Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 4 (PCIB) 1

Nå har jeg sittet i Pcib nesten siden start.
Og det har vært noen oppturer,og noen nedturer.
Økonomisk!!
Men grunnen til at jeg sitter her og ser millionene forsvinne, er at Pcib har gjennom disse årene imponert meg stort!(ikkje kursmessig).
Og for meg er det helt ufattelig at deres teknologi verdsettes så lavt,
Og at i teorien kan kursen ligge på ATH om en uke💥

12 Likes

Er ikke effekt og safety som er problemet med teknologien til Pcib, men setter et spørsmålstegn ved kompleksiteten ved bruk. Det kan også være en av grunnene til den dårlige rekrutteringen.

Nå tror jeg ikke det så mye mere komplisert enn en operasjon. Trenger mindre personell med Pcib.
Men alt er jo litt trått i begynnelsen :grinning:

1 Like

Hva har kompleksitet å si om folk blir kurert av sykdom? Vi bruker penger på betydelig mindre viktige ting enn dette…

Norsk helsevesen er vel kanskje ikke pengeeffektivitetens høyborg. Her bruker man en arbeidsdag på å fly folk til Oslo og Bergen for å ta rutinemessige blodprøver og røntgenbilder som kunne vært håndtert digitalt fra nærmeste sykehus, ja sågar nærmeste legekontor (om de hadde håndtert røntgen slik som tannlegene).

4 Likes

@Snoeffelen stemmer det at du ikkje har invistert noko i Pcib som Ebitor her nevner,eller er det nok et inlegg uten fakta,substans fra denne skribenten??

3 Likes

Jeg er investert i PCI Biotech, Photocure, Xbrane og Hubro Therapeutics pluss endel andre biotechselskap med mindre posisjoner, men det er i en annen setting som jeg ikke kommer til å diskuterer her.

Pt er Photocure posisjonen er størst, PCIB nest størst fulgt av Hubro og Xbrane.
Inngangssummen brukt på posisjonen er imidlertid størst i PCIB.

52 Likes

Synes du kan legge av deg å feilinformere om andres investeringer, som du tydeligvis har NULL kontroll på. Sist var det @Sorlendingen du feilinformerte om. Synes det er frekt og lite verdig.

Dine konstante negative kommentarer opplever jeg utrolig nok som litt morsomme, kanskje fordi du minner om Statler and Waldorf, som var favorittfigurene mine i Muppet Show.

Men å gang på gang feilinformere om andres investeringer er ikke morsomt, selv fra galleriet.
bilde

30 Likes

Vi har sett før på forskjellige forum at når en bruker har hatt tap i en aksje starter de korstog mot selskapene det er snakk om og sprer om seg med usaklig feilinformasjon.

Sånt blir selvsagt moderert.

Helt greit å være kritisk, spamme ned trådene med korte innlegg for å holde trådene usaklige, blir også moderert.

31 Likes

Bare ett spørsmål inn fra siden, hvor mye EK har PCIB pr. nå?

Cash 147 732 000 etter 1H 2021

10 Likes

Takk, så emi spøkelset er ett stykke nedi gangen.
Vurderer en inngang her nå.

5 Likes

For egen del, etter en tid i bla Trvx så var dette bare ett spørsmål, trenger ikke snakke mer om det nå for min del :relaxed:

Det er vel strengt tatt bare bullshit for jeg har fremdeles sjelelige sår etter all utskjellingen jeg fikk for å foreslå en emisjon på ath

4 Likes

Haha det har du vel faktisk rett i når du sier det

16 Likes

Etter hva jeg husker i farten mente PW at spekulasjonene rundt AZ var basert på feiltolkninger og ikke hadde rot i virkeligheten, Blant annet var PCIBs teknologi ikke adekvat for AZ på det tidspunktet.
Spekulasjonene i forkant av avklaringen fra PW ga uansett ath.

Jeg vil tro kritikken hadde blitt relativt heftig fra samtlige aksjonærer om selskapet hadde utnyttet en misforståelse til en emisjon - med påfølgende kursfall fra 80 til 25 da avtalen med AZ utløp i fjor høst.

3 Likes

Det var nu i aller høyeste grad rot i virkeligheten! At AZ etter sigende likte resultatene men pt ikke hadde indikasjon prioritert under tidsløp PCIB satte som krav er i de fleste hoder ikke annet enn stang ut?

Vel, det er i så fall en «sannhet» med store modifikasjoner. Der var seriøse forhandler med AZ og de likte veldig godt resultater og teknologien. Både PW, Einarsson og Anders H har kommentert dette. Det var sågar samarbeid og AZ benyttet store ressurser. Høgseth har vel også uttalt noe sånn som at de fortsatt har god dialog i podcast? Det er slik det er i BP sa Einarsson plutselig er det veivalg som plutselig krever fokus, oppkjøp, covid osv.

NEI, dette var så seriøst det var mulig å komme med en mulig avtale med BP. Stang ut som kanskje like gjerne kunne ha blitt stang inn er mitt inntrykk fra kommentarer fra de som kan gamet. Og en kunne kanskje ane at det fortsatt er kommunikasjon med AZ (ref Høgseth)?

10 Likes

Høgseth sa jo at han hadde mye kontakt med avdelingen/ gruppa fra AZ som jobbet med Pcib.
Og at de var veldig begeistret over resultatene.
Men til slutt er det ikke de som velger veivalg.
Har absolutt ikke avskrevet en AZ avtale💥

15 Likes

5 Likes

Nå er det sånn at en emisjon kun er at et selskap legger aksjer til salgs ut i markedet, sammen med den informasjonen de selv synes er korrekt.

Om markedet så velger å betale en veldig høy pris for dette er virkelig ikke selskapet sin skyld så lenge de ikke har forledet eller overguidet.

3 Likes