Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 4 (PCIB) 1

hva som skjer videre med FimaVACC ble guidet høst 2020, ganske sikker på at det falt igjennom pga ingen AZ avtale. Jeg ser derfor ikke for meg at de skal sette igang en VACC studie med emisjon og uten partner på disse aksjekurser.

Husk at FDA og EMA har gitt PCIB muligheten for (AA) ved interim avlesning for RELEASE studien. DE SER JO AT DETTE FUNGERER LANGT BEDRE ENN DAGENS BEHANDLING så at ikke dette blir medisin i 22-23. :muscle::champagne: Personlig investerer jeg ytterligere på disse nivåer. En liten Reminder. Nucana må innrullere 828 pasienter mot PCIB sine 186. Sier litt om troen til FDA/EMA :dart:

10 Likes

Gratulerer med FPD i USA!
Dette er en beskjed jeg har ventet på lenge.

Ikke overrasket over at aksjekurs ikke stiger mer enn den gjør og innholdet i seg selv er jo ikke svært verdidrivende. Som jeg stadig minner meg selv om så har PCIB etter min mening lagt brikke for brikke ved å fokusere på patenter, forskning, tester og samarbeid over en lengre periode. Fundamentet begynner å bli utrolig sterkt og hvis vi ser bort fra AZ-avtalen som dessverre aldri ble noe av, så er jeg glad for at selskapet har gjort det på denne måten, både for å være forberedt på hurtig vekst (som er svært vanlig i biotech), men også å vite hvor selskapet skal styre sin strategi for å lykkes med teknologien.

Da kursen var 86kr på topp var jeg ikke i tvil om å holde på aksjen. I ettertid vil jeg si at fundamentet har blitt styrket med blant annet tiltak for økt innrullering i RELEASE (FimaChem), lovende patenter og hittil ingen utsettelse av estimert tid for Interim (selv med Covid-situasjonen). Den store driveren for oppgangen var da AZ og potensiell FimaNAc-avtale. Etter min og analytikere som har vurdert selskapet sin mening, så ligger de største håndfaste verdiene pr.dags dato i Chem, så Vacc og avslutningsvis NAc.

Jeg tror alt nå ligger tilrette for en eventyrlig reise for aksjonærene i PCIB, men for at dette skal skje før Release så tror jeg det er absolutt nødvendig med håndfaste avtaler hvor inntekter fra samarbeid er inkludert. FimaNac og FimaVacc er etter min mening begge i stand til å bli en mye større inntektskilde enn Chem, men det er Chem som holder meg optimistisk på suksess.

Min spådom over hendelser som kommer i kronologisk rekkefølge:

  • [FimaChem] Eksklusiv avtale inkl. upfront med kinesisk selskap
  • [FimaVacc] Melding om egetfinansiert studie
  • [FimaVacc] Melding om nytt studie i samarbeid med partner. Mitt bet da vil være et selskap tilbyr CPI (CheckPoint Inhibitor)
  • [FimaChem] AA i Releasestudiet og godkjenning av PCIB sin teknologi for behandling

Vil legge til at jeg holder forventninger rundt NAc nede på bakgrunn av skuffelsen etter AZ. Vil heller bli positivt overrasket dersom det skulle skje noe i mellomperioden. De oppleste i medisinbransjen er relativt overbeviste om at det fremtiden er mRNA og vi vet at PCIB sin teknologi kan både brukes sammen med andre leveringsmetoder og alene.

Avslutningsvis vil jeg si at jeg aldri har vært opplest i et selskap jeg har mer troa på enn PCIB. Kursen er latterlig lav etter min mening, men også forståelig på bakgrunn av markedets “fordommer” mot biotech-aksjer. Men når omsider toget ruller og går, så skal det sies at selskapets lave kostnader, brede portefølje av patenter, dype innsikt og klare strategi lover godt når aksjen prises til under en milliard.

Skal ikke undergrave GME, men det skal sies at de aksjonærene ikke er alene om å skulle dra til månen :slight_smile: Ha en fin uke!

45 Likes

Godt skrevet Tobaquette.

Du oppsummerer veldig godt aarsaken til at de fleste av oss ikke selger, paa tross av at det har gaatt mange aar, og Biontech AZ nederlaget.

Spoersmaalet er bare hvor lang tid det vil ta, og eller om salgsdelen i ledelsen maa skiftes ut for at vi skal ha noen mulighet til og komme dit.

1 Like

Selv om det stadig skrives avtaler preklinisk må jeg si jeg blir overasket om det kommer avtale før interim eller annen avlesning/hendelse fra studien som sier noe om resultat. Jeg har håp om at de forhandler i forkant, slik at avtalen kan være klar når dette skjer. En avtale på nåværende tidspunk uten mer data er jeg redd blir med veldig stor “rabatt”.

Det er mulig det allikevel er det rette å gjøre, “gi bort” deler av CHEM for å komme videre med VACC.

Ble vel oppklart her i går, men legger allikevel ut svaret jeg fikk, på hvor mange behandlinger som blir gitt i RELEASE:

Takk for mail og din interesse for PCI Biotech.

«Det blir gitt opp til 2 fima Chem behandlinger i RELEASE, og dette vurderes i hvert enkelt tilfelle. Bakgrunnsbehandlingen med kjemoterapi gjennomføres i 8 sykluser med 21 dagers mellomrom. Det er ikke alle pasientene som gjennomfører alle 8 sykluser, og en eventuell andre fima Chem behandling skjer ved eller etter den femte syklusen.»

15 Likes

Forstår veldig godt synspunktet ditt. Når det kommer til data i FimaChem-studiet så er det jo godt dokumentert at teknologien fungerer bedre enn noe annet som er tilgjengelig innen behandling av GGK. Posisjonen og strategien selskapet kjører per dags dato tror jeg gjør at både ledelse og eiere ikke ønsker å gå med på en potensiell dårlig avtale. Det skal sies at selskapet kan se verdier av en avtale utover ren kapital også mtp. inntreden i Kina som er et komplekst marked. Samtidig kan selskapet ha sikre finansielle midler da for både egetfinansiert Vacc-studie og trygghet for aksjonærer rundt RELEASE. Så det kan være mange fordeler med å inngå en avtale med partner i Kina, men jeg er sikker på at selskapet ikke vil gjøre dette for enhver pris og uten nøye gjennomgang av fordeler og ulemper. Så dersom ikke en potensiell avtale er god nok, så tror jeg heller ikke PCIB vil gå med på det.

Heller ikke uvanlig at de største verdiene i en slik avtale kommer i form av milepæler. På denne måten kan partner slippe de største kostnadene på forhånd før validering av teknologi er oppnådd og samtidig sikre tilgang på produktet før andre konkurrenter.

2 Likes

Nå herjes det med kursen, skikkelig robot warz her

@Longtrader er du ferdig snart :rofl::tumbler_glass::smoking:

Resultatene er jo bra, men antall pasienter er veldig lavt, så er jo ikke helt enig at det er godt dokumentert. Hadde det vært godt dokumentert hadde vel produktet vært i salg.
Vi har opplevd før at gode data i tidlig fase faller igjennom i større studier.
Det er godt mulig at resultatene er såpass gode at noen er villig til å ta risken før mer data er tilgjengelig, jeg vet for lite om slike avtaler til at jeg har noe å bidra med der.

Når det er sagt så har jo PW uttalt at de ønsker en avtale/partner i ASIA snarest, men hva PW mener med snarest kan jo være så mangt. Nå er de jo godt i gang i Asia uten partner.

4 Likes

Har ikke Investor beskrevet datagrunnlaget med statistisk signifikans? Og har ikke FDA og EMA gitt RELEASE egenskaper på bakgrunn av data. Med andre ord godt dokumentert står seg godt! Slik som @Tacobaguette beskriver godt.

Vil tro en av de største aksjonærer i PCI Biotech som er statistiker har gjort seg en oppfatning om dokumenterte data :bomb:

Godt dokumentert er ikke det samme som at det er gitt markedstilgang (bastant) det tror jeg du skjønner! Men det er gode data og god dokumentasjon hvis ikke ville ikke FDA og EMA kunne gi gitte privilegier som eks antall i den randomiserte studien, AA mulighet basert på interim osv. se på @Investor sin sannsynlighetsberegninger på data per nu kan søkes på dette fora. Mye bra sannsynlighetsvurderinger som kan benyttes i sin riskreward vurdering

Nei, nu står ikke verda til påske yrune :joy:

@aksjenooben kanskje du skal vente til kvartalspresentasjonen denne uken med slik bastant påstand om intet kommersiell suksess ? Deretter eventuelt om intet nytt gjør spørsmål under Q&A.

2 Likes

FPD i USA er utvilsomt en god nyhet.

Står fremdeles på at det trengs en utskifting i ledelsen. Tenk om PW i forbindelse med Q1 hadde trukket seg tilbake og de hadde presentert en CEO med kommersialisering som hovedfokus, fagfelt og erfaring. En som er tydelig, sterk og klar og samtidig vet hvordan man skal håndtere finansmarkedet. Det hadde gjenopprettet tillit i markedet og ville sannsynligvis påvirket kursen meget positivt i denne ventefasen.

1 Like

Her nå du nok utdype.
Så kan du kanskje tenke på at selskapet selv har aldri sagt at resultatene så langt er bra, de bruker begreper som “lovende”. Og det er nok en god grunn til det, datagrunnlaget er for tynt til at man kan være bastant. Når det er sagt så antar jeg de er veldig fornøyd med resultatene internt, men forskning er en ting og business er en annen.

1 Like

Ble det ikke ansatt 2 stk i fjor med fokus på kommersialisering ? Hvorfor bytte ut PW da ?

12 Likes

Har ikke sett at de 2 nye har utrettet stort med tanke på kommersialisering.
På tide de kommer frem i lyset med noen ideer snart!

4 Likes

Enig. Er jo fullstendig dødt om en ser bort fra siste melding. Tror også Per har gjort sitt. Sannsynligvis fornuftig med nye vyer her.
Ender sikkert dagen i minus.

1 Like

Herremin for en gjeng!

Dette er en fin dag, god utvikling og ok til godt volum på stigende kurs. Muppetshow takter fra enkelte.

Selvsagt jobber selskapet med uttalt strategi og selvsagt jobber de nyansatte med det de skal jobbe med.

Gode resultater i RELEASE mot kanskje eneste konkurrent gir som en eminen bioteker her skrev game, set og match.

Deretter kom FPD USA og bekreftelse fra selskapet om picking up in all geographies.

Om noen dager er det kvartalspresentasjon.

Dette er bare glede :partying_face:
VWAP er nu 25,1kr

11 Likes

Hvor lenge har de vært ansatt, 1 år ? Det tar jo litt tid å skrive avtaler, og mitt håp er jo at de jobber med eller har avtaler klare som venter på mer data.

Man kan jo f.eks. se til modern - PHO - Hestedal som kanskje snakket litt for mye til aksjonærene meldte jo at PHO var i due diligence, så fikk han sparken. 1 års tid etter han ble sparket ut ble Cevira avtalen signert og DS fikk all æren. Hva den DD gikk ut på fikk vi vel aldri vite ? Var Cevira avtalen godt på vei når DS tok over ? Etter å ha fulgt PHO har man lært at man skal være veldig forsiktig når det gjelder å snakke om avtaler før det er signert (gjelder til en viss grad pcib også) - og ikke minst veldig nøye med hvordan de er utformet. (PHO har gått på ett par smeller der)

4 Likes

Utrolig så lite som skal til for å glede de innvidde :wink:

Skummer alltid fort over det du skriver av negativitet til det kjedsommelige å vet ei heller hva slags prosenter du opererer med, men jeg tar gladelig i mot 5% oppgang i bio.

8 Likes