Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 4 (PCIB) 1

PCIB tråden er den tråden hvor det brukes mest admin tid. Fordi folk ikke kan oppføre seg, gode innlegg drukner også i støy.

Nå tester vi litt hvordan det funker med slow mode. Kanskje er 4 timer lenge, kanskje er det lite. Så justerer vi fortløpende.

18 Likes

Renewal Fee Paid

5 Likes

Etter fire timer har det man evnt gjerne skulle besvart havnet langt i bakleksa. Ikke akkurat et problem for meg personlig, men når enkelte angripes som man av og til ser så virker dette ikke som en god løsning.

4 Likes

Jeg er heller ikke en aktiv skribent, men nå finnes det en funksjon hvor man kan blokkere enkelt-brukere dersom man er plaget av “støy”. Dersom det startes en konstruktiv diskusjon rundt relevant tema og informasjon, så vil 4 timers “karantene” ødelegge hele poenget med denne tråden. Virker på meg som en veldig destruktiv og lite gjennomtenkt løsning.

16 Likes

Det havner ikke så langt i bakleksa når heller ingen andre får poste på 4 timer.

1 Like

Jeg tenkte å ikke svare på dette for å ikke forsøple tråden, men i og med at det er kommet et par kritiske innlegg så gjør jeg det allikevel. For det er nok mange som synes det er et bra tiltak selv om de ikke skriver det.

Jeg synes det er et fantastisk tiltak, folk må tenke seg om før de skriver og det blir mindre støy/søppelinnlegg. Fint om det også kan innføres en restriksjon at dersom man har x% av innleggene så får man en pause/eller noe lignende. I tillegg synes jeg det bør være mulig å permanent ignorere brukere, slik det er nå med jo fornyes hver 4. måned.

Så en stooor tommel opp for dette tiltaket fra meg!

1 Like

Ser frem til neste gang Per kommer i Radium-podcasten så vi får svar på bl. a dette med publisering og om det ikke var slik likevel at PCIB eier dataene selv. Håper Jonas kommanderer ham til studio allerede til uken.

Det blir nok den første døgnutgaven av Radium, husk sovepose og termos :see_no_evil:

8 Likes

Argumentasjoner framover :shushing_face:

Helt klart verdt 4timers pause :wink:

1 Like

svært uheldig forsøk på å redusere trafikken på.
en blir vel sittende igjen med de som bidrar minst med god info

5 Likes

Så straff heller de som ikke kan oppføre seg ved bruk av timeouts, økende ved gjentagelse. Blir meget vanskelig å få med seg “nye innlegg” da man ikke får varsler for redigerte innlegg.

12 Likes

Med 4 timers karantene blir det nok flere pcidebattanter som må starte med trekunst.

1 Like


e9ba4f7683987f767b36cb301dcf2a2c

9 Likes

11 Likes

Var pdx som satte 4timers regelen, den er nå endret til 1 time.

Og jeg har funnet en måte å omgå den på! :stuck_out_tongue:

1 Like

Det er blitt justert til 1 time så det blir litt mer flyt.

7 Likes

Dette er taapelig, og vil oedelegge traaden helt. Man kan og kalle det en begrensning av ytringsfriheten. Og skriver du noe andre svarer paa, maa du vente for og svare, og da er det ikke sikkert du har anledning, ogsaa blir alt bare dumt og amputert.

Hva moderatorene har funnet paa her, er en molbohistorie av de sjeldne. For det er langt fra saa mange daarlige innlegg paa traaden som de paasttaar. Og de har faktisk rett til og vaere der og, Moderatorene vil snart maatte gaa tilbake til normalen. Hvis ikke vil de fleste traaddeltakerene forsvinne.

Og Moderatorene burde juble over en slik interesse for forumet, og ikke det motsatte. Jeg har aldri hoert om lignende?

3 Likes

Men, jeg skjønner ikke helt.
På Pho trådene er det betydelig mindre aktivitet, jeg har ofte vært ganske ensom å poste endel og av og til poster jeg noen innlegg etter hverandre, jeg mener da at det kommer opp en eller annen melding" om at nå bør du kanskje la andre slippe til" stemmer dette?
Og de få gangene dette har skjedd har hvertfall jeg skjønt at nå Roger må du roe ned :grinning:

De fleste burde ha antenner til å roe ned innimellom så går alt mye smidigere, eller hva mener du @solo :rofl: :rofl:

Bare så det ikke skal bli noen misforståelse,
Antar du skjønte hvorfor jeg utfordret nettopp deg @solo , ref. ditt siste innlegg om det å svare når man blir utfordret.

5 Likes

Tror dette allerede er testet ut for mange år siden

6 Likes

Synes dette egentlig dette er et topp tiltak. Det har gått inflasjon i meldinger på PCIB forumet. Umulig å følge med. Blir nesten en heltidsjobb å skulle sette seg inn i hvert eneste bidrag. Vanskelig å skille vesentlig fra uvesentlig. Topp tiltak. Støtter det 100 prosent.

2 Likes

Synes det er morsomt hvordan pauser mellom meldingene skulle unngå støy, men nå er det bare mas og støy rundt det😅 (dette er ikke ment som kritikk, det var ingen dum tanke, tror bare folk må få ut frustrasjonen på noe😅)