Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 4 (PCIB) 1

Da kursen var over 80… ble nac tilnærmet verdsatt til 0kr.
Nå er kursen 23 kr ???
Og i ettertid har vi fått viktige patenter.
Jeg håper virkelig at ikke nye aksjonærer har latt seg skremme av denne robot handelen,og trodd at nå er det slutten…
For fakta er at vi har ikke begynt, og det fundamentale i Pcib er Fantastisk :champagne:

10 Likes

På en annen side… Hva var det som trakk kursen dit i utgangspunktet ?

Results results, and they are still here and known :star_struck:

ABG targetprice 37kr

1 Like

Det var AZ!!! Men analytikernes kursmål baserer seg på det fundamentale, Gallegangs studie💥
Vi springer rundt som hodeløse høns, se og hør på hva ledelsen i Pcib sier og har av produkter…

1 Like

Da kursen var over 80 var det blodhaus og spekulasjoner ut av en annen verden. Samtidig var/virket AZ samarbeidet som en kraftig derisking. Hadde de valgt å fortsette/utvide samarbeidet så kan det godt hende at det ville vært penger involvert.

Akkurat nå tror jeg det er risiko som gjenspeiles i kursen. Markedet er skeptiske til at rekrutteringen går som den skal. Personlig velger jeg å stole på ledelsen, at de er on track med tanke på guidingen. Og forhåpentligvis så kommer det noen gode og oppløftende nyheter innen interim, for det er trist å se på kursbevegelsen.

3 Likes

Minner om at Pareto hadde en light analyse i august som kun basert på fimaChem så for seg at PCIB kunne nå en market cap på linje med Oncopeptides:

20 Likes

Utfra denne så ser Pareto ca 8 milliarder i mcap for PCIB.
Dagens mcap er ca 800 millioner

Ca 10 ganger oppside ved denne vurdering :bomb: peer analyse

Og det bare på ett av teknologiben på en indikasjon

2 Likes

Det var på EN indikasjon,på ett bein ( chem)

2 Likes

Vil gjøre folk oppmerksom på at vi per nå antakelig er utsatt for et angrep fra shortere.

Sett mønsteret før, aksjer lånes ut feks fra Storebrand fondene, DNB egenhandelskonto er mellomann for shorteren som selger en god del direkte i markedet, men like mye ligger på salgssiden med en del volum og til tider flasher større salgsposter for å skremme aksjonærer.

Med lav interesse og volum som vi har nå er det enkelt å presse kursen ned.

11 Likes

På sikt er dette gull for oss som virkelig ser potensialet og dagens galskap…
Jeg tar imot med glede👍

Måtte de brenne av seg fingrene helt til skuldrene.

7 Likes

Synes påstanden om shorting av aksjen bør dokumenteres
Tror heller mange begynner å bli dørgende lei av å se at aksjekursen bare faller og faller, og verdien av egne investeringer fordunster.

4 Likes

Hvor har du det fra?
https://ssr.finanstilsynet.no/

2 Likes

Brannfakkel :wink:: Det er nok lettere for den enkelte å skylde på shorting enn å erkjenne at man kanskje ikke har vurdert det fundamentale helt riktig på et tidspunkt.

6 Likes

Forventer ingenting annet fra deg Ebitor!

Det er typisk mønster for shorting som Investor sa og det beste med det er at disse robotene tar ikke forbehold om positive nyhet men kun pris bevegelsen i aksjen. Derfor med positive nyheter så kommer robotonene løpende etter for å dekke inn shorten og derfor forsterker rallyen oppover.

Det fundamentale har bare forsterket seg de siste par årene og jeg ser disse nivåene som meget gunstige til å plukke på og oppsiden betraketelig større enn nedsiden selv om vi kan kanskje videre ned i det korte bildet!

5 Likes

Mulig det. Jeg er derimot helt enig i ovennevnte kommentarer og JEG vurderer handel og lavt volum på grusing av kurs som indikasjon på shorting. Og det er vel flere biotek som har slike posisjoner.

Merkelig handel og robot fart.

La i så fall shortere bli knust helt plutselig på nyheter

Jeg vurderer handel på lavt volum og grusing av kurs som indikasjon på at markedet ikke har trua på selskapet.

Reporting threshold reset to 0.2% after 19 March 2021

https://ssr.finanstilsynet.no/

Men når volumet er så lavt som det er for PCIB så er det vel mulg at det foregår shorting av en viss betydning likevel. 0,2% tilsvarer 74.652 aksjer. To av tre dager de siste fem ukene har volumet for PCIB ligget under 100.000. NANO, BGB, ArcticZymes og Photocure er ført opp i registeret for i år. Sånn sett er det vel ikke usannsynlig at også PCIB kan være utsatt for noe tilsvarende i mindre skala.

2 Likes

Kult å være så uenig!

Jeg leser merkelig handelsmønster.

Bare å fortsette å levere results så kommer verdier helt plutselig fram. Enkelt og greit

Og dritkult at vi har med jammerkor daglig på et selskap de ikke har troa på. En studie det hele :sweat_smile:

Det var kun det at det var skrevet som fakta at vi var under short angrep. Setningen er forandret så det er greit.

Trur vi har litt tillitskrise til PCIB og noen ønsker å selge seg ned i påvente av ny info.

1 Like