Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 4 (PCIB) 1

Bare en ting som gjelder. Avtale med penger på bordet. Alt annet blir bare et gjesp, dessverre.
Bare å vente.

5 Likes

Ikke lenge til pcib er verdt mindre enn det var før samarbeidsavtalen ble børsmeldt😳

2 Likes

Bare en ting å gjøre. Bidra til dugnaden, kjøp mer.

1 Like

Det er kanskje ikke “riktig innstilling”, men jeg merker jeg blir forbannet. Det er noe simpelthen destruktivt over det når folk i fullt forståelig god tro kjøper på en god nyhet, men blir sittende med “skjegget i postkassen” på denne måten. Det er også destruktivt for selskapet. Noe betyr aksjeverdien av selskapet tross alt med tanke på både evnt emisjoner og partnerskap. En viss form for handel her er sånn sett ikke stort bedre enn å overfalle en kreftpasient. Selvsagt kan man si det ikke spiller noen større rolle om man bare er langsiktig nok. Men det gjentar seg om og om igjen at mange får et surt møte med dette selskapet. Og “kjøpe mer”, det har jeg heldigvis gjort unna forlengst.

5 Likes

Fan for en stabilitet på kursen :dizzy_face: PCIB er som orientering for blinde, av og til litt antydning mot målet…

Jeg synes å lese at der er null niks forventning til kvartalspresentasjonen morgens. Se kursutvikling. I morgen er der tydeligvis edder og galle som noen vil prise inn.
Men så er volum ca 10% i dag av gårsdagen med snitt omsatt per aksje på 26,7kr. Så enormt lite volum noen ønsker å flytte kursen på ved flere dager. Stiger på solid volum og faller på lavt. Så kanskje en likevel kan håpe på solid kvartalspresentasjon :pray:

Vi får se når fasit er her. Informasjon om rikets tilstand er alltid interessant !

1 Like

Det virker kanskje enkelt, og det er jo ikke det, men jeg tror det er generelt lurt å være tålmodig med å øke i enkelte biotekaksjer. Jeg har selv brent meg flere ganger å kjøpe på gode nyheter, og som du sier sitte med skjegget i postkassa, så nå forsøker jeg å øke noen dager etterkant i håp om å unngå dette. Jeg har inntrykk av at nyheter har typisk blitt utnyttet til en form for pump-and-dump av tradere og shortere.

1 Like

Aksjemarkedet domineres nok langt mer av kortsiktige enn det dere langsiktige er klar over. De fleste gidder ikke sitte å vente i flere år på avkastning på sine aksjer.

3 Likes

Jepp så der i Genmab. IPO i 2000 og fall til 2011, 26kr og deretter ca 100 gangeren de neste ti år.

Helt umulig å si noe om avkastning kortsiktig vs langsiktig. Synse om det. Jeg tenker der var lurt å være plassert i Genmab. Kanskje PCIB blir liknende case :wink::pray::partying_face:

3 Likes

Forsökte varianten med å kjøpe dagen før gårdagens nyheter. På bakgrunn av at kursen var falt for mye. Med gårdagens omsetning av 811k er det nok mange som angrer på å ha løpt etter bussen.

1 Like

Hjelper selvsagt ikke at de fleste farmasiaksjene har solide fall i dag. Målt mot det generelle fallet ser det mindre ille ut. Og så spiller vel kursen i dag mindre rolle. Den input vi mottar i morgen vil nok uansett bestemme retningen den nærmeste tiden.

6 Likes

Vet første øyekast tenkte jeg “nok ett samarbeide som vi har flere av og har avsluttet flere. En styrke for selskapet, men trolig ikke veldig kursdrivende” Men når man så kommentaren til samarbeidspartner og så litt mer hva dette gikk ut på så må jeg jo si jeg syns denne avtalen skiller seg litt fra tidligere avtaler (på positiv måte). Jeg har sendt inn spørsmål til podcast’n og spurt om de kan si noe om det - mulig vi også får vite på Q1.

Sitter du long er man uansett styrket.

9 Likes

Før kunne man ihvertfall se hvem handelen foregikk via. Og noe var det mulig gjette seg til ved å følge litt med på det. Mitt inntrykk var ihvertfall at blant annet Pareto og Morgan Stanley, tror jeg det var, jevnt og trutt utnyttet “naiviteten” hos mer eller mindre uerfarne nybegynnere på den måten. På den andre siden kunne man også se hvordan handelen via Nordnet var preget av tilsvarende amatørskap. Men selv ikke den lille muligheten til å lære er nå tilgjengelig. Jeg tenker simpelthen på det som en form for korrupsjon at det på toppen av det hele skal holdes skjult nettopp for de mest uerfarne hva som foregår. Det er ikke det at det ville endre all verden, men jeg kan ikke se noen god grunn til at man ikke skal få se hvem handelen foregår via.

12 Likes

Kjøpe mer er uaktuelt inntil ledelsen evner å lande en avtale med peng inn.

Om man har troen på selskapet er det nå man bør kjøpe. Har selv økt med 25% flere aksjer etter tilbakefallet. Tror det kan komme flere spennende nyheter om ikke lenge.

5 Likes

Da sier svaret seg mer eller mindre selv, ikke invester i biotek. Fair det. Men dersom ett selskap plutselig for peeng er jo også kursen mange 100% opp i biotek. Men flere fond har nettopp den strategien, gå glipp av den første 5 gangeren for riskreward vurderes deretter bedre, og sannsynliggjør muligheter for mange flere 100%…

Ok, hvilke norsk biotek i avsluttende fase med mulig avlesning 22/23 med peeng kontrakter skak du da investere i …

Hvis noen bestemt mener at RELEASE skal bli førstelinje behandling innen ind onkologi er oppsiden formidabel for å si det forsiktig.

Hva er LOA%, ODD prising, konkurrents resultater, stats osv. Her ligger den mest opplagte driveren! Jeg finner per nu kun data og results som styrker sannsynlighet for suksess ved RELEASE. Men selvsagt er ikke fasiten her enda, men for RELEASE er status oppløpssiden og det er kort tid i biotek

Og hvordan forklare rasjonelt at 811 000 aksjer kjøpt/solgt på 26,7kr i snitt i går og dagen etter er det noen ti tusen aksjer som får kursen ned til 24kr, ganske snodig volatilitet og handel mener jeg.

Nu som de 20 største eiere de siste årene har hatt en eierandel stabilt og over tid i selskapet på 41-44% er det sannsynlig å si at det er retail (forbrukere) som preger handelen stort sett. Da vil slik ordre som ser ut til å legges ut og beveges hyppig når volum er lavt?(fra robot, short om det er det?) gjøre disse mulig kjøpere livredde og riste lett ut usikre. Hvorfor ønske det? Hvis det er agenda? Hvorfor? Holde kursen «nede»? Skjønner ikke dette. Selv i dag er VWAP langt høyere enn 24kr. Og i går VWAP 26,67kr :sweat_smile:

2 Likes

Det blir masse kardemommebyprat fra deg Jubel. Det er sikkert godt ment, men faktum er at ikke alt skal bortforklares og forskjønnes. Jeg er helt enig med olafalo om at den manglende transpensen er meget irriterende når vi får disse bevegelsene i aksjekursen.

. Som kjent får vi som er insidere på Tekinvestor daglig tilgang på opplysninger om aksjepostene blant de 50 største aksjonærene, riktignok 3 dager på etterskudd. Dessuten er endringer i porteføljen plottet inn. Av disse plottene ser en at Danske bank har veldig hyppige endringer i beholdningen. Dette gjelder også Nordnet; bank og forsikring. Dette er ikke særlig oppsiktsvekkende, fordi disse aktørene handler på vegne av andre, nemlig mange små (og sannsynligvis noen store investorer). Det viser imidlertid at det er endel småaksjonærer trolig av typen 20 000 30000 aksjer som er svært aktive på børs. Tilsvarende vil vi sikkert finne blant aksjonærer som ikke er blant de 50 som har flest aksjer. Personlig hadde jeg satt pris på å få tilgang på opplysninger som viste situasjon blant de 200 største aksjonærene. Dette ville trolig klarlegge kursbevegelsene langt bedre enn dagens liste som omfatter de 50 største.
Tirsdag hadde vi svært høy omsetning. Var det noen store aksjonærer ssom reduserte kraftig? Eller var det Nordnet livsforsikring som var hovedaktøren. Eller kanskje det var mange småaksjonærer som kjøpte/solgte flere ganger i løpet av dagen.
Snart vet vi mer om dette.

9 Likes

Vel talt, da overlater jeg kardemommebypraten videre. Kandidater står i kø :joy:. Hverken forsøk på forskjønnelse (er det behov med dagens mcap :sweat_smile: ?), ei heller bortforklare. Hvis du ikke mener det er snodig handel på dager med lavt volum er det helt greit, men jeg ser merkelig handel og volatilitet. Det spekuleres her…og VWAP danner også grunnlag for TA…og noen bruker den mer eller mindre til vurderinger.

Og jeg gleder meg til å høre om rikets tilstand i morgen. Alltid godt med oppdatering om teknologiben. Over og ut, case closed.

Plutselig trekkes salgsordre et minutt før slutt…og nærmeste 5 salg er 25,98…

Ja hvis du mener det er positivt så kan du like gjerne se på andre kurser også. Ikke uvanlig det.
Lurer egentlig på om Jubel bare samler hjerter her? Kan være det blir en coin det også…

Markedet priser altså inn samarbeidsavtalen til kr 0,00,- forstå det den som kan

1 Like