Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 4 (PCIB) 1

Tror jeg kan garantere at Pcib ikke er tapte penger…
Glemmer vi Alt annet enn gallegang studien.
Så er den mer enn nok til tidobling :moneybag:

11 Likes

Erik Must håver inn 400 mil i utbytte fra Arendal Fossekompani. Skal mer skufles inn i PCIB?

Nei, nettsidene er ikke imponerende akkurat.
Jeg refererte til dagens presentasjon her →
eTheRNA immunotherapies « European Biotech Investor Days 2021 « Solebury Trout Access

Der var det en slide som listet opp alle samarbeidspartnere til eTheRNA og under hvilket område de samarbeidet på.

2 Likes

Tror ikke vi skal bli alt for entusiastiske når det gjelder ETheRNA og Immunicum på kort sikt. De kliniske studiene som allerede er i gang kan ikke endres, og bruk av PCIB sin teknologi vil først være aktuell i fremtidige studier. Spennende samarbeid absolutt, men fremdriften i GGK FimaChem er det absolutt viktigste.

13 Likes

Det tror jeg du har veldig rett i.

Må si jeg var veldig positiv til PCIB sin teknologi for levering av mRNA for 1-2 år siden. Da var det veldig tydelig mRNA kom til å bli det neste hotte innen medisin, og levering var da et issue,

Nå ser vi at levering av mRNA ikke er et stort problem, og de fleste som holder på med mRNA satser fult på sine egne leveringsmekanismer basert på lipider som bare blir bedre og bedre, mens samarbeidene til PCIB lukkes/avsluttes på rekke og rad. (Ultimo, AZ, BioNTech etc)

Må si jeg er veldig spent på VACC, hva som kommer her. I utgangspunktet skulle veien videre avklares i H2 2020, eller var det “i løpet av høsten 2020”??? og her er vi altså - Q2 2021.

Så er det RELEASE da. Interim avlesning utsatt på tid og fremdeles veldig usikker rekruttering. Pandemien går nok ikke så fort over som vi liker å tro og det er fremdeles fult mulig med enda flere utsettelser.

Jeg er ikke så positiv nå som jeg var 1-2 år siden. Registrerer også at mange av de som var svært aktiv pre-AZ med mye faglig tyngde nå er borte fra diskusjonen.

3 Likes

Det er nok ganske mange som lot seg hjernevaske av en del dyktige skribenter på Pcib trådene
Selv ble jeg avhopper i 2015 var det vel. Det var greit å komme seg ut av et totalitært regime :wink:
Litt trading etter det regner jeg ikke

Med disse sensasjonelle dataene i alle plattformene har jeg ingen tro på at det hele er over for denne leveringsteknologien før det hele har begynt. Dette har vært flaskehalsen i mange 10-talls år i bransjen, men det skal bare en trigger til nå før ‘alle’ ser det vanvittige potensialet og kursen forhåpentligvis går til ATH og fortsetter videre i lang tid.
En av våre eminente skribenter har tidligere spådd April mnd som tidspunkt for en Asia partner for fimachem, ikke umulig han får rett…

14 Likes

Lymfe!! :star_struck:
Ser noen lurte på om det var mulig med teknologien. Har vært skrevet før, men noen forsøker å så tvil! Svart på hvitt :partying_face: fra dagens presentasjon

Substantial enhanced delivery

27 Likes

Smaa, eller ingen bivirkninger, gaar utenpaa annen leveringsteknologi. Vi har hoert dette saa mange ganger at man nesten faar vondt i oerene.

Men det er en endring. I dag har vi udiskutable overbevisende resultater og vise til paa alle tre forretningsomraadene, som foer eller siden boer materialisere seg i avtaler det foelger penger med.

Innen 1.1-24 boer vi ha solide partnere som har skutt inn penger paa alle tre forretningsomraadene, hvor aksjekursen boer ligge naermere 1000 enn kr. 500. Av den grunn beholdes aksjene.

Synes du er litt kjip solo
Vi bør vel kunne forlange noe konkret snart.
Men, nytter det, om vi roper for døve ører?
Er redd for at det kommer en ny emisjon, når reservene er brukt opp.

1 Like

Det forundrer meg hvor raskt det trekkes negative konklusjoner her inne. Positive nyheter som feks 2 nyansettelser preller derimot av som vann på gåsa. Fundamentale nyheter rundt teknologien likeså. Samarbeid som fortsatt eksisterer etter 5 år dømmes som mislykket, uten at det foreligger offentlig informasjon om samarbeidet i detalj i løpet av disse årene. Å skrive her inne føles som å spille monopol, hvor alle kortene i stokken heter «deres hus og hoteller brenner». Og dere spør hvorfor flere dyktige skribenter faller bort? Jeg vet svaret, og kommuniserer med flere av disse daglig. De har ikke solgt aksjene sine, men orker ikke å bidra her inne før det foreligger kommersielle nyheter fra selskapet. Og det kan komme når som helst, som lyn fra klar himmel. Akkurat som nyansettelsene, alle de gode resultatene osv. Der kan komme svært gode nyheter fra alle tre programmene når som helst, men inntill det skjer har pessimistene alltid rett. Ikke alle har utholdenheten til @Jubel. Plutselig har pessimisten feil. Da vil også vannet slutte å prelle av gåsa, og man slipper konstant å trekke dette fortvilte «deres hus og hotell brenner» kortet. Rykk tilbake til start!
Jeg forventer også at der kommer kommersielle nyheter rundt eTheRNA samarbeidet i løpet av 2021, men jeg har allerede skrevet nok rundt eTheRNA samarbeidet.

47 Likes

Vel, det kan du si.
Men slik det var før så ble en nesten truet på livet hvis en våget å tvile. Jeg har i hvert fall ikke opplevd å bli så utskjelt i senere tid som når en prøvde å mane til nøkternhet
Det har heldigvis avtatt etter at AZ ikke var interessert

2 Likes

Jeg tror alle synes det er veldig interessant både positive og negative forhold om selskaper når de underbygges med eksempelvis resultater, data, statistikk, marked, konkurrenter og regnskap. Å bare si at en skal være nøktern uten begrunnelser som over til stadighet, gir liten eller ingen kunnskap for å underbygge en påstand eller vurdering.

1 Like

Det er mange mellomveier mellom “deres hus og hoteller brenner” og å tolke ethvert tegn fra googlesøk som noe revolusjonerende positivt lenny.

De nyhetene du er skuffet over at ikke alle jubler for:

  1. De gode forskningsresultatene har vært kjent lenge. At PCIB sin teknologi gir overlegne resultater i visse settinger er selvsagt positivt, men har foreløpig ikke ført til noe konkret, bortsett fra FimaChem/GGK som mange av oss mener er det aller viktigste nå.

  2. Ansettelsen av Clinical Science Director kan tyde på at de ønsker å kjøre et Vacc-studie selv. De fleste aksjonærer har nok heller ønsket en solid partner her. (kan selvsagt fortsatt skje).

  3. Samarbeidene med ETheRNA og DCprime er spennende men det er (foreløpig) noe som kan bli til noe positivt på sikt. Det er ikke slik at man kan endre studieprotokoller i igangværende studier og ta inn PCIB sin teknologi. Der må vi håpe på at vi blir med i et senere studie.

For noen dager siden ble det spekulert i hvorfor PCIB, ETheRNA og Immunicum skulle presentere etter hverandre på konferansen som nå er avsluttet. Et eksempel på en ikke-nyhet som noen gjør til noe spennende.

Du gjør mye bra gravearbeid lenny men det vil alltid være ulike meninger om hva som er viktig og hva den enkelte aksjonær legger vekt på i sin investering i PCIB. Dette er ikke en skoleklasse hvor læreren setter agenda som alle må følge. Derfor må det være lov å ha andre innfallsvinkler enn det du selv har.

23 Likes

Der tar du feil . Den minste negative antydning ble ‘slått ned på’
Men det var riktignok mest på Hegnar
Og de fleste forstår vel at en bør ha en viss nøkterhet uten å få det inn med skjei eller hvorfor

what kind of a commercial agreement? eTheRNA is private company and does not have BP muscles (raised 54 MUSD since spinoff from originating university), any short term expectations from this collaboration is nothing but a “mirage” in my opinion unless there is a 3rd party in the mix that we dont know about.

the focus should be to get BP (or big enough) involved in the development of the platform either through Nac or Vacc, or simply get the “company” licensing strategy working and with a sustainable volume, other than this, be prepared for share issue(s). I fail to see otherwise especially with the delays in Chem (compared to original guiding which was the basis under which the last share issue was put together).

The company has all the ingredients for success (I mean data wise, across all programs) now it is all up to management and board to translate this into value creation. DELIVER DELIVER AND DELIVER. my hope is to see this platform becoming the “UBER” in medicine.

31 Likes

DN Investor

@KrissKross teknisk signal / analyse og indikatorer bryr seg ikke om årsak til trendskifte eller fundamentale forhold. En TA signal er et signal :sweat_smile:. Danner indikasjoner på mulig retning. Fundamentale er det jeg vektlegger

Det var vel pga litt forventninger til presentasjonen det kom litt økt omsetning 7. april? Jeg synes aksjen er nitrist å være i, men klarer ikke å kvitte meg med den.

5 Likes


https://www2.hf.uio.no/eventyr_og_sagn/index.php?id=%2052651

3 Likes