Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 4 (PCIB) 1

Spist er spist, gjort er gjort.

Medisin blir det i ggk til slutt, hvis ikke slutter eg heilt igjen.

Frem til da så får en trade på.

2 Likes

Dette er jo Per Walday-kommunikasjon på sitt «beste».

Å benytte språk og begreper som er tvetydige, slik at det til enhver tid finnes rom for feiltolkninger av budskapet.

Ikke engang i denne meldingen klarer selskapet å være presis og nøyaktig i kommunikasjonen.

Stryk-karakter. :-1:

19 Likes

Noen mener jo at uttalelsen ikke er til å ta feil av.

Personlig mener jeg den er tvetydlig og når jeg tenker på siste års kommunikasjon så har jeg følgende tanker
A) - den er amatørmessig
B) - den er bevist skrevet for å villede
C) - den er skrevet for å informere uten å si for mye

akkurat nå heller jeg mot A, men tiden vil vise.

Som jeg var innom i tidligere innlegg så får man litt flashback til PHO, og at man har en ledelse som er mer opptatt av forskning enn kommersialisering. Det virker som man tenker at hvis resultatene er gode nok kommer beilerne løpende. I PHO var jo bytte av leder en åpenbaring i forhold til å ta selskapet videre, forgjenger meldte (som i pcib) at nå var ting på gang - uten å levere. Ny mann kom inn og fikk igang avtaler. Man kan jo lure på om PCIB er i samme situasjon nå, mye forskning gjenstår, men; VACC er klart for avtaler, CHEM burde også snart være klart for samarbeidspartner på GGK, om ikke avtaler på platformen (der må vi nok få ferdig GGK før man kan gå videre på andre indikasjoner).

Dette er bare tull, selskapet er godt finansiert og har flere ben å stå på. Ja det er noen spekulanter som har fått kjørt seg her på AZ saken, det har ikke noe med nevnte personer. De som virkelig har satt seg inn i selskapet ser potensiale. AZ avtale ville satt fart på utviklingen, ingen tvil - men det fundamentale er der. I motsatt fall må du mene at ledelsen lyver til oss direkte og offentlig.

21 Likes

PW nevnte for en tid tilbake angående fimavacc at det var vanskelig å få selskap til å signere NDA ift å få tilgang til de måleresultatene de hadde og som skulle publiseres, årsaken var at dette kunne skape problemer inne egen forskning eller noe slikt. Nå ‘eier’ pcib resultatene innenfor FimaNac, disse skal da publiseres som betyr at dette ikke kan deles fritt, men vil kreve signering av NDA av selskap som de potensielt skal ta dette videre med. Så vil dette med FimaNac da bortimot stå på vent til resultatene er publisert og dermed kjent for alle? Pcib er jo ikke kjent for å ‘hive seg rundt’ å få ting gjort.

4 Likes

Hva er tvetydig? Sitter du der og tror det ble avtale liksom?

AZ valgte å ikke inngå en avtale, børsmeldingen er ganske enkel og rett fram.

4 Likes

Er så amatørmessig håndtert hele greiene at det er til å bli kvalm av. Snakk om å bygge opp forventninger, og hva var poenget? Klarte faen ikke utnytte oppgangen til å hente penger engang. Nå er man tilbake til start, og NAC ligger brakk. Rekruttering i release ligger brakk, corona på fremstøt. Kassa tømmes uten at noe skjer. Fatter ikke at kursen har hentet seg inn såpass som den har gjort.

4 Likes

Det er jo her du oversetter feil. De kunne skrevet “AZ valgte å ikke inngå en avtale”, som du sier. Men istede skriver de “AZ valgte å ikke inngå en endelig avtale”

Hvorfor finner man på å skrive det slik, og ikke slik du gjør ?

11 Likes

Hva er forskjellen? I begge formuleringene ble det ingen avtale.

Uavhengig av hva du mener om formuleringen tror jeg de fleste andre (noen tror jo at dette var en skjult utsettelse også, helt utrolig) har forstått at det ikke ble en avtale. Altså ble budskapet forstått. Så den valgte språkdrakten er lite relevant.

1 Like

AZ har forlenget/fornyet avtal hvert halv år, de siste åra.
Men det ble desverre ingen ENDELIG avtale. Noe begge parter helt sikkert hadde som mål…
Denne gangen ble det stang ut, siste minutt i andre ekstra omgang…
Kampen er over!!!

8 Likes

Utrolig nok er jeg uenig :wink: Formuleringen er merkelig - ja det er åpenbart at det ikke ble noe avtale med penger på bordet nå. Men når du legger til at de skal fortsette å samarbeide om dataene - og ikke som det ble hevdet for 5mnd siden - at alle data tilfaller PCIB. Det er jo her når man legger sammen den informasjonen at ordleggingen blir tvetydig.

@Chilli
Bra skrevet, ser den synsvinkelen/måten å lese på. Syns fortsatt det er merkelig at de skal fortsette å samarbeide.

7 Likes

Forstår ikke at folk tror PW gjor dette med vilje… Han angrer seg sikkert ihjel for måten mmeldinger ble skrevet og all opphausingen som kom av det…
Men jeh tror han selv var like positive og overbeviste som oss. biotek selskaper burde lære av dette.

Usikker om jeg selv velger å sitte over Q3… Men er uansett ekstremt spent på hva de sier da… Regner med vi får noe mer før, ikke info om hvorfor… Men kanskje en beklagelse fra PW og litt mer innsikt fra hans side? Enten via Radium eller andre kilder…

Personlig vil jeg gi Per litt lenger tid før jeg gir han hele skylden

2 Likes

Mener selv det mest sannsynlig er en rundt måte å si at de skal sammen fortelle om forskningsresultater, mens de på bakrummet 'krangler" om hvem som eier hva og hva de virkelig skal dele…
AZ har ingen fordeler med å dele “gode” data med fremtidige konkurrenter…
Tror ikke PCIB vinner denne drskampen, til nå har de tapt “all” ære rundt hele FimaNac. Da tenker jeg ikke på bare AZ…
Håper de lykkes, men det vil ta tid…

1 Like

Selvfølgelig får PW ufortjent mye ‘pepper’
Ikke lang vei mellom helt og syndebukk.
Tydelig at dialogen PCIB og AZ har vært ganske lukket… Ingen åpen dialog underveis…

Det mulig jeg er blitt husblind og lider av confirmation bias. Men hvis det du skriver her medfører riktighet er det noen som må gå. Da har de ikke bare gjort en elendig jobb, men feilinformert markedet.

1 Like

Mulig du har rett, men det er sketchy for ett så stort annerkjent selskap å overkjøre på den måten… De er jo ikke tjent med å fremstå som store bøller…
De burde vel heller vise at de er gode samarbeidspartnere ovenfor resten av bransjen? Eller er jeg for godtroende?

Personlig ville jeg trodd at resultatene blir sluppet og alt tilfaller PCI, er resultatene så gode aom de gir uttrykk for blir det ikke vanskelig å finne andre… Men da er det også rart AZ ikke ville, men isåfall har de kanskje en annen grunn?

Spot on!

Når AZ sier NÅÅÅ, at de ikke har noen “produkter” å bruke/teste FimaNac i, og det kommer overraskende på ALLE!!!
HVOR har kommunikasjonen vært underveis…
Dette var absolutt det som overrasket meg mest…

3 Likes

Eneste logiske forklaringen er jo at det er dette den utvidede testingen dreier seg om. De måtte se om de hadde noen kandidater det var naturlig å gå videre med dette på nå. Men i så fall er det jo elendig kommunisert. Eller som du sier at PCIB rett og slett ikke har hatt noe innsyn.

1 Like

Gode resultater og et utsagn: ikke vanskelig å finne nye “kunder”
Tilsammen med partnere har det blitt forsket på tilsammen i over 15år, med de forskjellige partnere.
Jeg ser at de kan bruke forskning ifra AZ videre, men hvor mange år tar det frem til produkt?
10 nye år?
Beklager frustrasjonen, men men… :blush:

5 Likes

Du bør ikke henge deg opp i slike høflighetsfraser som kommer når to selskaper som har samarbeidet i 6 år skilles “som venner”. Poenget er at man ikke kom i mål. Måten dette fortelles på ligner jo litt på den melding vi fikk etter at Ultimovacs trakk seg.

1 Like