Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 4 (PCIB) 1

Slik jeg leser dette, kan det komme en AZ avtale paa ett senere tidspunkt.

AZ har med andre ord ikke avskrevet fimaNac helt, selv om de ikke oensker og inngaa en avtale foer nyttaar.

4 Likes

Du skal virkelig være på desperat jakt etter lyspunkter for å tolke dette slik du gjør nå. Tviler på noen innerst inne kan tro på en slik tolkning.

2 Likes

Vel si ikke det, for PCIB svarer videre; PCIB; Ting kan forandre seg med tiden og det at AZ valgte å si nei til å inngå en avtale innenfor evalueringsperioden BETYR IKKE NOEDVENDIGVIS at de har SAGT NEI for all fremtid. AZ kjenner fima NAc godt og de vet at teknologi FUNGERER.

8 Likes

For noen er tydeligvis alt helt selvsagt.

For meg var dette en svært viktig avklaring. Ga meg en solid dose trygghet for veien videre. Her kan det komme henvendelser og nye vurderinger fra AZ, men sannsynlig nei det tror jeg ikke. Men opsjonen Nac som egentlig skulle vært priset til null som analyser og vurderinger her viste (men som førte til over 50% kursfall) er fortsatt i spill for andre aktører. Tydelig at det er gode resultater. Det står svart-på-hvitt. Og hva AZ driver med av mulig strategier og div dd er umulig å vite noe om. Usikkerheten ble for meg betraktelig redusert.

Ikke minst viktig info om hvem som eier studien og teknologien, PCIB :+1:!

Forventer utdypende informasjon om et par uker under Q.

2 Likes

Man skulle ikke tro at PCIB-aksjonærer har særlig mye annet å bite i når jakten på de siste tynne og lite næringsrike halmstråene etter denne avsluttede evalueringen blir så heftig.

Men sånn er det jo ikke.

@polygon
Er hundre prosent enig med deg, det at en mail til en privat investor er mere oppklarende en en melding til børsen er ikke mindre en en skandale

2 Likes

Derfor burde det være på tide å endre fokus.

Du har et teoretisk håp i et syltynt snøre.

At AZ gir fra seg fem års forskningsresultater for å så å komme tilbake for å starte på et nytt samarbeid er mer enn jeg klarer å tro på.

Rockpus, her er det ikke snakk om tro, men haap. Vi har ikke mottaatt en kontant avvisning fra AZ. men kun at AZ ikke vil inngaa en avtale foer, 1.1.21.

For alt vi vet, kan de vaere interessert i og kjoepe PCIB, isteden for og inngaa en avtale? Holder alle doerer aapne;-))) Kanskje avtale forhandlingene ble saa vanskelige og dyrt, at AZ vurderer at det er stoerre sjanse for og tjene mer penger ved og eie Nac, eller hele selskapet selv?

3 Likes

Ja, enig. Bare synd denne opsjonen var verdsatt så mye i markedet :joy: og førte til 50-60% kursfall. Hinsides, men sånn er det!

Så da bør vel opsjonen kunne stige noe i verdi igjen. Eller ta fram den virkelig verdidriveren RELEASE som alltid burde ha vært fokuset også hos aksjonærer (ikke kun Pål F i Arctic som kan biotek)? Det er ikke mye tillagt verdi i Vacc heller (og kanskje med rette før avklaringer). Men RELEASE har flere forutsetninger for å KUNNE bli blockbuster med ODD prising innen onkologi. Og med kontantbeholdning og Asia sites etablert virker ikke dagens mcap helt «innafor» med slik pipeline prising internasjonalt? Skal det virkelig være så enkelt som å flytte teknologien over Atlanteren eller til Sveits for å få bedre prising av bioteknologi.

8 Likes

Så sant. I den grad TI har noen innflytelse på prisingen av selskapet, bidrar denne halmstrå-jakten til å sementere inntrykket av at PCIBs fremtid sto og falt med en AZ-avtale.

Lurer veldig på om flere deler dette synet jeg!

Jeg tror PCIB sine lasere er skrudd på i AZ sine labber nå?
  • Ja!
  • Nei

0 stemmegivere

Som jeg sa,og jeg vil presisere det igjenn!!!
For MEG så kom det ikke frem noe nytt i. Mailen!!
Men det virker som om når selskapet informerer på Engelsk,blir det full forvirring!!!
Det kom jo tydelig frem i børsmeldingen at AZ ikke ville inngå noe avtale,innen avtalt periode…
Som er til nyttår!!!
Så etter nyttår er avtalen utgått,og dataene tilfaller. Pcib.
Hvis ikke ny avtale inngås🤘
Verre enn det er det ikke!!

25 Likes

Markedet har alltid rett🤪. Og da må aktørene lytte til det og få fram virkeligheten også i alle ben som antakelig som alt annet i livet ikke er så svart-hvitt. Nå er det liksom elendighet i alle ben? Er det virkelig det?

Jeg tror basert på resultatene (pipeline) fra de tre ben (og Bac) at teknologien er verdensklasse og noe som vil føre til et produkt :crossed_fingers:.

Er det nye aksjonærlister som er kommet som viser at de største eierne fortsetter å øke i PCIB?

1 Like

Og det er Ronny Skuggedal som har underskrevet mailen? Hvorfor tok du ikke med det?

1 Like

Naar Ronny svarer Oxion slik ha gjoer, kan det godt hende at AZ er oensket en avtale, men at PCIB krevde for mye penger under forhandlingene. Og at en terminering av avtalen ble AZ’s svar for og legge ytterligere press paa PCIB. Hvis det slik, kan det selvofeolgelig vaere en mulighet for tilnaerming paa ett senere tidspunkt, slik Ronny Skuggedal ymter frempaa om at ikke er en umulighet.

6 Likes

Lykke til.

Jeg er imponert over hva du og Jubel klarer å spinne på.

Samtidig er det et paradoks å konstatere din like ensidige pessimisme og din tro på undergangen for verdens børser på HO…

1 Like

Det er ingen grunn til å spinne videre.

Konstaterer kun det som oxion fikk tilbakemelding på fra PCIB. Hvis du ikke synes det var noe avklarende er det selvsagt helt greit.

For MEG var det avklarende og viktige presiseringer om rikets tilstand. Og når kursen har fallt 60% på en mnd må det være lov å like oppklarende informasjon :sweat_smile:. For tydelig at markedet som sendte kursen i kjelleren basert på noe annet enn lead ind syntes NAC var den store verdien :sweat_smile: ?

Jeg har alltid trodd at tilnærmet all verdi ligger i RELEASE. Kan selvsagt komme fram verdier i opsjonen på ulike ben, men det er for meg meget uvirkelig nu at markedet priset NAC så høyt og/eller RELEASE så lavt!

2 Likes

Jeg synes ikke vi skal hausse opp en forventning om at det kommer en avtale med AZ. Jeg tror vi alle har gjort dyr lærdom to ganger allerede i år. Kanskje avtalen kommer, kanskje den ikke kommer. Det vet ingen. Det eneste vi kan være sikre på er at rekrutteringen er i gang i Asia og det går fremover med fimaCHEM.

6 Likes

Rockpus, det er du som spekulerer vilt. Du mener en avtale med AZ ikke er mulig. Det er ikke det som står i meldingen fra PCIB.

Etter meldingen kan det virke som baisserne har retten på sannheten. I mine øyne kan dette gå begge veier. For meg er det åpenbart at samarbeidet ikke er dødt for alltid. Les teksten nøye, og hensynta det som tidligere er kommunisert!

13 Likes