Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 4 (PCIB) 1

Det svaret var jo litt oppklarende, men alt dette burde de jo egentlig ha meldt til markedet i børsmeldingen.

Edit: Jeg likte mailen.

22 Likes

Å eie dataene nå eller ved årsskifte er ikke krise, de har uansett andre data fra andre NAc-samarbeid å vise til om noen skulle være interessert, så får de tilgang til AZ data etterhvert. PCIB må uansett fokusere på fimachem/RELEASE, tror også de er kommet langt med fimavacc samtaler.

3 Likes

“Rent formelt så er det ingenting som er terminert”
Javel, så vet vi det, på tide å informere markedet da… PCIB.
Maken til tvetydig kommunikasjon har jeg aldri vært borti i.

9 Likes

Dette synes jeg virker interessant med tanke på FimaVacc og muligheten til å få slengt seg inn i «2.generasjons-vaksiner»

13 Likes

Kan ikke PCI bare hive seg på i kampen om en 2.gen vaksine!

9 Likes

Kan du legge ut hele ditt spm og svar?

3 Likes

Dette er ganske naturlig. PCIB og AZ har blitt enige om å utvide evalueringsperioden frem til 31.12.20.

AZ har nå gitt beskjed om at de ikke har ikke har til hensikt å benytte muligheten til å inngå en avtale i denne perioden. Denne beskjeden innebærer naturligvis ikke noe mer enn nettopp dette.

Dermed eier PCIB resultatene som ble produsert fra samarbeidet fra og med utløpet av den avtalte evalueringsperiode. Altså 1.1.21.

12 Likes

“Ting kan forandre seg med tiden og det at AZ valgte å si nei til å inngå en avtale innenfor evalueringsperioden betyr ikke nødvendigvis at de har sagt nei for all fremtid.”

Selvfølgelig ikke, men de har helt klart sagt nei til Fimanac i denne omgang.

4 Likes

Men 2. Januar så kan de plukke opp tråden igjen og innlede samtaler igjen.

@Fornybar
Ja, det er jo det Pcib sier, men synes ikke at det fremkommer i klartekst i meldingen til børsen
" Oslo (Norway), 21 October 2020 – PCI Biotech (OSE: PCIB), a cancer focused biopharmaceutical company, today informed that AstraZeneca has elected not to enter into a definitive agreement for the fima NAc technology."

2 Likes

Ville vi deltatt på en emisjon for eget studie, da? På chatten i går ble det hevdet at det ville koste ca. 60 mill.

2 Likes

Ledelsen må komme med en tydelig avklaring på VACC og veien videre.

Blir hverken fugl eller fisk når selskapet er så ufokusert

7 Likes

Takk Oxion! Dette var en flott avklaring :star_struck:. Er det ekte?

AZ kjenner fima NAc godt og de vet at teknologi fungerer, og dersom ting forandrer seg hos dem har de selvsagt mulighet til å kontakte oss. Fra 1/1-21 eier PCI Biotech resultatene som er produsert i dette samarbeidet.»

Godt. PCIB har resultatene fra nyttår og kan servere en lissepasning til andre biotek eller pharmaselskap. Eller kommer AZ plutselig tilbake av forskjellig årsaker?

Ikke mindre interessant denne:

« Ting kan forandre seg med tiden og det at AZ valgte å si nei til å inngå en avtale innenfor evalueringsperioden betyr ikke nødvendigvis at de har sagt nei for all fremtid»

Jeg tror ikke på AZ avtale nå, men dette sier mye mener jeg om hvor gode resultater som er oppnådd. Godt å få denne indikasjonen.

Full fokus på the gold in the vault: RELEASE. Det er vel alene verdt en Algeta ved suksess.

3 Likes

Jeg synes også de kunne formulert seg annerledes i børsmeldingen gitt at dette er en ekte mail…

8 Likes

Måtte tatt med så vi sikra Chem og i samme slengen ? Da sier vi 100 mill ?

2 Likes

Ja, la oss si 100.

Edit: Kan noen lage en hemmelig poll?

1 Like

Si 200

Om pcib ikke klarer å få til noe som helst innen fimavacc mot covid nå så er det rett og slett for dårlig, det renner over med investeringer og shortcuts på det området nå, og med 700% bedre respons (enn med bare Hiltonol) så skal man være en rimelig dårlig selger om dette ikke blir benyttet i enn eller annen setting.

1 Like

Om meldingen er en forfalskning er det meget alvorlig og vil garantert få konsekvenser.

La oss for all del nå IKKE blåse liv i nye spekulasjoner om AZ. Den døra er lukket. Punktum. Det gir absolutt ingen mening at AZ skal la eierskapet til resultatene gå over til PCIB ved årsskiftet, for deretter å plukke opp ballen i nærmeste fremtid. Den angivelige e-posten er for øvrig så klønete formulert at jeg tviler på at den er ekte.

Nå må det være Release-studiet som har all fokus frem til rekrutteringen er på track.

10 Likes