Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 4 (PCIB) 1

Programmet er endret litt og Høgset skal ikke lengre presentere rett før lunch men klokken 13:10 (CET) :+1: Bra!

Pcib er nå også listet under sponsors-seksjonen:

image

19 Likes

PCIB står midt i det, men nordmenn flest har ikke hørt om det engang. Et generelt mål burde være at selskapet kontinuerlig jobbet for å forbedre markedets kunnskap om og forståelse for selskapets teknologi og drift. De siste dagene har det poppet opp nyheter omkring det PCIB arbeider med, men kun svært få personer vet om det. Hvorfor ikke stikke hodene frem og slå seg litt på brystet?

Utdrag:

«Pandemien kan ha akselerert utviklingen med et tiår og kanskje mer. Gode teknologier kan eksistere ganske lenge før folk og investorer er klar for det.»

«De første medisinene som vil følge i fotsporene til de nye coronavaksinene, kan bli mot kreft.»

«Det finnes mange måter du kan bruke RNA-terapi mot kreft på. Den enkleste er å bruke RNA til å lage kreftvaksiner»

«Slike vaksiner vil komme på markedet et par år tidligere enn de ville gjort ellers»

35 Likes

Where to meet us: List of all events where we are planning to attend during current half year, with a link to the event:

Quarterly Report – Q4: 24.02.2021

Begivenhetsrik februar :star_struck::pray:???

Ny betydelig aksjonær ved neste aksjonæroversikt? Det krysses noen solide poster. Ser noen om det er kommet til ny?

6 Likes

Hvem søker etter PCIB og en hjemmeside når de aldri har hørt ordet? Vil tro 99,8% av nordmenn ALDRI har hørt om selskapet.
Ved å løfte av røret tre ganger, kunne man fått oppslag i NRK, TV2 og VG allerede i morgen. Garantert.
Frykter at nordmenn først får vite om PCIB, når resten av verden får det.

10 Likes

Pengene på bordet, så kommer kursen.

10 Likes
2 Likes

Dersom PCIB leverer artikler, som dokumenterer selskapets «enestående?». Leveringsteknologi i internasjonale tidsskrifter, burde vel flere internasjonale BP snart begynne å vise interesse for selskapet i en grad at aksjekursen var istand til å løfte seg over emi-kurs?

Dette burde vel også være et tankekors for de mest ihuga PCIB optimistene!

3 Likes

Nesten som da Genmab leverte gode resultater over tid, gjorde IPO, så skikkelig kursfall og ruglete før en solid oppgang igjen flere år senere! TTT

Det er også et tankekors du som har så dårlig tid @Ebitor?

image

8 Likes

Fikk svar fra Ronny på denne nå. Når dette spørsmålet ble stilt så var forøvrig ikke PCI Biotech kommet opp på listene til de som skulle presentere. Uansett, legger inn spørsmålet jeg skrev og svaret.

Spørsmålet jeg stilte:


Hei Ronny,

Ser AstraZeneca skal ha en presentasjon på RNA konferansen 11 februar. Vet dere om det skal presenteres noe relatert til dataene med samarbeidet dere hadde med dem på denne konferansen?

Mvh


Svar:


Hei ,

Takk for din interesse for PCI Biotech.

PCI Biotech har ingen innsikt i hva AZ skal presentere på denne konferansen. Jeg antar for øvrig at du har registrert at PCI Biotech også skal presentere på samme konferansen, se børsmelding for nærmere detaljer https://newsweb.oslobors.no/message/523025
Mvh

Ronny Skuggedal
CFO

25 Likes

Skulle likt å se Ronny offentliggjøre hva AZ skal presentere på konferansen. Han unngår også å svare på om PCIB skal presentere fra samarbeidet, men det er vel sannsynlig pga «latest news»?

Tror ikke noen av deltagerne røper hva som skal presenteres før konferansen.

Minner om at det er allerede meldt at der kommer en pressemelding i tidspunktet for Anders Høgset sin presentasjon.

12 Likes

Stemmer ikke. Det er en pressemelding som kommer… ikke helt det samme som en børsmelding.

3 Likes

Du har rett! Pressemelding kommer. Har korrigert over. Det blir spennende! Om noe børssensitivt kommer, skal det selvsagt børsmeldes også. Ja takk begge deler!

5 Likes

Det går forresten store poster om dagen! Gikk akkurat en på 30000 aksjer i et jafs. Det samme i går. Flere på femsifret antall aksjer.

17 Likes

Ta med for sikkerhets skyld at aksjekursen sluttet på 26,50.
Ned 4 kr fra fredag.

Ta med det Ebitor og så kan jeg legge til makromessig hvor sektoren biotek også er betydelig ned. Tror jammen PCIB er langt bedre enn indeksen :sweat_smile::partying_face:

PCIB er ned 0,75% på en uke med til dels store fall i sektoren.

Hovmod står som kjent for fall Ebitor.

Hva jeg mener er likegyldig. Kursen er ned 0,75% på en uke. Det er ikke min mening, det er fakta :joy:

2 Likes

Ja, det er januarsalg på PCIB. Husker jeg var irritert på meg selv, da den var 86 NOK at jeg ikke hadde økt beholdning mer på 27-30. Derfor gikk jeg på januar-salg og hamstret litt mer i går. selv om det tar litt lengre tid enn jeg så for meg, så er jeg overbevist at vi skal opp og over « gamle høyder»

11 Likes

Jeg skjønner virkelig ikke hva som plager deg… Har du tapt mye på PCI så er det ikke mye du kan gjøre nå. Enten investerer du igjen og blir med videre opp/ned eller så satser du på noe nytt og starter på nytt. Beklager men det begynner å bli irriterende å lese alle de negative repetitive kommentarene dag etter dag.

25 Likes

Vi fikk en liten hurra dag på fredag og vi får ta det som et tegn på hva som er i vente når vi får skikkelig gode nyheter. Akkurat nå er markedet generelt negativt i Norge og ellers i verden. Men i vår lille Pcib boble så kommer det til å skje masse i februar. De som nå solgte seg ut tror jeg vil få massiv Fomo når 10 februar nærmer seg. For min del tør jeg ikke stå utenfor å vente. Kommer det en liten nyhet så vil toget forlate stasjonen raskt og jeg orker ikke tanken på å løpe etter galopperende priser

11 Likes

Vaksineringen går ikke på skinner akkurat. Dypt bekymret for rekrutteringen til RELEAESE.
FPD i USA er vel bare å glemme på lang lang tid.

Håper det kan komme noe nytt fra selskapet snart som kan de-riske caset noe.

1 Like

I baklomma har PCIB vaksinasjonsteknologi :bomb:
fimaVACC. Hva blir planen med denne? :crossed_fingers:

1 Like