Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat (PCIB)

Var med fra noen og 20kr til 82kr aksjen så ned igjen til der vi er nå. Er veldig nære på å bare ta tapet å gå inn i andre ting. Andre aksjer jeg har snust på eller solgt til fordel for denne har skutt i været det siste året, mildt sagt frustrerende. Har heldigvis crypto som har gått som bare fy, det har holdt meg relativt rolig i forhold til tapene i PCIB, men på et tidspunkt så er det nok for meg også.

Selger neppe, bare føler for å ventilere litt.

4 Likes

Som jeg husker det ,så var bunnen etter 7kr emisjonen, 13,9kr den dagen de nye aksjene kom? I så fall kan 13,9 som den traff i dag være en bunn/støtte? Jeg satset på det og kjøpte på 14kr i dag. Så får vi håpe det kommer noe fundamentalt snart som gir oss vind i seilene. Børsverdi på 500 mill gir jo en betydelig oppside hvis de lykkes.

8 Likes

Er jo tragikomisk hele greiene, men det er så mange triggere som kan snu hele utviklingen momentant, men de lar dessverre vente på seg…
Hvor lang tid etter dobbelt behandling er det de leser av safety? Kan jo umulig være langt unna denne bekreftelsen med mindre noen av de har falt ifra før safety ble avlest.

1 Like

Sko. Hva var det som fikk deg til å gå inn på 20 tallet, og sitte til over 80kr, uten å selge.
For deretter vurdere å selge på 14???
Har teknologien til Pcib blitt skrota???

3 Likes

Optimisme som etter mange skuffelser har blitt til pessimisme.

Har fortsatt tro på teknologien, men når en av de største posisjonene man hadde nå er småpenger i forhold til det som før var mindre posisjoner så blir man litt bitter.

Et eksempel: Jeg solgte AMD på 30$ til fordel for PCIB da jeg trengte litt ekstra penger etter et samlivsbrudd. Å prioritere riktige aksjer er alfa og omega om man skal lykkes, i retrospekt skulle jeg solgt PCIB for lengst.

Vi får satse på at dette er bunnen! :grinning:

1 Like

Lenge siden jeg har deltatt i forumet. Sitter på mine PCIB-aksjer, noen fra emisjonen på kr 8. Utviklingen har gått den gale veien lenge. Er det noen nyheter i sikte i løpet av de kommende ukene? Er det noen sentrale aksjonærer som akkumulerer aksjer på disse nivåene?

2 Likes

Odd Roar Gresslien fyller på jevnt og trutt.

13 Likes

Jeg har også gått på en stjerne smell, men å selge nå er helt totalt uaktuelt, jeg kjøper for det jeg kan.
For dette. Skal gå bra til slutt!!!

8 Likes

Ser mange gjør den samme feilen som meg sjøl, blander følelser inn i avgjørelsen om kjøp og salg.
Det kjennes tungt å ta et tap i en aksje man har hatt tro på og engasjert seg i over år. Vi er mange som kvier oss og håper i det lengste - og noen ganger alt for lenge og forgjeves.
Men det spørsmålet vi burde stille oss er: Dersom jeg skulle gått inn i aksjemarkedet i dag, ville da PCIB til 14,50 vært førstevalget som hovedplassering blant de selskapene jeg kjenner brukbart til`- med tanke på risiko og avkastning, kort og lang sikt?

Er svaret ja, fint, da er det lite å bekymre seg over.
Er svaret nei, kast kortene, eller reduser og finn deg et selskap du har god tro på.
Det fine med aksjemarkedet er at her går det alltid et tog.

Men så var det disse følelsene…

19 Likes

Gjelder overalt. Ikke lett dette. Fokus på ballen (resultater) er vanskelig både ved nedturer og oppturer. Når jeg fokuserer på ballen her synes derimot valget for meg lett.

5 Likes

Nanov var i akkurat samme situasjon bortsett fra at de hadde mindre penger og dyrere drift.
De klarte å snu utviklingen og er nå bare et par måneder unna å fullføre studiet.
Det eneste som skal til for PCIB er at de får kontroll over rekrutteringen til Release.
En slik melding vil trolig gjøre underverker for kursen.
På den annen side vil en melding om at de må gi opp hele Release bli som svarte natta. Ser man på verdien i dag ser det ikke ut til at veldig mange har tro på at de noengang kommer i mål, hverken med Release eller Vacc/Nac, selv om alle 3 bein leverer payloaden 2-100X bedre enn dagens teknologi. Jeg regner med å våkne når det skjer, for ventingen er ulidelig kjedelig.
Jeg forventer at Per oppfører seg som om han skjønner at det brenner et bål under rompa hans på neste Q

31 Likes

12 Likes

Hvorfor skulle de ha gitt opp RELEASE? Ser ikke helt den komme. Selv om ttt kan de i hente penger for å fullføre RELEASE.

Det markedet virker skremt av nå er nok økt konkurranse og en fremtidig emisjon. Emisjonene her blir jo gitt med kjemperabatt. Har vært med på to. På dagens kurs er det ikke utenkelig med en emisjonskurs på ca 11 kr. Og da tenker vel de som er inne nå at det er bedre å selge seg ut, for å kjøpe billigere aksjer senere. Da kan det bli trangt i døra.

Helt utrolig at de ikke hentet penger på kurser flere titalls kroner over dagens. Elendig håndverk og de skulle ha ansatt @Savepig som rådgiver.

3 Likes

Har du tall som utdyper informasjonen din?

Nei, fant den på reddit å syntes den var morsom og passet bra her. Teknisk sett skal man ikke handle på følelser. :wink:

3 Likes

Funfact, på den ene aksjekonto jeg har handlet pcib får jeg igjen mere ved å realisere tap :heart: Men gjør jeg det? hell no… det fundamentale er det samme som før, men i helvette ting tar tid i biotek :joy:

6 Likes

Enig og uenig. Mye som skjedde i kulissene her som vi ikke har full oversikt over. AZ var antakelig nærmest klare for en deal for alt vi vet. Covid kom, måtte kanskje velge mellom aktuelle indikasjoner i pipe og et kjempe oppkjøp som muligens skiftet fokus?

Plutselig stang inn her og PW genierklært. Hårfin balansegang mellom boom and bust eller geni eller dust :joy:

2 Likes

Hehe :sweat_smile:
Var vel mest info om Gresslien jeg tenkte på… :sunglasses:

Jeg liker hvor binært tankesett enkelte her har. Titanic hadde bra teknologi. PCI har bare sånn passe bra teknologi.

Hei alle :blush:

Hvorfor har vi ikke fått resultatene fra AZ samarbeide som dem skulle dele i et samarbeid? Skulle ikke dette komme snarlig etter at AZ takket nei for NAC?

Kjenner jeg koker over at ledelsen Aldri holder det di lover oss aksjonærer, nok er snart nok! Di burde f*** skjemmes til tider.

Gjør vondt langt inn i hjertet å se kursutvikling i disse dager, MCAP er skrelt til bunns og alt virker som en synkende skute.

Og til og med her, så kan dem ikke komme med en melding angående AZ sin konkurrerende Gallegang, som har skapt Panikk blandt PCIB aksjonærer.

Jeg lurer virkelig på hva som foregår og hva dem selv tenker oppi alt?

Jeg har selv vert med opp til ATH og ned til dagens kurs, og skal ikke selge nå, det skjer ikke.

Jeg må bare ikke sjekke kursen på PCIB frem til neste år, slette den fra listen :sweat_smile::boom:

Forstår godt at mange her inne kaster kortene, forstår at mange har mistet trua - jeg vet helt ærlig ikke hva jeg tenker lenger, jeg krysser kun fingrer og tær for at Noe positivt skjer snart, om det er hårtap, lakselus, whatever…

Ønsker dere en fin uke alle sammen :v:t3:

23 Likes