Det får vi krysse fingrene for, @bamse, at van der Burgh kan bli en avgjørende faktor.
Nå spekulerer jeg fritt her med lite til ingen fagkunnskap:
Kan det være derfor det blir rapportert sterkere bivirkninger ved andre dosering av vaksinene? Det blir skrevet i pressen att bivirkningene viser att vaksinen virker, men jeg hører ingenting om bivirkninger fra lipidene, slik som jeg har forstått mRNA burde det og være minimalt med bivirkninger?
Vil sette stor pris på å bli opplyst.
Ellers vil det jo muligens utelukke ganske store deler av befolkningen i den vestlige verden for mRNA medisin etterhvert som vaksinene blir distribuert, litt skummelt om det skulle vise seg å være nødvendig med påfyll.
For min del håper jeg verden får gjort seg ferdig med vaksiner og Covid så fort så mulig, skal være fornøyd om det drypper litt på PCIB ved annet bruk av mRNA senere selv om jeg er godt i minus og gjerne kunne tenkt meg en gigant-kontrakt.
Da er det bra at det finnes en måte å levere mRNA nakent på når det trengs og der betalingsvilligheten er stor. Kan være mer lønnsomt å levere den tjenesten enn å skulle masseprodusere fimaVaccPlaster for å motta en brøkdel av 35USD per dose.
Fersk artikkel som gir et lite overblikk:
Interessant artikkel.
Skjønner bare ikke hvorfor PCIB sin teknologi for levering av mRNA ikke har mere interesse.
Leste den samme artikkelen for en stund siden @FiloD , og “the jury is still out” på den saken. CDC (Centers for Disease Control and Prevention) har uansett gitt følgende foreløpige retningslinjer for Pfizer/BioNtech- og Moderna-vaksinen som slik jeg forstår det bruker PEG som sitt leveringslipid.
" Under the EUAs, the following age groups are authorized to receive vaccination:
- Pfizer-BioNTech: ages ≥16 years
- Moderna: ages ≥18 years
Children and adolescents outside of these authorized age groups should not receive COVID-19 vaccination at this time."
Og i forkant av det rådet er det altså PEG som problematiseres.
" Background
The Advisory Committee on Immunization Practices (ACIP) has issued interim recommendations for the use of Pfizer-BioNTech and Moderna COVID-19 vaccines for the prevention of coronavirus disease 2019 (COVID-19) in the United States. Both vaccines are lipid nanoparticle-formulated"
En link i artikkelen til FiloD viser at fra generell vaksinering så er frekvens av anfylaktisk sjokk 1,3 cases per 1 million. Ut fra en gjennomgang av rett over 25 millioner vaksineringer.
Mens det foreløpige data fra sent desember viste 6 caser på 272 001 vaksineringer:
Tilfeldigheter eller ei. Frekvensen er altså 20 ganger høyere, og trolig årsaken til at CDC enn så lenge sier at “folk under 18 ikke skal vaksineres med mRNA-vaksinen med lipid-levering (PEG”.
Hvilken rolle PCIB kan spille her med naked mRNA delivery har jeg ikke klart for meg. Men at mRNA har fått sitt teknologiske gjennombrudd med covid-vaksinene er helt klart, 90-95% effekt er helt suverent.
PCIB selv sier at de fortsatt har veldig stor tro på sin PCI-teknologi innen mRNA.
I Ålesund har noen allerede noen fått allergisjokk av vaksinen, selv om det kun er vaksinert 233 personer. Det gikk heldigvis bra med sykepleieren: https://www.nrk.no/mr/fikk-allergisjokk-etter-koronavaksine-1.15317129
Fra artikkelen:
Flere vanlige legemidler har mye høyere risiko for allergisjokk, for eksempel penicillin, der ca. en av 10.000 får en allergisjokk, sier han.
Men nå er både Moderna og Pfizer/BioNTech sin Covid-19 mRNA vaksiner med lipider (polyethylene glycol (PEG) allerede godkjent og masse vaksinering er startet, eller?
Er det muligheter disse vaksinene kan bli trukket tilbake fra markedet?
Det tvivler jeg meget stærkt på - selv om vaccinerne stadig er så “nye” at langtidsvirkningerne ikke er kendte endnu.
Men jeg tænker at når vi er længere fremme i forløbet, og i fald disse kun virker i ca. 1 år - så vil der kommer andre (bedre og længere virkende) vacciner - ligesom vi ikke skal være blind for at både Moderna og Pfizer/BioNTech, formodentlig er klar over disse udfordringer (med PEG) og derfor ikke bare sidder og tror den hellige grav er velbevaret.
Mon ikke de også er i gang med næste generation af vaccine mod Covid 19 - og det er her jeg håber at PCIB fimaVacc, på en eller anden måde bliver involveret, ikke nødvendigvis i disse to selskaber, men med henblik på at andre selskaber, ønsker at afprøve nye muligheder for at få nogle bedre resultater, uden nævnte bivirkninger og måske hvor perioden for vaccinens virkning, bliver kraftigt forøget.
De siste ukene har jeg lest at kun 27% av legene i Tyskland ville ta vaksinen, og at kun halvparten av sykepleierne vil gjoere det samme. Finner ikke igjen artikkelen, hvor en professor etter og ha trukket fra alle minuser og plusser, mente at covid 19 vaksinen kun var 29% effektiv. Og ikke 95%. En annen artikkel som jeg postet paa korona traaden, mener at vaksinen kan gi varige skader paa hjernen.
Kanskje vaksinen paa sikt kommer til og bli en skandale, hvor muligens PCIB kan bidra til og levere noe som er tryggere paa ett senere tidspunkt. Undertegnede kommer ikke til og ta vaksinen. For mange har mistet livet, og for mange har blitt syke paa forskjellige maater i etterkant, i tillegg til at man ikke kjenner langtids bivirkningene.
Veldig skummelt at du sprer skepsis om vaksinen på bakgrunn av en “artikkel du ikke finner igjen”. Jeg stoler på bransjen, kontrollorganene og i det hele tatt hele prosessen under utviklingen av vaksinen - jeg har ingen grunn til annet.
Altså, argumentet for det norske vaksinasjonsprogrammet er at man har mange tiår med tall. Når det gjelder mRNA-vaksiner har vi under ett år med tall. Skepsis til denne vaksinen er sunn vitenskapelig skepsis, ikke koko-vaksinemotstander-CIA-chip-overvåkning-skepsis.
Hvis alle tenker som deg kan vi like gjerne kjøre emisjon i PCIB nå. For rekrutteringen i release vil i så fall gå sakte i lang tid fremover om ingen takker ja til vaksine.
Yes, du har rett, her har mammon behov forrang foran helse sikkerhet. Vi faar bare haape at jeg tar feil. Men vi kan faa en Chem partner paa veien uansett hvordan dette gaar. Noe som kan eliminere en emisjon som paa ett eller annet tidspunkt vil komme uansett hvis vi ikke faar.
solo; En stund siden jeg sluttet å feste lite til dine ville konspirasjonsteorier innen så vel politikk, helse og annet!
Når det kommer til vaksinen har mange uavhengige kapasiteter innen legevitenskapen forklart hvor genial teknologi som er blitt benyttet i BioNTech og Moderna sine vaksiner ; og at sjansene for bivirkninger ved denne teknologien er langt mindre enn ved tidligere vaksineteknologier.
Dessuten svært uheldig at noen sprer skrekkpropaganda om vaksinene mot Covid-19 i egen vinnings skyld!
I denne sammenheng kan vi like gjerne snakke om å skyte seg selv i foten. Ikke at jeg tror at skriblerier på TI vil påvirke noe som helst, men jo flere som sprer dette dystre vaksinehysteriet jo større impact vil covid 19 få på blant annet rekrutteringen på Release-studiet. Greit nok at det kan være visse bivirkninger. Alle medisiner har dette i større eller mindre grad. Uansett har absolutt alle en borgerplikt i å være med på å få dette svineriet under kontroll. Da får man leve med at enkelte må ta en smell for laget.
Forstaar ikke hvilke vinning jeg skulle ha av at vaksinene pga. bivirkninger eventuellt skulle misslykkes? ;-)) Eller noen andre for den saks skyld. Ogsaa foreslaar jeg at du slutter og lese mine innlegg.
Hvis det er bivirkninger når mindre molekyler skal leveres med mRNA (Pfizer/BioNTech og Moderna), blir det vel større bivirkninger når større molekyler (feks kreftvaksiner) skal leveres? Var ikke det poenget lenger oppe her? Det skal vel erfares mye rundt de nye Corona-vaksinene (mRNA) som vil påvirke vaksineutvikling i ettertid?
De vet hvem de skal kontakte…