Jøss, nå må jeg si at PCI Biotech virker å være “on-fire” for tiden
-
Release rekruttering ligger godt an ift. guiding
-
Økt interesse og involvering i Asia, spesielt Sør-Korea
-
Sikring av selskapets teknologi på flere fronter gjennom en bred variasjon av patenter i de største markedene (Kanskje en av de viktigste verdidriverne i selskapets “neste fase”)
-
Økt inntreden av ansatte gjennom rekruttering for mer spesifikk og målrettet ressursbruk
-
Tydelig strategi for veien videre med Vacc- og Nac.
Så hva mangler egentlig nå ift. en reprising av selskapet og økt markedsverdi?
Jeg tror også det samme som de aller fleste her:
-
Kommersiell avtale med upfront og evt milepæl-utbetalinger for et av selskapets teknologier
-
Finansiell trygghet på lang sikt → Frykt for emisjon ila kort tid
Heldigvis så har selskapet vært relativt tydelige på at emisjon ikke er en del av planen og selv om de ikke har utelukket det, så skal det sies at disse “sjekk-kriteriene” kan løses på en og samme dag. Med andre ord, en kommersiell avtale for Chem, Vacc eller NAc vil tilføre en betydelig trygghet for eksisterende og nye aksjonærer. Som jeg har nevnt tidligere, så var min tanke at vi mest sannsynlig ville se noe på Chem-fronten i Asia først, så Vacc (CPI) og til slutt NAc. Nå er jeg dog litt mer usikker. Først og fremst på bakgrunn av den tydelige veien videre for samarbeidet med Olix Pharmaceuticals. Det virker med andre ord som det er noe i gjære i alle de respektive områdene, og skal jeg være ærlig, så tror jeg det er svært liten sannsynlighet for at en kommersiell avtale ikke vil landes før finansiering tar slutt.
Oslo Børs sin billigste aksje selges nå til 28 NOK aksjen. Frister å selge på nyheten før den evt skal ned igjen som historikken tilsier, men ikke f*** om jeg går glipp av en potensiell fremtidig kommersiell avtale for å akkumulere 10% nå. Det går mot lysere tider, og da også i form av den fremtidige behandlingsteknologien i farmasibransjen!