Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 4 (PCIB) 1

Det skal bli «herlig» når det tikker inn en god melding og de ivrigste skribentene MÅ holde seg borte 1 time mellom hver gang de ønsker å kommentere noe.

5 Likes

Ja, det kan du si, men heller inngang på 18kr i mars/april enn 25kr nå, når en ny «Corona-vinter» har ført til store forsinkelser i RELEASE og vi kanskje har hatt tre strake negative Q-presentasjoner.

Skulle gjerne hatt en «glasskule» og muligheten til å spå fremtiden. :man_shrugging:

1 Like

Er ikke den mest aktive skribenten, men dette tiltaket kunne vel heller vært ilagt på fundamentaltråden? Tenker at småprat er til for at man skal kunne lufte tanker uten å måtte få munnkurv. Skummer jo uansett forbi det som ikke er interessant.

17 Likes

Jeg holdt ikke kjeft. Jeg har flere ganger ytret min skepsis og begrunnet denne, men jeg “forsvant” nok for deg mens du veltet deg i overdreven positivitet, klovnefjes og latterliggjøring av meningsmotstandere. Bare fortsett du…Jeg skal la ekkokammeret i fred igjen :sweat_smile:

Alt tyder på at resultatene i samarbeidet mellom AZ og PCIB er svært gode.

  1. Ellers hadde AZ ikke ville stikke hodet sitt frem etter nesten 5 år med forskning
  2. Ellers ville ikke de utvidet og forsket på andre sykdomsområder november/desember 2019.
  3. Ellers ville ikke evalueringen blitt utvidet med ytterligere 6 mnd.
  4. PCIB må ha følt seg rimelig sikre pga gode resultater når «pressmidlene» Biontech og Bavarian ble skrotet av PCIB, mens evaluering fortsatt pågikk (en taktisk bommert nå kanskje). Jeg tror PCIB ble meget overrasket over beslutningen.

I det hele tatt å få forskningssamarbeid med BP er et nåløye. Å få avtale underveis er et nåløye i et nåløye. Teknologien og resultatene kan være svært gode selv om det ble NEI fra AZ pga strategiske beslutninger. Det er også mulig for store selskap å ta beslutninger de angrer (Nokia skrotet smarttelefoner, Coca Cola kjøpte ikke Pepsi osv osv)

Hvis ikke foreslår jeg at plattformen legges på is, eller må ha ytterligere tilpasninger/justeringer før de igjen går ut til potensielle samarbeidspartnere.

Det er også en mulighet at PCIB har tatt munnen for full (ny gullstandard osv), og at teknologien blir veid for lett.

Synes aksjonærene nå fortjener en generell orientering, hvor det formidles status på strategi og omfang av teknologien i fremtiden.
Vaccabody gjorde nettopp dette, hvor de utdypet målsetningene for selskapet i fremtiden. De har ambisjoner og virket fremoverlente og sultne på videre suksess.
Hvis PW virkelig ble overrasket over kursfallet i går, burde ham begrunne det på generelt grunnlag.

35 Likes

En diskusjon med 4 timers responstid??? Blir livat det. :smile:
Dersom dette blir værende så struper en ned livsgnisten i diskusjonene.

Der må komme en pop-up som sier at du kan ikke poste før om xxxx timer og ikke som i stad da jeg hadde laget et innlegg men fikk ikke postet det mens debatten pågikk.
Debatten var akkurat om dette temaet og når jeg så lagde et nytt innlegg for å klage så fikk jeg selvfølgelig ikke postet det heller.

nei , dette blir bare tåpelig

13 Likes

Jeg har verken solgt eller kjøpt, og har tenkt å bli sittende.
Er jeg alene om det?

Har du solgt eller kjøpt?
  • Jeg har solgt alt
  • Jeg har solgt mindre enn halvparten
  • Jeg har benyttet anledningen til å kjøpe mer
  • Jeg har verken kjøpt eller solgt

0 stemmegivere

2 Likes

hvorfor i huleste skulle AZ være ivrige på å dele opparbeidet NAc data med sine konkurrenter ?
oxo nå flere år etter at Ultimovacs sammarbeidet ble avsluttet skal vi nå få et manuskript!!!
blir bare mer og mer latterlig dette… :crazy_face: :crazy_face:

21 Likes

Det har gått en time, så nå kan du svare @solo :joy: :joy:

2 Likes

Slapp av folkens. Dette er bare noe @pdx tester ut før siste debatten mellom Donald og Joe :wink:

9 Likes

Han skal få slippe å bruke sin taletid på å svare på mitt innlegg :rofl:

Litt meningsløse innlegg fra min side akkurat nå, er i utgangspunktet sterkt imot slike restriksjoner som dette.
Antar at det snart slippes opp igjen, men samtidig bør nok alle og enhver tenke igjennom hvordan man kommuniserer og om det er nødvendig å bombadere tråden her 24/7.
Om man tar en titt på de siste tusenvis av innlegg tror jeg man vil finne noe nyttig i svært få av dem, det meste her er repetert x-antall tusen ganger, undertegnede har nok bidratt med noen få, men langt fra den ivrigste.
Vil tro flere enn meg har måtte koble ut kjøret på denne tråden innimellom, det ble rett ut for meget av det gode.

6 Likes

Viktig å bruke kvoten sin fornuftig.

Fin utvikling i dag - opp 12,25% er da en begynnelse.

12 Likes

Skal vi…

  • Fortsette eksperimentet et par dager til og se hvordan det går
  • Avslutte «apartheid» nå
  • Avslutte men hver og én skribent tar større ansvar for å redusere støyen i tråden

0 stemmegivere

2 Likes

Kan vi få frem at pdx er diktatoren her og ikke jeg :stuck_out_tongue:

8 Likes

Hvis eksperimentet skal avsluttes så kunne gjerne maks innlegg per dag, sjette time eller noe vært ok. Det har ikke vært lett å finne gull i PCIB tråden de siste månedene.

Hadde alle tenkt seg om minst en gang, gjerne to-tre ganger før de postet så hadde tråden blitt mye bedre og nytteverdi økt dramatisk.
Hadde alle tenkt seg om hadde @pdx sitt grep i dag vært unødvendig.

Jeg synes det var et godt tiltak @pdx!
Skulle ønske kommentarfelt i aviser hadde innført det samme.

8 Likes

Apartheid mode er nå avskrudd. Håper alle som føler seg truffet av dette tiltaket kan jobbe litt med innleggene sine fremover :wink:

26 Likes

Er det ikke meningen at disse trådene skal være diskusjonstråder? Man kan da ikke diskutere aktivt med gode argumenter, dersom man må ha en time mellom hvert svar? Hvem har tid til å sitte og vente en time før man kan svare? Er det ikke derfor vi har et skille mellom “småprat” og “fundamental”?
Dette hadde passet bedre den 1/4…

7 Likes
  1. Snoeffelen
    Hva sier du Snoeffelen til siste hendelse der AZ ikke (foreløpig) vil gå videre med PCI-teknologien
    Ville sette stor pris på din mening hva som er status slik du ser det på PCIB.
    Er du fornøyd med styre og ledelse sitt fagarbeide så langt og bør en redusere seg ned i PCIB?

I min verden så er PCIB 100% intakt og kan virkelig forbløffe verdenen med de 3 platformene.

Største hinder jeg ser for at fimaNAc ikke skal bli med videre / bli medisin er at ingen vet at dette produktet eksisterer.
Ref einarsson siste podcast.

Har du et punktvis oppsett over hvorledes man kan med egne augo se og forstå det unike i GGK behandlet med PCI-teknologien.

Synes at kapitalen går mye raskere ut av konto kontra inn , men stålsetter meg og har ikke solgt en aksje.

Er veien til suksee like utfordrende hvær gang som dette?

Takker for svar på forhånd.

3 Likes

Nei, hva i alle verden skulle tilsi det?

Men uansett når denne fellespubliseringen måtte skje, langt viktigere er det etter mitt syn at PCIB nå legger mappa med forskningsresultater “i selgerveska” og kommer seg ut i felten med krum hals.

17 Likes

Når en “stor”- eier, “med lang erfaring på børs” solgte seg ut ( 100 000) i panikk, ved hjelp av sin megler, så kan man jo regne med mange kjøp/salg for å begrense tapet.
Og at noen ble skremt av det store salget. ( dvs. omsetningen)
Ellers er det nok mange (smartere og edrue) som fortsatt vet at Pcib sitter med store verdier innen leveringsteknologi innen medisin.
Avtalen med A.Z. kunne være viktig, mest på kortere sikt. Like viktig er det å beholde hodet kaldt. Pcib har fortsatt sin unike leveringsteknologi.

8 Likes