Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 4 (PCIB) 1

Over halvparten av de som har stemt, ønsker en endring i ledelsen. :thinking: Det er mye. Bare det burde gitt høyere aksjekurs :yum:

2 Likes

Jeg lurer på hvor mange av de som er negative som faktisk er aksjonærer i PCIB…

Når en ser på de skribenter som på den negative siden over tid går i loop og har stemt i poll, er det kanskje imponerende at nesten 45- 50% faktisk har tillit til ledelsen og styret på denne poll?

5 Likes

Her er noe interessant:

Man kan her søke opp hvor mange pasienter som de ulike studiene rekrutterte på de norske sitene i 2019.

Release er markert i rød rute nederst i denne tabellen.

Vi kan lese av tabellen at det ble rekuttert mellom 1 og 5 pasienter til Release ved OUS i 2019. Det synes jeg er gode nyheter tross alt. Studien var jo i tidlig fase. Lovende at de klarte å få inn pasienter allerede det første året. Om jeg husker rett forventet de kun 1 pasient i året fra OUS. Her ble det altså måloppnåelse+ allerede det første drøye halvåret.

For referansens skyls har jeg lagt ved Nanos Lymrit 37-01. Bare for å vise at tallene gjelder den enkelte instiusjon, ikke totalt for alle sites i studien (vi ser Nano kun rekrutterte fra OUS, ikke de andre sitene i Norge).

35 Likes

Det stemmer, @maxim. :slightly_smiling_face:

Per Walday er en stor ressurs for PCIB, med verdifull kompetanse og enorm erfaring.
Jeg tror han kan gjøre en fantastisk jobb som en Chief Scientific Officer. Det er der han har sin styrke, innen det medisinske og faglige.
La Walday få boltre seg med forskning og utvikling. Trolig vil det være der han trives best selv også. Vinn-vinn, for både ham og selskapet?

15 Likes

Fra 30 november er det kun redusert 0,3% på de 20 største aksjonærene. De store sitter altså tilnærmet helt stille. :muscle:

Kurs ned 64% eller ca 50kr på 1 år…

9 Likes

Topp 20 kan nok ikke selge all verden uten at kursen krakker helt og faller under 20, så i noen grad er de bundet.

Trøbbelet er jo at det ikke er noen særlig interesse fra nye kjøpere, og ikke har vært det på veldig lang tid.

3 Likes

Ja det er jeg nokså enig i. Men de største sitter faktisk tilnærmet helt i ro. IR kan bedres. Nu er kursen gruset
åkke som, ned nesten 50kr på 1 år og top 20 som sagt nesten uendret! Fra din oversikt på en horisont på 1 år er topp 20
aksjonærer kun redusert med ca 1,7% og samtidig er kursen gruset med minus ca 50kr…

Hvorfor ikke vri på det? Du spekulerer i at de største er bundet. Helt umulig å si noe om, gjelder i så fall i alle selskap og ekstrem synsing. Vri på det og si det er vanskelig å få tak i store poster om noen plutselig fatter interesse for PCIB…

3 Likes

The hard facts; Skal vi komme videre med Nac og Vacc, maa foerst vaare partnere ha en medisin som virker, og at vaar leveringsteknologi forsterker effekten av denne, slik at funksjonaliteten overgaar alt annet som er paa markedet. Saa langt virker det som det er vanskelig og finne en slik medisin.

Norges oljefond sjef ute med råd til unge ledere.

Dette er da vitterlig noe som KAN være svært treffende ved PCIB edder og galle nu?

En av de seks rådene var:

4 Likes

Konkurrentwatch - Indirekte ved at de er i drug delivery spacet.

4 Likes

«The company isn’t saying much about the pipeline other than that the initial programs will target muscle diseases and immunology — Dillon’s expert area at J&J — and range from the rare, orphan disorder to more common ailments. As is common for an early-stage venture, the CEO also refrained from committing to a timeline for entering the clinic…»

Hvordan er dette en særlig aktuell konkurrent tenker du? Drug delivery ser jeg. Muskel sykdommer og immunologi.
Nac teknologi er vel ikke typisk siRNA, er ikke Nac teknologien mot større levering enn ved siRNA?

Og denne uttalelsen viser at PCIB er på riktig spor?:
“There was a lot of skepticism out there around whether or not oligonucleotides would become a significant drug platform,” she told Endpoints News. “I don’t think anybody doubts that now.”

PCIB også signifikant drug plattform da!? Validering er skjedd? Håper en kommersiell avtale for PCIB er nær🤞

6 Likes

Har PCIB sagt når de skal oppdatere markedet neste gang?

1 Like

Most soon

12 Likes

Nitrist.

Det dufter af rejemadder

Stille før stormen?

2 Likes

Hadde vært deilig med en gladnyhet fra gjengen nå.

5 Likes

Stille før stormen eller stille før enda mer stillhet?

Selskapet har ikke løftet så mye som en pøkk for å rette opp en liten flik av all den tilliten de “kommuniserte bort” i fjor. Fra å være det hotteste innen biotek, ligger PCIB skadeskutt og dupper i ei bakevja.

Tale er sølv og taushet er bare tragisk, så uten nyheter blir vel denne liggende å vake rundt 25 fremover.

Sitter fortsatt med en post og har ikke det minste i mot å ta grunnleggende feil.

1 Like

Tja, det er indikert strategisk valg for fimaVACC. Det bør ikke være lenge til avklaring.

Det er også kommentert fortsatt stor tro på fimaNAC.

Ikke minst RELEASE og mulig Asia partner. Også kommentert av ledelsen.

Tikker det inn en melding om en av teknologibenene over vil en slik validering løfte selskapet betydelig på alle områder.

Validering! :muscle: :pray:

Jeg følger vårt nye oljefondsjef råd og gå motstrøms. Hvor dette ender vet selvsagt ingen. Jeg er villig til å ta risikoen. Og med RELEASE som mulig blockbuster kandidat.

Det jeg vet er at kursen er ned 50kr på 1 år. Liten interesse, og de fleste spekulerer nu kun om hvor dårlig PCIB er. What a difference a day may make!

Og fortsatt framskritt i teknologiben. Men klart en form for avtale vil selvsagt validere selskapet og kunne løfte det betydelig.

6 Likes