Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 4 (PCIB) 1

Ganske tydelig at mange ønsket å befinne seg på utsiden når kvartalsresultatet presenteres. Tipper at fravær av negative signaler vil bringe oss oppover igjen, og at positivt nytt vil være en bonus. Utgangspunktet er at markedet har svært lave forventninger på forhånd, og det tegner jo bra hvis man tvertimot sitter igjen med et positivt inntrykk etter presentasjonen (og podcasten senere på dagen).

13 Likes

De positive nyhetene som på noen måte kunne overraske positivt og dermed bringe kursen litt oppover, de nyhetene har vel nå allerede kommet. Det som blir presentert i morgen vil neppe være noe som overrasker på den positive siden. Det vil være “positivt” om inntrykket blir at man ikke ser ut til å bli ytterligere forsinket og at det stadig er godt håp om å hente inn mye. Men det siste er jo heller ikke noe nytt. Jeg gjetter på nye uker i “dødvannet”.

1 Like

Enig med deg i at det noen ganger kan bli vel meget (som de med mørk, stripete dress og silkeslips gjerne ville sagt).

Men @Jubel er langt fra elene om å frustreres over kursutviklingen og noen påfallende trekk i handelsmønstret.

Kursløftet vi fikk etter meldingen sist fredag var blåst bort i løpet av to dager. Men denne meldingen kom virkelig på overtid og måtte trygt kunne anses som innbakt i kursen. Altså ikke annet å vente.

Derimot må jeg si det var smått utrolig at markedets positive reaksjon på gårdagens melding skulle bli utradert på halvannen børsdag - også om man tar hensyn til det generelle fallet.

Det er vel først og fremst det siste @Jubel fortvilt forsøker å finne ut av.

10 Likes

Spåkulen min sier at kvartalspresentasjonen i morgen kommer til å ha en god tone, myk prat om at screening og rekruttering går opp, FPD USA og at dem har startet et nytt samarbeid som eventuelt en dag i framtiden kan bringe penger på bordet. Selv om vi får alle disse gode nyhetene, så vil kursen gå ned 2-3%. Typisk PCIB.

Tror markedet har mistet tillit til PW… Kanskje hvis vi får en fersk CEO, så kan vi endre retningen på kursen?

2 Likes

Fraværet av avtaler med “penger på bordet” må nødvendigvis også skyldes styret. Kanskje foretrekker man denne typen avtaler fremfor å “selge seg for billig”. Hadde jeg feks vært Erik Must, hvordan ville jeg tenkt og forholdt meg til det ? Det blir uansett feil å overfokusere på Per Walday på den måten. I det “evighetsperspektivet” som Must vel sannynligvis har så gjør nok Walday en utmerket jobb på alle måter…

8 Likes

Uansett hva PW og styret gjør blir det feil. Om det seg være “selge seg for billig” til AZ, eller for å bygge et middels stort medisinselskap for fremtiden slik Must vil. Det investorene mangler er gleden av å se seg tilbake og fastslå at de heldigvis kjøpte aksjen for et X antall mnd/år siden.

3 Likes

Takk #olafalo, må si jeg av og til tenker at vi heller er ganske mange uprofesjonelle biotech aksjeeiere som ytrer misnøye. Ja, PW har bommet noen ganger på guiding, og av og til tror jeg han har ytret seg litt for mye. Det kan vi alle være enige i. Nå er han mer klok av skade og muligens mer taktisk/ strategisk i sin kommunikasjon. Han bør ikke kommunisere noe før en avtale/ samarbeid er undertegnet. Pandemien har nok ført med seg forsinkelser i innrulleringer og studieprogresjon, endret fokus fra BP og mye usikkerhet i markedet, men DET FUNDAMENTALE STÅR VED LAG om enn ikke styrket. Jeg har troen og koser meg når jeg nå snitter ned. Tenk at vi i dag kan kjøpe på billigsalg

10 Likes

Kan vel ikke akkurat si at jeg føler noen stor glede. Men jeg har flere ganger tenkt at jeg ihvertfall var heldig eller kan “være glad til” at jeg hadde såpass teft at jeg begynte å kjøpe aksjer i PCIB da kursen lå på rundt fem kroner. Jeg gjorde en eneste “feil” og det var å vente for lenge med å kjøpe mer. Men jeg tenker jeg i prinsippet handlet riktig ved å kjøpe mer etterhvert som det fundamentale ble sikrere. Litt surt å se tilbake på at jeg også kjøpte på 30-, 40- og 50-tallet. Men for min del veies det noenlunde greit opp så jeg har endt med et snitt på knappe 17 kroner.

5 Likes

Understanding the stock price of PCI is like watching twelve drunken monkeys trying to solve a jigsaw puzzle

4 Likes

Har heldigvis mistet oversikten over snittet på de aksjene jeg har pløyd inn i familiens beholdning. Men så lenge vi ikke får negative nyheter fra selskapet er det bare å ta tiden til hjelp og øke antallet.

3 Likes

Increased screening and enrolment to RELEASE in Q1 after implementation of the amended protocol and the opening of Asian sites.

“We have seen a good increase in patient screening and enrolment into the RELEASE study in Q1 2021, which is encouraging and supports the relevance of our study optimisation efforts.» PW

25 Likes

An online presentation in English will be held today, Friday 7 May 2021, at 08.30am CEST (local time). The presentation can be followed as a live webcast, access through link https://channel.royalcast.com/hegnarmedia/#!/hegnarmedia/20210507_1 or the company’s website under “Investors – Reports and presentations – Webcasts”.

4 Likes

Positivt med tydlig ökning av patienter Q1.

Har de tagit upp att de räknar med Safety på 8 patienter med dubbel behandling 2H21 förut?

9 Likes

*The expected timeline for the planned interim analysis remains in the range from 2H 2022 to 1H 2023

PCI Biotech Q1 2021 Interim Report
PCI Biotech Q1 2021 Presentation

7 Likes

Say what? Hvor står det?

1 Like

This came as a surprise to me, this could mean they already have 8 patients with 2x treatments otherwise they would not have guided on this (ref PW) Extremely interesting

11 Likes

Nei, første gang det har kommet med guiding på det.

4 Likes

"Per Walday, CEO of PCI Biotech, comments: “We have seen a good increase in
patient screening and enrolment into the RELEASE study in Q1 2021, which is
encouraging and supports the relevance of our study optimisation efforts. "

7 Likes

Towards the end of presentation in the milestones slide 27

1 Like

:star_struck::star_struck::star_struck:

26 Likes