Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 4 (PCIB) 1

En catch up to do! @Bentus

Lurer fortsatt på hvorfor PCIB kurs er milevis fra Arctic, Pareto og ABG sine kursmål. Kursmål var stort sett kun basert på RELEASE asset. Og de siste 1-2 år må derisking ha vært betydelig?! Konkurrent (er) faller fra eller ikke tilstede? Marked er minimum doblet etter Asia er inkludert, opprettholder guiding og rapportert om god screening og innrullering. Tydelig null tiltro i markedet? Det snur ofte fort når det først ruller. En liten gnist og kursen er tilbake det er min vurdering sett mot siste tids hendelser og husene sine analyser.

Det ser stadig bedre ut for innrullering av pasienter i kreftstudier da flere land ser ut til å ha vaksinert store deler av sin befolkning. Flere interessante sites RELEASE har i så måte.

Nu er PCIB kurs i pluss både på intervall idag, en uke, en måned, 3 måneder! Plutselig i pluss for i år intervall også?

12 Likes

Er det sånn at IDMC kan anbefale å stoppe RELEASE studiet dersom de finner “the primary efficacy analysis of overall survival had crossed the pre-specified boundary for efficacy”? Sånn som det skjedde med Algeta? A Phase III Study of Radium-223 Dichloride in Patients With Symptomatic Hormone Refractory Prostate Cancer With Skeletal Metastases - Full Text View - ClinicalTrials.gov.

edit: Stemmer ikke, leste artikkel feil: 8 måneder var de sikre på å få approval fra FDA. UPDATE 2-Bayer, Algeta's prostate cancer drug boosts survival | Reuters. Vet ikke helt når de fikk godkjenning

10 måneder senere fikk de Fast track: FDA Grants Fast Track Designation to Alpharadin for the Treatment of Castration-Resistant Prostate Cancer Patients with Bone Met

Selve godkjenningen kom mye seinere Radium-223 Approved For Advanced Prostate Cancer

4 Likes

Er det lov å spørre hvilken rigg du jobber på? :oil_drum:

Kan ikke se at PCIB skal ha noen presentasjon men er listet opp under partnering så satser på masse gode partnering møter.

7 Likes

Ja, men hvis jeg ikke husker helt feil tok de den avgjørelsen etter avtalt interim. Og studie blir ikke stoppet men fullført ved at alle får behandling.

3 Likes

RELEASE-studien er satt opp som en randomisert to-arma studie. Her mottar den eksperimentelle armen gemcitabine, cisplatin og fimaporfin, mens kontrollarmen bare mottar de to første.

Med andre ord får pasientene som trekkes ut til kontrollarmen ikke placebo, men dagens standardbehandling.

3 Likes

Beklager, feil bruk av placebo. De vet vel også at de ikke får fimaporfin ettersom de ikke trenger å belyse standardbehandling? De som faktisk får fimaporfin får vel beskjed om å holde seg unna sterk belysning den nærmeste tiden?

4 Likes

Jeg jobber som «company man» natt for Aker BP på norsk sektor. Er du selv offshore å har byttet olja med bio? :wink:

Du har nok rett i det. Jobber også på norsk sektor men under Equinor sitt regime. Mere spenning tilknytta bio ja :smiley:

1 Like

En liten skrell på slutten der, ja. Slik er det.

1 Like

Jeg fylte på såvidt litt og passerte da 37k. Med den lavere sluttkursen kunne jeg fått kjøpt nesten 2% flere aksjer. Men det er også et sunnhetstegn, vil jeg si, at man ikke sitter og “gnukker på tiøringer”…

3 Likes

Det du kaller dagens “skrell” på slutten i dag viser bare hvor latterlig dette er, og hvor lite man bør følge med aksjekursen hvis man skal orke å sitte i biotek-aksjer. :slight_smile:

Roboter kjører på merkelig vis ned kursen på tilnærmet null volum, og får i tillegg skremt ut et par småsparere i sluttauksjonen.

Her er det en ting som gjelder, og det er å være tålmodig (hvis man har tro på det fundamentale). Hvis ikke bør man finne på noe annet å gjøre. :smiley:

God helg, alle sammen!

4 Likes

Enig. Når Volumveiet gjennomsnittlig kurs er 26,88kr lukter det at noen er «livredd» for PCIB oppgang når noen av de siste minutter benyttes til plutselig å sende sluttkurs ned over 40øre fra gjennomsnittlig omsatt kurs i dag. Stinker?
Uansett latterlig manøver. Det sluttkurs systemet går vel begge veier over tid?

Stiger sikkert mye til uken da? :joy:

Det jobbes tydelig både med det ene og det andre.:pray:

Where to meet us: List of all events where we are planning to attend during current half year, with a link to the event:

  • BIO Digital 2021, June 10-11 & 14-18, 2021
  • Nordic Biotech Summit, 29 June, virtual event hosted by LifeSci Advisors. Company presentation 15:30 CEST
  • Pareto Securities’ Healthcare Conference 2021, Stockholm based virtual event, company presentation 2 Sept, 09:00 CEST

Allright :partying_face: Ebitor med spørsmål er flott. Var der deg på salg på slutten :rofl::stuck_out_tongue_winking_eye:Er noen som aldri orker å se PCIB kursen stige :sweat_smile:?

3 Likes

Har vært ute noen vinternetter før i Pcib, så dette tåler man. Men å følge med på kursen, det gjør jeg (og sikkert noen flere av oss). Det er i såfall mitt “problem”.
God helg!

4 Likes

Selbo og Co 12.Juni 2021

We demonstrate that PCI greatly enhances cytotoxicity of the drug showing efficient cell killing at pM concentrations of the drug in U2OS-R1 cells. However, U2OS cells were also sensitive to the toxin after PCI. Binding experiments using confocal microscopy and Western blotting techniques indicate that FGF-SAP is taken up by cells through heparan sulfate proteoglycans (HSPGs) in U2OS cells. We further show that the cytotoxicity of FGF-SAP in U2OS cells was reduced when cells were co-treated with heparin to compete out binding to HSPG, demonstrating that the cytotoxic effect was due to internalization by HSPGs. We conclude that to prevent off-target effects of FGF-based toxins, it will be necessary to circumvent binding to HSPGs, for example by mutating the binding site of FGF2 to HSPGs.

13 Likes

Vet vi noe mer ang DCPrime (som har et samarbeidsprosjekt med PCIB) å Deres samarbeidspartner Immunicum når det gjelder sellebaserende imunterapier? Synser bare litt rundt vacc å VanHerk som har halvparten ish av Immunicum å VH Investment som vel har hele DCPrime? Hva er greia her? Jeg tenker da på Immunicum’s IIIxadencel i kombinasjonen med tyrosine kinase inhibitors. Er det rundt dette hånd i hanske studiet for PCIB vacc avtalen (jeg av egen investering) håper på finner sted? Kun synsing som sagt her, men jeg må si jeg liker strategien PCIB holder fast ved selv om markedet kanskje tenker annerledes. Holder fast ved min spådom innen 1/7 :wink:

9 Likes

PCIB omtalt i Nettavisen:

10 Likes

Investor

Hva skulle tilsi at PCIB skulle komme i mål med et av chemmene innen 01.07.21?
Dette blir altfor hypotetisk.
Historien gjentar seg. En håper og håper, men mangler håndfast dokumentasjon.
Når PW begynner å vise vilje til å informere markedet, skal jeg begynne å lytte.

2 Likes

Heldigvis bare dato og ikke årstall på poll’en. Det er nok fornuftig😉

2 Likes

Noen som vil skrive noe med egne ord om av som står i den artikkelen?