Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 4 (PCIB) 1

Gjengen som nevner tog og perrong har hatt mye feil, det har vært flere avganger kursmessigt

1 Like

Så enig så enig. Mange eminente biotekere her som har truffet spikeren med sin vurdering av PCI Biotech.

PCI Biotech har lagt grunnstenen for en mulig suksess.

Du sår og du høster :bomb::crossed_fingers:

(Det er ingen som så når Genmab plutselig steg fra 26kr og gikk ca 100 gangeren, TTT og helt umulig å spå om perrong mm. Men indikasjon på tidsaspekt ved gode resultater og
mulig gjennombrudd har sjelden syntes bedre for PCIB)

@Mecaux hvis det går 100 gangeren har jeg TTT god tid :rofl::joy:. Er ikke så viktig å få rett. Det viktigste er å kunne si at en har vært med på et gjennombrudd for ulike pasientgrupper som i dag ikke har godkjent behandling. Det ville ha vært skikkelig stas!!! Og alle stakeholders i PCIB blir selvsagt også glade av det :innocent:. Det drypper på klokkeren det er ikke til å legge skjul på det.

5 Likes

De som i det kjedsommelige svarer TTT vil jo en gang få rett…

1 Like

Kopierer fra h3nk1 fra siste Ultimovacs innlegg.

«Dette er ordrett hva LifeSci jobber med:

A non deal roadshow is the most reliable means for a company to build a strong investor base. LifeSci Advisors markets its clients to the top life sciences-focused institutional investors across the U.S., Europe, and Israel. The investor outreach process commences with an individualized peer-comparable shareholder analysis followed by the creation of a target list of investors and a strategic marketing program incorporating the company’s expected corporate news flow and milestones.

In addition to deep relationships with the buy-side, LifeSci Advisors has strong connections with sell-side analysts, investment bankers, specialty salesman and capital markets professionals. The firm leverages these relationships on behalf of its clients to attract additional sell-side coverage, to encourage investor conference invites, and to expand investment banking relationships. Moreover, LifeSci Advisors has an extensive network of retail brokers across the U.S. interested in healthcare investment opportunities.

Asia Pacific is a global hub for life sciences and medical technology R&D, investment, and partnering. Within the region, companies and investors retain a robust appetite for innovative and cutting-edge healthcare technology.

LifeSci Advisors hosts Non-Deal Roadshows in multiple markets across Asia Pacific (China, Japan, Singapore, Taiwan, South Korea, etc.) focusing on investor and partner introductions for clients. Our team cultivates an extensive Asia Pacific network of institutional investors, venture capital funds with international investment capabilities, and local companies looking to globalize through licensing deals and joint ventures.

Morsomt å se at de mener alvor med IR-arbeidet. Siste batch med data var tydeligvis startskuddet for å sette full gass på både PR og IR.»

Da tenker jeg at dette også er spennende også for PCIB!
Ser ut til at flere i Oslo Cancer Cluster har knyttet seg opp til dette selskapet.

PCI Biotech skal på:

Nordic Biotech Summit, 29 June, virtual event hosted by LifeSci Advisors

5 Likes

PCIB faller alltid tilbake etter nyheter, og det ble jo ikke noe annerledes etter de to siste nyhetene. Aksjen har vel en viss støtte rundt 25 kr, og man kan jo si at nyhetene ikke har vært helt bortkastet hvis aksjen denne gangen lykkes i å holde seg over 25. Og så har jo de siste meldingene også vært med på å styrke caset i det lengre perspektivet, og lykkes man med FimaChem så vil ihvertfall ingen tape på investeringen. Alt det andre er det som gjør aksjen spennende, og sørger for at man ihvertfall ikke kan klage på potensialet som ligger der.

5 Likes

24-30 rangen som har vært relevant i over to år lever i beste velgående. Jeg setter den på 24 istedet for din 25 pga volumprofilen. Tilsvarende er det også en solid buffer mellom 20 og 24

Brudd over 30 på tilsvarende høyt volum som ved tilsvarende anledninger er det store kjøpssignalet

Det ble veldig blåst opp at dette var en veldig umiddelbar value inflection event for pcib, jeg mener at det i mye større grad var en viktig “sten på sten” melding som @Mags70 skriver.

6 Likes

Men enn så lenge kan vi kose oss med at PCIB legger stein på stein. Aksjekursen kommer til å stige enormt på ett eller annet tidspkt., men det må nok en avtale evt. et veldig godt resultat til for at dette skal skje. Akkurat som ikke resultatene så langt er gode nok til å forsvare en langt høyere verdsettelse…
Orphan Drug Designation for fimaporfin. Det har vi nå fått i EU (2016), USA (2017), og nå sist i Asia (Sør-Korea, 2021). Så om ikke det finnes større investorer som har troen på PCIB, så er det i alle fall mange fagfolk som har det. Det holder for meg. :slight_smile:

Og så har i alle fall ikke jeg glemt at med forventede resultater ved RELEASE interim-avlesing, så er det all grunn til å ha tro på en accelerated/conditional marketing approval.

Så har jeg ikke nevnt FimaVacc og FimaNAC, men det er slett ikke glemt. :smiley:

19 Likes

Verdigrunnlaget i aksjen er på plass. Det er vel få om noen aksjer på Oslo børs som er så feilpriset som PCIB er pdd. Selskapet har vist den senere tid at her skjer det mange spennende ting, og at puslespillet legges bit for bit. Nå er det bare en avtale som skal til for å ta årets villeste reprising! Ting tyder også på at dette kan være rett rundt hjørnet.

9 Likes

Ja, en god avtale ville hjulpet. Enkelt og greit.

Tenker vi lett tar til takke med en kommersiell avtale. Det er solid :sweat_smile:

6 Likes

Fin oppsummering, @Mags70

Minner meg om hva Finansavisen skrev for halvtannet år siden (29.11.2019):

"Analytiker Pål Falck i Arctic Securities er ute med en oppdatering på en av ukens rakettaksjer, PCI Biotech.

Denne gang velger han å jekke opp kursmålet fra 60 til 78 kroner, samtidig som han gjentar sin kjøpsanbefaling.".

Man kan undres. Desto mer ettersom forventningene til fimaCHEM utgjorde det alt vesentlige av kursmålet.

15 Likes

Ja, alt tilsier jo at kursen skulle lagt langt over det den gjør idag. Tror nok det bare er et tidsspørsmål før aksjen reprises…Ingenting er endret siden analysen fra Arctic, faktisk er vi derisket siden da, men biotekaksjer er ikke som andre aksjer…Det er først når ting begynner å forme seg og kommer på plass at det virkelig blir gøy! Tror nok det blir en fin sommer for oss aksjonærer i Pcib, vi har ikke akkurat manglet tålmodighet her.

2 Likes

Tidsforbruk er faktisk en risikofaktor i denne bransjen. Det kan alltid dukke opp noe nytt.
Nå er jo det ene vi viste om avkledd, men det er alltid en usikkerhet der. Og selv om analytiker hevdet at det kun var Chem og liten andel VACC som var grunnlaget så er det det nok slik at hva aksjeprisen er når rapporten skrives vil også påvirke noe. Du sier caset er derisket, og kan kanskje være enig. Men jeg tviler på at Falck hadde hatt ett høyere kursmål (enn 78) hvis det kom en rapport i dag.

Prøv å være litt mer konkret, @yrune . Hvis ikke blir det veldig vanskelig å forstå hva du egentlig mener. Hva er det vi visste om og hvor du nå mener at PCIB er avkledd? Det er en påstand jeg må si at jeg ikke forstår.

Antar at du muligens tenker på at AZ og PCIB valgte å avslutte FimaNAC-samarbeidet, men resultatene taler fortsatt for seg selv. Kan du forklare hvem du mener ble avkledd, og hvorfor?

1 Like

Jeg tror at kursutviklingen må sees i sammenheng med at risikoen for en ny emisjon før det kommer inntekter, øker for hver måned som går. Dette og det faktum at ting tar tid, og ofte mye lengre tid enn forventet, gjør at den finansielle riskoen ikke har gått ned.

1 Like

vel, så kan dere få mine tanker om hvorfor en sitter i ro.

for et par måneder siden så ga eg opp chordate i sverige, så ikke vitsen med å beholde den…

men i dag ser eg at den er opp 1000% siste måneden…

avogtil hater eg å ha rett - etter å ha solgt :wink:

Pcib blir bra - men det kan ta ut i 2022/23.

og poenget er : Brått kan den gå høyt - uten du følger med å rekker hoppe på.

17 Likes

Det pågår en studie til som potensielt kunne bli en konkurrent for FimaCHEM, foreløpig resultatene fra denne var ikke bra. Men det kan alltids dukke opp nye konkurrenter fra sidelinjen. Og jo mer tid man bruker jo større er risiko.

2 Likes

Det “dukker” plutselig opp en konkurrent.
I så fall en utfordrer som ligger milevis bak i løypa!!!
Da er Pcib i mål…:+1:

11 Likes

PCIB har i tidligere presentasjoner vist til konkurransesituasjon. Hvis Nucana som per nu ikke når PCIB resultater til knærne også mislykkes. Da er der så vidt jeg kan se ingen direkte konkurrenter

Og hvis der skal komme til nye. Må jo disse i kliniske studier. OG DET VET VI TAR MANGE ÅR. PCIB er jo ikke langt unna i avlesning i sin avsluttende fase RELEASE.

Skjønte ikke helt det du mente yrune

6 Likes

Helt riktig Jubel. Alle selskaper må jo igjennom samme prekliniske løpet som PCIB er i akkurat nå. Det er jo heller ingen som kan konkurrere med teknologien til Pcib idag, så det skal vel litt mye til for at et annet selskap skal gå forbi, og være først ute med ferdig medisin.

4 Likes