Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 4 (PCIB) 1

De fleste av de største investorene, og som har vist noen tro på selskapets langsiktige potensiale, de har først og fremst benyttet anledningen den siste uken til å øke sin eierandel.

4 Likes

Jeg synes ikke det går så veldig mye oppover nå, akkurat, og sliter med å dele entusiasmen din.

2 Likes

Det er makro som styrer kursene nå. Vil nok se bedre ut når smittetallene stabiliserer seg og presidentvalget er over.

3 Likes

Ja. Hva med å tette noe gap oppover også. Hehe er vel ikke helt sånn det fungerer. Vi har vel et gap til 87kr som skal tettes. :stuck_out_tongue_closed_eyes:

2 Likes

Og kursfallet kan vi først og fremst takke alle idiotene som ikke har tatt smittevern alvorlig for, inkludert “vår egen” regjering som åpnet opp for både turisme, fadderuker og arbeidsinnvandring på en helt unødvendig uforsvarlig måte osv. Sånn sett prøver jeg å ha en viss forståelse for de som har solgt her. Om de ikke selv hører til akkurat de idiotene så er jo denne utviklingen ikke i første rekke deres skyld.

5 Likes

Jeg skulle ønske noen av dem hadde brukt kjøpene til å drive kursen litt oppover.

F.eks. Myrlid, med sine siste 200.000 aksjer. Kjøpt under blodbadet for en ukes tid siden, sikkert på kurser både på 30-tallet og 40-tallet.
Hvorfor ikke nå i stedet? Kjøp på 200.000 aksjer på 20-tallet kunne drevet kursen opp til 30kr igjen, og økt verdien på porteføljen. :man_shrugging:

2 Likes

Dette er makro.

Har ingenting med Norge å gjøre.

2 Likes

Ehhh… Ble vel ikke omsatt noe over 26-tallet etter meldingen om brudd med AZ…

5 Likes

Får inn ca 500k i November ved at ADS Crude Carriers blir lagt ned etter salg av 3 tankere. Spennende og se hvilken kurs jeg kan handle Pcib på da. Har kjøpt tilbake 4,5 k så jeg er så vidt med. Er vel greit og være litt forsiktig,er vel ca 50% mulighet for emisjon før Chem er på markedet slik jeg ser det ?

Nei, du har rett, @TyrionIV.

Men jeg forstår likevel ikke at aktører med såpass store økonomiske muskler ikke støtte-kjøper litt.
Bare se på Mohn i BerGenBio.

3 Likes

Ja, men de gjorde det i «infernoet», i løpet av noen korte formiddagstimer når kursen krakket fullstendig.

Hadde de derimot spredd det litt utover, så tror jeg glatt at kursen i dag hadde stått i 25-30kr+.

For all del, enhver får gjøre som man vil, men hadde jeg vært på topp20 og først skulle øke beholdningen så ville jeg forsøkt å bidra til å skape et positivt sentiment i aksjen.

1 Like

Så hvis du tror på noe ; ønsker du å handle det dyrest mulig på stigende kurser, eller lavest mulig mens stemningen er på bunn? (Det er bare et riktig svar her :wink:)

Det er ikke investorenes plikt å løfte kursen, det er management og styre. De fleste topp 50 investorer ønsker seg billigst mulig inngang, hvis ikke hadde de ikke vært topp 50 investorer… (les = man blir ikke rik å av handle når aksjer er på det dyreste / overpriset)

Jeg ser vanskelig for meg at Myrlid hadde ønsket seg snittpris på 200 000 nye aksjer til 27 hvis han kunne få de til 22. Det er en million kroner i forskjell, penger det også.

5 Likes

Kan vel like gjerne ha vært en eller flere av de store aksjonærene som gikk inn for å gruse kursen ved å kaste ut noen titalls tusen aksjer ved åpningen forrige onsdag, for så å plukke opp desto mer fra de som så solgte i panikk eller ble nødt til å selge. Det var jo ingen “mellomstasjon” i det hele tatt på vei ned. Ingen grunn til å gjøre seg noen illusjoner…

2 Likes

Nei, det er ingen fasit her. Selvsagt ønsker man å kjøpe billigst mulig, men ikke nødvendigvis hvis man allerede eier et betydelig antall aksjer.
Da vil jo verdien av de aksjene man allerede eier også gå ned i verdi.

2 Likes

Der ligger nok forskjellen på de proffe og amatørene. Er man proff, langsiktig og har nok kapital så er man opptatt av exitkursen, og handler gjerne så lavt som mulig underveis. Hvis man tenker at noe egentlig er verdt 100 kroner, så er det bedre å få ned snittprisen / inngangen så lavt som mulig, slik at egenkapitalavkastningen makses.

Dette gjelder for private investorer / investeringsselskaper hvor lavere midlertidig verdi også betyr mindre formuesskatt frem til exit. Driver man et fond hvor man måles på performance fra måned til måned stiller det seg annerledes; de vil gjerne vise hvor flinke de er hele tiden.

6 Likes

Spørsmål til Pcib…
Er døren til AZ nå lukket ???

Takk for din mail og interesse for PCI Biotech.
Rent formelt så er det ingenting som er terminert med AZ, men de har informert PCI Biotech om at de ikke har til hensikt å benytte muligheten til å inngå en avtale innenfor den evalueringsperiode som er avtalt (før årsslutt). Ting kan forandre seg med tiden og det at AZ valgte å si nei til å inngå en avtale innenfor evalueringsperioden betyr ikke nødvendigvis at de har sagt nei for all fremtid. AZ kjenner fima NAc godt og de vet at teknologi fungerer, og dersom ting forandrer seg hos dem har de selvsagt mulighet til å kontakte oss. Fra 1/1-21 eier PCI Biotech resultatene som er produsert i dette samarbeidet.

84 Likes

Dette burde jo kommet frem i klartekst i meldingen.
Slik meldingen fremsto så var avtalen terminert for godt, det er nå slik jeg har forstått denne.
Noen som har tolket den annerledes?

6 Likes

Må si det er smått utrolig at pcib ikke eier data før 1 januar. Ikke rart ting tar tid, Nacc har nå mer eller mindre stått stille i 1 år.

1 Like

Kjenner eg blir piss sur, får lyst å selge alt.

2 Likes

PCIB skulle eie forsknings dataene ved brudd. Nå er det brudd, men PCIB eier ikke dataene allikavel?

1 Like