I min optik er der mangel på forståelse for begrebet Investor Relations og hvad den funktion er sat i verden for. PW bliver forundret over et stort kursfald? Hvordan kan han det, han har overladt al styring af kommunikation til fortolkning af små brudstykker af mundtlig kommunikation fra ham selv.
Efterfølgende har der ikke været nogen form for selverkendelse og forsøg på bedring. Dette er fint belyst med kommentareren fra ham; “Investorer skal lytte mere til mig og mindre til div forum”, så slutter han af med, at der ikke bliver indgået en aftale med AZ indenfor aftaleperiode". Dette efterlader igen plads til vilde tolkninger som; hvad så efter 1.1??
Hvilke ville tolkninger gir det grunnlag for? Samarbeidet er avsluttet. Ganske rett frem egentlig. De skal presentere resultatene sammen og det er alt. Enkelt.
Men så er du jo selv en av dem da, som har bidratt til at kursen har havnet enda lavere enn den ellers ville gjort. Alle monner drar… I et langsiktig, minimum fem års perspektiv, så virker det underlig å begrunne salg de siste få månedene med mistillit til ledelsen, syns jeg. Kursen lå gjennom nesten hele 2019 omtrent hvor den ligger nå. Og da hadde ikke ledelsen noe tilsvarende hinsides deres kontroll som forklaring. Situasjonen i år er ekstraordinært uheldig pga COVID-19. Walday er den samme i år som ifjor og tidligere år.
For PCI Biotech som også har vaksinasjonsteknologi inhouse har covid 19 økt verdens fokus på investeringer og utvikling av fremtidige løsninger. Vacc teknologien bør ikke ha bli verdt mindre!
For RELEASE studien har covid ført til redusert inkluderingshastighet. Det er gjort en rekke tiltak for å bøte på dette ref informasjon ved siste kvartal. Gode resultater og tiltak som er beskrevet bør heller ikke ha gjort RELEASE mindre verdt.
At det er mindre tillit ser en av den «lave» kursen og en kurs som er enormt langt fra Pareto peer analyse og Arctic sec sin analyse (begge med tilnærmet all verdi tillagt RELEASE). Så hva kursen gjør her nede er det nok flere som ikke skjønner?
Hvis alle venter på en mulig kommersiell avtale før tillit er tilbake vil det kunne bli en voldsom oppgang hvis så skjer. Både verdsettelse / validering av teknologien og relief rally?
Om så plutselig skjer er umulig å time! Når tar pølsebodprisingen slutt av en studie i avsluttende fase innen onkologi med ODD prising, nu også Asia sites, få / hvis noen direkte konkurrenter, mulig blockbuster kandidat, tilnærmet doblet levetid mot dagens behandling???
Det var melding om at artikkelen var akseptert. De kunne sendt ut en melding om at den nå var publisert, slik at de som er interessert kan få lest den. Hadde ikke Radforsk kommet med linken hadde dette gått oss hus forbi en stund til. Litt oppmerksomhet må selskapet prøve å få, når de kan.
Jeg kan ikke klage da jeg kom inn med en mindre posisjon rett før PCIB droppet hardt, og deretter har jeg kjøpte meg opp enda mer. Familien min har vært investorer i en årrekke. Så jeg syns jeg er heldig som kommer inn i et så bra case under forrige emisjonspris. Håper uansett det blir litt fortgang fremover og at ledelsen får landet første avtale med teknologien.
84 gangeren hadde vært noe, får gape det løsner for pcib snart, har vært aksjonær siden 2016, var med på rallyet i 2017, dessverre så har jeg gjort boen dumme valg som gjorde at snittprisen min har blitt høyere.
2020 har vært dritt for min del, corona, mistet jobben osv… Så satser på at 2021 blir året
Alle monner drar, selvsagt, men jeg synes det blir noe absurd å påstå at JEG har bidratt til kursnedgang!
Selv om jeg engang hadde aksjer for flere millioner kroner, er det kun som en dråpe i havet å regne.
Og jeg har fortsatt endel aksjer i selskapet, men har nå valgt å redusere noe, til rundt 26kr aksjen.
Jeg har møysommelig akkumulert PCIB-aksjer i årevis. Jeg har kjøpt både på dagens kurs og på 40, 50 og 60kr. Tror jaggu jeg kjøpte noen tusen til rundt 70kr også.
Jeg har ALDRI hatt så mange aksjer som når «AstraZeneca-bomben» smalt og kursen falt til lavt ned på 20-tallet.
Kursraset kostet meg dyrt og barberte vekk en altfor stor del av mine oppsparte midler. Det som tok meg årevis å bygge opp, forsvant på et blunk.
Når det er sagt, så har jeg kun meg selv å skylde på, og i ettertid er det lett å se at jeg burde valgt annerledes, men jeg hadde virkelig stor tro på AZ-deal i en eller annen form og en positiv kursutvikling.
Noe av det mest frustrende med å sitte tungt lastet med PCIB gjennom hele 2019 og mesteparten av 2020 var at det var så mange andre gunstige muligheter man gikk glipp av.
Mange fine «aksje-tog» ble valgt bort, til fordel for å være ombord på PCIB-toget.
Jeg skulle virkelig ønske at jeg hadde omdisponert noe av midlene tidligere, vekk fra PCIB og over til andre aksjer.
Dette er hovedgrunnen til at jeg nå har valgt å diversifisere endel.
Jeg tror, understreker TROR, det vil skje svært lite i PCIB de neste 12-18 månedene, og at man kan få bedre avkastning andre steder.
Men, jeg kan ta feil. Kanskje kommer AZ tilbake i H1-21? Kanskje det blir Vacc-deal? Nac-deal? Asia-partner med stor upfront? Alt er mulig.