Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 4 (PCIB) 1

Spennende tider i norsk biotek! Mulig noe skjer innen jul også. Jonas og Elisabeth glemte i så fall å ønske lytterne god jul & nyttår under gårdagens podcast (155), med lovnad om ny podcast hvis det skjer noe stort i sektoren. Hvis ikke er førstkommende podcast 6. januar.

6 Likes

Det har i tidligere poster vært stor fokus på alvorlige bi-virkninger og dårlig effektivitet ved levering av mRNA med LNP (i forbindelsen med diskusjonene rundt fimaNAc). Men både Moderna og BionTech bruker denne metoden uten rapporterte alvorlige bi-virkninger, og med høy effektivitet. Hvordan kan dette ha seg?

2 Likes

Fortell oss hvordan mulig bivirkning er ved lnp lipid generelt og hva som er oppnådd i de selskap du nevner. Fortsatt er det fokus på løsning uten bivirkninger ? Skulle bare mangle!

Forsøker du eller har konkludert at det ikke er bivirkninger?

@Ted akkurat det var det jeg trodde. Du mener altså at all annen utvikling innen drug delivery kan stoppe? Fordi det ikke er bivirkninger innen LNP? Men det stemmer vel ikke? Tror du finner flere artikler på utfordringer også her.

Hadde jeg vært PCIB hadde jeg fokusert på RELEASE (chem) og fimaVacc benet for mulig kommersiell avtale og validering av teknologien. Men ja, fortsatt er Nac spennende. Artikler om Bacc som enkelte har kalt et mulig ben bør også forfølges videre. Men da må kassa først bli full etter mulig kommersielle avtaler🤞

2 Likes

Effektivitet og bi-virkninger av BionTech og Moderna vaskinene har vært omtalt i mdeia de siste ukene. Noen referanser
Vaksinen fra Moderna gir en høyere andel bivirkninger enn vaksinen til Pfizer – NRK Urix – Utenriksnyheter og -dokumentarer
FDA: Moderna-vaksinen er trygg og effektiv mot covid-19 – E24

Fantastisk god utvikling også hos Photocure! Gledelig.

Radforsk og Oslo Cancer Cluster er on fire!

Er kanskje kun PCIB som henger langt etter med solid
negativ avkastning siste 1 år? MINUS ca 60% og ned 50kr.

Håper PW drar opp joker og kommersiell avtale :crossed_fingers:
På tide med solid reprising mot ABG, Arctic eller Pareto kursmål?

Jeg har på langt nær noen fasit og er biotek novise, men fortjener PCIB virkelig å ligge nede i gjørma kursmessig med RELEASE i kofferten?

6 Likes

Hvorfor faar man kun ett straffespark??? Med en gigantisk pharmaverden der ute, burde man oppnaa flere straffepark.

3 Likes

Ikke for å legge ord i munnen på Snøffelen og styreleder, men jeg tolker det slik:

Bare tenk på head & neck studien. Der misset man straffesparket og ble straffet hardt i mange år etterpå. Nå har man et nytt straffespark i gallegangskreft som har retning høyrekryss. Ballen kommer til å gå mål - med mindre det kommer et voldsomt vindutslag med orkanstyrke som drar ballen ut av retning.

Når FimaVacc skal ta straffesparket ønsker man at også den kulen skal ha retning i et av kryssene når ballen forlater foten til straffetakeren. Bommer man er ikke nødvendigvis alt håp ute, men både tid og penger kommer som regel i begrensete mengder.

28 Likes

Teknologien til PCIB var også tiltenkt at de skulle kunne gå inn og booste tidligere medisin som ikke hadde oppnådd tilstrekkelige resultater i håp om at de i nytt studie i kompinasjon med PCIB teknologien skulle kunne bli godkjent for markedet, dette har de vel mer eller mindre gått vekk i fra og kommentert det som uhyre vanskelig å få noen til å starte på nytt med noe de tidligere alt har brukt mye tid og resurser på.
Vil tro dette er litt som med straffespark sammenligningen, en mulighet å bevise sin nytteverdi

2 Likes

Jeg har stilt det samme spørsmålet to ganger før, men det har vært liten respons. Jeg mener dette er noe av det viktigste som har skjedd i høst - nemlig at levering av mRNA med LNP nå er godkjent for første gang i historien. LNP har nemlig tidligere vært omstalt som en leveringsteknologi med store bivirkninger og dårlig effekt, Når det nå faktisk viser seg være det motsatte så mener jeg det har betydning for PCIB.

Betyr jo ikke at LNP er den beste metoden, for det er den neppe, og kan sikkert heller ikke brukes overalt, men det har altså ikke vært mulig få frem noen faglig diskusjon rundt dette temaet.

3 Likes

PCI teknologien er på vei inn i det medisinske området pr.2020.
Dreper kreft med lys-teknologi og løsningen på deliveryproblematikken for mange indikasjoner
Gjelder spesielt delivery (av store molekyler) inn i cellene innen fremtidens genteknologi (mRNA m.fl.).

Høres ut som en episode fra star trec og er jo vanvittig kult men det er jo ikke til å unnslå at det grenser til å være useriøst.
Dette sammen med et mulig miljø som muligens ikke forstår betydningen av å aktiv selge produktene KAN være med å holde tilbake interressen fra BP , især med tanke på at BP er i utgangspunktet tilbakeholdne med satsing innen helt ny og anderledes teknologi.
Mener å ha grunnlag fra en kvartalsrapport med påstandene om at BP er litt lunkne og tilbakeholdne med å snu alt gjeldende på hodet og begynne på nytt.
Dette som personlig oppfatning av PW da vedkommende utdypet omkring frågan om hvorfor der ikke er flagget samarbeidsavtaler / lisensieringer av selskapets vanvittge produkter.

pci-teknologiens platform teknologi kan bidra med løsninger innen mange sykdommer og virkelig være en forskjell mot eksisterende behandlinger.

Til nye aksjonærer som vurderer å satse i PCIB , studer denne.
DEt samme skjer i mennesker bevist gjennom fase 1 studiet fra clinical trial systemet.

http://www.kreftforskning-hund.no/uploads/PCI%20biotech%20hund%20250511.pdf

Til sist , for deg som vil sette deg inn i “lysdreperen” og forstå bl.annet forskjellen på PCI og PDT:

Kjekt å ha:
Oversikt einarssons podcast’er

Denne må du bare ta deg tid til dersom du ikke har hørt gjennom den tidliogere.
Grensesprengende gjennomført og så lærerik og morsom , ja , på høyde med nærkontak av tredje grad :no_mouth:

https://soundcloud.com/user-972208711/episode-104

lykke til (oss alle sammen)

*dagens kurs er en skandale

10 Likes

Nå får man som kjent et av gangen å man må gjøre seg fortjent til flere å det forekommer enda hyppigere farlige frispark rett utenfor som for noen er lettere å sette enn et straffespark så for den «lille lykt» sin del investerer JEG i straffe mål i form av release om drøye 2 år med chem, FPD USA og partner asien rett utenfor 16 meteren som den lille setter som et straffespark. Det er SÅ dårlig med nedside her fremover. (Har økt litt)

7 Likes

@one1only Jeg postet på fundamental tråden etter at jeg postet på småprat. Der viser jeg til en artikkel som omhandler Moderna (og mRNA og LNP). Min hypotese er at i vaksiner trenger man små konsentrasjoner av LNP, den er derfor uten alvorlige bi-virkninger. For kreft så trenger man større konsentrasjoner/doser og derfor blir bi-virkningene uakseptable. Moderna sier selv at de forsker på nye leveringsmetoder.

14 Likes

@Ted Ok. Den har jeg nok ikke fått med meg, men det er jo en god hypotese.
Hadde vært fint med en bekreftelse på at det faktisk er slik.

2 Likes

Spent på hvordan nyttårsraketten PCIB avslutter 2020.
Bioteksselskap i fleng on fire! PCIB lagger stort 1 år og jammen lagger PCIB kompiser i dag. Trodde virkelig på :rocket: off og Langt over 30kr nu og gap fill som chart mot 54kr. Det skulle være lite motstand ? :partying_face:

Får heller ta det til uka :wink::crossed_fingers:

2 Likes

Ser mange sammenligner PHO og PCIB og det synes jeg er merkelig. Om jeg har forstått det rett er vell PCIB nesten sikret de ca 7000 årlige pasientene? da de ikke har et verdig alternativ? mens PHO må jobbe mye hardere for å få solgt inn scope og teknikken sin til forskjellige sykehus?

Mener ikke å snakke vondt om PHO, ting begynner å se bra ut der nå. Men folk kan vell få inntrykk av at PCIB må bruke 10 år på å noen omsetning å skryte av etter godkjenning med denne sammenligningen? for ikke å snakke om forskjell i inntekt pr pasient.

3 Likes

Hadde haapet paa en julepresang fra PCIB, men saa langt ser det ikke ut som at julenissen har hoert noe fra den kanten.

3 Likes

Et underlig år. For et år siden var PCIB det heiteste innen segmentet. Nå handler det meste om alle andre, mens PCIB sliter i bakevja.

Etter relativt høy omsetning på høye kurser gjennom året, er det nok en del skatttemotiverte handler nå. Mange som har et heftig tap å realisere.

5 Likes

Det er nok mange selskaper som gjoer det samme. Man kan spoerre seg om hvor PCIB befinner seg i dette landskapet? For her man sitter man igjen med ett inntrykk av at det burde vaere mulig og naa mange avtaler. Saa hvorfor uteblir de? Leter Moderna og andre etter en god leveringsteknologi alle andre steder enn hos PCIB???

For naar man ser paa hvilke resultater PCIB har oppnaadd, er det helt uforstaaelig at de ikke banker paa vaar doer. Hadde vi hatt mange avtaler, ville sjansen for og lykkes vaert mye stoerre. 1 avtale, blir litt som AZ. Man satser alt paa en hest. Og hvis den feiler saa staar man der med lua i haanden.

2 Likes

PCIB har ikke selgere , men de venter tålmodig ved telefonen.

Fra spøk til alvor så går nok dette bra til slutt, men føler at alt tar urimelig lang tid. PW er ikke den akkurat den fremoverlente travle lederen, ei heller noen markesføringsmann.

5 Likes

Nå som børsen er stengt og helgeroet har kommet så kan jeg dele noen ting jeg kom over. Legger det her da jeg ikke er sikker på hvor fundamentalt det er enda.

Under Q2 2020 skrev de:

The company has received regulatory and ethics approvals for USA, South Korea, Taiwan and 10 European countries; Norway, Germany, France, Spain, Italy, Belgium, Poland, Sweden, Denmark and Finland. The remaining countries in Europe are UK and Ukraine .

Fra børsmeldingen i august :

We have initiated work to include Ukraine in the study and are also considering further Asian countries.

Så hva kan vi finne om Ukraina? Jo, hvis man graver litt hos «Міністерство охорони здоров’я україни» kan vi finne … ok, jeg brukte Google Translate herfra: «Ministry of Health of Ukraine»

ORDER OF THE MINISTRY OF HEALTH OF UKRAINE OF DECEMBER 15, 2020 №2917

About carrying out clinical drug testing and approval of substantial amendments

Så hva er det herr Maksym Stepanov ber om?

I ORDER:
To allow clinical trials in accordance with the Annexes (Annexes 1 - 4).

Spennende. La oss finne ut hva «додатки 1-4» kan inneholde. Vel i nummer 1 finner vi:

List of protocols of clinical trials of medicinal products and significant amendments to the protocols of clinical trials considered at the meetings of HEP № 26 of 10.12.2020, STC № 50 of 10.12.2020, which received positive expert opinions.

Kan det være? Vi fortsetter videre i dokumentet:

Multicenter, randomized, open-label phase 2 study to evaluate the safety, tolerability, and efficacy of fimaporfin-induced photochemical internalization of gemcitabine in conjunction with chemotherapy with gemcitabine / cisplatin versus the use of gemcitabine alone / 18, final version 3.0 (global amendment 2) dated July 13, 2020, sponsored by PCI Biotech AS, Norway Applicant - Limited Liability Company InnoPharm-Ukraine Contract Research Organization

Oi. Hva kan vi forvente av dette?

Name responsible researcher
Name of the place of clinical trial

MD, prof. Dudnichenko OS
State Institution "Institute of General and Emergency Surgery named after V.T. Zaitseva of the National Academy of Medical Sciences of Ukraine ", Department of Purulent Surgery for 25 beds with a 6-bed intensive care unit, Kharkiv Medical Academy of Postgraduate Education, Department of Oncology and Pediatric Oncology, Kharkiv

Ph.D. Yareshko VG
Municipal non-profit enterprise “City Hospital № 3” of Zaporizhia City Council, Department of Surgery №1, State Institution “Zaporizhzhya Medical Academy of Postgraduate Education of the Ministry of Health of Ukraine”, Department of Surgery and Minimally Invasive Technologies, Zaporizhia

Tøft. Finner vi noe mer i appendix nummer 3 også?

Amphinex (amphinex, fimaporfin, fimaporfin) (Fimaporfin; fimaporfin); 2 ml of Amphinex (fimaporfin) at a dose of 26 mg / ml, solution for intravenous injection; 26 mg / ml (milligrams / milliliter); PCI Biotech AS, Norway; Curida AS, Norway;
Gemcitabine (gemcitabine, gemcitabine medac, Gemcitabin medac) (GEMCITABINE HYDROCHLORIDE; Gemcitabine); powder for solution for infusion, each vial contains 1000 mg of gemcitabine; 38 mg / ml (milligrams / milliliter); Medac Gesellschaft fur klinische Spezialpraparate m.b.H., Germany

Det kan se ut som at vi har funnet godkjennelsen av RELEASE i Ukraina, men https://clinicaltrials.gov/ct2/show/NCT04099888 er ikke oppdatert så jeg ser ikke bort ifra at det kan være noen humper på veien fremdeles. Men hvis dette er :white_check_mark: og jeg ikke misforstår så finner vi kanskje de to lokasjonene under «Contacts and Locations» snart?

98 Likes