Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 4 (PCIB) 1

FimaVacc leveres intradermalt. FimaNac kan levere mRNA, og det er innen den plattformen selskapene har et samarbeid.

6 Likes

Og PW har sagt at Pcib kan bli med på andre generasjons Corona vaksine…:boom:
Vi kan alle være enige om at,covid19har stukket kjepper i hjulene for chem.
MEN. Jeg tror det har gitt en Boost til Vacc og Nacc🤘

6 Likes

Ja den bør de snart begynne med da den nye muteringen i Brasil er verre en noen gang.Men her får vel Pcib konkurranse med fler bla Vaccibody vil jeg tro ?

Tror de har begynt,Andor.

1 Like

Superspennende, og svært mange fellesfaktorer!

PCIB og eTheRNA inngikk kollaborativt forskningssamarbeid allerede i 2016.
01.12.2020 inngikk eTheRNA en strategisk avtale med penger involvert i ett topp-10 selskap i Kina:
China Grand Pharmaceutical & Healthcare Holdings Ltd (“China Grand Pharma”).
De har dannet (a joint venture company) Nanjing AuroRNA Biotech Co., Ltd.

Gjelder blant annet:

  • HPV-positive head and neck cancer (HPV var brukt i fimaVacc fase 1 studiet. Vi kjenner også hode-nakke)
  • mRNA technology platform (eTheRNA har hatt «naken levering av mRNA i klinikk. Er dette sammen med PCIB?)
  • mRNA cancer and infectious disease vaccine programmes
  • rights to certain additional product candidates in the Greater China Region.

Dr Steven Powell, CEO of eTheRNA, commented (01.12.2020):
«We look forward to forging additional international partnerships in the coming year.»

Kilder:
http://chinagrandpharm.com/news/gphk-and-etherna-enters-into-exclusive-strategic-cooperation-and-licensing-agreement-on-world-class-innovative-products-in-greater-china-region-promotes-technology-transfer-of-mrna-vaccine-platform/

18 Likes
1 Like

Kan ikke se noen melding rundt samarbeidet med eTheRNA bortsett fra den i 2016 når det ble startet, der står det In Vivo/Preklinisk. Det vi snakker om nå vedrørende onkologi er vel i klinikk allerede, så da burde det hvert meldt om PCIB er involvert eller er det greit å drøye en slik melding?

Utifra hjemmesiden deres står det “directly injected intranodally in the form of naked mRNA” eller ved hjelp av lipider, såvidt jeg har forstått utelukker vel dette bruk av FimaVacc, men så er det vel ting de vil holde hemmelig også så vanskelig å si. Att de har samarbeid med PCIB og fokuserer på T-cellerespons høres jo ekstremt lovende ut.
Att de forventer data på disse 2021/Year End2021 og muligens i kombinasjon med en CPI som PW har uttalt er viktig for dem kan jo samsvare med hans forventninger om data for FimaVacc i 2022, men synes det kokes en litt vel tynn suppe her for øyeblikket selv om jeg selvfølgelig håper dere har rett. :slightly_smiling_face:

Angående Covid vaksinen de jobber med er jeg litt mer håpefull, men tilbake til spørsmålet mitt over:
Er det meldepliktig om eTheRNA bruker FimaVacc i klinikk?

Edit: OM de har tatt FimaVacc til klinikk kan det jo se ut som om de tar alle kostnadene rundt det i det minste, så det er jo bra. Om en skal være litt konspiratorisk så kan en jo lure litt om AZ ga seg fordi de ikke fikk rettighetene til alt de ville fordi det var i bruk av andre partnere. :roll_eyes:

6 Likes

Covid-vaksinen skal i klinikk i 2021, men fimaVacc er nok ikke aktuell her uansett pga intranasal levering. (FimaVacc leveres intradermalt) Men de kan levere mRNA.

Tror heller PCIB er aktuell i noen av disse prosjektene hvor eTheRNA skal samarbeide med kineserne.

HPV-positive head and neck cancer (HPV var brukt i fimaVacc fase 1 studiet. Vi kjenner også hode-nakke)

  • mRNA technology platform (eTheRNA har hatt «naken levering av mRNA i klinikk. Er dette sammen med PCIB?)
  • mRNA cancer and infectious disease vaccine programmes
9 Likes

Så de 2 første onkologi programmene til eTheRNA som er i klinikk er uten FimaVacc, men vi håper det tredje programmet (HPV) vil være med Vacc. Den er grei og besvarer vel spørsmålet mitt. :+1:

Prøvde også å google “intranodal injection” som de bruker ved naked delivery, men fant ikke mye, såvidt jeg forstår er det en dyp injeksjon som ikke kan brukes ved Vacc?

Gikk meg litt hus forbi den nesesprayen, men er tenkt brukt med lipider som i utgangspunktet ikke var designet for bruk i mennesker, så vi kan vel fortsatt ha ett lite håp der. :sweat_smile:

Takk for kjapt svar!

1 Like

Jeg tror helt klart vi kan utelukke fimaVacc i denne vaksinen. Den er også beregnet på mennesker i høyrisikogrupper (ikke massevaksinering), og kan derfor leveres intranarsal.

Her står det meste om vaksinen, som går klinisk tidlig i 2021:

Men her er nok annet å velge, som er midt i blinken (nevnt i innlegg over).

Blir mer enn overrasket om ikke HPV velges i fimaVacc fase 2, også nevnt av mange andre (man får bare ett straffespark etc) HPV fungerte i fase 1 med svært lovende resultater.

Det må være fakta at PCIB og eTheRNA har hatt et svært innovativt og spennende resultat. 5 år sier sitt, og de unngikk «ryddeaksjonen» av de andre kollaborative samarbeidene i sommer, etter ansettelsene av Robin/Snapir mai 2020. Går ut fra at dette får vi høre mer av under RNA Terapeutics 10. februar, hvor begge deltar. Kanskje er det dette pressemeldingen handler om, som går ut i tidspunktet for Høgsets presentasjon. At de drar med seg noe fra samarbeidet i Kina er ikke usannsynlig, når eTheRNA har brukt PCI-teknologien sammen med sin teknologi i 5 år.

China Grand Pharmaceutical and Healthcare Holdings Ltd har 8213 tilsette. Etablert i 1995.

Land som inngår i avtalen med eTheRNA:
Greater China Region and also reserve the rights in Australia, New Zealand, South Korea and ASEAN, which includes Malaysia, Indonesia, Thailand, Vietnam, the Philippines, Singapore, Laos, Cambodia, Brunei, and Myanmar.

PCI i Asia gir mening. PHO er allerede der.

«We look forward to forging additional international partnerships in the coming year.»

-Kommentar fra Dr Steven Powell, CEO of eTheRNA, etter avtalen med kineserne var offentliggjort (01.12.2020)-

25 Likes

Vår samarbeidspartner eTheRNA nevnes også blant nøkkelselskapene i markedsrapport 2020-2025, utgitt i dag. Rapporten presenterer nøkkelselskap i paradigmeskiftet som fremskyndes av pandemien og de nye mRNA vaksinene. Fra det som lenge har sett spennende ut på papiret, har RNA-medisiner tatt skrittet ut i den virkelige verden.

The recent report on mRNA Cancer Vaccines and Therapeutics market offers a thorough evaluation of key drivers, restraints, and opportunities pivotal to business expansion in the coming years.

Nøkkelselskap som nevnes i mRNA Cancer Vaccines & Therapeutics market:

  • Moderna Therapeutics
    
  • eTheRNA
    
  • BioNTech
    
  • CureVac
    
  • In-Cell-Art
    
  • Translate Bio
    
  • Tiba Biotechnology
    
  • Argos Therapeutics
    
  • Sangamo Therapeutics 
    
  • Ethris GmbH
    

Kilde: mRNA Cancer Vaccines and Therapeutics Market Report 2020 Global Industry Size, Segment by Key Companies, Types & Applications and Forecast to 2025

Paradigmeskiftet støttes også av denne artikkelen:

Kanskje vi er på rett plass til rett tid?

51 Likes

Virkelig mye god jobbing du har gjort i det siste, @lenny . Takk for at du deler.

21 Likes

@Lenny, i likhet med abacus vil jeg gjerne takke deg for all den gode og interessante informasjonen du har delt med oss i det siste, utrolig bra jobbet! Blant all informasjonen du har delt med oss må jeg innrømme at jeg likte svært godt svaret fra RS på din forespørsel; «Vi takker for lykkeønskninger og kan forsikre deg om at PCI Biotech fokuserer på å skape verdier både på kort - og lang sikt».

Selv har jeg deltatt på de fleste kvartalspresentasjonene de siste årene og har derfor pratet mye med RS, PW og HPB. Basert på dette tror jeg ikke at RS hadde skrevet dette hvis ikke selskapet kommer med noe svært positivt snart. Hvis jeg mot formodning skulle ta feil i dette, kan jeg garantere deg at RS kommer til å bli påminnet om denne uttalelsen i mange år framover. De neste månedene blir utrolig spennende!

49 Likes

Jeg må jo komme inn fra sidelinja her og påpeke at det er meget sært å skrive dette i en e-post hvis det er sterkt kurspåvirkende nyheter som er nært forestående ? Det er jo i så fall på kanten av innside informasjon.

Kan det være at RS har brukt det utsagnet før ?
Jeg tipper det var en generell kommentar, men vi vet jo at det kommer nyheter om under 2 uker. Og vi vet at nyheter kan slå ut kraftig på prisen.

6 Likes

Bra Jobba!!! :sweat_smile::clap:

3 Likes

Lurer litt på hvordan det gikk med Arve 10’ern…Reker og rødvin.

Nå ser ting lysere ut igjen med harde tiltak og vaksiner for corona. Vi har igjen fokus på ballen. Folk har snittet ned, fylt skuta til randen og nå er det snart 10.feb og det droppes kanskje noen spennende drypp som får markedet til å se lyset. Popcorn og cola er klart.

Turen er halve opplevelsen men det ville smakt godt med litt bonus i boksen nå. Tvi tvi kjære medeiere. :v:

@lenny , god graving.

7 Likes

@yrune : at de jobber hardt for aksjonærene på kort og lang sikt er vell en selvfølge. Det stoler jeg faktisk på at de gjør alle arbeidsdager i året, spesielt når de jakter kommersielt gjennombrudd. Mulig han skrev det pga han brukte 15 dager på å besvare e-posten…
PW takket også alle involverte i PCIB for hardt arbeid under sist Q. RS opptrer ryddig både under Q og podcast, synes jeg. Synes vi skal legge den ballen død. Han videreformidlet også e-posten til Radforsk. Ryddig og greit.
Jeg takker tilbake @Sorlendingen , @abacus og @Columna, dere er blant skribentene som fanget min interesse på PCIB. Jeg tar ansvar for egen investering, men har klokketro på at vi snart vil lykkes., og får en bedre reise som aksjonærer. Og ikke minst for vitenskapen og pasientene! Det er tross alt det aller viktigste.
Med ønske om en fortsatt god helg til alle!

33 Likes

Jobbe hardt behøver ikke å bety å skape aksjonærverdier. Det jeg reagerer på er koblingen mellom kommentaren «å skape verdier på kort sikt» og det å koble dette til 10feb. Det er ekstremt spekulativt.

Vi har en tendens til å overanalysere hvert ord her.

Kort sikt i denne bransjen virker å være 1-2 år.

Jeg har fortsatt tro på PCIB og har aldri gjort annet enn å kjøpe aksjer i selskapet. To the bitter end or for glory.

6 Likes

RS har ikke nevnt 10feb eller konferansen i e-posten med et eneste ord faktisk,. Jeg spurte om noe helt annet.

3 Likes

Ja, jeg tenker på hvordan folk kobler det og kommenterer det her på forumet.
Eksempelvis hvordan Sørlendingen skriver - “tror ikke RS hadde skrevet dette hvis ikke selskapet kommer med noe svært positivt snart”. Jeg har vel hørt om denne “Sørlendingen” siden jeg gikk inn i pcib for 4-5 år siden, og er takknemlig for alle bidrag og kommentarer etter Q rapporter. Men jeg finner det helt absurd å koble utsagnet til at det skal skje noe svært positivt snart, og hvis det gjør det finner jeg det absurd av RS å skrive noe slikt i en epost til 1 person, noe jeg tror ikke skjer.

Med mindre det er en setning de har brukt til stadighet før, noe jeg ikke har fått med meg.

6 Likes