Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 4 (PCIB) 1

Enig @anon6994212! Selvsagt umulig å si noe sikkert om noe som helst, men gitt de siste gode resultater fra PCIB teknologien og utsagn og guiding fra PCIB synes det som at noe kan være på gang! At det plutselig nu kommer en børsmelding er ikke usannsynlig :crossed_fingers:

Håper den er positiv :pray::crossed_fingers: og at den er kommersiell :bomb::pray:

Og før Q i August er der ikke mange dager igjen…

Flere har nevnt Sanofi i tråd tidligere som en mulig interessent. Sett i lys av begredelig kursutvikling sett mot flere covid BP (basert på sikkert flere faktorer) kan det se ut som denne giganten snart må finne opp kruttet igjen?Kanskje det kaster lys over en novel teknologiplattform som PCI Biotech sin?

Nu har PCIB aksjonærer opplevet stang ut på oppløpssiden med BP (AZ) før. Kan det denne gangen bli stang inn? Og for all del kan sikkert AZ plutselig komme på banen (nu hørte podcast A Høgset forklare ståa og hva som skjedde med AZ)? Det har vært mye spekulasjoner. Håper det kan komme noe fasit og håndfast å kommentere snart :crossed_fingers:. Kanskje om det kommer en mulig avtale at det er under BP nivå? Ulidelig spennende tider framover i 2021 :pray:

13 Likes

Vil det kunne komme nyheter fra dette samarbeidet? Noen nevnte at det kunne skje forholdsvis raskt? Eller er det noe tid før det kan avgjøre om de ser på flere muligheter?

«If successful, PCI and OliX could help expand the use of RNAi to a wider range of diseases«

Mener noen skrev at det var raskere løp innen dermatological produkter ?? @FiloD @polygon @Snoeffelen eller andre eminente biotekere som kan noe om dette ?

Takk @Buffert! Da kommer det kanskje plutselig nyheter herfra?! Håper fasiten også her blir positiv. Lykke om leveringsteknologien blir ønsket to a wider range of diseases!

Helt klart @AndyO , men gledelig at de som kan dette sier betydelig raskere :pray::partying_face:. Og de fleste investorer vurderer sikkert biotek som lavere risiko enn det er. Volatiliteten som indikerer risiko er høy! Nu kan det likevel argumenteres for at prisingen av norsk biotek (utenom Vaccibody) priser inn høy risiko versus i mange tilfeller internasjonale peers innen biotek. Pareto sin peer analyse på PCIB sin del indikerte aksjekurs på 250kr ish…Skal en ta det seriøst skal PCIB kurs kunne tidobles

Og ikke minst gledelig for PCIB å nu inneha onkologi studiet i avsluttende fase! Hvor kanskje den eneste indirekte konkurrent ikke ser ut til å lykkes? Med andre ord vil det komme viktig data på RELEASE 2H 2021 som kommentert av PCIB og ikke minst til neste år og året deretter :crossed_fingers::partying_face::pray:. Det er ikke lang tid nu, oppløpssiden, la det bli suksess for en gruppe pasienter uten godkjent 1 linjebehandling :pray:. PW kommenterte at det kunne være fornuftig med Asia partner til RELEASE. Hvis dette fortsatt er aktuelt begynner en mulig Asia partner ved stadig derisking for RELEASE (data, innrullering, visibilitet mm) og måtte betale stadig mer for rettigheter her! Det er vel naturlig? Spørsmålet er om det blir enighet mellom parter?

Og så for RELEASE (oncology). Synes dette å kunne være av interesse? Oppdatert Mars/Mai 2021

https://www.fda.gov/about-fda/oncology-center-excellence/real-time-oncology-review

Jeg synes det ser ut som PCIB nu stort sett faller på svært lavt volum? Solid TA signal?

15 Likes

Det var selveste Anders Høgset (og Einarsson) som antydet dette på Radium podkast ep 174, 27:46

Einarsson:

«…, men også det at de (Olix pharma) jobber med , holdt på å si, hud og hår. Og det gjør jo hele belysningsprosessen så utrolig mye enklere da. Også tenkte jeg sånn med en gang, Alopecia areata som det heter, det er sånn hårtap, håret detter av i flekker, og hvis de skal jobbe med det, er det no sånn voldsomt stort marked da (tenkte jeg), også kikka jeg litt på talla, og det er jo det. Så jeg synes dette er veldig spennende samarbeid, og ikke kan jeg noen ting om hvordan man utvikler dermatoligiske produkter, men jeg vil jo tro at veien frem er vel adskillig raskere, enn når vi jobber med kreftbehandling.»

Høgset:

«Sannsynligvis, og du kan si at med den fimaNac teknologien vi bruker så gir vi så lave doser at det skjer ikkeno, altså det er ingen bivirkninger i det hele tatt. Så for den type applikasjoner som hårvekst og revisjon av arr som de også driver med, så er det helt utmerket synergi, tror jeg.»

24 Likes

Spørsmålet er hva raskt/raskere forløp betyr i en bransje som beveger seg i geologisk hastighet.

4 Likes

Posisjonen min er uforandret. Det er bare å krumme nakken gjennom ørkenen i påvente av neste melding. Forhåpentligvis vil den være forløsende for dette caset.

7 Likes

Few rabbits in the hat? Medicine X :slightly_smiling_face:

https://forskningsprosjekter.ihelse.net/prosjekt/2016023

64 Likes

Sunitinib was found to accumulate in the endo/lysosomal
compartments together with the PS disulfonated tetraphenylchlorin (TPCS2a) in human colon cancer cells.

Sunitinib, der sælges under varemærket Sutent, er en medicin, der bruges til behandling af kræft. Sunitinib er medicin fra Pfizer.

26 Likes

Hva kan dette bety for PCI Biotech? Vil Pfizer være en mulig partner dersom dette viser så gode resultater også tykktarmkreft? Inn i kliniske studier? @FiloD @Sorlendingen @StockDZ @Snoeffelen eller andre med vurderinger her?

Utrolig hvor bred teknologien til PCI Biotech nu favner. Siste årene er det også betydelig patenter etablert. Må si jeg virkelig lurer når gjennombruddet kan komme :pray::crossed_fingers:

Feirer du allerede med reker @guz :rofl::partying_face:

Skimter til kanskje den eneste konkurrent (OG kun indirekte konkurrent ved RELEASE studien) ser ut til å ha utfordringer? Noen nevnte for en tid siden resultater? Kurs er gått i kjelleren i hvert fall. Litt over 2 og fallt ytterligere 8% i går. Noen som kan biotek som vil mene noe om dette? Er der nu ingen konkurrenter til PCIB sin RELEASE studie? I så fall aldri sett slik konkurransesituasjon for 1 linjebehandling onkologi? Eller? Hvordan vurdere dette fornuftig biotekere? Anyone?

6 Likes

Dette var jo spennende da!

Medisin X er altså en ikke ennå godkjent medisin som er under klinisk utprøving, og som har vist lovende resultater allerede. Hva kan det være? Og kan det bli starten på noe større, og i så fall hvem er det?

20 Likes

Det kan hende at medisin X er godkjent innen enkelte indikasjoner men er under klinisk utprøving innenfor andre indikasjoner? Det er meget spennende. Vi får kanskje fasit snart når patentsøknaden er innsendt.

2 Likes

Når det står «Medisin X benyttes klinisk og testes ut som en lovende behandling av ulike kreftformer», så tolker jeg det som at den ennå ikke er godkjent.

Tipper patentsøknaden er sendt inn for en stund siden, men man vil gjerne ikke snakke om den før den blir publisert.

8 Likes

De kan vel offentliggjøre det så snart patentsøknaden er mottatt? Så lenge det informasjonen dekkes av den.

Er det ikke naturlig at dette er et forskningsprosjekt med en av samarbeidspartnerne sin medisin?
Hvilke plattform vil dette eventuelt gjelde (fimaChem, -Vac eller -Nac)?

1 Like

Finner vi noen ledetråd her, @StockDZ ?

Publisert av Stanford Medicine for seks uker siden.

Pancreas, glioblastoma …?

15 Likes

Har vært en stor fan av et utfall mellom Sanofi&Pcib, men nå ramler jeg litt mer mot Sunitinib(Pfizer)&Pcib. På tide å move on med vacc eller droppe egen regi rett å slett. Nyt hælja å ses på mandag!

12 Likes

@anon6994212

Hatten er full av kaniner (ref. @StockDZ ). Men du må ha innsiderstatus for å få en titt over hattebremmen. Alle vi andre kan bare spekulere.

Referansen som @StockDZ ga (og for så vidt min egen) viser muligheter som ikke kan utelukkes, men heller ikke mer. Det sikreste vi kan si er at de (les styret og ledelsen) har noe for seg som de de inntil videre verken kan eller bør snakke høyt om.

By the way; nå er det to måneder siden eierne av selskapet har hørt et eneste pip fra selskapet - og det er ennå en hel måned til neste kvartalspresentasjon. Å være snakkesalige, er det siste selskapet skal kritiseres for.

For hva med den høyst forståelige børsmeldingen vi fikk tre dager etter WHO sin erklæring om pandemi? Det er snart halvannet år siden? Gjelder den fortsatt?

Spørsmålet er etter mitt skjønn betimelig - ikke minst fordi selskapet ved Q1 i år, helt uventa, gjorde kjent at man allerede før dette året er omme, vil få “kjennelsen” fra IDMC om studien blir “sikkerhetsklarert”.

I lys av tidligere rapportering om tilnærma full stopp I rekrutteringen til RELEASE ifjor, var dette en oppløftende og svært positivt overraskde oppdatering.

Med andre ord; hvorfor “balanserer” ikke selskapet nå ut børsmeldingen fra mars 2020? For det meste tyder jo nå klart i retning av en betydelig opphenting i rekrutteringen til RELEASE-studien.

Altså ingen motmelding - pandemien er dessverre fortsatt helt reell - men et klart budskap som kan gi markedet ny tillit til at rekrutteringen er “back on track”.

Tonedøvt, spør du meg.

28 Likes

Helt enig abacus, vært hyggelig med litt Ggk oppdatering , ethvert kursnivå høyere enn 25 er hyggeligere å vente.

Eneste fordelen eg ser ved ultra lav børsverdi er om soug selge targo, då går pcib fort😂

Ha en flott helg :clinking_glasses:

4 Likes

Det overrasker meg særdeles at vacc står på stedet hvil.

3 Likes

Denne presentasjon fra 29 Juni balanserer og bekrefter økt innrullering! Life SCI Advisor event.

Increased screening and enrolment

Slide 13

Heading slide 21

GOOD PROGRESS AND EXCITING OUTLOOKS

16 Likes

Helt utmerka, @Jubel.

Men det jeg skriver ovenfor springer ikke ut fra egen tvil. Jeg er derimot oppriktig undrende, uforstående, oppgitt og frustrert over at styret og ledelsen ikke makter å holde overblikket over hva de kommuniserer til markedet.

Dette blir jo sjølsagt ikke et dugg bedre så mye mer som at markedsverdien av selskapet nå lenge har “subba” nede på et nivå langt under emisjonskursen for snart tre år siden.

Når jeg, etter mi bok, aggrereger verdien av hva selskapet har oppnådd, klinisk og mht forskningssamarbeid, siden september 2018, overstiger det langt de pengene de har"svidd av" siden da.

20 Likes