Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 4 (PCIB) 1

Hver 3. eller hver 5… ikke 3 eller 5.

1 Like

Ble litt tamt uten PW og Sørlendingen tilstede ved kvartalspresentasjonen, men innholdet var uansett positivt.

1 Like

Dette er omtrent min oppsummering også. Så i min portefølje har PCIB tatt steget opp fra uinvesterbar til “man vil ikke være helt ute”.

Jeg må si at for ti dager siden hadde jeg bange anelser om at selskapet var et synkende skip i oppløsning, omtrent som NANO på det verste, er ikke der lenger nå.

Men trenger mer kjøtt på beina og mye mer transparens før det blir aktuelt å gå tungt inn.

3 Likes

Safety er når 8 pasienter har gjennomgått 2 behandlinger. Og melding er når det gått 7 uker, eller der omkring tror jeg det var, samt tid til å å sammenfatte data og skrive rapport for komiteen og så komme med uttalelse.
RELEASE er fimaCHEM med inntil 2 behandlinger, og hvis det er slik jeg gjetter på at hver 3-5 pasient pt har fått 2 behandlinger så blir det 24- 40 pasienter behandlet med 1-2 behandlinger når 8 pasienter er behandlet 2 ganger med fimaCHEM.

Selvsagt bare “spekulasjoner” og educated guesses. Men vi vet at mange får god effekt med 1 behandling. Min magefølesle på dagens informasjon er at det er i ferd med å løsne for PCIB når det gjelder rekruttering.

Jeg er ikke i tvil om at får man rekruttert så blir dette medisin. Det er det som det står og faller på. Således er alle signaler om at pasientrekrutteringen er i ferd med å løsne musikk i mine ører.

47 Likes

Nesten litt off-topic dette her, men er det noen som har oversikt over levering av OliX sin asiRNA versus mRNA?
Virker som om Wiki er litt ut-datert men om en ser på vanlig siRNA er visst off-target delivery ett større problem enn med mRNA, mye gikk rett til leveren og førte til att de fleste tidlige applikasjonene gikk på lever-sykdommer. Fikk også inntrykk av att LNP’er er mindre egnet enn med mRNA. Wiki:

One of the biggest challenges to siRNA and RNAi based therapeutics is intracellular delivery.

Lite info jeg finner på hjemmesiden, og ifølge meldingen skulle NAc kombineres med asiRNA og ikke deres cp-asiRNA (Cell-Penetrating). De har også andre typer RNA listet opp, men finner ikke hvilken type RNA de bruker i de forskjellige indikasjonene.

Så ikke helt tydelig hva de trenger PCI til, men går utifra deres cp-asiRNA ikke er fullt så rett frem og enkelt som en kan få inntrykk av når en kikker på hjemmesiden.

Ifølge Wiki er det brukt:
Transfection, f.eks. LNP’er, som vi har diskutert tidligere, og som jeg fikk inntrykk av var mindre egnet her.
Viral-mediated, men med all skepsisen rundt AZ og adenovirusvektor-vaksiner nå ser jeg for meg att det vil bli brukt mindre en tid nå, Virker mer tungvint enn LNP’er også?
Electroporation, som umulig kan være mer praktisk enn PCI? (Celledød kan være ett problem).

Noen med litt mer erfaring i å lese medisinske publikasjoner og studier som kan si noe om hvilke resultater de har oppnådd til nå?

Edit: Legger denne inn på Nac tråden også så den ikke drukner de neste minuttene :sweat_smile:

5 Likes

Hei Alle

Har nettop snakket med Per
Alt vel og han regner med å være klar igjen på Mandag.

92 Likes

@yrune,

Nå har vi nettopp fått guiding om at sikkerhetsvinduet vil bli nådd i løpet av neste halvår.

Det betyr at dersom man når dette målet på grunnlag av at - la oss si bare hver 4de pasient får dobbel behandling- ja, så går det nå langt raskere med rekrutteringen enn jeg hadde forestilt meg.

Med andre ord; dersom @Snøffelen & co sin antakelse holder stikk, så formelig “rauser” det nå inn med pasienter.

For gløm ikke at det bare er for sikkerhetsklareringen at det kreves dobbel behandling. For å nå pasienttallet som trengs for interimsavlesningen spiller antall behandlinger ingen rolle.

31 Likes

Ikke glem at halvparten av pasientene kun får dagens SOC, noe som betyr at vi kan doble antallet som er rekruttert til 48-80 pasienter, når 8 pasienter har fått 2 behandlinger.

11 Likes

Ok, hjernen min er på høygir nå i å prossesere dette.

Når dere sier behandlet, tenker dere da totalt pas i studien eller kun de som har fått FimaChem ?

Vi vet at PW tidligere har sagt at det ikke engang er sikkert vi får melding om 2 behandlinger før interim er nådd. Det må jo tolkes som at det er få pas som får 2 behandlinger. Men har PW uttalt dette på grunnlag av faktisk utvikling i studien eller teoretiske utviklinger ?

For hvis det er på faktisk grunnlag og melding om at det nærmer seg melding om 2 behandlinger kommer, så har det jo enten skjedd en endring i studien eller at rekruttering har tatt seg opp veldig.

Var det slik at interim var ved 60 fimachem pas, eller ved 120 pas totalt ?

1 Like

“Objective Response Rate (ORR) when 120 patients have been enrolled”. https://static1.squarespace.com/static/5e8741643c3bbc6a64cd0b0f/t/5fab09a17f7c907f12a7f859/1605044648667/PCI+Biotech+Q3+2020+Interim+presentation.pdf

Enrollment: “The process of registering or entering a patient into a clinical trial. Once a patient has been enrolled, the participant would then follow the clinical trial protocol. Clinical investigations are designed to enroll a set number of participants to increase the likelihood of answering the trial questions.” https://www.fda.gov/media/108378/download

3 Likes

Godt innspill,

Noen kommentarer, de har antakelig brukt blokkrandomisering som betyr at tilfeldigheter ikke gjør at feks til 8 første havner i kontrollarm.

Block randomization is a commonly used technique in clinical trial design to reduce bias and achieve balance in the allocation of participants to treatment arms, especially when the sample size is small.

Hvis blokkstørrelsen er feks 8 pasienter kan det likevel være sånn at når man har rekruttert 12 pasienter er det bare 4 rekruttert inn i fimaChem -armen. Etter hvert som kan kommer lenge ut studien jevner dette tallet seg ut pga blokkrandomiseringen. Likevel, si at de har rekruttert 28 pasienter per nå, så er man bare garantert 12 pasienter i fimaChem armen (fra de 3 første blokkene a 8 pasienter). Av disse vil en andel ikke få 2 behandlinger, det vet vi fra ext studien og cohort 4 (hvor 2 pasienter døde tidlig). Benytter vi 4/7 ratioen vil 7 av de 12 komme til å ta 2 behandlinger statistisk sett. At PCIB nå er sikre på at de kan rapportere safety i H2, forteller meg at de er i det nevnte området (28 pasienter). For pasientene skal jo først få behandlingen, så skal det gå en stund før safety skal leses av, og så skal IDMC lese av data og skrive rapport.

Basert på et estimat på 28 pasienter per 1/5 og det vi ellers vet (som er lite, men noe er det) kan vi spekulere oss fram til følgende (ja, vi er nødt til å spekulere når selskapet ikke gir oss disse dataene).

2019: 6 pasienter rekruttert (ca 1 per mnd, som er realistisk, gitt såpass få sites som var åpne).
2020 H1 til 20/8: 2 pasienter ( 1 før pandemien, 1 i løpet av pandemien)
2020 20-8- 31/12 6 pasienter (ren spekulasjon, men basert på at pandemien herjet og endrede kriterier ikke var satt iverk)
2021 YTD (til ca 1/5): 14 pasienter

Regner vi om run rate i 2021 til pasienter per kvartal kommer vi til 10,5 pasienter per kvartal. Holdes denne farten vil de komme i mål i slutten av H1 2023.

Men rekrutteringsfarten er nå kraftig på vei opp, skal vi tro mine spekulasjoner fra ca 3,5 per kvartal i slutten av 2020 til 10,5 per kvartal i 2021, og er det noen som tror det stopper der? Neppe. USA er nettopp kommet med i studien og pandemien er i ferd med å slippe taket rundt om i verden. Det er grunn til å tro at rekrutteringen kan komme opp i minst 15 per kvartal og da kommer avlesningen om 18 mnd altså ca 1/11 2022!

Syns dettte begynner å se lyst ut

51 Likes

Ikke for at jeg vil være negativ, men om antagelsen om hver 3-5 pasient ikke holder kan vi, gjentar, kan vi som worst case snakke om 16 pasienter totalt, 8 med fimaChem og 8 i kontrollarmen hvor alle 8 med fimaChem har fått dobbel behandling.

Jeg håper jo vi har kommet lengre…

2 Likes

Da tror jeg de måtte endret guiding.

2 Likes

Det ser snarere ut til at guiding fra selskap nå er intakt. Mao det kan bli kostbart og vente på bekreftelser. Det er tross alt avsluttende fase i onkologi ind med blockbuster potensialet med de privilegier og resultater og guidet IDCM anytime (OG DET MÅ SEES MOT DAGENS MCAP PÅ UNDER EN MILLIARD, det høres på enkelte når det snakkes om inngang eller ikke at mcap er 3-6milliarder, det MÅ sees i sammenheng, synes den vurdering ofte mangler)

Men riskreward er en kunst og kanskje spesielt i biotek Flere fond kjøper gjerne på lavere risiko og etter 500% stigning for de da ser flere 100% oppgang og bedre riskreward. Ikke alle «forunt» å tørre ta risikoen nå med den mulig store oppside ved suksess. Litt Genmab liknende mulighet (IPO, fall i 10 år så results, fundamentals stadig tikket inn og så neste 10 ca 100 gangeren)

@Aksjesnila med all respekt går ikke du (også) på repeat med din holding (ikke antall) til PCIB :joy:
Egen fortreffelighet er best :sweat_smile:

8 Likes

Veldig bra. Har du gjort noen overveielser i forhold til om/når kontrollarmen med SOC eventuelt kan/vil bli nedlagt og hva det vil ha å si for avlesningen?

Da har kursen stabilisert seg sideveis siden 11.30 :+1: å folk har forhåpentligvis fått tenk seg litt om etter dagens q å hva de er med på som investorer en Q som var meget bedre enn forventet. Flotte innlegg av enkelte «sluggere» Takker for det :muscle: Jeg ser fremdeles ikke av egen investering mye nedside i PCIB. Investerer ytterligere på disse nivåer nå i påvente av partner vacc :partying_face: Release Asia :partying_face: nå må det bare komme bonuser på løpende bånd i påvente av GGK som er ENDA nærmere. Nå er det hælja :tumbler_glass:

12 Likes

7 Likes

Hør Anders H forskningssjef i PCI Biotech om siste samarbeid Sør Korea.

Hør hva det blir sagt om AstraZeneca, meget interessant! God kontakt, døren fortsatt åpen? Må nesten høre den AZ vurderingen på ny. Sier jo kjører allerede en mRNA i hjerte
og mulig vi kunne forbedre den. Men de kjører en klinisk studie som allerede er igangsatt og de var ikke interesser å gjøre noe med den. De ville heller avvente resultatene av den Studien først så kunne vi eventuelt komme tilbake til om vi kunne gjøre noe etterpå!!!
Man må komme inn på akkurat riktig sted til riktig tid… men vi har et aktivt samarbeid med AZ nå om å skrive en publikasjon. Så vi har fremdeles god kontakt med dem
og de er veldig interessert og de synes dataene er veldig bra det er bare passet ikke inn der og da for dem.

Dette var utrolig gøy å høre og som flere besservissere har kategorisk sagt over og ut. Tja, fortsatt plutselig muligheter og nok en bekreftelse i tillegg til de gode resultatdata med AZ. Det skulle tatt seg ut om AZ plutselig kom inn igjen fra siden :joy:

Einarsson:
Dagens kvartal: alt tyder på back on track både RELEASE, og hva de lander på vacc! Synes samarbeidsavtale veldig spennende.
Sør Korea samarbeid. Også ar de jobber med hud og hår… kikke på talla . Stort marked. Vil tro veien fram betydelig raskere!!

Hvordan skiller Sør Korea avtale seg fra andre avtaler:
Vitenskapelig innhold, brede samarbeidsflate. Veldig store
Muligheter for å finne bra resultater. Bredere aspekt.
mRNA (lange)Vet mange om SiRNA små slå av uttrykk (motsatte virkemåte enn mRNA). Bruke ved ukontrollert arr, hindre protein.

Oppgrader covid vaksine, er det interesse?
-interessant område fremover, om teknologien nye generasjoner, hvis se lenger fram, trenger bedre og nye vaksiner kanskje mer aktuelt mot T celler, beskytte mot flere stammer.

Over lang tid strategivalg, når lander endelig vacc beslutning ?
-Både med og uten partner er mulig. Jobber aktivt med valg

https://soundcloud.com/episode-174

22 Likes

Hmmm 18k til salgs 23.6… Viktig å holde kursen nede…?

OG vipps bort med 16k…

Edit. Jeg er jo veldig nybegynner i dette, men er ikke slike idiotposter “bevis” på herjing/short? Ingen her i “menigheten” dumper jo 18000 aksjer på 23.6. Etter flere pos meldinger og som vanlig trygg presentasjon og pod…

2 Likes

Det er nok emisjonsfrykt som holder kursen nede,og når historien viser at det gis stor rabatt ved emisjon ,så blir det laber kurs videre.Om det da ikke kommer en avtale med penger som kan snu trenden.Men jeg er med på en emisjon som vil sikkert bli den siste.

1 Like