Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 4 (PCIB) 1

Det har jeg ikke påstått. Men det er svært lite trolig.

4 Likes

PCIB kommuniserer at NAc teknologien fungerer, dette er jo det ultimate. Nå gjenstår det bare å finne den perfekte kombinasjonen, AZ var tydeligvis ikke rett match. Døren til AZ er ikke lukket, hvorfor skulle den være det i uoverskuelig framtid? Ser AZ noe de vil teste så kjører de igang igjen med PCIB men de har pr idag ikke funnet noe de vil gå videre med.

Nå må fokus mot REALEASE og fimaVACC. NAc er milevis fra død (fungerer jo), men tar jo sannsynligvis en ‘evighet’ å komme videre her nå med nye samarbeid.

3 Likes

Har fulgt med på diskusjonen om denne eposten, men ikke hatt tid til å gjøre noen grep som moderator.

Generelt sett er det sånn at det er ekstremt lite sannsynlig at noen faktisk vil sitte og fabrikkere eposter på tekinvestor, fordi dette ville vært en veldig alvorlig kriminell handling, og @pdx hadde selvfølgelig bistått de rette myndigheter med all tilgjengelig informasjon om noen som satte seg til å gjøre noe sånt.

17 Likes

Gitt at AZ ikke ønsket å inngå et avtale med PCIB og at forskningen ble avsluttet før nyttår i fjor tyder vel på at det har gått en negativ vei for PCIB.

At ting kan skje i fremtiden er en selvfølgelig (man kan koke i sammen nesten hva som helst, og det vil kunne skje, men det trenger ikke være sannsynlig), men det er ingenting som tyder på at det er sannsynlig, så da er det sikkert greit å gå ut ifra at samarbeidet er avsluttet og at det ikke ble en avtale med AZ.

4 Likes

Er det sannsynlig at AZ (sammen med PCIB) ville sendt ut en børsmelding om at evalueringen var avsluttet dersom man ønsket et videre samarbeid i en eller annen form? (PW uttrykte selv at han var overrasket over bruddet)
Eller ville man bare endret mandatet for evaluering og fortsatt samtalene?

Nå skrives det ikke i børsmeldingen at et samarbeid mellom de to selskapene er uaktuelt for evig og alltid, noe som neppe har forekommet i noen børsmelding. Men siden dette ikke er eksplisitt uttrykt, er det visst fritt fram for å spekulere i at et videre samarbeid likevel er nært forestående…

Blir det et samarbeid i fremtiden med AZ, er det kjempefint. Men det virker lite matnyttig å spekulere i det nå når blekket i børsmeldingen om evalueringsslutt såvidt er tørt.

1 Like

Jeg velger å tolke bildet annerledes. Kort sagt er mine momenter for en slik tolkning:

  • Meldingsteksten som kun sier at AZ ikke har valgt å inngå en endelig avtale nå.
  • Per i dag passer det ikke inn i AZ sitt løp å inngå en endelig avtale om Nac. Dette kan skyldes mange forskjellige grunner, som jeg ikke kan ramse opp her.
  • PW var overrasket over kursfallet. Han kjenner meldingsteksten. Han vet hva som er kommunisert med AZ mv.
  • E-posten fra i går.
  • Pcib kan ikke utdype meldingen mer enn det de har gjort, fordi de er bundet av AZ, samt blitt kritisert for å skru opp forventningene.
  • osv.
11 Likes

Det som hvertfall er sikkert er at troen på aksjen pr. idag er gruset grunnet all denne ventingen på avklaringen med AZ. All annen fokus på det som egentlig vi venter på bl.a REALEASE har vært borte. PCI besitter en pipeline som er mye mer verdt enn det gjenspeiles i dagens aksjeverdi, og spør du meg er dagens kurs som å plukke penger på gaten. Se bare på tidligere analyser som ikke inkl. avtale med AZ. Rekruttering i Asia kan være en gamechanger for selskapet. Blir uansett spennende på q3 hvor jeg tror vi får ytterlige avklaringer, og kan dermed komme oss utav denne sirupen av negativitet og ta ferden oppover igjen.

11 Likes

Hvorfor får Oxion viktig info som ikke markedet fikk, og enda ikke har fått?

I børsmeldingen ble det aldri presisert at AZ ikke ville inngå en avtale innenfor evalueringsperioden som er avtalt, og at PCIB får resultatene 1/1-21.

Ut i fra børsmeldingen virker det som at AZ sa nei for alltid, og det ble presisert at de kom til å jobbe sammen med publisering av resultatet.

“De vet at teknologi fungerer”, hvordan kan han finne på å skrive dette til en aksjonær? Tror fortsatt ikke dette er en sann mail.

2 Likes

Gjennom livet vil man erfare både oppturer og nedturer. Ingen er så dyktige at de alltid lykkes og de fleste er ikke så «uheldige» at de alltid bommer. Isolert sett kan man nå ta PCIB som ett eksempel. Mange av oss har sett en utrolig flott papirgevinst forsvinne som dugg for solen. Jeg har selv vært glad i idrett gjennom min karriere og det jeg husker best (når man tar en rundreise i hukommelsen) er kampene der vi innledningsvis fikk juling, men hvor vi reiste oss mesterlig og kom tilbake og vant. Ingenting var kjekkere enn det! Status nå er at vi har sluppet inn flere mål, til og med scoret selvmål. Men, kampen er ikke over før den feite dama synger (les; RELEASE avlesningen er unnagjort).

Tipper de langt fleste som har fartstid i selskapet har hatt fimaCHEM som sin hovedinteresse / satsningsområde. FimaNAC utviklet seg på siden som en slags bonusmulighet som dessverre viste seg å kulminere i intet (i første omgang). Vi ser konturene av en overreaksjon – der kommunikasjon og forvirring bidrar til at aksjonærer gjør forhastede beslutninger, noen kaster kortene i trass! Det finnes ingen unnskyldninger gode nok slik jeg ser det til å forklare hvorfor PCI Biotech ikke evner å treffe på sin korrespondanse mot aksjonærene. Vi ber ikke om noe annet enn tilstrekkelig informasjon og til riktig tid. Vi får «tåkelegging», usikkerhet og unøyaktighet i retur for vår klokkertro på teknologien. Men husk på det, at dersom vi til slutt finner ei åre med gull, så er ørkenvandringen i forkant glemt.

Vi besitter minst en soleklar matchvinner i form av RELEASE studien. Treffer vi på denne er alt rotet i forkant glemt! Jeg har alltid hatt enormt stor tro til dette, om enn noe synkende siden studien har stått på stedet hvil over en lengre tid. Men det tar ikke vekk det faktum at fase I resultatene er eksepsjonelt gode. Disse skal nå reproduseres over en større populasjon! Tror du de får det til? Hvis ja, hold og akkumuler (slik jeg gjør). Hvis nei, så skjønner jeg at du lemper ut din andel med aksjer og finner noe annet å bruke pengene på. Siste ord er ikke sagt og dette kan fremdeles bli eventyrlig bra for de som evner å se langt nok frem i horisonten. Akkurat nå er vi inne i en mørk bølgedal, men vi kan vel med optimistiske briller klare å skimte et frodig landskap lengre fremme?

Håper så inderlig vi lykkes, både på vegne av selskapet, aksjonærene og ikke minst pasientene! :blue_heart:

43 Likes

Jeg tolker det så enkelt som.
Gjeldende avtale med AZ termineres ved årsslutt…
Det vil ikke bli noe forlenngelse av denne i nåværende form.
De har nå 2 mnd på seg til å tenke seg nøye om.
Og eventuelt inngå en ny, eller la Pcib selge inn 5års forskning til kunkurentene🤘
Så enkelt!!

25 Likes

Er det da likegyldig om kursen går til 10 kr i mellomtiden og om målet er 2 eller 5 år frem i tid?

2 Likes

Nei. Definitivt ikke. Og at selskapet har skuffet oss i senere tid er det ingen tvil om. Jeg veksler mellom å være rasende og rasjonell flere ganger til dagen. Basert på det som ligger i pipelinen mener jeg at dagens prising er lav (men jeg forstår at markedet reagerer negativt på rot og forsinkelser). Jeg håper det tar mindre enn 5 år å komme i mål men er innstilt på å vente den tiden det tar. Hvis golvet er cirka 20 kroner er det supert - og dersom den faller til 10 så tåler jeg det. Da verdsettes altså selskapet til 375 MNOK hvis det inntreffer og vil vel være tidenes inngangsmulighet (såfremt man fremdeles har troen på RELEASE).

7 Likes

Nå har dere sittet og smurt ut på forumet hvor komplisert biotek avtaler er i ett år og så blir dere overrasket når dere faktisk har rett.

Den inngåtte avtalen med AZ gjelder som kjent ut året. Dette er meldt. AZ har også i tenketiden meldt fra at de ikke lenger vil være med. Dette er også meldt.

Det er altså ingenting her som burde forbause noen.

5 Likes

er det forløpet av oppkjøp av pcib vi er vitne til og i så fall , skjer det før året er omme?

9 Likes

Det er garantert det vi ser nå. Jo lenger tid dette tar, jo mer bull er det.

Det er lite seriøst? Garantert er det vel langt fra :sweat_smile:.
At det KAN være noe på gang med NAC teknologien bekreftes vel uansett av selskapet. Spesielt innen mRNA.
En av mange muligheter. Men garantert er det ikke!

Ett spoersmal maa stilles.

Hvis AZ overhodet ikke har noen interesse for PCIB, og deres produkter lenger, hvorfor holder de paa tidligere avtale frem til nyttaar?

Hvorfor sier de ikke bare; her er alla dataene, bye bye, vi oensker ikke og bruke mer ressurser paa dere, takk for samarbeidet, og lykke til videre.

5 Likes

Hvilke andre BP kan ha nytte av fimanac teknologien ?

1 Like

Jeg synes ikke de tre musketerene viser seg frem i sitt beste lys. For meg så fremtrer de som rendyrkede konspirasjonsteoretikere. Dette er ikke bra i et aksjeforum.

Sannsynligvis De Fleste.

7 Likes