Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 4 (PCIB) 1

Tror også på dette. Vi er vitne til et paradigmeskifte pga nye måter å levere medisin. mRna viser det, og kan endres raskt etter behov, feks mutasjoner i covid-19.
Små biotek har rottet seg sammen, og kan spille en viktig rolle allerede fra nå av.
Kanskje BP må inngå avtaler eller oppkjøp av flere småbiotek ala PCIB, eTheRNA etc for å skaffe seg de beste leveringsplattformene.

10 Likes

Rent teknisk så er jo gamestop-saken veldig annerledes iom. at det er lite shorting i pcib med unntak av intradag v/ store oppganger. måtte isåfall være Pho som var caset her, men da sloss man mot en dust algo som uansett har små prosenter. Men jeg er med deg! Det den saken viser er nettop markedsmakt. Lei av at vi skal sitte og vente på at epler faller ned fra greiene på kontoret til pcib. Potensialet er enormt og det er vi som ser dette! Døvt å gi det fra seg til de såkalt profesjonelle manipulatorene med klippekort i FA og e24. #nokernok #nyetider

6 Likes

Må si meg enig her ang 10. februar. Skal ikke mye til her nå…

2 Likes

I radforsk sin podcast 90, fra 19:20 til 19:40, om fimaNAc samarbeidene, sier PW følgende; «Noen av dem sliter vi litt med å få til gode resultater i. I de vi anser som viktigst, så ser vi gode resultater. Uten at jeg kan gå inn på hvilke også videre, annet enn at selvsagt så er den big pharma en viktig partner.”

Av de 6 selskapene Pcib samarbeidet med i august 2019 er bare eTheRNA og IMV igjen. Samarbeidet med eTheRNA ble innledet i desember 2016 mens samarbeidet med IMV startet i mai 2018.

Basert på Pers uttalelse podcast 90 (august 2019) er det derfor mye som tyder på at både AZ og eTheRNA hadde gode resultater på dette tidspunktet. Siden samarbeidet med IMV bare hadde pågått et drøyt år på dette tidspunktet er det derfor mer usikkert om de også hadde sett gode resultater i dette samarbeidet.

Basert på erfaringene med AZ vil jeg tro at Pcib ikke kommenterer noe om en mulig utvidelse av samarbeidet før de eventuelt inngår en ny avtale med eTheRNA om videreføring/utvidelse av samarbeidet. Det er ikke urimelig å tro at en slik melding kan komme snart.

54 Likes

Hahaha! #nokernok ! Så enig så enig. Kanskje pcib bør søke overføring til Euronext growth?

2 Likes

eTheRNA:

It’s working on mRNA vaccines for kidney cancer and head and neck cancers that express HPV, as well as oncolytic mRNAs that mimic the action of oncolytic—or cancer-killing—viruses. It is developing a COVID-19 vaccine in a consortium with partners in Europe and North America with eyes on clinical trials in 2021.

Kilde: ETheRNA nabs €34M for mRNA vaccines—including COVID-19 candidate

Her er mange fellesnevnere!
-mRNA
-head & neck
-HPV

Blir covid-19 den neste? PW spant voldsomt rundt at PCIB kan benytte både fimaVacc og FimaNac i covid-19 sammenheng sist podcast.
Ser også kinesiske Yijing Capital har invistert kraftig i eTheRNA i sommer.

20 Likes

« eTherna
Etherna samarbeidet har ikke vært fokus på noe tidspunkt hos PCIB-aksjonærer. Men kikket litt nærmere i sømmene på dette og selskapet virker seriøst nok og hentet så sent som 16. juni i år 34 millioner Euro i en emisjon. De er et privat selskap, men investorene de fikk inn har jo høy kvalitet, finner blant annet Boeheringer Ingelheim venture fond på lista
Totalt har de hentet ca 700 millioner kroner siden oppstart i 2016 som er imponerende. PCIB har vært med dem hele veien. Synes det er lovende. Kan det komme noe her?»

10 Likes

Da har jeg dobbelt så mange aksjer som før AZ. Spent på triggerne fremover og data 10 feb:D

17 Likes

Mange kjøpsmuligheter i en lengere periode. Satser på at det snart kan komme en salgsmulighet nå :partying_face:

Tidligere har presentasjonen kun blitt gjort tilgjengelig på hjemmesiden. Nå skal en melding samkjøres med presentasjon. Årsaken til dette er spennende, og kan tyde på ny informasjon. To mulige årsaker kan være AZ-resultatene eller samarbeidet med eTheRNA. Vi får se…

10 Likes

Det er etter min mening veldig bra at kursen nå ikke fyker av gårde på grunn av spekulasjoner i forkant av presentasjonen. Mitt ønske er at kursen går sidelengs mellom 25 og 30 frem til 10. februar, så kan retningen videre settes med bakgrunn i informasjonen som kommer frem - ikke spekulasjonene i forkant. Da blir kursbevegelsene mer solide/langsiktige.

19 Likes

litt kjedelig at tidligere støttenivå på over 26,5 nå har blitt motstand. Men men, vi venter på 10feb.

2 Likes

PCIB har i så fall vært opptatt den siste tiden. Sendte e-post til selskapet 12.01.21, og fikk svar først 15 dager etterpå (27.01.21). Jeg tror det er tampen brenner, og liker spesielt ordet «kort»

Ronny avslutter e-posten slik:

Vi takker for lykkeønskninger og kan forsikre deg om at PCI Biotech fokuserer på å skape verdier både på kort- og lang sikt.

Jeg forstår at tilsvarende email er sendt til RadForsk ved Elisabeth og til din informasjon vil jeg videreformidle PCI Biotech sin tilbakemelding til henne.

Mvh

Ronny Skuggedal
CFO

Ullernchausséen 64
N-0379 Oslo
Norway
Phone: +47 67 11 54 03; Mobile: +47 94 00 57 57
Email: rs@pcibiotech.no Web: www.pcibiotech.com

16 Likes

Hva er det trofaste fans har i snitt på PCI?

2 Likes

Ca 40.

1 Like

Kr 69. Bring it on!

1 Like

Ca 40 her, etter og ha startet på ATH og snittet ned…:crazy_face:

1 Like

Kr 7,20 fra 2016, og tenker fortsatt være langsiktig i mange år enda.

3 Likes

8,80

1 Like

Ca 30, begynte og kjøpe på kr 19

2 Likes