Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 4 (PCIB) 1

Må si likte godt denne inf.

1 Like

Tipper Oxion ler godt nå. Det der kan umulig være sant. Burde blitt bannet for en god stund i så fall.

1 Like

Det svaret Oxion har gjengitt forklarer et par formuleringer i børsmeldingen fra PCIB forrige:

…has elected not to enter into a definitive agreement for the fimaNAc technology. Encouraging preclinical results have continued to be achieved with the fimaNAc platform in this collaboration and the decision not to enter into a definitive agreement is primarily based on a strategic evaluation of current development needs.

Det må jo være en grunn til at man har gjentatt ordet ‘definitive’ to ganger i en såpass kort melding. Det samme gjelder også uttrykket “current situation”. AZs beslutning har med situasjonen her og nå å gjøre. Og det stemmer også bra da at det ikke er slik at det ikke kan endre seg i fremtiden. Mest nærliggende forklaring på ordene i meldingen er nettopp noe i retning svaret Oxion har gjengitt her ovenfor. Det var også slik jeg forstod børsmeldingen da jeg først leste den, uten at jeg av den grunn tolket det til å bety at forhandlinger vil bli gjenopptatt i overskuelig fremtid.

8 Likes

Ser ikke at svaret fra pcib, fake eller ei, endrer noe som helst. Er det ekte, er det på forespørsel et forsøk fra den avviste part på å pakke inn avslaget på frieriet i en god tone. Enkelt sagt, godt innenfor “Vi skal fortsatt være venner”-tradisjonen.

At forholdet mellom to selskap som allerede har fem års forskningssamarbeid bak seg, kan endre seg, og ikke er skrevet i stein, er da en ren selvfølgelighet.
AZ har gitt fra seg eierskap til forskningsresultatene og er selvfølgelig klar over at pcib kan bli kontaktet/selv kan kontakte andre selskap som måtte finne fimanac interessant.
Det gjør man neppe om man nå går svanger med et mulig tilbud de nærmeste årene.

At begge parter vet at teknologien virker, det er vi vel alle klar over. Man sitter ikke i et mange års forskningssamarbeid og på toppen av det bruker tre kvart år på å evaluere veien videre rundt en teknologi som ikke funker.
Poenget er vel at veien kan være veldig lang og ruglete fra en god teknologi til en god forretning, og den skal passe inn i produktstrategien giganten allerede har.

Husk at det siste året ha vært en suppe av underligheter. Man melder fra at nå skal vi gå i gang med å evaluere samarbeidet og veien videre. Og må selvfølgelig da børsmelde når evalueringen avsluttes.
En så odde fremgangsmåte gir også odde formuleringer til markedet. For sånn går man bare ikke fram. Formuleringene i avslaget på frieriet blir selvfølgelig annerledes når det skjer i full offentlighet enn kun i et hemmelig forhandlingsrom.

Men det er ikke meg i mot om potensiell brud/brudgom allerede angrer og finner sammen igjen. Det mest konstruktive og realistiske vi gjør nå er likevel å legge relasjonen til AZ bak og går videre,

14 Likes

Hva mener du?

Han tenker kanskje på eierskap ansatte i Arctic har hatt i eks Vaccibody :sweat_smile:

Denne tråd er PCIB :partying_face:

1 Like

Det er vel strengt tatt bare en ting som irriterer meg like mye som PCIB sin kommunikasjons-strategi akkurat nå og det er de kryptiske og udokumenterte innleggene her inne som bidrar til ytterligere støy og misnøye.

image

Utsettelse 13. juli = 20 kroner skrelles av kursen (-750 MNOK)
Avslutning 21. oktober = ytterligere verdifall (-800 MNOK).
28. oktober – en ny runde med juling, men i og med at vi kun er verd knapper og glansbilder utgjør ikke nedgangen mer enn -80 MNOK. Ser man på tegningen kan man ha full forståelse for at en haug med aksjonærer er blitt svimmel og kvalmen og hoppet av karusellen. Hadde vi vært i bokseringen hadde de fleste kastet inn det hvite håndkleet nå, men siden RELEASE kan skimtes i det fjerne bevarer flere troen til tross for at posisjonen ser pill råtten ut i dag.

Fra toppen har vi sett en nedgang fra 86,30 til 20,35 hvilket utgjør en barbering av markedsverdi på nesten 2,5 milliarder kroner. Det ble skapt ett kunstig høyt utgangspunkt med å gi inntrykk av at pokerhånden vår var AA. Som aksjonær i et selskap som alltid underkommuniserer, og stort sett aldri byr på annet en bruddstykker av tilstrekkelig informasjon, var jeg hellig overbevist om at vi hadde prinsessa og halve kongeriket i lommen! Signalene ledet oss i den retningen. Har man lov til å føle seg lurt? Ja, sikkert, men børs er noen ganger like surt som «Surströmming». Med fasit i hånd er alt enkelt og man kan spør seg selv, «what did go wrong»? Uansett hvordan jeg vrir og vender på det føler jeg at jeg spilte kortene riktig basert på den informasjonen som fantes i markedet. At vi ble forespeilet en pokerhånd med KK, AK eller AA og at noen dessverre synte bløffen og vi satt med en svakere hånd var ekstremt vanskelig å forutse.

Min skuffelse sett i etterkant er nok en gang hvor lite informasjon vi får. Topp 50 opprettholder en eksemplarisk oppførsel og opptrer lojalt (med noen få unntak). Når kommer takken? Enn så lenge fortsetter den begredelige kommunikasjonspolitikken. Ingen innsidehandel. Null feedback på e-mail sendt til styret. Generelt sett snakker vi om en ledelse som går ned i bunkersen og gjemmer seg. Heldigvis blir de tvunget frem i lyset den 11. november til 3. kvartals gjennomgang. Min forventning til selskapets ambassadører denne dagen er en ekstremt ydmyk holdning. Det sitter en drøss med aksjonærer som har kjøpt historien de har tegnet, en ekstremt ufullstendig prikkete tegning som kunne se ut som en gryte med gull, men som viste seg å være en gammel tissepotte! Jeg forventer at det tas grep på kommunikasjonen til markedet. Så slipper vi å sitte på et anonymt forum og drive gjettelek – det er ingen tjent med.

32 Likes

Jeg kan ikke se at det har stort med Pål Falcks vurdering av PCIB å gjøre, men den skadefro her ovenfor sikter vel til denne saken:

Så “rykte om Arctic” kan en vel heller ikke akkurat si at det er. Det ser jo ut til å være et faktum at analysesjef Nystrøm har kjøpt disse aksjene og så anbefalt kundene å kjøpe. Ikke bra for omdømme, selvsagt. Men for det vi vet kan jo Pål Falck ha søkt seg bort fra Arctic nettopp fordi han ikke ville bli assossiert med dette. At han eller andre har gjort noe tilsvarende har det vel ihvertfall ikke kommet frem noen fakta som tyder på.

3 Likes

Vel, det hadde vaert flott hvis Oxions mail var sann. Men Oxion, kan du ikke bekrefte dette for oss, slik at vi faar ryddet tvilen av veien?

Spørsmålet som ønskes avklart er om Oxion lyver, så da skal man spørre ham for å få rydde tvil av veien?? :sweat_smile:

Som @Jcp skjønner jeg ikke hvorfor den mailen skulle ha særlig betydning, sann eller usann…

2 Likes

Det er din mening!

Synes den absolutt burde vært del i børsmelding angående AZ om dette er for real!

Sier mye om det totale bildet, teknologien og eierskap :muscle::+1:

Totalt rydder denne teksten bort mye tvil :partying_face:

4 Likes

Hei. Er ikke på hele tiden.
Men jeg kan garantere at svaret er fra Pcib :+1:
Grunnen til at jeg sendte en mail( har ikke for vane å gjøre det)
Var å få. Bekreftet det jeg trodde,ut fra formuleringen på meldinga om terminering med AZ.
Jeg vil understreke at det etter min mening ikke har kommet frem nye opplysninger…
Det er bare så jævlig mange tolkninger av meldinger…
Her er min mail til Pcib.

Jeg lurer på følgende.
Er døra til AZ lukket for denne gang,eller er den fremdeles på gløtt, tenker på formuleringen i melding om at det ikke ble inngått noen Endelig avtale.??
Kan Pcib NÅ ta dataene fra AZ studien under armen,å smelle dem i bordet til andre potensielle partnere??

Ellers er jeg ikke i tvil,dere vil Lykkes🤘

Er dette grunnlag for utestengelse,så gjør det👍

53 Likes

Oxion, takker for oppklaringen, og hvorfor skulle det vaere det, naar mailen er korrekt.

Det jeg ikke forstaar, er hvorfor PCIB ikke meldte dette, naar de meldte at AZ ikke var interessert i og gaa videre. Og hvorfor eierskapet til forskningsresultatene maa vente i 2,5 maaned, etter at AZ har sagt de ikke er interessert i en ny avtale?

4 Likes

PCIB har nenvt tidligere at de står ikke fritt til å skrive akkurat det de vil, dette må gjennom en tung godkjenning hos AZ, så ja nå kommer kanskje sannheten fram

4 Likes

Naar PCIB melder at AZ iike oensker noen avtale, burde de vaere frie til og skrive hva de vil?

1 Like

Skulle tro det kan gå an å få rekruttert noen pasienter til Release i Taiwan. Lite press på sykehusene der grunnet Covid-19, i hvert fall:

image

15 Likes

Stor takk for avklaring @Oxion

Nu er alt så meget bedre og klarere :+1:

Dette er en tilnærmet helt annen forklaring av «virkeligheten» og muligheter enn fra børsmelding.

Ikke minst bekreftes gode resultater og eierskap har PCIB💪

5 Likes

Fordi, ellers ville jo AZ hatt insentiv til å drøye beslutningen til siste liten.

3 Likes

The short answer probably is that any press release related to the collaboration is governed by both parties and AZ approval is necessary

9 Likes

At det overhodet går an å spekulere om hvorvidt AZ fortsatt forsker preklinisk med PCIB sin teknologi i skrivende stund, sier jo sitt om hvor grundig markedet er informert i offisielle meldinger fra selskapet. Jeg tror ikke det er tilfellet.

Mailen fra Ronny til Oxion inneholder ikke annen vesentlig informasjon enn datoen 01.01.21, som man KANSKJE kunne dedusere av hva som tidligere er kommunisert. Men det overskygger ikke det faktum at en mail til en enkelt aksjonær, alene forklarer dagens situasjon vesentlig bedre enn det den offisielle børsmeldingen til markedet gjorde. Og det er skandaløst dårlig kommunikasjon!

43 Likes