jeg bare på positivt nyt! :slight_smile:

16 Likes

Skjønner ikke hva du mener, Concorde. Regner meg selv som “en trofast sliter”, sitter fullastet i PCIB og har gjort det mange år nå, og laster opp noen få aksjer i tillegg her og der når det finnes ledig kapital.
Uavhengig av det, setter jeg stor pris på innlegg av den typen lenny kommer med. Det er ikke alle som har tid til å grave og finne nye, spennende indikasjoner på noe som kanskje kan komme til å skje. Heller ikke alle som sitter med såpass god kunnskap om teknologien som lenny og flere andre skribenter her inne.
Selv om jeg har lest meg opp gjennom årene, er det en fryd å få litt godt lesestoff en gang i blant, og lenny er blant de som bidrar positivt til dette. At det er spekulasjoner får så være - jeg synes det er glimrende at noen tar seg bryet med å skrive ned sine tanker, all den tid de har noe fornuftig å fare med.
Så jeg støtter @neuro og vil gjerne ha mer fra både @lenny , @Sorlendingen, @Snoeffelen og flere andre! Synes vi skal være glade for at det er noen som bidrar til å heve nivået av kunnskap til flertallet her inne, og i det flertallet inkluderer jeg meg selv.
Hvis du selv har dyp og inngående kunnskap om både PCI, PCIB og diverse samarbeidspartnere, så må du gjerne holde det for deg selv, men synes det er unødvendig å be gode bidragsytere om å avstå fra å skrive.

Det er nå bare min mening. :slight_smile:

41 Likes

Tror ikke @anon6994212 mente det slik heller. Oppfatter han som en som bidrar på forumet, og ikke rakker ned på andre sine bidrag :+1:

14 Likes

Her har de i hvert fall brukt den veldig vanlige PSen chlorin e6, som definitivt ikke er like egnet som Amphinex i en klinisk setting.

13 Likes

It is easier when you watch this :blush:

20 Likes

Ja, der dukket opp noe kjent nede i høyre hjørnet av presentasjonen, og det ble snakket mye om viktigheten av T-celle respons

22 Likes

Beklager hvis denne allerede er delt:

Oslo (Norway), 6 April 2021 – PCI Biotech (OSE: PCIB), a clinical-stage biopharma company developing innovative therapeutics that address significant unmet medical needs in cancer today announced that it will present at the European Biotech Investor Days 2021, a US based online event taking place April 7-8, 2021 and hosted by Goodwin, Solebury Trout, Deutsche Bank and Nasdaq.

On Thursday, April 8, 2021 at 15:00 (CEST), Dr. Per Walday, CEO, will present an overview of PCI Biotech’s proprietary platform technology via a general company presentation.

The presentation can be accessed live through this link https://showroom.troutaccess.com/app?iframe=1#/webcast/GHAQ5D

The presentation slides will be made available on PCI Biotech’s website (www.pcibiotech.com) under “Other presentations” after the event.

Contact information:
Per Walday, CEO
pw@pcibiotech.no
Mobile: [+47 917 93 429](tel:+47 917 93 429)

9 Likes

Blir ofte imponert over hvor flinke og kloke og åpenbart velutdannede vennlige mennesker som skriver her…faktisk noe av det beste man kan finne på internett.

10 Likes

Naar man leser rundt forbi (daglig), etterspoerres det stort sett to ting. Det vaere seg mot corona virus, eller kreft.

  1. Levering av medisiner,

  2. Forsterke immunrespons.

Med andre ord begge omraadene PCIB er spesialister paa, og kanskje best i verden paa. Det oeyner selvfoelgelig ett stort haap, og samtidig forundring over at vi ikke forlengst har oppnaadd suksess?

1 Like

Om du vet hvor nærme suksess vi er må du gjerne informere oss andre?

1 Like

Hvem vant av haren og skilpadden? Men Solo er vel passe lei etter 10 år. Hvem er ikke det. Fikk forøvrig 1.gang Pfizser -vaksine for ett par timer siden :smiling_face_with_three_hearts:

6 Likes

Interessant liste med samarbeidspartnere rett etterpå.

03:00 PM CEST (30min)
Presentation Track 1

OPEN WEBCAST

Photo

eTh­eR­NA im­munother­a­pi

03:30 PM CEST (30min)
Presentation Track 1

OPEN WEBCAST

Photo

Im­mu­nicum AB aka DC Prime (opkjøpt av Immunicum)

04:30 PM CEST (30min)
Presentation Track 1

OPEN WEBCAST

Photo

10 Likes
6 Likes

Positivt at de har åbnet for tidligere patienter fra phase 1 til RELEASE-studiet, det bør alt andet lige øge antallet ret effektivt.

6 Likes

Vedr. samarbeid med eTheRNA.

eTheRNA har egen plattform for LNP levering som nå er i 2. gen. De har ikke problemer med lekkasje til leveren f.eks. Etter dagens presentasjon virker det for meg veldig tydelig at det er denne plattformen som gjelder for levering av mRNA.

De har også Melonoma med naked mRNA som settes via lymfe nodene. Om PCIB i det hele tatt er mulig benytte her siden det må belyses er jeg usikker på. Her er de uansett allerede i Phase I/II.

eTheRNA har listet PCIB (i lag med 4 andre selskaper) som partner under “Formulation”, men må innrømme jeg sliter med å se hvor PCIB kan passe inn i bildet til eTheRNA.

Noen som kan presisere?
Har PCIB utalt seg noe om dette samarbeidet noen gang? De har jo hold på mange år.

2 Likes

Begynner å lure på om jeg ble grundig lurt når jeg investerte i dette selskapet🙄
Men blir sittende kun fordi jeg er i minus.

På nettsiden til eTheRNA kan jeg ikke se at du nevner noe spesifikt selskap under “Partnerships” ?

Synd å si det, men det eneste som har blitt gravd opp i det siste er samarbeidspartnere med andre planer(planer som ikke involverer PCIB) og potensielle konkurrenter.

1 Like

Nedenfor har jeg limt inn en oversatt versjon fra nettsiden til eTheRNAs nettside om teknologien. Slik jeg leser denne så bruker man LNP når man injiserer mRNA intravenøst. (Muligens når man ikke når tumor direkte.) Ellers bruker man annen metode når man injiserer “naked”. Er det ved denne metoden at Pcib kommer inn? Pcib har selv sagt at de har imponerende resultater ved levering “naked”. eTheRNA sier selv at ved “naked” levering, så er det imponerende resultater.

Er det noen med faglig kompetanse som kan kommentere dette?

Teknologi

1 - Immunostimuleringsteknologi

TriMix - Øker immunresponsen gjennom den dendritiske celleveien på en bærekraftig måte

eTheRNAs TriMix inneholder tre nakne mRNA-molekyler:

1. caTLR4

2. CD40L

3. CD70

TriMix er unik i måten den bruker disse tre mRNA-molekylene til å indusere spredning av T-celler til enten modne hjelper-T-celler eller cytotoksiske T-celler - de ultimate ‘soldatene’ i immunsystemet som bekjemper kreftceller og smittsomme midler. Ved å kombinere TriMix med tumorspesifikke antigener eller neoantigener stimuleres pasientens dendritiske celler til å produsere en mer potent og større populasjon av antigenspesifikke cytotoksiske og hjelperende T-celler sammenlignet med tumorantigener alene.

Opprinnelig ble TriMix-teknologien brukt som et ex vivo-produkt. Produktet ex vivo består av dendritiske celler ekstrahert fra pasientens kropp, som deretter i laboratoriet modifiseres med TriMix i kombinasjon med det tumorspesifikke antigen-mRNA.
Dette cellulære TriMix-produktet injiseres på nytt som et autologt produkt i pasientens kropp.

I prekliniske studier og fase I / IIa studier i avansert melanom, var TriMix cellulære ex vivo-produkt - enten som et frittstående produkt eller kombinert med en kontrollpunktsinhibitor - i stand til å indusere dendrittiske celler til å fremkalle en kraftig immunrespons, som igjen resulterte i en lovende klinisk respons
og en langvarig sykdomsfri overlevelsesrate.

eTheRNA gjør nå denne ex vivo-tilnærmingen til produkter som kan injiseres direkte intranodalt i form av naken mRNA eller intravenøst, der mRNA er pakket i lipidnanopartikler.

Lipidnanopartikler - intravenøs administrering av mRNA i pakket form

Lipidnanopartikler brukes som en formuleringsbærer for å levere mRNA til lymfoide organer der de kan transfektere dendritiske celler etter intravenøs administrering. Denne modaliteten er for tiden i preklinisk utvikling med veldig sterke beskyttende immunresponser observert i in vivo-modeller. Målet er også å indusere en spesifikk immunrespons mot antigener presentert som mRNA i vaksinen.
Ytterligere immunstimulering oppnås med TriMix inkludert i produktet.

2 - Oncolysis og tumormikromiljømodulerende teknologi

Naken eller pakket mRNA leveres intratumoralt direkte til pasientens svulststed, en direkte tilgang til effektorstedet for terapien. Denne modaliteten gir muligheter for å utvikle tumor-lytiske, tumor-modifiserende og immunstimulerende produkter. Foreløpige eksperimenter med en tumor-lytisk modalitet viste imponerende antitumorresponser i de injiserte så vel som i de ikke-injiserte svulstene.

5 Likes

Det er ille, etter mange aars samarbeid maa vi sitte og gjette hva vaare partnere benytter vaar teknologi til?? Vaare satsede millioner renner ut av selskapet, samtidig som vi sitter blinde paa utsiden i aarevis.