Jeg har vært og er særdeles kritisk til all form for moderering. Spesielt her hvor det er satt i system med brukerstyrt moderering. Eller mobbing som jeg kaller det.
Her blir innlegg man ikke liker utsatt for sletting, det hives ut emojier over en lav sko og innlegg slettes på bakgrunn av dette.
Samtidig har hausserne greidd å lage sin egen sannhet om gullstandard og whatnot som ikke modereres og som bare bidrar til bensin på bålet.
Jeg har havna i kategorien sjefsbaisser og er persona non grata. Men sannheten er at jeg alltid har vært positiv til PCIB i bunn, men har alltid hatt en kritisk vinkling til mine case. Og når jeg ser ekkokammeret her inne har jeg vært livredd for at hausserne greier å dra med seg folk inn som ikke evner å ta inn over seg at risikoen er skyhigh, og agerer deretter. Det har vært så ukritisk stemning her at jeg har vært nødt til å komme med motargumenter.
Men etter å ha lest debatten her tidligere i uka er jeg redd at mange faktisk gikk i baret. Desverre!
Og jeg håper at folk faktisk har skjønt at Radium er en haussepostcast for egne selskap der det ikke finnes negative vinklinger.