Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 4 (PCIB) 1

Usikker på budskapet du ønsker å få frem. I alle praktiske hensyn,som aksjonær, forholder jeg meg til interim og de ca 120 pasientene de må ha for å få readout. Er det noe jeg misser her?

1 Like

Helt ufattelig å tenke på at ikke selskapet benyttet AZ hypen til å hente cash. Konsekvensene av en global pandemi med world wide shutdown burde absolutt fått ledelsen til å tenke litt fremover. De kunne hentet cash på 70-80 tallet isteden for 15 tallet (som sikkert blir enda lavere).

Rett og slett bare trist.

6 Likes

Stem på PCI så får vi kanskje analysert aksjen :grin:
Hvis alle går inn og stemmer på pci så er jeg ganske sikker på at vi når top 3.

2 Likes

Jonas Einarson virker også å ha mistet tolmodigheten med tåkefyrstene i studio. Tirsdag var han knapt med. Såpass måtte det være for skams skyld.

Tidligere mener jeg bestemt JE satt høyest på stolen i podcasten akkurat når PCIB var tema.

Og hva tenker forskerne bak denne fantastiske teknologien de har viet livene sine til, om de som skal forvalte den ut i live?

Jeg blir mer og mer overbevist om at styret enten må komme på podiet med en god forklaring, eller la et hode eller to rulle.

10 Likes

Ludovic Robin begynte mai 2020 og har tidligere i karrieren fått istand ikke mindre enn 13 partneravtaler. Så han vet hva som skal til og har jobbet lenge med å hanke inn en Asia partner, så det burde vel nærme seg noe nå. Vi vet at pcib ønsker inn partner så tidlig som mulig (uttalt av PW ved flere anledninger), kan bestått safety på dobbel behandling være det siste som må til før de får istand noe her?

19 Likes

Det betyr jo i tilfelle at studien må utsette opptak av fimachem pasienter hvis antallet i kontrollarmen henger vesentlig efter. Jeg kan vanskelig tenke meg at en slik strategi blir tvunget frem dersom PCIb utprøver alle mulige tiltak for å minske frafallet i kontrollarmen, og ikke oppnår gode resultater her,Det betyr jo at det vedtatte studieopplegget ikke lar seg gjennomføre, og det må følgelig endres.enten ved å tilby hjemmebesøk eller få avtaler med andre sykehus der de frafalne får standardbehandling i En tredje mulighet er å gå gjennom data for pasienter med standardbehandling i tidligere år,og se hva slags resultater de oppnådde,

3 Likes

Når var det forventet ?

Ila 2H

1 Like

Et litt trasig alternativ er at myndighetene krever solide data, og at det ikke lar seg gjøre å endre studieoppsettet innen rimelig tid - eller til akseptabel kost. Med vedvarende utfordringer i rekrutteringen kan man se for seg et gryende scenario, som har skjedd en gang før: at studiet avbrytes grunnet for store utfordringer med rekruttering. Det skjedde med head & neck, dog av andre årsaker. Der hadde selskapet kanon-data, men var uheldige med indikasjonen, som mistet alle pasienter til Keytruda.

Med dagens estimater går det lang tid innen studiet er ferdig. Og skjer det noe som helst uheldig underveis så er vi i 2024, og i verste fall 2025. Hvem skal finansiere det studiet i så lang tid, og i såfall - til hvilke betingelser? Hvordan påvirker det dagens aksjonærer? Det knyter seg litt i brystet når jeg tenker på det.

Beggers can’t be choosers, og en emisjon med nevnte tidshorisont kommer til å måtte settes på ugunstige betingelser for eksisterende aksjonærer. Man må være forberedt på å vannes dramatisk, eller forsvare stort. Det er godt mulig de får inn garantister - men det har ikke alltid vært en god løsning tidligere.

Jokeren er deal money, og regulatoriske myndigheter - som kan snu skuta fullstendig. Får selskapet sikret økonomi, og/ eller en kortere tidshorisont til interim så blir det plutselig et helt annet case. Jeg tror og håper det skjer - men risikobildet er helt klart mer komplisert enn på lenge.

8 Likes

Dette er ikke mulig uten en godt konstruert syntetisk kontroll-arm. Det er litt uoppgått mark det her. Pasienter i kontroll må også følge protokoll, og det må samles inn mer data en ved at vanlig pasientforløp utenfor studiet. Man gjør ikke ERCP hjemme, og selv om gem+cis i teorien kunne blitt satt hjemme så er det lite trolig at det er en mulighet i dette tilfellet. Jeg tror i beste fall vi må forholde oss til at alle pasienter må på et sykehus. Spørsmålet er hvor det kan ligge.

3 Likes

Er også av samme oppfatning. Desentralisering av studiet er mest nærliggende. Men ikke sikkert det heller blir så lett. PW virket ikke positiv på podcast på akkurat dette punktet.

1 Like

Lenny. Du har tydeligvis satt deg godt inn i situasjonen. Du liker teknologien og potensialet i PCIB men vil nå erstatte PW - la hodene rulle. Pandemien har skapt problemer med rekrutteringen - og årsaken forklares godt av PW. Hva mener du en ny daglig leder her kan oppnå som ikke PW kan? Utfordringene vedr rekruttering retention og aksept FDA og EMA vil jo fortsatt være der.

3 Likes

Tenker at ting ordner seg, av etiske grunner…
Ser vi en markant økning av levealder i Pcib gruppa.
Kontra forventet levetid.
Vil fornuften seire🇳🇴

9 Likes

But its not just the pandemic. Look back, there were problems with recruitment well before corona. The extension phase took forever. US fpd took forever. Obviously corona has not helped and i think the drug/device style pci treatment makes it even more difficult, but letting PW get away with just blaming corona is a nice way to not take responsibility for bad enrollment over a longer period of time.

6 Likes

But what could a new CEO do which PW hasn’t done?

2 Likes

Not sure to be honest. I just want him to take some responsibility and stop blaming the pandemic. Its too easy to say, p.g.a corona…

1 Like

Of course he is responsible - he knows that - but the key question is - what can another person do - which hasn’t been done? Be concrete.

3 Likes

To be totally honest, i have never been involved in a clinical trial so i am not sure i can give you anything concrete on what someone else would do differently. I am not even necessarily calling for his head, although after like 13 years (or whatever is) in the CEO’s seat, that is quite a long time for a CEO. I am just saying, good leaders seem to find a way to deliver and makes things work even under extremely trying circumstances and bad leaders find excuses. I personally feel that PW has finds himself too often in the latter camp here. Another one was the paperwork not filed correctly for the UK. Ok, maybe not his fault and you can argue UK not that important anyway for Release, but its just another thing to add to the list. When you are the CEO, the buck stops with you.

1 Like

Takk for klare svar. Begrepet syntetisk arm står litt uklart for meg. Er det basert på tidligere utførte forsøk med samme behandling eller er det en konstruert arm basert på få observasjoner i et pågående forsøk?

Stemningen på denne tråden virker litt depressiv og man kan nesten få inntrykk av at en del av deltakerne her er interessert i en slik utvikling. At man allerede nå skal være så vanvittig bekymret i for et studie som skal opp til eksamen om to år , virker litt pussig. Særlig når selskapet selv sier et problemet ikke er alarmerende og at selskapet vil jobbe proaktivt med tiltak.

La gå at vi har opplevd mange skuffelser med selskapet og lange ventetider uten særlig informasjon. Men selskapet er sannsynligvis langt bedre kompetansemessig rustet enn før til å løse nye problemer. Når alt kommer til alt er det Covid situasjonen og myndighetenes krav om kontrollgruppe som danner bakteppet for det som nå utspiller seg.

En ting kan de fleste av oss aksjonærer sikkert være enig i, selskapet må virkelig skjerpe seg på informasjon til markedet. Først hadde vi Astra Ceneca, nå retention. Jeg lurer på hvorfor de tok opp retention i Q2 rapporten når den ikke anses alarmerende. Var det fordi en ventet spørsmål om dette på presentasjoner og ønsket å svare ærlig? Styret mangler tydeligvis begrep om hvordan aksjemarkedet reagerer på «problemer» og usikkerhet.

Jeg forventer at selskapet internt utarbeider en plan for hvordan en vil møte eventuelle økte problemer med retention. Jeg tror det vil være lurt å få satt igang innsamling av tilgjengelig data vedrørende observert dødelighet ev ORR i den relevante sykdomsindikasjonen . Det enkleste er å finne data som allerede er publisert. En annen mulighet er å søke om å få innhente data i nordiske registre eller liknende. Selskapet s strategi må selvsagt omfatte flere grep.

8 Likes

Bedre kommunikasjon. Risikoen tilknyttet retention burde for eksempel vært kommunisert tidligere.

Den manglende fremgangen i FimaVacc er også CEO sitt ansvar, det begynner å bli lenge siden resultatene i de friske frivillige var klart. Her burde det vært ansatt flere folk tidligere.

Styret må selvfølgelig også ta sin del av ansvaret og de har også bedre innsikt i hvor god jobb CEO har gjort. Det kan se verre ut fra utsiden enn det faktisk er (for eksempel kan AZ kommunikasjonen ha vært fornuftig/riktig, selv om det ser hårreisende ut fra utsiden)

10 Likes