Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 4 (PCIB) 1

True! Companies need to focus on BOTH “white coats” AND “black suits”.

It seems the company is well aware that almost all big pharma and mRNA biotechs attend the conference this week.

Then a few weeks after Carnegie and investors

Best of both worlds :crossed_fingers:

Where to meet us: List of all events where we are planning to attend during current half year, with a link to the event:

  • 12th Annual RNA Therapeutics Virtual Conference , UK based online event 10-11 February 2021. Virtual company presentation, 13:10pm (CET) 10th February 2021.
  • CARNEGIE VIRTUAL HEALTHCARE SEMINAR 2021, Stockholm based online event 9-12 March 2021. Virtual company presentation 16:15pm (CET) 9th March 2021
10 Likes

Må si det er litt kjedelig at konferansen denne uken koster så mye.
Kjenner jeg har vegring for å betale £999 for å se Pcib. Kan jo kjøpte ca 364stk mer aksjer for den prisen :slight_smile:

6 Likes

Lite aktuelt å bruke penger på det, kjøp heller flere aksjer.

6 Likes

Man kunne kanskje kjørt en spleis på et eller annet vis. Men sannsynligvis er alt det viktige vi trenger å vite tilgjengelig via børsmelding. Men det viser jo at konferansen er rettet mot store aktører.

2 Likes

Unnskyld meg. Men når ble en konferanse gratis.

Det er en sang som nynnes, euphoria …
Sangen er fin, men det er ikke mye i kurs/graf som likner på det :sweat_smile:

Det finnes flere konferanser som streames uten å betale. Sist DNB helsekonferanse kunne sees for free.

Usikker på Carnegie konferansen neste måned.

Interessen nu er stigende, lett å se ved volum. Snart omsatt 400 000 aksjer nu.

Ellers interessant å se PCI Biotech deltar i konsortium med forskning og utvikling innen antibiotika og kanskje verdens største helseutfordring, antibiotikaresistens.

Slike forhold synes jeg selskaper generelt kan børsmelde. Spesielt når selskap er innen biotek hvor mulig pipeline kan utvikles. Ikke minst utvikling av både preklinisk og klinisk i ulike faser som er store deler av verdivurderinger. Eller?

4 Likes

Hvordan er det mulig med et sånt volum og nedgang, såpass nært 10. feb? Her skal kursen mer opp :point_up_2:

Er vel et naturlig resultat av økningen som kom mot onsdagens presentasjon. Utelukker ikke at det er flere som ønsker å nedjustere beholdningen som risikojustering i form av forventningene som er knyttet til konferansen. Personlig liker jeg tanken som har blitt luftet i tråden tidligere: Selv om det ikke skulle være noe forbausende nytt, drar de hvertfall ikke på en konferanse for å presentere noen negative nyheter.

4 Likes

Hausse koret må trutte hårdere i Trumpeten - men de er vel travlt beskæftiget med at hive trading gevinster hjem nu?

1 Like

Det er vel langt bedre om det er som nu, en forsiktig og grei stigning, økende volum og så kan en MULIG solid rekyl komme etter konferanse DERSOM det er gode resultater i teknologien som er presentert. Solid fundament og mindre volatilitet :pray::partying_face:

11 Likes

Nå snur det👆

1 Like

Vi har hatt nok av hausing og påfølgende grusing i denne aksjen. 2020 viste oss at rekylen gjerne blir sterkere enn forventningene, så det er godt å se at markedet er avventende denne gang.

3 Likes

Er enig at det har vært en del hausing og harde fall. Men nå er det bare å se framover og holde på hatten, nå går det opp👌

Nå er den oppdatert med:

  • 12th Annual RNA Therapeutics Virtual Conference, UK based online event 10-11 February 2021. Virtual company presentation, 13:10pm (CET) 10th February 2021.
  • CARNEGIE VIRTUAL HEALTHCARE SEMINAR 2021, Stockholm based online event 9-12 March 2021. Virtual company presentation 16:15pm (CET) 9th March 2021
  • H.C. Wainwright Global Life Sciences Conference, March 9-10 2021. Virtual company presentation, time and date TBC
32 Likes

https://hcwevents.com/globalconference/

2 Likes

Krysser fingrene for en tsunami av cash heading our way :gem::raised_back_of_hand::sweat_smile:

4 Likes

Hausing? Hvorfor i all verden kommer det ordet stadig inn i en tråd som omhandler et småmyggbiotek-selskap, og som ALLTID har vært det?
PCIB har vell aldri blitt verdsatt som annet enn en biotekmygg av det minste slaget?
Er det ikke lov å spekulere i sammenhenger mellom samarbeidspartnere, teknologier etc, uten at det kalles hausing? Er det hausing har det i så fall vært totalt mislykket. PCIB har mcap tilsvarende 0,16% av feks Moderna, og selv om kursen har vært høyere pga mulig avtale etter 5 år samarbeid med BP, har vell PCIB aldri vært hauset opp? En møbelfabrikk på sunnmøre ble solgt for langt høyere summer enn PCIB noen gang har vore værdt, selv om det har teknologi som omhandler det hotteste innen pharma.
Noen burde kanskje bare logge av, og heller kun lese børsmeldingene fra selskapet.

PS: no har det vært tilnærmet begravelse her inne siden oktober. Nå oppfordrer jeg bajsarane til å snart få liket under jorda.
Takker forresten for mange flotte bidrag de siste dagene med håp om at begravelsen gikk mot slutten.

50 Likes

Spot on @lenny Har selv fått mange av mine innlegg slettet av moderatorene pga de mente jeg hauset og fikk latterlig nok 14 dager utestengelse :joy: Ikke bra visstnok å være optimistisk på egne investeringer. Har videre canselert mitt insider medlemskap. På tide at enkelte av moderatorene går litt i seg selv her på PCIB tråden.

17 Likes

Jeg fikk slettet et innlegg torsdag, der jeg påpekte at vår samarbeidspartner gjennom 5 år (eTheRNA) søkte etter nye 3 stillinger, hvor de i utlysningen var ute etter folk som skal arbeide mot samarbeidspartnere, og implementere teknologi fra andre plattformer.
Hadde tydeligvis mer relevans senere på kvelden, at moderator hadde kjøpt seg flere aksjer i PCIB.
Man får heller glede seg over alle flinke skribentene her inne, og svelge kameler.

17 Likes

Skal ikke svare for moderatorer, men pcib tråden hadde helt tydelig behov for moderering spesielt pre AZ avslag. Det var alt for mye gjentagelser, og mye av gjentagelsene var overoptimistiske antagelser samt fakta tatt ut av kontekst. Det man ønsker er mest mulig balanse, slik at man for god informasjon til å ta gode avgjørelser utfra. Denne historiske ballasten gjør kanskje at moderatorene er litt mer på hugget her.

7 Likes