Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 4 (PCIB) 1

Et spørsmål til ettertanke for de som vil begrave Nac under svangerskapet:

PROF DR SJOERD H. VAN DER BURG som er i
SCIENTIFIC ADVISORY BOARD både hos PCIB og DCprime, har syslet med Vacc.

Hvorfor har han blitt såpass nysgjerrig på også en annen plattform hos PCIB (Nac), at han har fått DCprime til å inngå samarbeid? Og dette nettopp!

Han må jo ha fingerspitzgefühl når han sitter i SCIENTIFIC ADVISORY BOARD i begge selskapene? Er han ikke objektiv nok for dere når han sitter i begge selskapene? Eller er det kompetansen han mangler?

17 Likes

En blytung dag er lagt bak oss. Jeg stusser likevel litt på at så mange kastet kortene helt ila gårsdagen, når “alle” før avklaringen mente de satt for fimaChem. Jeg har selv prosentmessig store papirtap, men har ikke tenkt å gi opp helt enda. For min del handler dette også om at PCIB er det selskapet jeg har satt meg desidert best inn i, og at jeg dermed ikke umiddelbart har noen annen “sikker vinner” å flytte pengene til.

Jeg hadde selv troen på avtale med AZ. Likevel tror jeg mange har undervurdert hvor radikal PCIBs teknologi er. For AZ ville det kreve både et større milliardbeløp, flere års videre utprøving og ikke minst vilje til å gjennomføre et paradigmeskifte hvis de skulle gått for vår leveringsteknologi. Jeg TROR dette har vært barrieren her, og at dette kanskje kunne vært unngått hvis ikke AZ bare hadde fått 6 (8?) uker til å teste teknologien utenfor onkologi.

Dette paradigmeskiftet er egentlig litt av grunnen til at PCIB fanget min oppmerksomhet. Skulle det vise seg at teknologien faktisk virker slik det foreløpig har tydet på, er det slik jeg ser det nokså “endeløse” muligheter (som gjenspeiles i de tre beina + fimaBAC). Verdiene her vil være nok til å flytte PCIB opp på listen over BP, men det ville i så fall kreve nettopp et paradigmeskifte og flere tiår til med FOU før BP-stadiet. Spørsmålet er hvem som både har tid og tålmodighet til å satse på oss når ikke AZ turte…

32 Likes

Uavhengig av hva du måtte mene så er det noen som har blitt tatt med buksene nede. Her har vi blitt tytet ørene fulle om at denne leveringsteknologien er løsningen på alt. Sannheten er at påstandene har falt på stengrunn.

1 Like

Jeg har vært og er særdeles kritisk til all form for moderering. Spesielt her hvor det er satt i system med brukerstyrt moderering. Eller mobbing som jeg kaller det.

Her blir innlegg man ikke liker utsatt for sletting, det hives ut emojier over en lav sko og innlegg slettes på bakgrunn av dette.

Samtidig har hausserne greidd å lage sin egen sannhet om gullstandard og whatnot som ikke modereres og som bare bidrar til bensin på bålet.

Jeg har havna i kategorien sjefsbaisser og er persona non grata. Men sannheten er at jeg alltid har vært positiv til PCIB i bunn, men har alltid hatt en kritisk vinkling til mine case. Og når jeg ser ekkokammeret her inne har jeg vært livredd for at hausserne greier å dra med seg folk inn som ikke evner å ta inn over seg at risikoen er skyhigh, og agerer deretter. Det har vært så ukritisk stemning her at jeg har vært nødt til å komme med motargumenter.

Men etter å ha lest debatten her tidligere i uka er jeg redd at mange faktisk gikk i baret. Desverre!

Og jeg håper at folk faktisk har skjønt at Radium er en haussepostcast for egne selskap der det ikke finnes negative vinklinger.

19 Likes

Vi får håpe det får fokus nå på ggk, som har vært veldig glemt.
Der var desverre lite inntresse for å diskutere innrullering.

Men

Studiet på ggk bør være et kjøp her fra 25. Det vedder eg på. Selv om vi muligens ikke er i mål før 2 år senere og med en 10% utvanning (på denne kursen). For PCIb vil få inn penger til dette, garantert.

5 Likes

Nå er jeg ute men ett godt råd er å oppfordre selskapet til å hente penger NÅ mens kursen er grusa ( for vi vet dem må ha penger når det ikke ble avtale) i stedet for å vente til kursen er oppe og dermed få en ny nedtur pga rabatt som alltid blir i forbindelse med emi.
Da skal jeg vurdere en liten post igjen.

Isolert sett fra selskapets ståsted og sånn sett også for investorer vil en emisjon på dagens kurs være enda mer ødeleggende.
Usikker på hvordan du kan mene at det er fordelaktig å hente cash på under NOK 20?

16 Likes

Mange som ikke har tatt innover seg at PCIB har penger til drift i 10 kvartaler på konto. Videre får de penger til drift i ytterligere fem kvartaler ved en eventuell emisjon på 10% på dagens kurs.

Til sammenlikning får NANO penger til ett kvartal ved en emisjon på 10% på dagens kurs.

30 Likes

Foer var jeg overbeist om at fimaVacc og fimaNac sammen med de rette partnerene, var i stand til og revulusjonere verdens kreftbehandling.

I dag, er man mer usikker. Hvorfor er det saa vanskelig og finne Vacc partnere, og hvorfor var ikke de "veldig gode"resultatene gode nok til at AZ tegnet avtale det fulgte penger med?? Haaper PCIB kan gi noen avklaringer rundt dette i podcasten som foelger etter Q3 rapportering,. Ett viktig punkt de, maa gi ett svar paa, er NAAR de "veldig gode"Nac resultatene oppnaadd sammen med AZ, skal forsoekes og selges til andre BP selskaper.

Ellers kan en ny Vacc avtale, og en eventuell ASIA partner for fimaChem fort loefte kursen tilbake til gamle hoeyder. For slik jeg har forstaatt det fra PCIB’s side, jobbes det hardt med begge deler.

2 Likes

Bare tull, men skal ta min del eg da :wink:

1 Like

Pcib har nevnt flere ganger at de ser for seg muligheter for å delta i runde 2 av coronavaksinen. Nå ser det ut som disse nærmer seg godkjenning, vil vi kunne forvente noe innenfor dette snart? Kan dette gi peng i kassen?

Nei, det er i all fall ingenting som tyder på det.

2 Likes

Vel Einarsson sa i en podcast at han ikke trodde disse ville fungere 100%, men kun 60 til 70%,

Stemmer det, kan det vaere haap om at vi blir tatt med i neste runde. Med den rette partneren, kunne det virkelig vaert noe som ville satt PCIB paa verdenskartet.

1 Like

Dette må bare kommenteres. Det er et ekstremt dårlig råd. Farlig å dele ut råd innenfor et felt man ikke har noe kompetanse. (Hilsen aksjonær med mastergrad og karriere i finans)

12 Likes

Det er mange vaksiner som utvikler, så mulighetene for at noen ønsker å kombineres med fimavacc burde være tilstede. Det går med ekspress innenfor det område, så det burde være en mulighet å få til noe der før vi er tom for peng (som kan erstatte et eventuelt emisjonsbehov)

2 Likes

Ganske oppsiktsvekkende syn på timing for pengeinnhenting.

Er ikke en sjel som tror at det ligger an til noen emi nå mens tilliten til selskapet er i en bølgedal.

15 Likes

For min egen del var begrunnelsen for å kaste kortene at jeg var redd for at denne fadesen ville bli fulgt av enda mer negative nyheter rundt Q3. Det er stor fare for at rekruttering til release ikke er bedret. Da vil også et av de siste halmstrå få seg en knekk. Mange har jo valgt å beholde sine aksjer fordi de fortsatt ar tro på denne delen. Med elendig rekruttering øker faren for at selskapet innen et halvt år vil se seg tvunget til å gjennomføre en emisjon på alt for lavt nivå.
Dersom selskapet hadde hatt noen positive nyheter rundt rekruttering, ville de vel meldt dette nå for å bremse det enorme kursfallet? Det ville i en slik situasjon vært rart om de ville vente til Q3?

2 Likes

Jeg tror ikke du ser en emisjon her før de har fått rekrutteringen på stell. Eventuelt kombinert med partner.

Dette er jo den positive siden med Pcib, finansiell styrke(relativt sett da).

6 Likes

Spørsmålet er jo da om når de får rekrutteringen på stell?
Markedet har en lei tendens til å fokusere på emisjon i svært lang tid før den eventuelt må gjennomføres.

1 Like

Ja, har du fulgt med på Nano, så vet du at det kan vær en lang, seig affære. Men igjen, Pcib har greit med cash