Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 4 (PCIB) 1

Det er jeg enig i @Ansar men forhåpentligvis hentes det da penger på en høyere kurs enn i dag. I første omgang er det spennende hvordan et Vacc-studie skal finansieres. De 40-50 millionene det vil koste må komme fra et sted, og forhåpentligvis ikke fra PCIB sin egen kasse.

2 Likes

Har også bedre tro på PCIB med diabetiske fotsår en ved hjertekirugi, men fase 1 studien på diabetiske sår ble avsluttet Jan 2018 iflg. clinical trials, så hvorfor skulle de plutselig komme tilbake nå i denne indikasjonen etter nettopp å ha avsluttet samarbeidet med PCIB??

1 Like

Urolig spennende tid for PCI Biotech sin teknologi plattform. Litt sånn u-turn og Genmab følelse da den bunnet på 26kr og skjøt fart håper og tror JEG :pray:

Skikkelig interessant uke som gikk med enormt mye snadder som ble presentert og alt er godt beskrevet av eminente biotekere i mange innlegg over. Leser man disse er det i overkant overlegne results med de vurderinger over som gir rasjonale for AZ retur. Sammen med forskningssjef sin forklaring på FAKTISKE forhold.

Og med tanke på Moderna kan de like gjerne de ta direkte kontakt (50 ganger bedre med PCIB teknologi vs Moderna??). Vil tro at AZ ikke kan hindre Moderna om de ønsker dette.

Bastante baissere om AZ fikk seg en overraskelse eller to! Det skal bli artig å følge Investtech og hold deg unna portefølje de neste dager og uker (skulle ikke forundre meg om der er her robot og mulig shorting kommer fra?). Uansett utrolig gledelig informasjon om rikets tilstand. Våger å si at caset på ny er derisket!

Selvsagt skal mange gjentatte ganger snakke om emisjon (og da på 40-50 millioner, det er jo så lite at ikke et meglerhus og antakelig ei PCIB er interessert i det. Og sikkert mange som vil inn etter forrige ukes informasjon fra selskapet. Med mulig trigger liste som nevnt i det korte bildet vil det være galskap. Og så hvordan «noen» umiddelbart måtte løpe fort etter kursen ved Sør Korea. To be cont :bomb::partying_face:. Stor takk til eminente biotekere for deres funn, graving og vurdering. Utrolig verdifullt for de fleste andre av oss menigmenn :pray: Nu krysser jeg fingre for nye meldinger innen kort tid og stadig dager med :rocket::rocket::rocket:

Jeg tror virkelig denne teknologi vil være til STOR nytte for pasienter innen et bredt nedslagsområde/felt. Det enkle er ofte det beste, fokus på ballen / results (og ikke alt annet :joy:)!

Like lite fakta som at det sies at folk er redde for ordet emisjon kan en like gjerne uttale at skjønner ikke hvorfor noen er så redde for disse ordene gode resultater og fakta presentert forrige uke skal før til :rocket:. Hvorfor er noen redd for suksess og rekyl i verdier :wink:

Fokus på resultater og suksess for pasienter så kommer alt annet av seg selv.

20 Likes

Skjønner ikke at folk er så redde for ordet emisjon. Det er den naturligste ting i verden for et utviklingsselskap.

For PCIB som pr i dag guider at de sannsynligvis går tom for penger før readout pluss at de vurderer oppstart av et nytt studie vil en emisjon være et naturlig trekk, hvis det ikke dukker opp en fet avtale som gir mye penger.

Selvsagt ønsker vi at det skjer på en høyere kurs, derfor kan dette handle om god timing. Et par gode meldinger og litt positiv stemning og det kan plasseres en emisjon på ca 40 kroner. Da vil en 10 % emisjon gi rundt 150 mill, og caset vil være betydelig styrket uten at noen trenger å føle seg utvannet.

14 Likes

Fordi TTT. AZD8601 har en over ti år gammel historie. Og det har blir er blitt forsket på og skrevet videre om AZD8601 og denne applikasjonen/indikasjonen det siste året også:

Og så har det nok vært ganske utelukket å starte kliniske studier i noe som har med det vaskulære systemet og diabetikere å gjøre det siste året.

12 Likes

Dette høres ut som et drømmescenario. Problemet er en forventning om minst 30% rabatt i norske biotech-emisjoner, så skal emisjonen settes på 40, må kursen da først stige til 58, en stigning på 150% før emisjon fra dagens kurs.

Se på NANO-emisjonen, der var det ikke store rabatten. Og mitt regneeksempel var akkurat det, et eksempel. Er vi litt mer forsiktige og sier at kursen går til 35 tror jeg det går helt fint å sette en 15% emisjon på 30 kroner, det vil gi enda mer penger og fortsatt vil antall aksjer være behagelig.

1 Like

Utfra kommunikasjon selskap og aksjonærer, mulig milepæler innen kort tid er min guess at der ikke vil bli satt en emisjon da venter selskapet heller med Vacc. Det er mitt klare inntrykk.

Sannsynlighet spekulasjon:

5% emisjon
95% sannsynlighet for kommersiell avtale som sikrer behov

Resultater og forskningssjefen sørger for det :pray::partying_face:

9 Likes

Når jeg tenker litt mer på dette, så tror jeg rett og slett dette kan ha vært deal-breakeren til AZ! At man altså planla kliniske forsøk med AZD8601 innen denne indikasjonen, men at det samtidig ble klarere og klarere at covid er knyttet til det vaskulære systemet på måter som vi ennå ikke skjønner. Og å da gjøre forsøk som har med det vaskulære systemet i en gruppe pasienter som er definert som risikogruppen var helt utelukket. Og at det derfor ikke ble en avtale med AZ i fjor sommer. Det kan også forklare utsettelsen, i det at man håpet at ting kunne se annerledes ut mot årsskiftet - enten med pandemien i seg selv, eller forståelsen av sykdommen.

Vi har jo alle syntes det var rart at AZ har dedikert en masse tid og ressurser til PCIB sin teknologi, og så “plutselig fant ut at de ikke hadde noe å bruke den til” fordi “timingen ikke var riktig”. Dette er en plausibel forklaring som jeg faktisk har ganske sterk tro på at stemmer!

47 Likes

Stämmer ju bra med uttalandet i pressmeddelandet om att AZ inte önskar att gå vidare i klinik inom utvärderingstiden som var fram till 20201231.

Time Will tell.

10 Likes

Jeg tror på både partneravtale og emisjon før readout Jubel, og de prosentene dine er jo superoptimistiske. En partneravtale med liten eller ingen upfront kan også være bra. Jo mindre penger en eventuell partner går inn med jo mer av kaken beholdes av PCIB når produktene kommer til markedet :wink:

Nå tror mange av oss på avklaring om et Vacc-studie i løpet av kort tid så da får vi nok snart også vite hvordan det skal finansieres.

Er det ikke litt merkelig at de har endret ordlyden angående fimavacc i presentasjonen, men likevel gjentar muntlig at de ser også på eget studie?
Det må vel være det skriftlige i presentasjonen «som veier tyngst» spesielt når de også har endret formuleringen (som tilsier at det ikke er tilfeldig)?

5 Likes

Språkvask settes bort

@Stupet

Du skal ikke se bort fra at RS, som brått måtte overta presentasjonen, ikke var klar over den nye formuleringen. Trolig var dét årsaken til at han under Radium-podkasten kom i skade for å “relansere” den tidligere strategiformuleringen.

Han handla nok I god tro, for det er tross alt ikke han som forfatter presentasjon og rapport (unntatt finansdelen).

2 Likes

Jeg synes det hele virker rotete. Det er lenge siden Pcib skulle etablere en strategi for videreutvikling av Fimavaccplattformen. Og nå vingler ledelsen mellom både/og, og med kun partner! Svært dårlig resultat av lengre tids arbeid med “strategivurderinger”. Slett arbeid i mine øyne.
I tillegg gjentas det flere ganger at et resultat fra en Fimavaccstudie kan være klart i 2022, uten at noen finansiering er på plass.
Er det rart det blir spekulasjoner som er ødeleggende for kursen?!
Jeg venter nå på en partneravtale med penger på bordet, fordi jeg tror ikke på emisjon på dagens kurser.

2 Likes

RS nevnte det også under kvartalspresentasjonen (ikke bare podcasten), blir jo nyanser, men omformuleringer er nok bevist. Å utarbeide neste steg ilag med partner tar nok lengre tid enn å kjøre på selv og med de overbevisende resultatene i bunn så håper jeg dette går mot å kjøre fase II med partner samt cash på bordet.

Synes RS gjorde en god figur gitt forutsetningene, var nok krevende å ta over på kort varsel.

2 Likes

Når Pcib har etablert en strategi for Fimavaccplattformen, så må det kommuniseres likt fra ledelsen til markedet. Slik det er kommunisert til nå så skaper det usikkerhet.

Firmaet har en fullmakt på 10% emisjon ( noe for min del om så hadde vært helt ok i påvente av GGK) , men hadde de trengt penger hadde denne vært benyttet for en god stund siden. Er heller av den oppfatning som flere andre forumdeltagere her inne at det er noe i «gjære» når det gjelder vacc. Det snakkes jo om resultater allerede 2022 så mitt tips er en melding om samarbeidsavtale i løpet av få måneder. Tror nok De Burg driver med dette. Per har jo sagt at det er viktig å treffe blink på første forsøk å de vet!! at Fase-1 HPV vaksine fungerer. Å vi snakker om et ENORMT marked. ( men PHO’s partner Asieris blir kanskje ikke så glade :wink:) Spennende uker i møte folkens. Tvi Tvi !!

12 Likes

Nå kom jeg på noe jeg skrev for mange år siden : Stol ikke på en baisser som ikke behersker sitt eget morsmål :slight_smile:

5 Likes

Snakker du Russisk? :joy: :joy: :joy:… ?