Det hjelper ikke at du gjentar det samme om og om igjen. Som jeg skrev, det er ikke resultatene til PCIB i tidlige faser som er problemet. Det er fremdriften. Å si at målstreken er flyttet noen måneder er misvisende. PCIB sier selv 6-12 måneder, og det sa de før Covid-bølge to slo til.
Q3-19:
- first patient in May 2019
- The first US site was activated only recently and enrolment of the first US patient may therefore slide into 1H 2020
Q4-19:
- aim to reach interim analysis by Q2 2022
- awaiting enrolment of the first US patient
Q1-20:
- the aim to reach interim analysis by Q2 2022
- The majority of sites have halted or reduced patient screening and we are still awaiting enrolment of the first US patient.
Q2-20:
- Screening into the RELEASE study has been severely affected in the first half of 2020 with only one patient recruited during the pandemic, and the study has yet to enrol the first US patient.
- The anticipated timeline for interim read is therefore extended with 6-12 months, from 1H 2022 to 2H 2022/1H 2023.
- the current cash-position may therefore not be sufficient to reach interim read of the RELEASE trial.
Q3-20:
- we are seeing early indications of increased screening activity after implementation of the new amended protocol and the opening of Asian sites.
- first patient enrolled in the US may slide into 2021
- The expected timeline for the planned interim analysis is retained as a range from 2H 2022 to 1H 2023
Så vidt jeg kan se har ikke melding om review fra IMDC på de 8 første innrullerte kommet ennå (korriger meg gjerne, men jeg fant ikke slik melding på PCIB-sidene). I så fall gjenstår jo da innrullering av over 110 pasienter før interim? I beste fall er det innrullert 10 stk i perioden mai 2019 til desember 2020? Det utgjør omtrent 1 annen hver måned. Da skjønner jeg hvorfor investorer avventer…
@Cheerup Godt mulig at du har rett i at det må dobles, men jeg synes ikke det endrer totalbildet veldig mye uansett.
Edit: Ser av oppklarende innlegg fra @Snoeffelen og @Chrkni lenger ned at melding om review fra IMDC ikke gir noe presist anslag/målepunkt for hvor mange pasienter som er innrullert så langt.