Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 4 (PCIB) 1

Den Perfekte Storm :boom::metal:

3 Likes

Jeg tror Professor Sjoerd van der Burg kan vise seg å bli en nøkkelperson for PCIB.
Han er ansett som en av verdens beste på analyser av vaksinedata. Etter at han analyserte data fra Fimavacc takket han ja til å jobbe for PCIB i “Scientific advisory committee”.
En mann som han takker ikke ja til de “nest beste”. Hans navn bak forkningsdata som presenteres gir tyngde.
At han også har en finger med i spillet i DC-Prime som nå forsker i FimaNac gjør saken enda mer interessant.
At Immunicin som kjøpte DC-Prime har 3 vaksiner som bruker TKI-hemmere i testing (noe PCIB har patent på) gjør ikke saken mindre eksplosiv.
Jeg tror vi er i starten av en meget interessant fase for PCIB, ikke bare mht Release nå som pandemien snart er over, men også for FimaVacc/Nac.

53 Likes

Etter 1,5 aar, det var paa tide! Og etter forsinkelser og Nac frafall, faar vi haape det kun kommer gode nyheter fremover slik at kurspilen peker opp i lang tid fremover.

5 Likes

Det vil bli mange muligheter for både inngang og utgang på veien oppover…selv om skuffelsen over AZ sitter i mange av oss. Som Bamse sitter jeg på til vi er firesifret. Regner med at det tar cirka 2 år. Som “alle” vet har jeg kursmål 1400…selv om det tar både 3 eller 4 år.

15 Likes

Dagens melding forteller at
" Successful Phase I fimaVACC vaccination proof of concept study to be published in Frontiers in Immunology"

Altså, publikasjonen med underbyggende talldata og konklusjoner er ikke kommet ut enda (en selvfølge selvsagt)
Det heter seg jo at dersom materialet hadde vært delvis kjent så får en ikke publisert det.

Korriger meg om jeg er feil.

Så , alt ettersom dette materialet blir lagt frem og pressens eventuelle dekning forløper så kan vi kanskje få et “spark i baken kursmessig” når dette blir lagt frem.

Fortsatt tvilere der ute??

Og det samme som skjer nå i fimaVACC vil bli gjentatt “snart” i fimaNAc samen med AZ

Fortsatt tvilere?

Lykke til

8 Likes

Har PW tatt på seg nisseskjegget og er klar for å levere ut noen saftige gaver i år? Er det rakett som er populært i år? Da ønsker jeg det, tilfelle han tar imot ønsker :stuck_out_tongue:

4 Likes

En kommersiell avtale ville virkelig vært gullegget nu :crossed_fingers:

Da er plutselig all time high her igjen? For en volatilitet.

i år: minus 47,35kr eller -61,86%

3 mnd: minus 23,45kr eller -44,5%

1 år: minus 4,4kr eller -13%

5år: pluss 24,14kr eller +492%

@olafalo joda det er i det tidsrom et bitte lite pluss, wohooo/jippi​:joy::sweat_smile:.
Samstundes har PCIB avsluttende fase i onkologi, gjennomført fase 1 Vacc og gode resultater. Innen Nac og mRNA er resultater gode (actually loved it?!)som skal legges fram. Ser en mot prising i biotek vitner det vel ikke om euforisk tilstand av verdier tillagt PCIB teknologien.

Kursmålet til Arctic var vel 70kr området kun på RELEASE. Vil kanskje påstå at det har vært risikoreduserende nyheter her som endret inkludering og Asia sites. Rent makromessig har det også kommet positive nyheter om vaksiner. Skjønner ikke hva Arctic drøyer med hva gjelder oppdater analyse.

4 Likes

Men glem ikke at kursen gjennom et helt år, frem til akkurat denne tiden ifjor, lå under kr 30, og stort sett litt under der den er nå. Sier vi siste 13 måneder så er vi nå i pluss. :relaxed:

4 Likes

Mye psykologi som spiller inn i hvordan man oppfatter ting.

For å dra en parallell til fotball. Uavgjort kan i utgangspunktet være et helt greit resultat, men vil føles mye bedre dersom man klarte 3-3 etter å ha ligget under 0-3 til pause.
Dersom man ledet 3-0 ti minutter før slutt derimot, vil det føles som en nedtur.

Samme resultat. Kun følelser. :slightly_smiling_face:

11 Likes

Fin sammenligning Durable ! Bayern ledet 1-0 over Manchester etter 89 minutter 26.mai da Solskjær pirket inn 2-1 på overtid…( tenkte vel litt på mandag 4.januar og nytt regnskapsår også for AZ )

4 Likes

Er det noen her inne som har regnet på ca hvor mye penger vi sitter igjen med etter forrige emisjon?

Det blir rapportert på hver kvartalspresentasjon. Jeg gidder ikke å sjekke for deg, men mener å huske at det var 220 mill ved utgangen av Q3. Cashburn på ca 20 mill i kvartalet.

6 Likes

He-he , da skulle det ta omtrent to og et halvt år til emisjonsmaset gjenopptaes :slight_smile:

2 Likes

Her er en oversikt over beholdningen i PCIB

27 Likes

Skremmende graf med tanke på hvor mange pasienter som har fått behandling av RELEASE.

1 Like

Forutsatt at ingen nye studier startes. Tenker da på H&N.

4 Likes

De venter nok ikke til kassen er tom Ruben2, men de trenger ikke penger det første året hvis de ikke kjører igang et Vacc-studie.

3 Likes

Takk!

Hvilket tidsperspektiv tenker dere pcib må ha for å få til en partnerskapsavtale i Asia?

2 Likes

Skrev Soerlendingen noen gang en oppsummering av Q3? Kan ikke huske og ha sett noen? Han bruker normalt og komme med en analyse av hva som har utfoldet seg.

2 Likes