Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 4 (PCIB) 1

PCIB kan ikke vente ett aar med og selge AZ resultatene til andre. Dvs. og vente paa en felles publikasjon foer Nac resultatene kan markedsfoeres til andre. For det har ikke PCIB’s aksjonaerer raad til. Uten ett AZ bud, eller avtale innen 1.1.-21, maa resultatene markedsfoeres umiddelbart ovenfor potensielle partnere.

Og presentere helheten, dvs. alle smaa og store detaljer i en publikasjon senere. kolliderer ikke med dette.

3 Likes

Det nye IGGK patentet vil forhaapentligvis styrke mulighetene for og tiltrekke seg en Release partner?

2 Likes
9 Likes

Jeg skulle ikke tro det er av betydning for om en partner på fimaChem er interessert. Men det beskytter i hvert fall PCIB sin teknologi, og det er det viktigste. Slik at ikke noen bruker forskningsresultatene til å lage et konkurrerende produkt.

2 Likes

Ser at Release-siden nå også finnes på spansk!

Det vil forhåpentligvis hjelpe på rekrutteringen i de seks klinikkene i Spania, men kanskje også i USA?

Ser frem til mer eksotiske flagg på denne siden i nær fremtid!

20 Likes

Det er klart det betyr noe for en partner hvor lenge PCIB har patentrett.

6 Likes

Jeg sendte følgende mail til Ronny Skuggedal imorges:

Hei,
På Q3 ble det nevnt at PCIB har full eiendomsrett til dataene fra samarbeidet innen FimaNac fra 01.01.2021.

Samtidig ble det fremholdt at AZ og PCIB i fellesskap vil utarbeide en publikasjon for å presentere resultatene av samarbeidet.

Det har fra flere hold (aksjonærer) vært uttrykt bekymring for at PCIB ‘kan bli holdt på gress’ av AZ i forhold til å markedsføre FimaNac-resultatene mot andre potensielle samarbeidspartnere i påvente av en slik publikasjon.

Har PCIB rett til å gå ut med resultatene fra dette samarbeidet i dialog med andre potensielle samarbeidspartnere innen FimaNac etter 01.01.2021 FØR en felles publikasjon med AZ foreligger og UTEN et samtykke fra AZ for å kunne legge dataene frem overfor en tredjepart??

Mvh
Xxxxx

Svaret kom nettopp, og innen en time fra min forespørsel:

Hei Xxxxx og takk for din interesse for PCI Biotech.

PCI Biotech kan benytte resultatene fra AZ samarbeidet i dialog med andre potensielle samarbeidspartnere fra og med 1.januar 2021, før en felles publikasjon foreligger og uten samtykke fra AZ.

Mvh

Ronny Skuggedal
CFO

Det var som jeg hadde håpet. Takk for kjapt og godt svar, Ronny og PCIB👑

56 Likes

Det nye innvilgende patentet ble akkurat kommentert på tv2 nyhetsmorgen. Holdt jo på å dette av stolen her. Ikke vant med slik pr :wink:

50 Likes

Har sett igennom nyhetene fra 06:30 og 08:00, men jeg så ikke det du refererer til…

Nyhetskanalen 0930

7 Likes

9:38:40

8 Likes

Plorimer, takker for oppklaringen.

1 Like

No problem, Solo. Jeg har bært på en nagende tvil om dette selv. Godt å få det ryddet av veien.

2 Likes

De var nevnt pga patentet for Europa og oppgangen i dag. Ble sagt at de driver med kreftforskning, tror ikke kommentatoren visste så mye om PCIB…

2 Likes

Men man har fortsatt samme utfordring som med Vacc tenker jeg, at den man diskuterer med må underskrive en NDA el lignende? Og det er de skeptiske til, forde det kan ødelegge for egen forskning. Etter publisering har man ikke dette problemet.

2 Likes

Det er slik det er i biotek :+1: :sweat_smile:. Dette håndterer vel biotekselskaper veldig greit. Det er vel omtrentlig eneste måte å gjennomføre dealer innen sektoren. Noe annet ville ha vært merkelig. De største dealer gjøres før publisering? Var vel ikke publisering i forkant av Vaccibody deal eller Algeta deal?

4 Likes

Er det noen med kontakter i Artic som vet om de kommer med oppdatert analyse etter 3q presentasjonen??

7 Likes

Minnes bare at dette er tatt opp som en problemstilling av PW i en podcast hvor de diskuterte Vacc.

Ja det stemmer det, men det gjelder jo generelt for hele biotek og pharma sektoren. Ikke spesifikt PCIB :+1:

1 Like

Selvsagt gjelder det alle, men det er jo en vesentlig forskjell på å inngå en avtale på noe man har forsket på sammen kontra å komme med egne forskningsdata og metoder. Mange av dealene gjelder vel felles forskning eller kjøp av spesifikk produktkandidat. PCIB forsøker å lisensiere ut noe annet med Vacc og NAC.

1 Like