Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 4 (PCIB) 1

Perfect fit for PCIBs fimaVacc.

PCIB er i sluttfasen på patentsøkand på PCI med Tyrosine Kinase Inbitors - https://register.epo.org/application?number=EP09772782&tab=main

Immunicums pipeline er som vi ser dominert av Illxadencel i kombinasjon med tyrosine kinase inhibitors:

  • Immunicum announced positive topline results from its completed Phase I/II clinical trial examining the safety and tolerability of Immunicum’s lead candidate, ilixadencel, in combination with tyrosine kinase inhibitors (TKIs) in six patients with Gastrointestinal Stromal Tumors (GIST), a rare and difficult-to-treat disease indication.
28 Likes

Jeg tenker at dette enten kan være kjempebra for PCIB ved at de allerede har en fot innenfor at DCprime virkelig liker norden. Da burde det være naturlig å tenke seg et veldig tett samarbeid.

Denne detaljen er fiffig:
“Det sammanslagna bolaget kommer att behålla sitt huvudkontor i Stockholm och konsolidera forskning, processutveckling och framtida produktionsaktiviteter till anläggningen i Leiden, Nederländerna. Immunicums aktier kommer även fortsättningsvis att vara noterade på Nasdaq Stockholm.”

Eller så er det bare drit, og hele avtalen med dcprime og burgeren faller i fisk før den har komt inn i første sving.

5 Likes

Tviler på at dette bare er “drit”
PCIB annonserte sitt samarbeid med DC Prime 01.09.20. Det er ikke lenge siden.
Dagens melding fra Immunicum må bygge på omfattende og krevende forhandlinger og formalisering av dette. Vil tippe at de har holdt på i 6-12 måneder.

Dersom en slik forutsetning står seg, er samarbeidet mellom DC Prime og PCIB langt mer enn en tilfeldighet, som skal legges til side som følge av denne sammenslåingen!

42 Likes

PCIB paa vei opp mot emisjonsprisen som var foer AZ fikk det hele til og ta av. Kanskje det blir en vile kurs paa ca. kr. 30 frem til den foerste avtalen kommer? Det er ett godt stykke ned fra Artics kursanslag som var priset uten AZ. Naermere kr. 50 ned.

Ellers leste jeg en artikkel i dag som sa at man fortsatt vil bli coronasyk og smitte andre etter at man har tatt en av de nye vaksinene, Fordelen er at man bli mye mindre syk, og unngaar doedsfall. Hvis dette medfoerer riktighet, er det muligens ikke kroken paa corona doeren for PCIB allikevel. For kanskje de maa benytte Vacc eller Nac for og ha noen som helst mulighet til gjoere sine Covid 19 medisiner 100% effektive?

2 Likes

Det KAN være nærliggende å tro at dette samarbeidet er hva som kan føre til en god Vacc avtale eller partnerskap for PCIB! Blir veldig spennende å følge de nærmeste uker om det kommer en nyhets oppfølger på dette :muscle: :crossed_fingers:

Det hadde smakt for PCIB å bevise kommersiell suksess nu.
På mange måter det eneste som mangler og da vil det være mer sannsynlig å finne fram gammel eller en ny vurdering av PCIB fra Arctic sec? Kommersiell suksess og tall beregning av mulig avtale ® er i biotek ketchup effekt hva gjelder å få fram aksjonærverdier og få fram flere mulig kommersielle avtaler i alle ben? Viktig!

8 Likes

Mer enn interessant sammenfall, @Investor. Nesten vanskelig å tenke seg at ikke PCIB vil bli involvert her.

22 Likes

Utrolig mye på gang. Kan aldri tenke meg noen stopp i kursutviklingen utover vinteren
En må vel være enig med Walday i at det var en kraftig overreaksjon at det p.t ikke ble klaff med AZ
Og når de er kommet så langt at Release begynner å generere cash kan PciB ekspandere på de andre områdene ålene hvis ønskelig

23 Likes

Er det en mulighet for at RELEASE også glipper, f.eks. ved manglende/dårligere resultater enn antatt, slik som avtalen med AZ, eller er dette “bænkers opplegg”, og bare handler om å vente?

Har aldri opplevet free lunch til mulig enorm oppside! Hvis det jaktes på russiske prosenter (eks 10-30 gangeren) betyr det å ta stor risiko. Gjelder generelt i markeder og kanskje spesielt for biotek.

Hvis du ser på verdien av dagens PCIB er det ikke priset inn 100% sannsynlighet for suksess. Selvsagt. Det er høy risiko i biotek. Og dersom RELEASE får markeds godkjenning og blir virkelig en blockbuster kandidat vil bare RELEASE indikasjonen kunne ha en verdi på noen titalls milliarder. Markedsverdien er langt unna det.

Det prises mao inn stor risiko. Prises det inn for liten % sannsynlighet for suksess? De lærde strides.

Risikoreduserende nyheter som gode resultater eller avtaler osv vil kunne føre til solide kurshopp fram mot mål. Årsak til det er kanskje hovedsakelig at kun en liten økning i % for å lykkes med å potensielt bringe fram enorme verdier gir så stort utslag ved kursmål i analyser/verdivurderinger.

Det slår godt i begge retninger. Rasjonelt eller irrasjonelt nu er kursen i år ned 50kr eller ned 60%. Og det kanskje på AZ nyhet som i utgangspunktet ingen vurderte å ha mer verdi enn 2-4kr aksjen all tid den var preklinisk. Mer håndfast data og resultater har blitt fremlagt i RELEASE som er i avsluttende fase (klinisk). Og naturlig nok har verdivurderinger tilnærmet gitt all verdi her. Men markedet har jo alltid rett, eller?

6 Likes

Typisk OSE eller Ola Dunk. Overreaksjon
Jeg tror det satt langt inne for AZ å si nei

3 Likes

Først av alt; det er generelt dumt å utelukke noe som helst når det gjelder utfallet av klinisk utprøving av legemidler.

Nå det er sagt, viser jeg til selskapets egen grundige dokumentasjon av fase 1 og den utvida studien med dobbel behandling. Det er disse resultatene som ligger til grunn for at de regulatoriske myndighetene (EMA og FDA) har stilt i utsikt markedsadgang dersom resultatene ved avtalt interimsavlesning er gode nok.

16 Likes

Eneste gangen jeg kan huske det har vært noen tvil om god virkning var da de ‘kolliderte’ med PHO innen en indikasjon. Jeg tror faktisk ikke så mye på det, og at det var et ‘agreement’ siden PHO da var ganske stor aksjonær. PHO ville ha indikasjonen for seg selv
Det var vel også riktignok noen problemer med H&N også. Men det var da. Metoden er betydelig forbedret siden den gangen

1 Like

Spennende! Men hvordan har det seg at patentsøknaden er fra 26.06.2009 og ennå ikke er innvilget? Og hvordan påvirker det patentets levetid? Ser at det har vært mye kommunikasjon til søker hvor søker så vidt har svart innen fristen (men ikke alle gangene).

Betyr dette innslaget:

02.06.2020 Disapproval of the communication of intention to grant the patent by the applicant or resumption of examination proceedings by the EPO

At de har klaget på prosessen/kommunikasjonen i håp om å få forlenget patentets levetid - dvs. få fratrekk på all tiden som har gått med til kommunikasjon/avklaringer?

AZ nei ga et ekstremt kursfall; langt større enn det man kunne vente ut fra den verdien av Nac som Artic hadde stipulert. Sånn sett var fallet kanskje overraskende . På den annen side hadde meldingen fra pcib høsten 2019-om at de var i «forhandlinger» med AZ,trigget en voldsom kursøking. Før dette ble kjent lå kursen og vaket like under 30 kroner i nesten et års tid.
Sett på denne bakgrunn er kursfallet kanskje ikke så overraskende likevel.

Når det gjelder om release studiet er en bankers, vil jeg si følgende. Hadde fimachem hatt samme effekt som standardbehandling, ville sannsynligheten for de resultatene som de oppnådde i diverse smågrupper vært forsvinnende liten. De gode resultatene kan derfor i praksis bare forklares med at fimachem representerer en forbedring av behandlingsmetoden for denne pasientgruppen. Som kjent driver også et annet selskap, Nucana , med studier innenfor gallegangskreft. I hvilken grad dette kan dempe Pcibs suksess, er det vanskelig å uttale seg om. Personlig tror jeg at dette har liten betydning.

Selvfølgelig fins det ingen bankers i aksjemarkedet. Jeg ser imidlertid ikke noe annet selskap som minner så mye om en bankers som pcib.

15 Likes

Man kan AZ avtale deppe saa mye man vil, men jeg sitter i allefall og venter paa en;

  • Release avtale

  • Vacc Avtale

  • Og ett AZ bud (loved the results;-)))

9 Likes

“Bare Solo er Solo”…de som fikk opsjoner med strike 50,34 nettopp sitter nok i ro og venter

5 Likes

3 Likes

AZ på en tvilsom 11. plass over bioteks som har blitt bøtelagt for straffbare handlinger i perioden 1991-2017.

Ikke akkurat mors beste barn, så her var det næring til spekulasjoner til hvorfor avtale vedr FimaNac gikk nedenom…

image

Kilde: Nils Christian Geelmuyden på FB.

4 Likes

Money talks. Det er uinteressant om noen pasienter dør før tiden. Fortsatt litt morsomt å lese her. Takk til skribenter. Forutsigelser ? …Tilbake til over 50 lenge før påske :slight_smile:

2 Likes

Ser ut til alle alle pipelines her «glemmer» det faktum; at etter all sannsynlighet vil Per&Ronny smelle sammen en «aksjonærvennlig» emi innen Q1 2021, med formål i å blåse støv av Fimavacc data de har ruga på nå i årevis- etter noen endelig har fått de til å se at det ikke funker å sitte i en krok for å reaktivt forvente at dette selger seg selv. Kun ved å presentere overordnete data på en messe, så «sent» som i 2019. Og enda så har de ikke prestert å få til en eneste artikkel om hverken chem fase 1 eller vacc… når var det de guidet på å publisere vacc-data igjen!?!

Om Per skulle overraske til de grader å faktisk levere en partner innen utgangen av Q4 inneværende år, så kan man se langt etter at de tar hele regningen.

Disclaimer; jeg koker bare av å høre siste podcast, der Per ikke tar en millimeter med selvkritikk av «guidingen» på AZ.

Da ser jeg i lys av alt hva Per har uttalt offentlig. Alt ifra konferanse med momomost gr-gre -soonest news, til alt av podcaster og intervju på xtrainvestor.

Kjøper meg kanskje inn igjen, dagen etter de både har meldt første emi (til vacc) og at de er åpne om hvor mange pasienter de faktisk har skrapa sammen i fimachem.

Uansett; de må ha penger for kjøre en kickoff på fimavacc. Og de lovet nå å komme med en endelig strategi ved årsskiftet.

Pengene de har er øremerket fimachem- ihht Per i podcasten etter Q1 2020 presentasjon.
Og de kan selvfølgelig ikke offisielt slå fast sikre forsinkelser på chem før de gjøre det i en egen emi (nr.2). For «alle» her vet hvor lenge pengene de har idag varer.

Sov godt : )

9 Likes