Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 4 (PCIB) 1

I find this well formulated, far better investor friendly, less dramatic and more transparent than how PW communicated it before. I repeated this in my car 10 x already while doing this:

image

39 Likes
Fun survey :joy:, who did you miss more today during Q presentation?
  • Per Walday
  • Sorlendingen

0 stemmegivere

Kommunikasjon/pedagogikk er slik. Enten har du det, eller så har du det ikke. Det er vanskelig å lære det i godt voksen alder, og mye sitter i ryggmargen. AH har det helt klart. Glimrende sådan. De andre to har en tendens til å skape flere spørsmål enn de besvarer. Det er ikke positivt for IR funksjonen av selskapet.

Kommunikasjon/pedagogikk er faktisk en mangelvare også mange steder i samfunnet. Særdeles synlig også under pandemien, hvor det har vært utrolig viktig for myndighetene å nå ut til folket med nødvendig informasjon. Der også med varierende kvalitet, og ofte forvirrende for mottaker.

Jeg vil tro at nettopp IR-delen potensielt kunne vært gjort mye bedre i norsk biotek, og at dette er noe de jobber med å forbedre/forsterke.

25 Likes

But at the same time they ask you to listen to what they say :sweat_smile:

3 Likes

How much frustration and mistrust could have been left behind og this was communicated transparent from the start!!??

3 Likes

Anders var befriende klar i sin tale, samtidig må vi huske at det er lettere å snakke fritt og klart om teknologien enn om det forretningsmessige. Der kommer man fort inn på ting som må holdes hemmelig på grunn av interaksjon med andre selskaper. Det kan være noe av årsaken til Per og Ronny sine mange haltende og ufullstendige setninger i diverse Q&A-sesjoner.

Det jeg først og fremst merket meg i dag var et inntrykk av at en Vacc-avtale kan komme før vi aner (i løpet av sommeren?).

For de som gang på gang gjentar at de tror PCIB kan hjelpe mot nye mutasjoner av Covid-19 var Anders sitt svar fra ca 35:20 befriende ærlig. Det er ikke slik at alt som heter mRNA nødvendigvis trenger PCIB sin hjelp. At teknologien kan bli aktuell på et senere tidspunkt og i nye sykdommer bekreftet han derimot.

21 Likes

Sier AH i podcasten fra 24.30-25.00 at de så en ca 50ggr bedre effekt med pci + naked mRNA sammenlignet med AZ sin LNP+mRNA?
Har ikke dette tidligere vært sakt det lå på ca 4 ganger? Mener dette framkommer i patentert de fikk godkjent for en tid tilbake, men bare å korrigere meg her om jeg tar feil.

Er det denne søknaden du tenker på?

https://patents.justia.com/patent/20210052628

Den ble åpnet opp for allmenheten rett etter AZ presentasjonen.

4 Likes

NY Twitter fra eTheRNA

eTheRNA
@eTheRNA_immuno

·

17t

@eTheRNA_immuno

is currently developing a therapeutic vaccine for HPV16+ cancers. Learn more: https://etherna.be/immunotherapies-about-us/… Comment down below. True or false; HPV 16+ can lead to head and neck, cervical and anogenital cancers. #cancer #vaccines #mrna #immunotherapy #HPV

Nu etter Q og podcast kan det tenkes med større grad av sannsynlighet at dette er kliniske studiet PCI Biotech skal etablere med partner? Passer godt på mange måter NAKED mRNA vaksine teknologi, rett inn i klinisk 1/2., intranodal, oncology, hud (Melanoma). spennende

50 ganger bedre effekt med PCIB naked mRNA ble nevnt over og også i radforsk podcast i går og kan sikkert eventuelt bekreftes i patent link over (nok med 14-fold om så :sweat_smile:)!

Og i pipeline oversikt til eTheRNA er alle andre i pipe status Discovery (preklinisk). Kanskje vi nu har svaret hvor Vacc er på vei :pray::partying_face:? Solide eiere hos forskningspartner som har vist dype lommer og bidratt med midler. Altså upfront mulighet for PCIB :pray:

17 Likes

Ja,en God podcast.
2 andre deriskende meldinger på noen dager…
Kursmessig er dette helt jævlig, selskapsmessig ser det fantastisk ut!!
Så ser vi bort fra robotens herjinger,ser dette utrolig bra ut.
Kjøp og hold,er mitt tips.
Det har jeg gjort🤘
God. Helg.

14 Likes

Nei, den patenten fikk de innvilget for en tid tilbake (før data til AZ var kjent) har ikke link til den men det var en graf i patentet som viste leveringsmetode vs naked mRNA, der pci + mRNA viste ca50x mens LNP+mRNA viste ca 12x.

1 Like

Har ikke rukket å høre hele podcasten, men hoppet rett inn her:

Elisabeth: “Hva er sånn tidslinjene for dere selv som dere har satt i forhold til å bestemme…”

Anders: “Vi jobber veldig aktivt med det for øyeblikket, men akkurat hva tids… og så… det er en prosess som pågår… vet ikke om du har noe mer å si på det Ronny?”

Ronny (veldig kjapt): “Nei, jeg tror det var riktig svar, Anders”

Her skjer det noe ja!

Og så skjønner jeg av det @olafalo siterte fra Høgset, at han bekreftet at de jobbet med AZD8601 (levering i hjertemuskulatur).

Nå må jeg høre hele selv!

44 Likes

Ja med siRNA er det absolutt ett behov for bedre levering, stusset bare litt på att OliX, ifølge hjemmesiden deres ihvertfall, påstår å ha løst leveringsproblemet med cp-asiRNA.
Men så sier de vel lite om hvilken indikasjoner den cp-typen blir brukt i, og Høgseth bekreftet vel behovet de fortsatt har med levering i podcasten.

Men takker for svar. :+1:

Spennende @Jubel Er dette noe som kan ha sammenheng? :

Og patentet til PCIB: Patents Assigned to PCI Biotech AS - Justia Patents Search

Men kan det være i kombo med eTheRNA og en stor aktør over der? Melanoma:

Fra deres hjemmeside:

I kombinasjon med denne patenten til eTheRNA?:

Med Bristol Myers Squibb i kullissene:

13 Likes

Om jeg har forstått dette rett så dreier dette seg om @polygon sin kjepphest AZD8601.

Søker man på clinical trials på AZD8601 så får vi opp følgende studie

“This is a randomized, double-blind, placebo-controlled, sequential design, multicentre study in patients with moderately impaired systolic function undergoing CABG surgery. Twenty four (24) patients scheduled for elective bypass surgery will be randomized (up to approximately 33 patients if replacements are needed).”

Study Type : Interventional (Clinical Trial)
Actual Enrollment : 11 participants
Allocation: Randomized
Intervention Model: Sequential Assignment
Masking: Triple (Participant, Care Provider, Investigator)
Primary Purpose: Treatment
Official Title: A Randomized, Double-blind, Placebo-controlled, Multi-centre, Sequential Design, Phase IIa Study to Evaluate Safety and Tolerability of Epicardial Injections of AZD8601 During Coronary Artery Bypass Grafting Surgery
Actual Study Start Date : February 5, 2018
Estimated Primary Completion Date : July 14, 2021
Estimated Study Completion Date : July 14, 2021

Anders Høgseth sa følgende i radium podcast tidslinje rett før 26 min.

“De kjører en studie som allerede var igangsatt, de ville avvente resultatene av den studien først så ville de eventuelt komme tilbake igjen og se om vi kunne gjøre noe etterpå.
Det er sånn det er med de store legemiddelselskapene, de har sine strategier og man må komme inn på nøyaktig riktig sted til riktig tid, med riktig teknologi. Det er ikke alltid slik det ender opp dessverre. Men vi et aktivt samarbeid med Astra Zeneca om å skrive en publikasjon på dette som vi skal sende ut om ikke så lenge håper vi. Så vi har fremdeles god kontakt med dem, og de er veldig interessert og syns da den var veldig bra, det var bare det at det passet ikke inn der og da for dem”

Kan det bety at AZ kommer tilbake med lua i hånda i sommer om AZD8601 ikke blir som planlagt?

62 Likes

Då har priset gått upp :wink:

20 Likes

Ikke hvis de opkøber aktierne som der faldbydes for tiden :smiley:
Ej det var en joke - jeg kan fornemme det bliver et godt år som medejer af pcib

5 Likes

@Snoeffelen it is interesting to note that this study is temprorarly halted in Germany, could that be due to stafety issues (maybe LNP related)

https://www.clinicaltrialsregister.eu/ctr-search/trial/2017-002690-19/DE

18 Likes

Står det noe om når studiet ble satt på vent?

1 Like

VEGF-A (AZD8601): The Phase 2a study of AZD8601 VEGF-A, which is being developed for patients with ischemic heart disease undergoing coronary artery bypass grafting (CABG) surgery with moderately impaired systolic function, led by AstraZeneca, is ongoing. Moderna Reports First Quarter Fiscal Year 2021 Financial Results and Provides Business Updates. May 6, 2021 (PDF)

https://modernatx.gcs-web.com/static-files/c65fc37f-5528-478d-823d-10458749058b