Spørsmålet som må stilles når en leser dette er hvordan er ordlyden i kontrakten mellom Pcib og AZ ? Kan begynne og lure om det står noe med liten skrift her som ledelsen ikke har oppfattet .Virker utrolig merklig .Mulig de har en opsjon til og ta opp samarbeidet igjen ?
Kanskje var det nødvendig med en ytterligere tidsforskyvelse, og dette var en ( litt underlig, men tryggere) måte å formidle dette på?
Vi snakker tross alt ( formodentlig) om store summer her.
Haha, for noe piss.
Dette har jeg tatt som en selvfølge at de ville gjøre, og er noe av grunnen til at jeg har følt meg trygg på å sitte i aksjen. Det er fair at AZ takker for seg, men PCIB må også komme seg videre og bruke disse angivelig fantastiske og verdifulle resultatene til å skape verdi for selskapet. Cashbeholdningen varer i 8-9 kvartaler til (?) så det er vel lite sannsynlig at det går mer enn et år før en emisjon, med mindre kapital blir oppdrevet på annet vis.
“Chrkni, post:88, topic:24197, full:true”]
Haha, for noe piss.
Jeg stjeler fra wt innlegg til Du ogdu:
“Hadde alle tenkt seg om minst en gang, gjerne to-tre ganger før de postet så hadde tråden blitt mye bedre og nytteverdi økt dramatisk.”
Jeg tror det er myntet på deg
Det er du som skriver at avslaget fra AZ egentlig er en skjult utsettelse. Tenk deg om to-tre ganger til.
Skal hausingen virkelig begynne igjen nå…
Hvor trygge er patentene til PciB?
Kan det tenkes at AZ nå har det de trenger av informasjon for å finne sin ‘egen’ vei ved hjelp av det de har fått tilgang til fra PciB?
“AstraZeneca has elected not to
enter into a definitive agreement for the fimaNAc technology.”
Dette kan ikke misforstås, dette er ingen skjult utsettelse.
Stav098:
Patentene til PCIB er solide, og det er heller ikke AZ sin stil å overkjøre noen.
Which planet is this again? Let s be more reasonable. We know the technology works (from our standards) but nobody here is in the business of losing money. This is not only about science, this is also business. And the word “long-term” needs to be more tangible.
PCI+AZ not equal PCI. until proven wrong
Det er vel ikke helt cowboy i bransjen, selv om det er snakk om store penger.
Fatter ikke at du klarer å skrive dette en gang.
En veldig stor del i den kortsiktige bulltesen i PCIB var at en avtale med AZ i nær fremtid skulle gi en herlig troika av
- validering av plattformen
- up front betaling så all finansiering av RELEASE var sikret
- en mulig gigantisk fremtidig kontantstrøm fra AZ.
Når alt dette er borte, så må det være helt innlysende at investeringcaset i noen grad må være svekket, selv om det overhodet ikke er ødelagt.
Kommunikasjon siste året henger ikke på greit, mulig noen (oss her inn, JE osv) er litt for flinke til å ta seg friheter når man leser mellom linjene og tok av på feil grunnlag. Men ledelsen gjorde ikke noe for å korrigere dette. Og “gulroten” som ble tatt frem på oppløpssiden var at hvis AZ sa nei så tilfalt alle data PCIB, og nå kommer det frem om at man skal samarbeide om å publisere data ??? Det henger ikke på greip.
“AstraZeneca has elected not to
enter into a definitive agreement for the fimaNAc technology.”Dette kan ikke misforstås, dette er ingen skjult utsettelse.
Så var det dette med å overanalysere igjen og engelsk som ikke er førstespråk, men hvorfor bruker man begrepet “definitive” - man kunne fint klart seg uten hvis man avsluttet samarbeidet. Dette og det at de skal samarbeide om å publisere høres litt ut som døren er på gløtt. Men mulig jeg er i overkant optimist nå (noe jeg normalt ikke er).
Det er bevist at Mafiaen styrer mye av BP- aktivitetene
De forandrer litt på metodene , og vipps er dette AZ-patent
Bevis det.
Jeg tenker all denne tolkningen av hvert kremt eller sitat eller hva annet som man har lagt vekt på fra podcastene av utsagn har skapt en veldig binær og polarisert setting her inne. Satt på spissen… Enten er man i leiren hvor alt er positivt eller så er man i den skeptiske leiren hvor man er svært nøktern og forsiktig. Jeg ser ikke noe galt i å være i ene eller andre. Men polariseringen har sterk påvirkning på hvordan følelser har rådet postene og forventninger. Noen har solgt alt i panikk, noen sitter helt stille på gjerdet og andre bruker muligheten til å kjøpe mer. Hvor vil jeg med dette? Kan det være slik at vi har hatt litt vel mye boost i begge retninger og i så måte får overslag i forventet utfall (og fortsatt får det) begge veier? 3 dager tar det for kursen å sette seg har det vært nevnt her. Kanskje det er lurt å harmonere litt med forventninger også utenfor forumet her. Jeg er kun en fersking men observerer samtidig de sterke kreftene her inne. Det er kanskje lurt å bryte litt i polariseringen og se etter muligheter i mellom ytterpunktene . Jeg har fortsatt håpet og ønsker alle medaksjonærer lykke til videre i PCIB.
Innertier
Det foregår en ‘krig’ innen Pharma som svært sjelden kommer opp til overflaten
Jeg mente vel ikke helt alvor ovefor PciB,men det forekommer oftere enn en tror:
-AstraZeneca seeks to steal respiratory crown from longtime UK rival GSK
Det finnes mange eksempler men jeg gidder ikke grave det fram
Jeg kom inn på 20.44 og er happy med det
Det har vært alt for få motforestillinger til dette selskapet. Storkarer som Sørlendingen og Snøffelen er nå konfirmert, det samme er StockDZ. Dette selskapet ligger nå nede med brukken rygg og alvorlige lammelser i begge beina og det skal mye til for at fugl Phønix klarer å reise seg fra asken. En uskreven sannhet er at 1/10 biotekselskaper lykkes og det tror jeg på. Dette selskapet er ikke ett av dem med mindre de får fart på Release-studien.
Slike kommentarer minner mer om utsagn fra et hjernevasket sektmedlem i en religiøs sekt enn fra en rasjonell aksjeinvestor. Det virker som om den harde kjerne blant aksjonærer på denne tråden er med videre uansett tidsbruk og skuffelser. For meg er det vanskelig å forstå. Finnes det ingen andre investeringsalternativer?
For meg er bitterhet over tapet i dette selskapet en sak. En annen sak er forbannelsen over alle de andre togene som gikk fra meg mens jeg trofast ventet på PCIB…