Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 4 (PCIB) 1

Why we have to continue to wear masks

The main challenge? Studies of the COVID-19 vaccines only measured whether vaccinated people developed symptoms, not whether they got infected. We know that you can become infected with the coronavirus and be asymptomatic, meaning you never develop symptoms. Asymptomatic people can still spread COVID-19 to others. So we don’t know whether a vaccine prevents asymptomatic infections and if there’s still the possibility that a vaccinated person could transmit the virus without knowing it.

Det er klart de vet dette. Tar du paa ett sted, eller lener deg mot noen som har viruset, fester det seg paa kroppen din. Vaksinen forhindrer deg i og bli syk, og eller doe, men smitte andre kan du fortsatt gjoere. Dette er en fysisk ting.

2 Likes

Stor takk! Imponert over hvor dyktige skribenter det er her.

Dette er den mest overraskende og mest positive nyheten på lenge!

You rock :rocket:

Det kan vel derimot ikke lenger være en overraskelse om fimavacc som teknologi er svært etterspurt både nu
og i fremtiden ved bekjempelse av pandemi. Hvordan prise fimaVacc? Smultring? Høres rart ut. https://www.frontiersin.org/articles/10.3389/fimmu.2020.576756/abstract.

RELEASE som nu viser til flere sites i avsluttende fase innen onkologi bør vel heller ikke prises til noe annet enn peers innen bioteknologi. Pareto sec fant peer prising :partying_face: https://finansavisen.no/forum/thread/111669/view

PCIB og helsesektoren bør kunne være del av den «GRØNNE bølgen», ESG!

Nyttårsrakett (DNB) effekt framover for PCIB nu?

8 Likes

Dette utsagnet samsvarer ikke helt med q4 2019 og q1 2020 ifm rekruttering i USA uten COVID-19. Ingen innrullert i dette tidsrommet og ingen innrullert i USA i 2020!

Videre på spørsmål fra meg på q2 ble det uttalt at screening har tatt seg opp i Asia. Men det ble ikke svart på spørsmålet mitt om innrulleringen hadde tatt seg opp. Jeg ser på det nå som utenkelig at interimavlesning i 2022 vil forekomme, selv med åpne Asia sites. Håper jeg tar feil, men dette ser jeg på som realistisk nå med objektive øyne. Ila 2023 er best case, og da må det mer cash inn. Alternativt penger inn fra VACC eller CHEM partner.

Det ble også uttalt at det KAN hende at "sikkerhet for 8 med dobbel behandling meldingen " ikke kommer før interim jf PW. Det er jo ikke sikkert det er så mange pasienter som kan få dobbel behandling i RELEASE. Jeg tolker dette som at de ikke har fått innrullert mange pasienter som ønsket og at denne mld vil dra ut. Mitt bet er H2 2021. Håper jeg tar feil her og.

Summa sumarum støtter jeg meg til Durable sin konklusjon ovenfor

3 Likes

For en verdiløs tråd dette er i ferd med å utvikle seg til.
Diskusjonen rundt PCIB har virkelig sunket til et bunnivå. :disappointed_relieved:

2 Likes

Enig i det. Men er ikke guiding nå H2 2022 - H1 2023?

Hva gjelder kursøkning i forkant av avlesning har vi sett at NANO ikke er et eksempel på det. Dårlig rekruttering der, med tidslinjer som blir forskjøvet og emisjonsbehov er en dårlig kombinasjon.

Men her kan alt skje. Ønsker bare er noe mer nyansert syn på tingenes tilstand.

2 Likes

Yes, AZ sjokket har oedelagt det meste. Vaart haap om positive release resultater staar selvfoelgelig fast, men med Corona katastrofen paa sitt hoeydepunkt, kan det baade ta 1,5 og 2 aar, foer vi kan faa svar paa dette. Og med PCIB’s evne til og skaffe avtaler det foelger penger med, kan det bli rimelig trist i mellomtiden. For hva vet vi, kanskje vi ikke engang passerer 10 behandlede pasienter foer sommeren 2021 er over. Saa hvis det ikke kommer en Chem, Vacc eller Nac avtale det foelger penger med, kan vi maatte traa vannet i ett par aar, hvor vi kanskje maa igjennom to emisjoner foer det skjer noe som helst. I mellomtiden er det ikke mye fornuftig og skrive om. Trist som f…

1 Like

Vi faar haape PCIB gjoer mine ord til skamme, men det er som alt annet, bare ett tynt haap.

1 Like

Tidlig 2023 ved interim i avsluttende fase innen onkologi er kort tid åkke som innen biotek! Er det annet norsk biotek som kan komme raskere til markedet? De lærde strides.

Blockbuster kandidat?

Mye bra vurderinger bonusfrelst :+1::partying_face:

Enig i det. For øyeblikket ser det ut til at markedet priser inn meget forsiktig og er langt unna kursmål. Ser ut til at «alle» priser inn mye usikkerhet og liten tiltro. Nyansert og svært forsiktig indiskontering av verdier til og med ved indikasjon i onkologi i avsluttende fase. PCIB er kanskje ikke det riktige caset for å være engstelig for euforisk tilstand i markedet?

@solo Kun en kommentar: what a difference a day makes :sweat_smile:

Husker noen var skeptiske til Ultimovacs. Nu er de plutselig genierklært.

Er som regel ikke svart-hvitt

Hvis du mener resultater mot SoC (tilnærmet doblet levetid) er tynn haap så er det ditt problem. Dette er biotek hvor resultater og regulatoriske privilegier trumfer tro og håp! Kanskje det markedet som er mest gjennomregulert og baseres på legevitenskap, sikkerhet og statistikk! Og med det formål som til syvende og sist skal gi pasienter et bedre liv!
Takk og lov

Dagen hvor det ble funnet ut at PCIB ser ut til å overraske positivt med å etablere sites i Ukraina synker kursen brutalt. Dog på lavt volum. Sånn går no dagan.

Biotek er generelt dårlig i dag med et par lyspunkt. Men hvorfor ikke PCIB kunne ha vært lyspunktet i dag skjønner jeg ikke. I motsetning til flere av de som faller i dag (med enorm kursstigning siste år) er PCIB ned over 60% eller ca 50kr på 1 år. Lite å juble over hva gjelder PCIB men mye å juble over hva gjelder norsk biotek :partying_face: og det er da noe :+1:

Og på den andre siden så er virusfokus igjen noe som mulig ikke vil gjøre annet enn å styrke vaksinasjonsteknologi som PCIB sin fimeVacc teknologi?

Og økt virusfokus vil generelt for alle biotekselskap med studier innen onkologi klinisk påvirkes mer eller mindre.

Helt korrekt Durable ingen aner noe som helst, ti poeng! :sweat_smile: :muscle:

Jeg som visste at PCIB underperformed stort på 1 år! Men at Til og med 3 mnd er stor underperform kursmessig fra PCIB var utrolig. Utrolig seier :joy:. Nesten solid taper på alle tidshorisonter :joy:

bilde

Det er ingen som aner noe som helst om det, Jubel, bortsett fra oss spesielt interesserte her på forumet.

CEO Per Walday og IR-ansvarlig Ronny Skuggedal gjør det de kan for å holde gode nyheter unna markedet. Viktig å promotere selskapet minst mulig. :roll_eyes:

2 Likes

Utrolig merkelig strategi. Ikke et pip om faktiske nyheter, mens utspill som genererer spekulasjoner kommer med jevne mellomrom.

2 Likes

Er PW sitt munnbind lydtett? :thinking:

1 Like

Som PW har uttalt er det ingen grunn til spekulasjoner eller antagelser basert på hva han sier - det er kun børsmeldingene som gjelder.

1 Like

Er det ikke på tide å gå litt i seg sjæl her på tråden nå? Nå er det PW ditt å PW datt. Ingen nyheter fra selskapet å bare elende. «Tapte» sjøl stort på no AZ deal, men heiv meg rundt på alt det andre jeg sikla på å etter et par måneder flirte jeg lurt igjen som flere andre her. Utgangspunktet for min innvestering var å er GGK. Vi fikk ikke bonusen, men den kommer lengre frem. Eminente gravere digger frem den en godbiten etter den andre her. Å selv om ikke kursen tar av er det gode fundamentale nyheter for PCIB som fjerner nedside. Vi var på d- dag nede i 19,80 å nå snart 30,- å når vi nå snart tikker inn i 21 så er vi nærmere GGK. Senk skuldrene å ha en god jul medinvestorer.

45 Likes

Go jul til dig også :slight_smile: kommer tid kommer glæde

3 Likes

Concorde, det er jo nettopp det som var problemet nå. Nyheter!
Dersom det IKKE hadde kommet nyheter fra selskapet hadde det vært helt perfekt, for ingenting var guidet eller forventet.
Så dukker plutselig Per Walday opp på DnB-konferanse og sier at vi kan vente oss fase 2 fimaVacc-resultater i 2022.
DET er et problem! :flushed:

Og det er rimelig spesielt hvis vi må anta at vi overhodet ikke kan forholde oss til noe av det CEO’en sier offentlig, KUN hva selskapet melder i børsmeldinger.
Da er det faktisk bedre, etter min mening, om Per Walday lar være å delta på konferanser, podcaster osv.

Hei Durabel, du kan vel ikke mene at de ikke skal si noe pga da reagerer «børsen» … PW skal melde alt som er viktig om det er 1 eller 2 år frem i tid… dette kommer ut uansett… …

Kan du ogdere som er veldig aktiv prøve og forholde seg til en NORMAL diskusjon på «produkt” og ikke ta den som er den som gir informasjon. Dette får dere ikke gjort en dritt med, men vær heller positiv til at det kommer info på annet nivå enn AZ.

Alle har det siste halvåret etterlyst info og når deg kommer så er det fa… meg gærnt det også…skjærp dere…

Så får alle en god jul og ett godt nyttår… PCI kommer i 2021…

9 Likes

Det hadde vært helt supert med slik info, hadde det bare ikke vært for én liten detalj; PCIB er et børsnotert selskap.

Lik info i markedet, til enhver tid, er alfa og omega.

Hvis PCIB mener at de skal ha et fimaVacc-studie klar til avlesning allerede i 2022, så må det foreligge klar og tydelig informasjon om dette til alle aktører på markedet.
Per dags dato er jo ikke engang et slikt studie påbegynt.

2 Likes

Helt enig bamse.
Tenk å sitte på aksjer som har gått godt i år, og ha. Mulighet å selge,å komme inn i Pcib.
Under siste emisjons kurs…
FANTASTISK :+1:

6 Likes

Jeg kjenner ikke til en tilsvarende indikasjon innen onkologi i avsluttende fase (ODD, lite eller ingen konkurrenter, Asia sites inkl, 1. linjebehandling, valgt cohort med tilnærmet doblet levetid mot SoC, mulighet for interim resultater 2022, solid kontantnivå, lav burnrate, marked og pris indikerer mulighet for blockbuster potensial) priset til EN milliard.

LOA% er vel ikke så lavt at det fortjener denne verdsettelsen som en nu ser i markedet?

Hvis selskapet nu viser evne til å etablere kommersielle avtaler er det kanskje plutselig LOA% som rasjonelt eller irrasjonelt økes mye? Tror mye ligger her om vurdering av selskapets evne til å lande avtaler. Det er dyr lærdom fra AZ, kostet enormt mye da RELEASE som den åpenbare verdidriver ble glemt og i etterkant flere som mistet tillit til evne til å lande avtaler. Så RELEASE verdier har aldri kommet tilbake. Blir spennende å se OM det landes vacc avtale eller Asia avtale for RELEASE. Da vil RELEASE fokus kunne komme og tillit til evne avtale etableres :pray::rocket:

Nu skal det sies at det er få norske biotek som har kommersielle avtaler. Kun Vaccibody og Photocure?

Tre meglerhus med biotekanalyse har solid høyere verdier, Einarsson og PW skjønner vel heller ikke prisingen uttalt ?

Oslo Cancer Cluster er on fire! Gledelig

Synes synd på PW, antakelig sinnsykt nære AZ avtale og så stang ut kanskje alene fordi AZ jobbet med stor M&A :disappointed_relieved:. Nu har ikke AZ fått god kurseffekt av M&A. Kurs AZ var over 1000kr da PCIB og AZ var i forhandlinger/evaluering(nu er kursen ca 800kr). Deretter bøttekott prising av RELEASE :sweat_smile:. Og resultatene er jo svært gode mot SoC og da er det egentlig svært god utført jobb!

I 2021 (fra 1.1.21) meldes vel at PCIB har endelig eierskap til Nac resultater og teknologien som ble forsker fram i samarbeid med AZ :partying_face:. Nac teknologien skal utvikles videre og selskapet virker svært positive også her hva gjelder initiativ og teknologi. Venter i spenning på Nac avgjørelser (nye samarbeid, avtaler?)

Nu virker det som alle tror PCIB er fullstendig «død». Kanskje aldri vært lenger fra sannheten?
RELEASE og chem
fimaVACC
fimaNAC
Og kanskje fimaBAC ?
Alle virker gå framover og lever i beste velgående :muscle::crossed_fingers:. Det bør kunne forventes nyheter fra noen av disse teknologiben snarlig. La de være positive :crossed_fingers: for da kan skuta snu raskt og for alvor :pray::rocket:

10 Likes

Det vil helt klart komme bedre tider. Ganske sikkert veldig gode tider ogsaa for PCIB kursen. I tillegg mener jeg at PCIB gjorde hva de burde gjoere ovenfor AZ.

Mitt kritiske punkt til PCIB, er at med saa gode resultater, hvorfor har vi ikke 5 Vacc partnere og minst 10 Nac partnere, hvor minst ett av de burde vaere ett BP selskap. i tillegg til AZ.

Hvorfor er vi ikke allerede der? Er ikke resultatene sammenlignet med vaare konkurenter saa gode som vi tror? Eller makter ikke PCIB og selge de? For med mange partnere, ville sjansen for at en eller flere av de ville lykkes, blitt mye stoerre. Og etter saa mange aar (ca. 13 aar) med overbevisende resultater burde PCIB allerde vaert der. Dette er det eneste jeg synes jeg kan kritisere PCIB for.

3 Likes