Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 4 (PCIB) 1

Mange var redde for Nucana på tross av at Per hevdet han overhode ikke var uroet. Så viste det seg at Nucana nærmest “tar livet” av pasientene. (Ingen bedring).
Nye konkurrenter må gjennom samme kverna som PCIB, dvs maaaange år.

Jeg er overhode ikke bekymret for aksjekursen. Det som teller er om PCI virker eller ikke. Det har vi fått mange indikasjoner på, både fra Vacc, Nac (AZ) og Chem (Hode & nakke pluss ggk) samt fra FDA, EMA og senest Sør-Korea.
Endelig bevis kommer etter interim eller ved en kommersiell avtale.
I mellomtiden vil kursen drifte hit og dit. Ingen vet hvor haren hopper, men til slutt kommer den hjem til redet.

24 Likes

Ny event på https://www.pcibiotech.no/partnering i dag:

BIO Digital 2021, June 10-11 & 14-18, 2021

13 Likes

Det er greit skjønne at det kan alltids dukke opp problemstillinger og utfordringer.

Plutselig kommer det noen som har vesentlig enklere behandlingsregime er vel det jeg er mest bekymret for.

Det har vært mye snakk om off-label use når det gjelder FimaChem - det kan vel skje andre veien også, en studie for å behandle noe annet var det plutselig noen som fant ut hadde god effekt.

Men for all del, folk må gjerne fortsette å investere med tro på 98% LOA som enkelte her, prøver bare å balansere bilde litt.

2 Likes

Fint med balanse men hvor finner du konkurrenter til RELEASE indikasjon? Da bør du kommentere det og ikke mene noe uten noe info eller detaljer om det du synser om. Der blir ikke balanse av slik synsing? Eller? Jeg tenker at de som etterspør mer fakta og balanse ihvertfall da må
bringe det de etterspør til torgs!

Det er også feil at noen mener LOA er 98% hvor står det? Og hvis så skulle et mulig blockbuster marked ha en markedsverdi alene på 20-40 milliarder på RELEASE alene?
I dag er mcap ca 1 milliard :sweat_smile:

@yrune nu syner du igjen :rofl:

Skal jeg synes noe om din LOA% :laughing:

2 Likes

Det virker som du har en LOA på 110% slik som du deltar i diskusjon her Jubel :wink:

Jeg tror ikke jeg bemerker seg så stort i diskusjon her at du har noe innblikk i det :wink:

Det vi ser i dag er i allefall en «hølihuekurs» så det ble 3 til på meg. :norway:

9 Likes

Ser ikke bort fra at noen kan ha skrevet det som uttrykk for egen, subjektive antakelse.

Så vidt jeg kjenner til opererte både Susanne Stuffers og Pål Falck med en LoA på 51 % i de analysene de sto bak. Det holder i lange baner for en helt annen verdivurdering enn den markedet nå reflekterer.

8 Likes

Hadde du begrenset deg til å skrive noe slikt som at forestillingen om at det “plutselig kan komme et vesentlig enklere behandlingsregime inn fra sidelinjen” er en del av forklaringen på at kursen ligger der den gjør, ja da kunne du kanskje hatt noe rett. For du er jo også selv et eksempel på at det finnes folk med slike forestillinger. En langt mer realistisk forestilling om at det kan “komme inn noe fra sidelinjen”, det har vi jo nå bak oss med dette “k(o)ron(a)året” - både med overraskelsen ifm AZ og COVID-19. Men situasjonen er ihvertfall en annen nå nettopp ved at såpass mye av den potensielle nedsiden som følge av slike “plutseligheter” er tatt ut…

7 Likes

Implisitt er markedets vurdering av LoA for PCIBs behandlingsløsning idag på énsifra nivå - ikke minst om man legger til grunn at siden Stuffers og Falck gjorde sine analyser, så kan man idag, like sannsynlig som for EØS og USA, se for seg et betydelig marked i Øst-Asia.

4 Likes

Du kan på en måte si du er inne på noe, jeg tar ingen ting for gitt her før jeg har penger i hånda. Om frykten er realistisk eller ikke kan alltids diskuteres. Men folk som har vært involvert i legemiddel på Oslo Børs tidligere har jo erfart at man selv på oppløp siden kan feile selv om alt ser veldig lovende ut.

1 Like

Jepp, men da har selskapene på oppløpssiden kanskje stort sett hatt en LANGT større prising markedsverdi og eller LOA%. Som påpeket av flere nu. Det kan ikke i dag på oppløpssiden for RELEASE være priset inn annet en svært lav LOA%. Det er nevnt ensifret over.

Når mener du da yrune er oppløpssiden i biotek?
Hva mener du er LOA% gitt dagens mcap?

Du ser godt infliction point for verdidriver uavhengig om du mener tabellen strekker seg over 40 år :laughing:
Avsluttende fase :bomb:

1 Like

Der er vi nok uenig, vi er imho ikke på oppløpsiden.

For meg er oppløp siden når vi nærmer oss ferdig rekrutert.
Jeg regner ikke på LOA for CHEM, jeg har investert i PCIB.
Må huske at den grafen du viser strekker seg ut over 40 år i gjennomsnitt.

Enig med deg i at alt kan skje innen biotek og derfor stor risiko, men en enda større oppside ved suksess. Det som er styrken til PCIB er at teknologifeltet er bredt, og mye skal gå galt hvis alle tre feltene skal feile. Det er ingenting som tyder på det hvertfall pdd.

9 Likes

Og det er grunnen til at PCIB er favoritten og det store håpet i biotech porteføljen min.
Jeg har kun investert mer penger i PHO som jeg syns er veldig spennende for tiden også, men har vesentlig fler aksjer i PCIB.

2 Likes

Litt flere selgere i dag så i dag er det ein bedre dag å kjøpe på. Så er det berre å vente på positiv melding fra PCIB.

2 Likes

vente på positiv melding… syns vi har fått ganske bra med positive meldinger i det siste. Markedet virken å vente på “den positive meldingen” (som kommer med mye penger og solid validering)

Ja det snåle greier sul. De kjøpte på høyere kurs forrige mandag å selger i dag på lavere :thinking:

2 Likes

Tja det er riktig det men det lokker ikkje frem mange nye investorer enda. Venter på melding med noe kr i tillegg og det kommer kanskje i løpe av sommeren.

Covid på retur og siste nye patent som vi fikk trur eg kan før melding med kr i

Kom det inn en kanskje i ettertid der ?

OliX virker ihvertfall veldig gira, men står de klare med sjekkhefte ?
Tenker du på lisensavtale for Asia og Chem, eller den beryktede VACC studien ?

Nei

Eg tenker som så:
Covid kom veldig ubeleilig på for PCIB.
For det første ble det veldig vanskelig å få tak i pasienter.

For det andre ble møter over landegrense vanskelig. Greit nok kan ein ta ting over telefon/web men det blir ikkje noe suksess av det. Det må personlige møte til for å bygge tillitt.

No er covid nesten “over” og vi vil se resultat av det ganske snart.
Over 40% i US er fullvaksinert. Landegrensene blir åpne for dei som er vaksiner. Så møte mellom folk blir enklere og vi får vår melding.

Av den grunn kjøper eg PCIB

For å vise at eg faktisk ikkje lyver når eg sier eg kjøper

23 Likes