Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 4 (PCIB) 1

Pcib har vært klar på at meldinger om samarbeidet mellom AZ og Pcib skal godkjennes av AZ. Melding om avsluttet samarbeidet sier at AZ har bestemt å ikke ville inngå endelig avtale. En avtale passer ikke med dagens situasjon for AZ.

Enkelte her har tolket meldingen riktig; når de nettopp poengterer at meldingen ikke sier at samarbeidet er endelig avsluttet. Mye tyder på at de holder kontakten, særlig når de samtidig sier at de skal lage en vitenskapelig artikkel sammen om fimanac.

Dagens epost bekrefter at AZ ikke har trukket seg endelig ut. (Kanskje de nå samarbeider om Fimavacc, og avventer noe på Nac?)

6 Likes

Om AZ får et produkt de ser nytte av å teste ut med FimaNac teknologien så vil de jo forsøke dette, men vi snakker jo år og ikke uker/måneder.
Fimachem og fimavacc som gjelder nå i det korte bildet

1 Like

Da var det tydelig en overreaksjon at kursen raste utifra mailen fra PCIB, når det kun er snakk om datoer her og det juridiske som de ikke kan vike unna. Har troen på avtale her allikevel med AZ. Bull!

2 Likes

Hvis denne mail virkelig er fra PCIB synes jeg den sier svært mye! Positiv tone mener jeg. Døra er jo fortsatt på gløtt???

Det kan være flere årsaker at de ikke vil eller kan inngå kjøp av selskap eller teknologi for øyeblikket. Strategivalg kan være så mangt og svaret får vi nok aldri.

Men det kan være at AZ jobber med konsolidering i bransjen? Gilead eller noe annet, det gjør at slike prosesser ofte må være on hold? Covid situasjonen krever full fokus? PCIB var for kravstore? Vil AZ tyne PCIB ved betingelser?Og flere andre mulig årsaker. Jeg sier ikke den er stor, men det høres nærmest ut som det kan være en mulighet for ulike løsninger fortsatt? I utgangspunktet er opsjonen delvis tilbake.

11 Likes

Hvis du er Bull på avtale, så er nok det tidligst Julegave om 1 år :blush:

Ser ut til at det blir kjøps dag i morgen. USA falt som en stein på slutten.

Spørsmål til @Oxion, er denne mailen ekte???

1 Like

Tja, det spørs.

Ser ut som AZ-hype 3.0 er i emning

2 Likes

Dersom dette er en faktisk mail fra IR i PCI Biotech er det intet mindre enn en skandale. At resultatene som er produsert i samarbeidet tilfaller PCIB 1. januar 2021 er vesentlig informasjon som burde vært formidlet til hele markedet, og ikke til en enkelt aksjonær i en mail. Resten av svaret er, om ikke vesentlig informasjon, så i alle fall en klargjøring og utdyping som også burde vært meddelt hele markedet. Og som i så fall er en fortsettelse av deres vanvittig klønete kommunikasjon.

Men var dette virkelig et svar på en mail som ikke var mer grundig formulert enn:

“Spørsmål til Pcib…
Er døren til AZ nå lukket ???”

Jeg har litt problemer med å forstå det også. Og DET alternativet er jo intet mindre enn et lovbrudd.

Edit: Og så skjønner virkelig ikke hva @StockDZ og @Jojojo synes er morsomt med dette innlegget?

23 Likes

@Oxion svarer ikke, så da kan en jo tenke sitt.

1 Like

Det er rundt 200 corona vaksiner paa gang rundt omkring i verden, Jeg vedder paa at av alle disse produsentene, vet kanskje 5 at fimaVacc eksisterer. Derfor kommer vi ingen vei. Mitt inntrykk er at PCIB snakker med en eller to, ogsaa tror de svaret de faar der, gjelder for alle de andre ogsaa.;-((

Ellers, ganske utrolig at PCIB ikke fulgte opp med informasjonen i svaret de har sendt Oxion i sin boersmelding om avtaleslutt med AZ. Og det er merkelig at eierretten til dataene maa vente til over nyttar, naar AZ har klarert at de ikke er interessert i og gaa videre. Det er nesten to og en halv maaned med tom luft venting. For meg hoeres dette veldig rart ut. Det er nesten som man skulle tro at AZ har sagt nei til avtale, men poensker paa noe annet i steden. F.eks. ett bud.;-)) Noe PCIB har gitt de mer enn 2 maaneder til og finne ut av… Men det ville vaert rart det ogsaa, for det er ikke normal prosedyre. Saa det spoers om ikke PCIB har gaatt skoene av seg igjen. Hvis Oxion snakker sant da?

When I get reminded of this then it is either I bang my head against the wall or I laugh, I chose to laugh … it’s healthier in these times

PS: nothing wrong with your post it is actually a good one

5 Likes

Er det en ting selskapet har lært det siste halvåret så er det hvor lite som skal til av uheldig kommunikasjon for å forlede markedet. Derfor tror jeg at vi heretter vil oppleve en ledelse som tilstreber å være sylskarpe og fullstendig etterrettelige i sin kommunikasjon. Den angivelige eposten derimot vitner om et ønske om å opprettholde troen på, og spekulasjonene rundt, at det likevel blir en avtale med AZ. Slike fortsatte spekulasjoner ønsker ikke selskapet å bidra til. Derfor strider det mot all fornuft at selskapet ville svart på denne måten.

1 Like

Hva skulle være hensikten med å fake en mail?

Alle vet jo at det vil bli avslørt!

Hadde dette vært kl 0855 før børsen åpent hadde det vært litt mer fishy;)

1 Like

Ja godt spørsmål viv. Timewillshow, men ser litt dodgy ut her, men den formuleringen der hadde ALDRI i verden PCIB sendt ut til en enkeltaksjonær.

ja enig, hvorfor servere en løgn sånn som blir avslørt ganske kjapt i såfall? Var ikke pcib også veldig overrasket selv over fallet? Tenker at det logiske her er at kommunikasjon har feilet totalt her til markedet dagen mld kom om at det ikke ble noen avtale innenfor fristen som var blitt satt.

3 Likes

Vi får se om det kommer noen reaksjoner fra IR avd i Pcib om denne meldingen skulle vise seg å være falsk.

1 Like

Kan ikke annet enn å le, det meste er en skandale når det kommer til kommunikasjon fra selskapet.

“Dette viser at vi maa skifte fokus fra utelukkende og se paa anstistoffer, til sterkere T-celle respons.”

Perfekt for fimaVacc. Men det spoers om de som trenger og vite at fimaVacc kan hjelpe til med dette, vet at fimaVacc eksisterer???

3 Likes

Her gjentar igjen PCIB at fimaNac fungerer. Vel, da burde det bli enkelt og selge fimaNac til andre BP kandidater etter nyttaar… FimaNac fungerer. Flott. Men det er noen skrivefeil i setningen over fra PCIB. Begynner og lure paa om dette kan vaere sant? Eller om det er en Oxion spoek?

2 Likes