Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 4 (PCIB) 1

Det er mange gode grunner til å være investert i dette selskapet, uavhengig av FimaVac. Jeg er ellers enig med dem som ikke tror selskapet vil velge emisjon nå. Ville bare belyse hvorfor jeg er uenig med dem som mener at en emisjon ville vært greit og positivt.

1 Like

Hvordan belyste du at en emisjon ikke ville være greit og positivt?

Fant ikke noe belysning eller rasjonale hverken i 5782 eller 5785 :joy:eller noe annet.

Første avsnitt i innlegg 5785.

Er det ikke det de fleste av oss har vært både bekymret og forbauset over i lang tid?: Hvorfor det skal være så vanskelig å få med partnere som er villig til å legge penger på bordet for denne fantastiske teknologien? Det er i den sammenheng man må lese min kommentar om mulig negativ signaleffekt i markedet dersom man igjen må gå alene videre med egen finansiering.

Men da skal vi heller ikke glemme at når som helst kan vi våkne opp til fantastiske nyheter som snur saken til fryd og glede!

4 Likes

Det er ihvertfall en mening om kanskje ikke belysning eller rasjonale.

I biotek er der kjent at TTT. Og det finnes sikker hundre muligheter hvorfor biotekselskap i tilfeller vil velge å ha full kontroll på en studie eller strategi. Og det å etablere kommersiell suksess trenger ikke først måtte komme i Vacc benet.

Jeg synes også det er imponerende fokus på en knøtteemisjon som her beskrives. Nada. Gjesp. Som flere skriver : null bekymring. Sikkert en aksjonær som kan ta det beløpet.

En emisjon kan sikkert være kjempebull eller negativt. Det må vel strengt tatt sees i sammenheng med det som
presenteres i samme moment som indikasjon, studie, tidsløp, marked, patenter. mulig avtalestruktur, teknologi, samarbeid mm

1 Like

Men da skal vi heller ikke glemme at når som helst kan vi våkne opp til fantastiske nyheter som snur saken til fryd og glede!

Der har du et innlegg med god gardering :dart:

2 Likes

På dette forum er det viktig å være godt gardert for ikke å havne i giljotinen :joy:

2 Likes

Er vel ikke værre enn at en kan forvente at såkalt baissing holder like «god» kvalitet som såkalt haussing.

De stilige tror ofte at så lenge noe er negativt trenger ingenting å utledes :joy::rofl:

Giljotinen deles vel ut i hytt og pine :joy:

I så fall! Godt det er noen som er negative og motvekt som deg @Investor6. Bra det. Jeg har ingen fasit men er positiv til PCIB.

Egentlig bra at det er mange negative som går igjen. Og kanskje får du/dere rett. Hvem vet

Hadde Jubels ekstreme hausing derimot vært tilsvarende baissing så hadde han havnet i giljotinen minst 500 ganger :wink:!
Det sier mye om dette forumet !

3 Likes

Men noe jeg har tenkt å spørre om lenge, men ikke turt:

Det er vel naturlig at de som tror på et børsnotert aksjeselskap befinner seg på respektive forum. Men at de som stort sett er negative, og befinner seg her stadig vekk året rundt, forundrer meg særdeles mye.

Hadde jeg ikke vært lastet i PCIB med fullstendig tiltro til selskapet/teknologien, skulle jeg funnet så mye å brukt pengene på, og ikke minst tiden.

Piker, vin og sang me er vell mer anvendt tid og penger, om man absolutt ikke har troen på en aksje.

En viss fyr her inne forsvant endelig, etter å non-stop sutret her inne siden i oktober.

25 Likes

lenny; Det må da være mer naturlig at en investor er kritisk, og ser feil og mangler ved enkelte sider ved et selskap enn at man er 100% fornøyd med alt til en hver tid!

Er selv investert i ca. 20 selskaper og det er svært få, om noen, hvor jeg er 100% fornøyd med alt. (Kan jo ha å gjøre med 28 år innen industriell QA-revisjon).

Når det kommer til PCIB er jeg fornøyd med mye, men ikke med ledelsen som jeg vil karakterisere som den svakeste blant de 20 selskapene jeg er investert i.
Jeg mener at selskapet sårt trenger en internasjonal og dynamisk CEO-kapasitet som evner å profilere og “selge” selskapets teknologiske fortrinn internasjonalt.
Photocure, Ultimovacs, og nå sist Nanov har har alle skiftet CEO og har fått mer den type CEO jeg ønsker meg i PCIB.

Håper fortsatt på at styret etter hvert kommer til samme konklusjon som meg selv om det ikke ser slik ut akkurat nå.

Kan ellers opplyse om at den fyren du sikter til nå befinner seg på FA-forumet; stadig på repeat :wink:!.

4 Likes

Akkurat. Da hadde jeg heller satset på disse selskapene, hvor dette allerede finnes.

5 Likes

Share issue to complete RELEASE I am ok with, but a share issue to run a new study with fimavacc makes me skeptical :face_with_raised_eyebrow:.

Med respekt å melde så retter du denne kritikken til feil person! Hvor mange ensidige negative meldinger har jeg postet her det siste året??
PCIB er et selskap jeg har vært posisjonert i til ulike tider med ulik grad av hell og uflaks. Har hatt en lengre pause etter kursmassakren i fjor. Tåles ikke en eneste kritisk vinkling her inne?
Jeg skrev kun at jeg mener det vil bli en negativ signaleffekt dersom selskapet ikke får med seg en betalende partner på FimaVacc, men i stedet må finansiere løpet selv. Ikke fordi det betyr noen større utvanning, men fordi det viser problemer med å få andre større selskaper til å dele optimismen. Det er en fallitterklæring for forumet om ikke slike meninger kan aksepteres uten å bli stemplet som en baisser.

Til info: Vel skrives med en l.

10 Likes

So a Swedish CEO is not international enough for you :joy:

5 Likes

Det får da være grenser. Da tar vi heller en i fra Barcelona.

3 Likes

Nå er det rettet :+1:

1 Like

11 Likes

Et forum er ikke mye verdt hvis alle bare ser de positive faktorene @lenny. Det er mer enn nok luftige og optimistiske teorier her basert på at noen av PCIB sine forskere er nevnt som referanse i en fagartikkel bl. a. Noen virker f. eks å tro at så lenge ordet mRNA er nevnt så har det noe med PCIB å gjøre.

Ingen av oss blir hverken rikere eller klokere av å stryke hverandre med hårene hele tiden slik du tydeligvis ønsker. Jeg synes det er bra at vi har med folk som stiller kritiske spørsmål også. (så lenge man er saklig).

Det er diskusjoner vi alle blir klokere av, og ikke alle ensidig positive eller ensidig negative innlegg.

30 Likes

Eller det kan bety at PCIB er så sikre på suksess at de ønsker å ta hele risiko/gevinst selv, slik de har gjort med ggk. Hvis det bare koster f.eks 60 mill, hvorfor gi bort 50% av oppsiden ?

12 Likes