Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 4 (PCIB) 1

Dette finnes det folk på forumet som kan forklare skikkelig. Men det korte svaret er at disse to patentene ikke i direkte forstand har noe med hverandre å gjøre.

Likevel er det slik at både toll-like receptors og checkpoint inhibitors har en immunmodulerende funksjon. Om TLR og CPI kan/bør kombineres i en setting med fimaVACC, må det fagfolk til for å besvare.

13 Likes

Jøss, nå må jeg si at PCI Biotech virker å være “on-fire” for tiden :fire:

  • :white_check_mark: Release rekruttering ligger godt an ift. guiding
  • :white_check_mark: Økt interesse og involvering i Asia, spesielt Sør-Korea
  • :white_check_mark: Sikring av selskapets teknologi på flere fronter gjennom en bred variasjon av patenter i de største markedene (Kanskje en av de viktigste verdidriverne i selskapets “neste fase”)
  • :white_check_mark: Økt inntreden av ansatte gjennom rekruttering for mer spesifikk og målrettet ressursbruk
  • :white_check_mark: Tydelig strategi for veien videre med Vacc- og Nac.

Så hva mangler egentlig nå ift. en reprising av selskapet og økt markedsverdi?
Jeg tror også det samme som de aller fleste her:

  • :x: Kommersiell avtale med upfront og evt milepæl-utbetalinger for et av selskapets teknologier
  • :x: Finansiell trygghet på lang sikt → Frykt for emisjon ila kort tid

Heldigvis så har selskapet vært relativt tydelige på at emisjon ikke er en del av planen og selv om de ikke har utelukket det, så skal det sies at disse “sjekk-kriteriene” kan løses på en og samme dag. Med andre ord, en kommersiell avtale for Chem, Vacc eller NAc vil tilføre en betydelig trygghet for eksisterende og nye aksjonærer. Som jeg har nevnt tidligere, så var min tanke at vi mest sannsynlig ville se noe på Chem-fronten i Asia først, så Vacc (CPI) og til slutt NAc. Nå er jeg dog litt mer usikker. Først og fremst på bakgrunn av den tydelige veien videre for samarbeidet med Olix Pharmaceuticals. Det virker med andre ord som det er noe i gjære i alle de respektive områdene, og skal jeg være ærlig, så tror jeg det er svært liten sannsynlighet for at en kommersiell avtale ikke vil landes før finansiering tar slutt.

Oslo Børs sin billigste aksje selges nå til 28 NOK aksjen. Frister å selge på nyheten før den evt skal ned igjen som historikken tilsier, men ikke f*** om jeg går glipp av en potensiell fremtidig kommersiell avtale for å akkumulere 10% nå. Det går mot lysere tider, og da også i form av den fremtidige behandlingsteknologien i farmasibransjen!

37 Likes

Har lagt ut de to siste melding på Stockaholics og etter antall viste sider er det mange som følger Pcib.

12 Likes

Hvis det kommer en avtale med BP uten penger så tror jeg kursen vil stå langt høyere enn dagens kurs. Det har vi sett før. Hvordan kursen vil stå om det kommer en avtale med penger klarer jeg ikke forestille meg, men vesentlig høyere enn uten.

6 Likes

Finansavisen på Twitter: «Oslo Børs står på stedet hvil fra morgenen ved lunsjtider. PCI Biotech får fart på seg etter USA-patent. https://t.co/ZHrpeGCR0g» / Twitter

Bra aktivitet på Twitter også, flere og flere som deler Pci Biotech . Inn å lik og resend :wink:

23 Likes

Er Keytruda hyperaktuell, CPI?

After $600M sales hit from pandemic, Merck’s open to ‘all forms’ of M&A deals, incoming CEO says

« With Merck’s sales dragging from the pandemic and the company becoming increasingly reliant on immuno-oncology superstar Keytruda, the pharma giant’s executive team unveiled a willingness to flex its M&A muscle.

“We are open to any opportunity to add a meaningful asset,” president and soon-to-be CEO Rob Davis said on a Thursday call with investors. “We are open to all forms of deals and we have the capital” for those deals, he added.

It’ll soon have some extra cash on hand, too, thanks to the spinoff of Organon, which is expected to wrap up on June 2. Once the spinoff closes, Merck expects “to receive a special tax-free dividend of $9 billion, which we hope to deploy in a value-enhancing strategic business development opportunity,” chief financial officer Caroline Litchfield said.»

  • Merck & Co. will partner with Eisai Co. Ltd. to develop and market the Japanese pharma’s cancer drug Lenvima, inking a sweeping collaboration deal aimed at expanding its edge in oncology.
  • The agreement, potentially worth up to $5.76 billion, gives Merck rights to 50% of gross profits from sale of Lenvima, which is currently approved for thyroid cancer as well as second-line treatment of a certain type of kidney cancer.
11 Likes

Mitt håp er at kortsiktige trader mest mulig så sjansen er størst mulig for å stå på «utsiden» når det virkelig smeller.

Er fremdeles små sur for at det er mulig komme inn på målstreken på altfor lav kurs!

9 Likes

Mistenker at også Immunicum AB (tidligere DCprime og med plass i innovasjonsparken m/Sjoerd van der Burg) er involvert i dette. Her snakkes det samme språk som PCIB børsmelding, CPI og TLR er involvert i svenskene arbeid i immunterapi. De har også pågående samarbeid med Merck/Pfizer


Ta en titt på denne:

Svenske Immunicum AB kjøpte alle aksjene i Sjoerd van der Burgs DCPrime (en annen av våre samarbeidspartnere)

Disse har plassert seg som Plus Ultra Leiden i Leiden Bio Science Park. Sjoerd van der Burg kommer fra Leiden forskningsmiljøet, som også analyserte fimaVacc fase 1. Dette er en innovasjonspark i Nederland, bestående av 150 Life Sciences & Health (LSH) selskaper.

Du kan lese mer om Leiden Bio Science Park her:

Edit: fint om også noen andre kan se litt rundt Immunicum AB, og sette det i lys av dagens børsmelding, som gir mye informasjon som spisser caset rundt fimaVacc.

25 Likes

Etter dagens melding,tror jeg det løsner for vacc!!!
Skal ikke se bort fra at avtaler allerede er avtalt.

6 Likes

Samme skjer med meg. Hver eneste gang.

1 Like

Svarer vanligvis ikke “trollere”, men lot meg selv friste av de bastante meningene dine uten et snev av begrunnelse av en eller annen merkelig grunn. Du skulle ikke tilfeldigvis ha en forklaring på hvorfor ODD og det børsmeldte patentet er ubrukelig også eller? Eller er du kanskje av typen som bare liker å “svømme mot strømmen” og leke tullegutt/jente (for ordens skyld) på nett for å få oppmerksomhet?

Ha en fin dag videre :slight_smile:

24 Likes

Du mener ODD i SK var priset inn på forhånd og at siste patent er ubrukelig?

Hvorfor tror du det?

PS! Håper du blir verken utestengt eller sensurert sånn sett. Det må være rom for forskjellige syn.

4 Likes

Når man mister toget, så kan man enten velge å kjøpe ny billett, eller sitte på perrongen og være bitter over at man mistet toget. Markedet syntes i alle fall de to seneste meldinger var av betydning. Vet at det har gått mange tog i pcib og man trenger kanskje ikke gå all in om man ikke liker risiko, men skjønner meg ikke på de som nå tør sitte helt ute etter flere, i følge selskapet, viktige børsmeldinger på kort tid.
“Increasing the response rates to ICI’s is one of the pharma industry’s main priorities in cancer and therapeutic cancer vaccination is a rational approach to this aim. The fimaVacc technology has delivered encouraging immune responses in early phase clinical trials and this US patent provides relevant intellectual property for the further development of this technology.“ said Dr. Per Walday, CEO of PCI Biotech.

16 Likes

stav

5 Likes

Sør Korea er langt framme når det gjelder kreft,de får inn pasienter i fra andre land og lærer opp leger i fra 60 land. Så en avtale her vil klinge godt.

https://www.nature.com/articles/d42473-020-00060-9

17 Likes

Veldig beleilig tidspunkt at patent med fimavacc og CPI kommer nå i Juni. Får håpe det er PCIB som har gitt myndighetene et nudge om at det hadde vært veldig greit å få dette på plass litt brennkvikt. Kjenner på følelsene at det kanskje kan begynne å løsne litt nå. Med også ODD i Sør Korea i tillegg til USA og Europa så blir det jo rimelig godt med inntektsgrunnlag der og ved en eventuell godkjenning, så nå er det bare å nyte tiden fremover. Så satser vi på at Per drar mer godsaker ut hatten de neste månedene. Virker å være godt i gang nå.

32 Likes

Her skrives så blekket spruter.
Håper det ikke ender med nok et gjesp.
Uansett en flott dag for investorene.
La oss håpe at emi på 30 sprenges i løpet av uka.

1 Like

In my opinion nobody missed anything, the share price is still annoyingly affordable. I can comfortably say that pcib is more attractive than crypto at the moment for those who are after +10x (with a bonus of owning something “tangible” that can benefit humanity)

Every day passes is getting us closer to interim and the fundamentals are better than last Friday
Always remember that the last share issue was at 30kr (discounted) in 2018 this leads me to think that none of the progress made in the last 3-4 years is priced in, and everyone knows that there is a huge progress achieved at all fronts during that time (de-risking of investment case)

The train is still on the platform, but things can and will happen fast.

34 Likes

Fra sjog

2d

Analytiker: Häng med i revanschen – ”uppsidan är enorm”

Biotekniksektorn har pressats rejält på börsen i år och aktiekurserna har slaktats för flera svenska bolag.

Nu tror analytiker på en revansch och pekar ut sju aktier att köpa i dippen – med en rejäl uppsida det kommande året.

”Då handlar det om många, många gånger pengarna”, säger Carnegies Erik Hultgård om en av aktierna.

Paretos Dan Akschuti pekar bland annat på att sektorn lidit av ett minskat nyhetsflöde under coronapandemin.

”Jag tror att sektorn har nått botten. Det har generellt varit få nyheter i år så en potentiell trigger är den stora ASCO-konferensen i juni där det vanligen kommer väldigt mycket nyheter inom cancerområdet”, säger han.

PCI Biotech har per nu kun denne i event:

  • Nordic Biotech Summit, 29 June, virtual event hosted by LifeSci Advisors. Company presentation TBC
7 Likes

You’re right, @StockDZ. The train is still on the platform. But as it’s a bit behind schedule, it may leave without further notice.

So please check your tickets - and welcome onboard this bullet train.

27 Likes