Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 4 (PCIB) 1

Disse 132 kronene er nok bare lommerusk hvis det går slik det ser ut til å gå ( med alt )…og da satser vi på at det er 51% sjanse for at går slik :))

3 Likes

Nå ligger det inne startordre på 16770 stk til kr 29. Begynner å få økt volum nå. I dag bikker vi 30 tror jeg og det er påtide å fylle på mer når kursen skal videre opp. Jeg kjøper mer i dag :trophy:

10 Likes

Bikker vi 32 i dag? :thinking:

3 Likes

At vi håper på at kursen bikker 30kr, er jo så smått helt utrolig!!!
At vi fremdeles kan kjøpe aksjer under emisjonskurs er jo helt vilt :boom:

4 Likes

TLR3 viktig i mange vaksiner:



FimaVacc gir:

10 Likes

Det er langt fra euforisk stemning i PCIB. Skimter til kursutvikling og mot peers verdier, norske så vel som internasjonale biotek mot pipeline og eks indikasjon innen onkologi i avsluttende fase. PCIB har en plattformteknologi!

På en mnd er PCIB kurs + 4,6%…

Kursfall fra 80-90kr området for kort tid siden.

Kursfall 50% på 1 år

Fundamentalt er i mine øyne mye bedre enn tristesse kurs.

Nu har disse kursbevegelsene plutselig endret seg i PCIB flere ganger. Så hvor dette plutselig ender vet ingen!

Men OM det kommer solide resultater og validering av PCIB teknologien håper jeg på et solid byks opp i markedsverdien, bunnsolid ny bunn og en liknende «Genmab stigning», jevn og fin!. Det ville vært fantastisk for norsk helsenæring. Krysse fingre :pray: :crossed_fingers:

Er Pareto eller markedet helt på bærtur? Bare lead indikasjon i RELEASE indikerte kursmål 200kr. Per nu er det Pareto :joy:. Nesten 10 * dagens kurs :sweat_smile:

The 3rd asset (fimaNAc) is of particular interest by pharma companies

9 Likes

Jeg tror at for mange (ikke de som er ivrige på TI kanskje) så har troen på både teknologien og RELEASE fått seg en solid knekk etter AZ ikke ville gå videre og tilsynelatende treg rekruttering i RELEASE pga. pandemien.

Så fort vi får en de-risk på at noen faktisk er kommersielt interessert i teknologien og/eller at RELEASE er på track så vil kjøpsinteressen eskalere, fordi jeg tror mange sitter på sidelinja klar til å kjøpe. Fram til da ser jeg ikke noen grunn hvorfor kursen plutselig skulle ta av.

7 Likes

Som sagt før. Det kan jeg forstå. Jeg har langt fra en fasit.

Stusser alltid på de som er så kategoriske og sier at det ikke finnes noen grunn for stigning osv. Hvor mange ganger skjer ikke det stikk motsatte da :sweat_smile:. Er ikke kurs uansett pr nu langt fra «ta av» nivå?

Og selvsagt skal en ta meglerhus og deres analyser for hva det er. Men det er jo analytikere som vurderer biotechs generelt og med solid sektor kunnskap. Og nu har PCIB høye kursmål fra Pareto, ABG og Arctic.

Og på TA tråden ser flere der muligheter for solide bevegelser. Jeg kan ikke TA men!

Jeg ser derimot mange grunner for en plutselig reprising.

Men helt fint å vente til 10 februar om noen dager for å se hva som er av resultater :crossed_fingers:

Det en må respektere er at mange vurderer en inngang på eksempelvis 200kr som bedre vurdert riskreward enn nu på 20kr tallet da det kan være kommet til fundamentale nyheter og resultater. Kan lett forstå det. Vurdering og aksept for risiko kan være så mangt!

4 Likes

Volum på 76700 nå på litt over en time. Det er økt interesse for aksjen og da bør/skal den opp. Jeg tenker at det er viktig å få aksjen fort over 30 for at den skal bygge seg videre opp nå. Hvis den først får litt drahjelp så ser vi fort både 40 og 50 og videre opp :muscle:

9 Likes

«Kommersielt interessert». Det fundamentale nøkkelordet og kanskje elefanten i rommet. Jeg tror nye «banebrytende» resultater vil bli mottatt med et skuldertrekk i markedet, kanskje med unntak av noen kortvarige blaff i kursen. Ja, vi vet at teknologien fungerer. Nok om det! Nå må Per bevise at teknologien er kommersielt interessant og at det også er andre enn egne aksjonærer som er villige til å ta finansiell risiko. Behovet for en slik validering økte betraktelig etter at AZ takket nei, og dette må ledelsen ta inn over seg. Vi kan gjerne høre mer om flere banebrytende resultater, men det er nok først når vi får en ordentlig derisk i form av en kommersiell validering at det vil bli virkelig lyse tider for oss PCIB-aksjonærer.

24 Likes

Oi oi, orker ikke «tenke» på den muligheten også nu. Jeg håper kun på presentasjon av gode resultater med PCIB sin teknologi innen mRNA (og naked leveringsteknologi) om noen dager. Mener det er mer enn nok! Men klart også at slik validering som du nevner er ENORMT viktig! Da er det i så fall plutselig Pareto og kursmål som er geniene og markedet på bærtur. What a difference a day MAY make! Håper på et slikt utfall :crossed_fingers::pray:

4 Likes

Beslutningen for retningen de ønsker med FimaVacc er nok alt tatt internt hos PCIB, og de jobber da mot denne strategien, men det er vel ikke noe å melde markedet før alt er klart.

9 Likes

Ser ut som det plutselig i rykk og napp er en kjøper som tar 10-30 000 ish aksjer i en jafs. Snart nytt jafs igjen? Stillstand en stund nu.

2 Likes

Arve? :shrimp::wine_glass:

3 Likes

Lunta er tent, bare å ta på vernebriller og hørselsvern.

3 Likes

Så det du sier er at noen selger 10-30000 aksjer i slengen? Hvem vil ut??!!

6 Likes

The beauty med markedet :joy: :bomb:
Slik er det selvsagt :rofl:. Men skimter sceneskifte. :crossed_fingers:
Noen gidder ikke jabbe forsiktig og drar kursen like gjerne plutselig mye opp for å få litt solide poster. Det var det jeg tenkte på :sweat_smile:

Er det egentlig noe særlig motstand oppover? Brøyt jo med letthet 30kr for noen dager siden.

1 Like

eTheRNA med vaksiner med naked mRNA (hvor FimaNac kan være involvert) innen blant annet HPV og Melanoma. Er ikke det sannsynlig at de vil teste disse med fimaVacc når de går klinisk i år?
Hvorfor holder de ellers fortsatt sammen på 5 året? Mulig de har flere tilbud, og er i forhandlinger med Sjoerd van der Burg involvert (spesialområdet til fimaVacc/SVDB er immunrespons).

mRna vaksiner trenger bedre og mer langvarig immunrespons, linket tidligere av meg (CD4, CD8, cytokiner, TLR3 osv)

Så til en logisk tanke jeg har:
Refererer til den omfattende forskningsrapporten rundt mRNA-vaksiner som forteller at de trenger hjelp til god og varig immunrespons (innlegg litt lenger oppe). Når PCIB sin teknologi både innen FimaNac (mRNA blant annet) og fimaVacc (vaksineforsterker) er laget av de samme forskerne, er det vell logisk at de passer som hand i hanske? Altså fimaVacc er perfekt i kombinasjon med mRNA?

11 Likes

For tidelig å konkludere selvsagt men det er kanskje litt spesielt å se på den “omtalen” AZ får på mediene nå for tiden.
"den “gamle” vaksinemodellen ser ut for å tape terreng hele tiden og AZ sitt bidrag forsvant som mulig vaksine for meg og min aldersklasse i dag.
Jeg er ikke lei meg for det :slight_smile:

Kanskje tiden snart er moden for et comback for AZ til PCIB?
Denne corona-erfaringen som ikke bygger på genteknologi mRNA ser for tiden ut til å få litt mental juling.

Eller som PCIB formulerer det , intet er terminert.

lykke til

3 Likes

mRNA er i alle fall superhot om dagen. Ingen tvil om det.
Pandemien har jo fått mRNA frem i lyset og nå to godkjente mRNA vaksiner. Om pandemien bremser litt på RELEASE så tenker jeg pandemien også setter fart på mRNA - det er bra!

10 Likes