Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 4 (PCIB) 1

Ikke det?

https://newsweb.oslobors.no/message/493636

https://www.globenewswire.com/news-release/2020/11/16/2126967/0/en/PCI-Biotech-European-patent-for-treatment-of-bile-duct-cancer-with-the-fimaChem-technology.html

3 Likes

Ser ut som PCIB historisk har børsmeldt 5 av sine mange patenter:

6 Likes

Er det det, naar det har gaatt 13 aar siden oppstart?

Synes PCIB fortjener kritikken som er blitt de til del. Det er bare sunt. Det er rosen ogsaa, naar den er fortjent. F.eks. for gode forskningsresultater.

4 Likes

https://cen.acs.org/pharmaceuticals/drug-delivery/Takeda-signs-LNP-deal-Genevant/99/i10

Takeda Pharmaceutical has signed a deal to license lipid nanoparticles (LNPs) from Genevant Sciences for delivering nucleic acid therapies. Many existing LNPs, used to deliver RNA-based drugs, target liver cells called hepatocytes. Genevant has made LNPs that target different liver cells called hepatic stellate cells, which are implicated in liver fibrosis. Genevant will earn up to $600 million in up-front and milestone payments from Takeda, plus royalties on commercial drugs using its LNPs.

Denne er fra slutten av mars 2021. Tydlige lipid (LNPs) dealer er verdifulle. Hvis og hva kan en naked delivery være verdt om noen har behov ?

7 Likes

Hvis de ikke udnytter muligheden for at børsmelde dette vigtige patent efter et fald på 40 % fra 32,5 til snart 23 kroner siden 5. februar, så må det være tæt på konklusionen, at IR-ledelsen don’t give a fuck for kursen/aktionærerne.

2 Likes

Nå er det nok ikke et innvilget patent som vil drive kursen opp eller få med de som sitter på gjerdet. Vi må få fundamentale nyheter meldt. Det drøyer ja, men har du tro på selskapet fremover har du en gyllen mulighet til å plukke på disse nivåer.

1 Like

Slap nu af med se kortsigtede ønsker om lidt hurtig gevinst.
Og pris dig lykkelig for du kan købe til billige penge sådan blir det jo ikke ved med.

Prise sig lykkelig over nedgang er ikke mig. Jeg sælger ikke på kort sigt, men jeg interesserer mig for hvordan selskabet håndterer deres kommunikation.

3 Likes

Det jeg lurer på er hvorfor det tok 6,5 år for denne patenten å bli godkjent. Kjapp googling tar det i snitt omtrent 25 måneder å få godkjent en patentsøknad.

3 Likes

Usikker, men nu da dette patentet innvilget for noen dager siden er så spesifikk mot Melanoma er det kanskje høy terskel for patent? Mulig ny informasjon og sett mot nylig andre patenter PCIB har etablert ved sin Vacc teknologi!
Meget gledelig :partying_face:

Jeg håper radio silence, lavt volum nu kan tyde på en snarlig avklaring for Vacc strategi

Her nærmer vi oss bunnen etter AZ-kollapsen.

1 Like

Enig i at penger på bordet vil gi en kurs boost.
Men patent på hudkreft,vil kunne generere enorme verdier i fremtiden.
Når patentet er innvilget kan Pcib gå mere aktivt ut og markedsføre dette…
Før innvilgelse er det nærmest munnkurv👍

2 Likes

Et eventuelt studie på melanoma vil kreve antigener, men vil det også kreve sjekkpunkthemmere?

Hvem vil være kandidater får å få dette fra?

Postet av Lenny for kort tid siden i tråden

Synes inngang iht kurs nå begynner å bli interessant. Noen med peiling som vet hva støttenivå her er?

~22,7 virker å være ganske solid støtte.

1 Like

Har ikke vært inne her siden AZ-euforien nådde sitt klimaks. Hadde sinnsyk flaks og solgte i tiden før det store droppet. Men leter etter en biotek-investering og det står mellom pcib og trvx. Tror det blir pcib.

1 Like

Godt at investorene ser forskjell på PCIB og PHO, når de skal investere :wink:

Er det noen som har en formening om hvilke patenter selskapet børsmelder?

1 Like

De patentene som de mener er av stor nok betydning til å kunne være kursdrivende.

Å få patentert teknologien sin vil jeg anta er forutsetninger for å lykkes med hele caset. Dermed blir det normalt ikke kursdrivende.