Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 4 (PCIB) 1

Denne skremmeartikkelen hadde vel passet bedre under en av dine dommedagstråder på HO under psaudonymet Gepard1?

2 Likes

Thomas Laschyk sitzt im kleinen Tonstudio seiner Redaktion, dem Blog „Volksverpetzer“. Er hat an diesem Tag schon zwei Interviews gegeben, einer Lokal- und einer Wochenzeitung, der „Zeit“. Hintergrund des Interesses ist ein Artikel in eigener Sache über ein anwaltliches Abmahnschreiben. Darin heißt es: „Wir sollen zum Schweigen gebracht werden“. Denn Laschyk und sein Team werden unter anderem aufgefordert, 250.000 Euro Schadensersatz zu zahlen wegen ihrer Berichterstattung über Wolfgang Wodarg. „Wir haben das Gefühl, dass wir speziell da herausgepickt wurden. Weil, wie in dem juristischen Schreiben an uns selbst drinsteht, gab es unzählige Artikel über Herrn Wodarg.“

Wodarg gehört im März, zu Beginn der Pandemie, zu den ersten prominenten Stimmen, die von Panikmache im Kampf gegen Corona sprechen. Über die den Virus und seine Folgen verharmlosenden Aussagen, die der Mediziner und ehemalige SPD-Gesundheitspolitiker dabei verbreitet, berichtet auch „Volksverpetzer“ – genauso, wie es zuvor bereits andere Medien getan haben.
https://www.deutschlandfunk.de/schadensersatzforderung-gegen-blog-250-000-euro-wegen.2907.de.html?dram:article_id=487708

4 Likes

I artikkelen din står det at Pfizer estimerer at de har brukt ca 1 mrd.$ på å hente frem vaksinen. Det er estimert mellom 3,5-4,6 mrd. $ i salg bare i 2021 for Pfizer, med bruttomargin på mellom 60-80%.
Selskapet omsatte i 2019 for rett over 50 mrd. USD. Jeg klarer ikke å se at dette er ubetydelig. Bare vaksinesalget er med litt slingringsmonn ca det samme som årsomsetning til hele Orkla i 2019. Å si at det er «å gi bort» blir lite presist.

8 Likes

Spent på om vi får noen hint om nye partneravtaler på konferansen den 15des. Men jeg ser det kun er satt av 20min til PCIB presentasjon.

3 Likes

Nucana med rundt 120 sites i sving etter siste oppdatering.

2 Likes

Topp, de skal ha 828 i sin studie. Og ser ut til at de har hele 28 sites i USA.

Ser PCIB har 45 sites pt i sving! Og 186
pasienter ved randomisert studie.

Som radium i podcast transcript under sier, dette kan bli positivt for PCI Biotech sin teknologi. Godt Glein at du følger med på kanskje den eneste og bare delvis konkurrent (som Einarsson sa kunne bli en samarbeidspartner i podcast radforsk).

Veldig lovende om det er bedret innrullering :partying_face::+1:
Vaksine på covid snarlig får vi håpe , slik at innrullering og forskning for kreftpasienter går videre :crossed_fingers:

Det kan vel forventes at eksempelvis kreftsyke vil være blant de som får covid vaksinen først? :pray:

5 Likes

Nogen gange sidder jeg og resonere over udviklingen i PCI, både fremadrettet med også med en kontra faktisk tankegang. Både hvad sker i virksomheden, men også med inputs fra de forskellige fora in mente. Og jeg kan ikke lade være med at falde tilbage på, at der er en kommunikaitonsbrist i selskabet.

derfor kom jeg til at tænke lidt på IR funktionen og hvordan de håndterer den. Med udgangspunkt i nedenstående, er der så plads til forbedring eller er de på rette spor?? Hvad tænker i?

IR funktionen kan betegnes som en kommunikationsafdeling med speciale i de interessenter, som
udgør de finansielle markeder I særdeleshed har IR funktionen fokus på de potentielle investorer, hvilket i en vis forstand kan sammenlignes med en almindelige marketingafdelings fokus på at tiltrække kunder. Imidlertid spiller IR funktionen også en vigtig værdiskabende rolle i relation til både selskabets strategiske styring, dets kapitalomkostninger og i særdeleshed aktiekursen. Grundlaget for dette skabes ved at systematisere de inputs der opnås fra investorerne igennem interaktionen med disse og kanalisering af investorernes synspunkter tilbage til selskabets direktion. Dette kaldes nogle gange også IR intelligence.

4 Likes

@Ebitor,

Thalidomid var ingen vaksine, men et kvalmestillende legemiddel spesielt skrevet ut til gravide på 1950- og 60-tallet.

Legemiddelindustrien - og ikke minst de regulatoriske myndighetene - lærte mye av den tragedien.

11 Likes

Å utføre analyse av 828 pasienter vil vel være en formidabel og tidkrevende jobb i etterkant av å ha de innrullert, så at pcib ‘kun’ skal analyser sine 186 må vel sies også å være en fordel sånn analysemessig.

6 Likes

Ja, det grenser virkelig til det absurde.

Hadde Per Walday hatt et fnugg av «takt og tone» ovenfor aksjonærene, så hadde han vist litt medfølelse for de som har lidd store økonomiske tap eller blitt skadelidende av den vanvittige volatiliteten i selskapets aksjekurs de siste 12 månedene.

Han hadde ikke engang trengt å innrømme noe skyld, selv om jeg mener han absolutt burde kunnet gjort det, men som et minimum burde han klart å uttrykke en smule sympati.

Dessverre var selv denne lille gesten noe Per Walday ikke var i stand til å klare, og etter min mening gjør det ham uskikket til å lede PCIB i årene fremover.

Tilliten er ikke der lenger.

Jeg håper at styret i selskapet kjenner sin besøkelsestid og tar initiativ til endringer, i god tid før vårens generalforsamling.
Dessverre tror jeg at Walday gis noen liv til, og at det ikke blir endringer i sjefsstolen før man har opplevd enda noen skudd for baugen, kanskje i form av stadig svak rekrutteringstakt til gallegangskreft-studien, manglende fremgang innen Vacc og Nac, og muligens en ny utvannende emisjon på adskillig lavere kurs enn dagens. :cry:

8 Likes

Og likevel klamrer du deg fast…?

3 Likes

Med kjempegod tro på teknologien er det klart at mange klamrer seg fast i håpet om en ny handlekraftig ledelse som vil bety alt for PCIB i fremtiden.

4 Likes

Det største “skudd for bauen” vi har fått er vel COVID-19 og den elendige måten myndighetene (ikke) har taklet dette i de fleste av de “vestlige” landene hvor rekrutteringen til RELEASE nå ellers ville vært godt i gang. Det som først og fremst er trist, syns jeg, det er at folk her i landet uansett er så lite villige til å investere i livreddende teknologi som dette. Var det ikke for det så ville selvsagt kursen ligget mye høyere og evnt emisjoner vært mer uproblematisk for de aksjonærene. Men jeg hadde ihvertfall neppe eid en såpass stor andel da som jeg nå gjør. Det kan gjøre en trist å bli minnet på hvor undervurdert man er. Waldays måte å forholde seg til dette, hans ukuelige optimisme, må vel sånn sett være av det gode, vil jeg si, under forhold hvor man ellers lett kunne bli deprimert om man er predisponert for det.

6 Likes

Hvis ikke AZ er interessert, hvorfor holder de paa avtalen som sier at forskningsresultatene ikke kan tilfalle PCIB foer 1.1.

Man har samarbeidet i 5 aar, er gode venner, og burde oenske hverandre det beste. Saa hvorfor sier ikke AZ at vi er overhodet ikke interessert, slik at vi frigjoer dere fra dette punktet i avtalen, og tillater dere og selge forskningsresultatene til andre umiddelbart. Siden vi ikke oensker og inngaa en avtale med dere, er det ingen grunn til og vente med dette.

Men isteden velger de og holde PCIB paa pinebenken i mer enn to helt unoedvendige/dvs.bortkastede maaneder ekstra. Det betyr litt naar man vet hvor mye ett kvartal koster.

Saa hvorfor gjoer de dette? What’s the point?

2 Likes

Fordi det var avtalen?

6 Likes

Jeg trodde Pcib kunne bruke disse resultatene allerede i forhandlinger med nye samarbeidspartnere?

I stedet for å legge mye arbeid i å endre avtalen like før den går ut har de istedet varslet PCIB om at de ikke kommer til å forlenge samarbeidet, at det ikke blir noen ny avtale. Det kan ikke være så vanskelig å forstå.

Så har de blitt enige om at noen forskere skal bistå med offentliggjøring av resultatene.

9 Likes

Tror og håper på følgende:

Tidlig 2021:
-Oppdatering / melding om status og eierskap for AZ og PCIB teknologien og strategi (andre BP eller identifiserte interessenter)?

-Kommersiell avtale Vacc teknologi ?

-Kommersiell avtale ved Asia partner for RELEASE studien?

Første halvår 2021:

-FPD USA

-Kommersiell avtale Nac teknologi (fra første punkt)?

2021:

-Nytt teknologiben (Bacc)?

++++

Ikke minst stadig oppdaterte og forhåpentligvis fortsatt mindblowing resultater for RELEASE og PCIB’s opplagte blockbuster kandidat vs SoC (1 linjebehandling). Og veien dit med avsluttende fase og mulighet for interim resultater 2022 gjør at i biotek er veien nu kort mot et mulig marked. Allerede er vi snart i 2021! Og når det stadig rykker nærmere interim med gode resultater vil bør RELEASE prises i helt den andre enden av skalaen🚀hvis det skjer her som i biotek generelt🤞

1 Like

Som skrevet over, fordi det er etter avtalen.

De er ikke venner, de har hatt et samarbeid.

Pinebenken? Hvilken pinebenk? De var ryddige og ga beskjed når de hadde kommet til konklusjonen om å ikke gå inn i en avtale. De kunne, som PW sa, ventet til avtalens utløp med å gi beskjed om dette.

Fordi det er en ryddig måte å gjøre det på.

10 Likes

Ja, jeg henger fortsatt i stroppen. :sweat_smile:

Men, jeg har solgt meg gradvis ned den siste tiden. Jeg har redusert, motvillig, etter å ha sittet meget tungt lastet siden 2015, og med veldig langsiktig investerings-horisont.

Jeg har stor tro på teknologien og fremtiden, men tilliten til ledelsen er dessverre på et bunn-nivå.

Walday skaper såpass usikkerhet at det rett og slett har tvunget frem en strategi-endring hos meg.
Det er én ting å være langsiktig, men nå føler jeg at målstreken har blitt flyttet fremover en rekke ganger.

Jeg har flyttet endel av midlene mine over til Targovax, og det har vært meget hyggelig - så langt. :grinning:

Jeg ser forøvrig av de ferskeste listene at Myrlid også har kommet inn i Targo, og han er jo en klok mann som jeg har stor respekt for som investor.
I PCIB har han vært en klippe blant de største aksjonærene i en årrekke. :grinning:

1 Like