Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 4 (PCIB) 1

I mangelen på nyheter fra PCIB kan vi jo glede oss over at PCIBs eneste konkurrent, Nucana, ser ut til å slite tungt. Setter stadig nye ATL. Denne gang 2,73 dollar. Ned godt over 90% fra toppen som var over 30 dollar. Kan det være sånn at markedet har forsått at Nucana er sjanseløs i sin fase 3 studie?

For noen uker siden fant dyktige gravere her på forumet OS og PFS data fra deres fase 1 studie . Utrolig nok har aldri disse dataene blitt kommunisert offentlig av selskapet selv, kun av forskerne bak studien. Forsøker Nucana å forlede markedet? PFS/OS var som vi viste da, lavere enn ABC-02 og så svake at det nesten er en statistisk umulighet at de kan klare å slå tilbake i fase 3 studien som nå pågår. Muligens kan de vise til noe bedret ORR, men det hjelper lite hvis ikke FDA ser positive trender i PFS og OS. Jeg driver ikke med short, men Short Nucana, Long PCIB burde være en sikker vinner.

41 Likes

Oppdatering på https://www.pcibiotech.no/partnering

Pareto Securities’ Healthcare Conference 2021, Stockholm based virtual event, company presentation 2 Sept, 09:00 CEST

10 Likes

Er vel presentert her i morgen:

Where to meet us: List of all events where we are planning to attend during current half year, with a link to the event:

4 Likes

Vi burde vel få en melding senest fredag om bekreftelse på VACC patentet (USA) Neste uke er vi i medio. Er det bekreftelsen som skal til mon tro før partner melding. Snart 1/7 å min spådom. Nyt videre medinvestorer :norway:

11 Likes

FimaVacc patent granted. Tak for oversættelsen @Investor :wink:

https://patft.uspto.gov/netacgi/nph-Parser?Sect1=PTO2&Sect2=HITOFF&p=1&u=%2Fnetahtml%2FPTO%2Fsearch-bool.html&r=1&f=G&l=50&co1=AND&d=PTXT&s1="pci+biotech"&OS="pci+biotech"&RS="pci+biotech"

26 Likes

Herlig da er fimaVacc - CPI patentet granted!

33 Likes

Utrolig mye spennende data i patentet, som feks denne, kommer tilbake senere med mer, men ville servere dere denne alt nå. Som man ser er det testet både med CTLA-4 og PD-1 hemmere:

38 Likes

Skjønner ikke bæret av denne. 10x og 100x økning i tumorvolume på 20 dager untreated? er dette i en petridish? og best case er tumor holdt i sjakk på 28 dager. Altså det er jo en vill forbedring mot median her. men… tja, hva er det dette viser egentlig?

2 Likes

Jeg forstår ikke annet enn at totalkombinasjonen med PCI er/var best.

Jeg tror disse er litt lettere å forstå seg på
image
image

Her er de andre bildene Patent Images

Bla med disse
image

30 Likes

4 x patents in less than 18 months. 3 for fimavacc (TLR + cytokine + CPI) and 1 for Chem (european patent for cholangiocarcinoma treatment).

this indicates that the company has a rock solid R&D foundation, which at the moment is not well reflected in the company share price / valuation (the story would have been different for a Silicon Valley company for example). However, these patents are very important (especially in pharma) to protect the company in different markets and to tell us - as investors- about the company prospects.

Well done PCI team!

50 Likes

mye på gang her nå med patenter og annet, lastet opp ytterligere.

12 Likes

En liten frekkis på terassen sier at: Den dagen det blir full klaff for pcip så sier den ene naboen til den andre: «Kjære vakre vene hvor får han alle pengene ifra?» Da svarer den andre umiddelbart: «Han er PCIB investor» :wink: Nyt sola :sun_with_face:

19 Likes

La oss være så Gale å tenke,at Alt Pcib har offentlig gjort om vacc,nacc og chem stemmer, Altså ingen løgner fra Pcib.:joy:
Er det virkelig noen som tror at dette er helt uinteressant for pharmaverden ???:boom:

7 Likes

Det er rart med det, bare vent til aksjen står i 80-100, det er først da folk strømmer til. Rart det der, men sånn er det. Akkurat nå så er den for billig.

13 Likes

All grunn til å framheve selskapets solide arbeid når det gjelder å sikre patenter, @StockDZ. Dette er uten tvil selskapets sterke side; stålkontroll på egen intellektuell eiendom.

Men i det korte bildet er det nå ingenting annet enn selskapets kommersielle debut som kan utløse en verdsetting som reflekterer fundamentet og potensialet.

Suksess krever at BÅDE det nødvendige og det tilstrekkelige er på plass.

17 Likes

Enig i at her kan endringer skje veldig raskt. Veldig lave dagsvolum, avventende marked… Spennende etter siste ukers nyheter.
Makro ser ikke ut til å påvirke nevneverdig.

Hva er neste naturlige kortsiktige strategiske trekk, har noen klart å «connect the dots» (rent subjektivt selvfølgelig)?

:writing_hand:

1 Like

Fant denne på Hegnar,den er vel lagt ut her før vil jeg tro.Men det er tragisk at ikke Chem blir rullet fullt ut med blandt annet Bukspytt kreft. Merkelig at vi ikke har investorer i Norge som vil satse stort på denne teknologien.

11 Likes

Jeg tenker det kommer, og mye annet. Når PCIB har vesentlig større mcap enn nå, eller en partner betaler for det.

4 Likes

Når Pci gir så utrolig god respons i de hvite blodcellene skulle jeg så ønske at vi snart kunne fått litt data ifra de terapeutiske kreftvaksinene til BP :thinking: Men det kommer kanskje snart i en form av Vacc avtale? (1/7 :wink:) Når HPV-peptid blir behandlet gjennom MHC i både klasse l og ll og at de da skal aktivere CD8,CTL og CD4+T- så skjønner jeg ikke at BP enda ikke har kastet seg over Vacc. Når Vacc kontra T-celler alene gir 2-3 ganger så mange polyfunksjonelle CD8+T- celler så snakker de suveren resultatene for seg selv, men det er kanskje meg som har oversett noe? Fin fredag på børs ønskes. Håper jo alltids på et lite rally i påvente av bekreftelse fra firmaet på vacc patent.

Edit: Godt å ha noe å fundere på mens du sitter å kjører 1500m med casing i hullet;)

19 Likes

Ting skjer når det skjer, men at vi sitter på en uslepen diamant er iallefall sikkert! Tror ikke folk aner hva slags potensialet PCIB sitter på, og hvordan dette vil utvikle seg til slutt! Sky is the limit! God helg!

11 Likes